Verbod op dieren in gemeente Schouwen-Duiveland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Verbod op dieren in gemeente Schouwen-Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:02

De kinderboerderij is een stichting, volgens mij. Brugzicht neem ik aan een 'bedrijf', die hebben ontheffing.

Overigs hebben de wedstrijdverenigingen en fok en menvereniging al de handen in een geslagen en de laatste gaat iig een gesprek aan met de gemeente.

Elk dorp op Schouwen heeft wel een of meerdere woningen waar er een grote lap grond bij een woning zit, die binnen de bebouwde kom ligt.
Ik vraag me werkelijk welke bozo bij de gemeente dit heeft verzonnen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:59

Degene die dit verzonnen heeft, werkt er nu niet meer, ff de boel op stang jagen en dan ergens anders gaan werken, fijn......

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:32

He Marion, wie was dat dan?
Er zijn er in ieder geval veel die inderdaad tegengas gaan geven.. ik denk dat ze nog wel een aardig staaltje van tegengas gaan krijgen iig.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:33

Yavanna schreef:
He Marion, wie was dat dan?
Er zijn er in ieder geval veel die inderdaad tegengas gaan geven.. ik denk dat ze nog wel een aardig staaltje van tegengas gaan krijgen iig.

dat hoop ik wel ja..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:48

word ik nu gek of is er tekst weg >??
dacht dat er iets stnd over de afstanden en bodem bedekking
vd rijbak (en juist dat houd me de gehele dag al bezig daar dat wel als chemisch afval word gezien ..dat spul van dat bedrijf wat ze eisten maar die niet kan leveren ivm te kort..)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:51

Er zijn 2 artikelen nickyu. Een van vandaag en een van gisteren. deze is van gisteren. Lachen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:51

nickyu schreef:
word ik nu gek of is er tekst weg >??
dacht dat er iets stnd over de afstanden en bodem bedekking
vd rijbak (en juist dat houd me de gehele dag al bezig daar dat wel als chemisch afval word gezien ..dat spul van dat bedrijf wat ze eisten maar die niet kan leveren ivm te kort..)

Dat staat in een ander topic: Haha!
[VN] En in de rijbak moeten snippers van Hippotex

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:33

ah okee (leuk als ze niet updaten maar gewoon nieuw topic maken ..)

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:45

Citaat:
Hee Sash, hoe weet je dat de gemeente rekent op weinig tegengas,dan schatten ze het toch een beetje te licht in, gaat wel om wat ons na aan het hart ligt.
Als je ziet waar je aan moet voldoen om ontheffing te krijgen, staat al bijna vast dat dat bij heel weinig mensen in orde komt, er tegenin gaan dan maar.....

omdat iemand die ik ken is gaan praten bij de gemeente. toen zeiden ze dat ze weinig bezwaren verwachtten. zij hebben ons ook ingelicht over dit hele gebeuren. geloof dat het iemand van de menvereniging is.

die ontheffing is inderdaad haast onmogelijk. wij voldoen er iig niet aan.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:04

Wij voldoen er ook niet aan, maar we kunnen dit niet zomaar laten gebeuren,zou wat wezen.
Er moet i.i.g gereageerd worden,zodat ze wel door krijgen dat dit niet zomaar kan.
Bepaalde situatie's zijn ook niet goed, maar het zou fijn zijn, als ze eerst es orde op zaken zouden stellen bij die mensen die de boel voor ons verzieken.
Wij proberen de boel hier netjes te houden, mest gaat naar een boer,7 maanden per jaar op de wei, dus geen stank in de zomer, alles netjes opgeruimd en stallen en paarden aangeschaft met medewerking van de buren, die graag onze mest komen halen voor in de tuin.........

Wij zitten omringd door 2e woningen en een doorgaande weg, wat een overlast zou er kunnen zijn?
Er staat een stukje in de PZC van vandaag, een mevrouw van Burg, die er vragen in de gemeente over gaat stellen, goed zo!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:01

nickyu schreef:
ah okee (leuk als ze niet updaten maar gewoon nieuw topic maken ..)

Het is geen update het is een nieuw bericht. Maar verbeteringen voor de VN e.d. zijn altijd welkom [FZ] Discussie over nieuws op VN.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:30

Begreep net van onze voorzitter, dat er gebabbeld is bij de gemeente en dat er volgende week meer uit komt, houd de site van de menvereniging in de gaten www.menverenigingschouwenduiveland.nl

Laat maar wel horen dat je het er niet mee eens bent, in de PZC kun je op 2 artikelen reageren, vooral doen, we laten niet zomaar over ons heen lopen.....

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:26

Het lek is boven, de gemeente gaat gedogen wat er nu staat, huidige situatie's mogen blijven en voor nieuwe aanvragen gaat dit gelden.........
Kijk in de PZC van vandaag, staat een persbericht in.
Nu de boel goed onderhouden, geef klagers geen reden om te zeuren, de richtlijnen zullen vast wel wat scherper worden , maar als iedereen ervoor zorgt dat er geen overlast is, zal het wel meevallen met de dieren binnen de bebouwde kom!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:27

super om te horen zeg!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:08

ja ik was ook helemaal blij toen ik dat las. ik snap best dat ze de vergunningen nu gaan aanscherpen. maar het is prima zo!