En in de rijbak moeten snippers van Hippotex

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie_

Re: En in de rijbak moeten snippers van Hippotex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:30

Wij wonen dus ook in Schouwen-Duiveland, in de bebouwde kom. Onze stallen staan aan huis en de weilanden liggen ongeveer een kilometer verder, maar waarschijnlijk valt de helft van de weilanden nog wel binnen de bebouwde kom.

Een paar jaar geleden hebben wij onze bak verplaatst omdat hij naast de buren lag en die daar bezwaar tegen hadden (kan ik me opzich wel voorstellen). Nu hebben we hem dus verder van hun verplaatst en ligt hij echt midden in de polder, niemand die er last van kan hebben, en nu moeten er weer bepaalde snippers in? Rolleyes Daar snap ik het nut echt niet van.

In sommige gevallen kan ik het me wel voorstellen dat buren er bezwaar tegen hebben dat hun buren zoveel paarden in hun achtertuintje hebben, maar ik vind dat dit ook wel een beetje overdreven is, alle dieren verbieden en speciale snippers..

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:36

snippers zijn voorzien van een keurmerk(chemisch afval) als je dus de verkeerde snippers hebt zijn ze belastbaar voor de grond,ze verdwijnen na jaren in de grond zeggen ze en dan heb je verontreinigde grond.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:39

ik vind het ook zo raar dat kippen dus wel mogen. hanen geven pas veel overlast!

en wat ook erg is, dat is dat ze in die tekst van het voorstel de benoeming: schadelijke dieren gebruiken. ongelofelijk vind ik dat!

en dat op een eiland als schouwen-duiveland waar voor alle sporten zowat faciliteiten zijn behalve voor paardrijden.

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:48

Pff...de regels in Nederland blijven maar komen. Mens erger je niet. Laat hoorde ik 2 mensen praten over dat het een schande was dat mijn kat zo miauwde. We hebben sinds kort een kattenluik en ze moet het nog even leren. Het was gewoon overdag. Er zijn veel te veel ouwe mensen in NL en het enige wat die goed kunnen is zeuren en brieven naar de gemeente schrijven omdat ze niks beters te doen hebben. Het gaat alleen maar erger worden met die vergrijzing. Straks mogen de kinderen niet meer op straat spelen omdat dat herrie maakt. Opsluiten in een geluidsdichte en stankdichte bunker die mensen.
Of een 60+ dorp maken ofzo. Waar vooral niemand herrie maakt... zijn gras maait...of enige andere storende activiteit vertoont.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:54

Ik heb het college-advies gelezen ( nog bedankt Sash! ).

Als ik het goed begrijp, dan geldt de bedekking van Hippotex alleen als er al snippers in de bak liggen. Als er geen snippers inliggen, hoef je dat dus niet te doen. Overigens staat er bij voorkeur Hippotex, omdat deze snippers geen schadelijke ( of weinig ) effecten hebben voor het milieu. Alle andere soorten snippers die eenzelfde certificaat hebben ( geen idee of dat er veel zijn ), mogen ook.
Ik heb het idee dat die ontheffing aanvragen nog wel meevalt. Je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen, met name over de afstand tussen stalling, mestopslag en rijbak en de erfgrens met de buren.
Ik vraag me af, wat de provincie hier van vind. Als ik het goed begrijp is er een belangengroep opgericht vorig jaar. die een lobby vormt bij het bestuur. Je zou eens moeten nagaan wat zij kunnen doen. En voor de rest staan er natuurlijk nog alle andere wegen open om bezwaar in te dienen ( of in ieder geval een zienswijze ), al is het maar tegen sommige onderdelen van de verordening. Voor een gedeelte kan ik me trouwens wel vinden in de opgestelde regels, maar sommige gaan wel erg ver.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:05

provincie bemoeit zich hier niet mee( eergisteren gebeld) ze zeggen dat het de willekeur van de gemeente is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:11

En die belangengroep? Kunnen die niks doen? Die werken wel op provinciaal niveau, maar ze hebben wel enorm veel kennis van zaken. Ik kan me alleen niet herinneren wie er nou inzitten, maar dat zou je eventueel bij het regiobestuur van de KNHS na kunnen vragen. Ze hebben verschillende malen hun werk toegelicht tijdens de regiovergaderingen namelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:56

runningkawa schreef:
De rest weet je van te voren Lachen Daar kies je voor, of je stalt je paard ergens op Lachen
In onze situatie ligt het toch echt anders.
We zitten binnen de gemeentegrens, maar in een buitengebied. Vroeger stonden hier alleen boerderijen, maar dankzij de NL-regering mogen boeren die met hun bedrijf willen stoppen 2 a 3 woonhuizen bouwen (laten bouwen c.q. daarvoor de grond verkopen) áls ze hun schuren afbreken.
Dit heeft alleen al aan onze weg geresulteerd in 10 mooie dure huizen bevolkt door 'stadse' mensen.
Dié mensen zijn dus de klagers over luchtjes, stof, vliegen etc.
In jou optie zouden wij de 'al jarenlang bewoners met paarden aan huis' onze dieren maar weg moeten doen c.q. dure investeringen gaan plegen omdat 'zij met het grote geld' niet tegen het buitenwonen kunnen ???

En waarom het niet voor bedrijven geldt... die hebben een vergunning voor hun bedrijf en als een gemeente dáár iets aan zou willen doen dan gaat dat mega-duur worden.
En wij hebben dus ook een pensionstal als 'buurman' met zo'n 120 paarden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:43

DubbelDun schreef:
En waarom het niet voor bedrijven geldt... die hebben een vergunning voor hun bedrijf en als een gemeente dáár iets aan zou willen doen dan gaat dat mega-duur worden.
En wij hebben dus ook een pensionstal als 'buurman' met zo'n 120 paarden.
Kunnen ze hier niet maken. In 3 dorpen liggen de stallen/manege met hun voordeur in de bebouwde kom. Burgh, Renesse, Zonnemaire. Alleen Ellemeet en Bru liggen er buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:42

Dat staat niet in mijn optie
Want in dit artikel staat dat je ook een vergunning kan krijgen...en ik kan niet geloven dat als jij er met je paarden al lang zit en de situatie om jou heen is veranderd, dat jij die vergunning dan niet krijgt Lachen

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:09

nou zoals ook al in het andere topic is vermeld: de regels gelden alleen voor nieuwe aanvragen en bouwvergunningen. mensen die nu al paarden oid hebben aan huis mogen die gewoon laten staan Haha!

dat stond vooraf trouwens niet in het voorstel. ik denk dat ze toch wel geschrokken zijn van de mensen die het er niet mee eens zijn en het veranderd hebben. Haha!