Eigenaars laten paard gruwelijke doodstrijd sterven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Eigenaars laten paard gruwelijke doodstrijd sterven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:02

Ik snap niet waarom er telkens zo laat wordt ingegrepen, echt ongelofelijk!
En die eigenaars noemen zoiets dierenliefde! Daar heb ik echt geen woorden voor!
Vreselijk, arm paard!

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:06

Schokkend,schandalig, ik heb er geen andere woorden voor..
T spijtige is wel de eigenaars hoogst waarschijnlijk vrijuit gaan.

Ik weet over welk paard het gaat, is niet ver van de manege waar ik wekelijks lesgeef. Wie de eigenaar is , weet ik niet, er reden andere mensen op dit paard. Paardje staat wel al een tijdje op pensioen dacht ik (heeft serieuze hanentred).

> Mensen konden het paard heel goed zien liggen vanaf de E17, op die plaats is het bijna de hele dag file (lees stilstaan) De politie werd gealarmeerd (stond dus vorige week in de krant), die vonden het eerst niet echt nodig om te komen kijken (dachten dat het over de zoveelste file ging). t Bleek toch iets serieuzer dan gedacht.
Het paard was van tevoren al opgegeven...lag wel met een deken aan op de wei. Veel kon BLID denk ik niet doen,er was drinkwater, genoeg hooi...ze kwamen elke dag naar de wei,....'zucht' triest gewoon
> K begrijp niet dat die mensen geen boete hebben gekregen want een dier mag je toch niet opzettelijk laten lijden met de dood tot gevolg?? Hopelijk redden de twee shetlanders het wel.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de eigenaars worden gestraft Boos!
K vraag me echt af wie die dierenarts is geweest....(die moet toch ook een ongelofelijk schuldgevoel hebben nu Boos! )

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:09

Ben wel eens benieuwd wie die eigenaars zijn en de behandelende dierenarts. Het is hier vlakbij in de buurt.
Lijkt me toch wel sterk dat die dierenarts pas volgende week kan komen Verward Als ik mijn dierenarts opbel, staat die er meteen. Tenzij dat hij aan een operatie bezig is, dan is het maximum 3uur. Maar er zijn er zoveel hier.
Ik snap dit echt niet!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:10

arme beestjes ik zou meteen die laten ophalen door de dierenbescherming.

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:34

arm dier

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:39

runningkawa schreef:
Voorbij gangers kunnen niet veel meer doen dan de BLID bellen.
Maar dat die niks doen...belachelijk!!!!

En dat die andere 2 er gewoon blijven staan...niet te geloven!

BLID doet alleen iets als er niets fout is, als er niets mis is dan grijpen ze niet in

BLID kun je moeilijk een dierenbescherming noemen, enkele jaren terug wouden ze het verbieden dat paarden in de winter op de weide mochten 24/24 Clown

denk trouwens niet dat de DA hier iets aan kan doen? Ik ga ervan uit dat hij toestemming moet hebben van de eigenaars om een dier te euthanaseren?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:49

Jesus en weer zijn de dieren slachtoffer van mensen, die zogenaamd van hun paarden houden. WAT EEN BULLSHIT dit.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:51

oh, verschrikkelijk.....
mijn pony is 2 weken geleden doodgegaan aan koliek,
ik heb alles geprobeert, maar het mocht niet zo zijn!!

vreselijk, als je je paard laat creperen Huilen
dierenliefde??? misschien wel bezuinigen op geld...

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:39

En wat zijn we toch goed voor onze dieren.....

Die dierenarts kan er waarschijnlijk helemaal niets aan doen. Wordt vast door eigenaar gebeld met de vraag of hij volgende week weer langs wil komen en als hij vraagt hoe het gaat zal er wel gezegd worden dat het beter gaat of goed gaat ofzo. Als de eigenaar niets wil dan ben je zo ongeveer uitgewerkt als dierenarts. Je kunt alleen proberen om de mensen ervan te overtuigen wat beter is voor de dieren toch? En euthanasie moeten ze toch echt zelf beslissen, dat is niet aan de dierenarts. Snap trouwens niet dat deze dieren als ze er echt zo slecht aan toe zijn niet in beslag zijn genomen door de BLID. Dat doet de LID in Nederland toch ook? Is het verhaal dan toch door de krant wat opgepimt vanwege de nieuwswaarde?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:04

Gatver, wat een schokkende toestand. Je bent zelf verantwoordelijk voor je dier, dus schuif het niet af op de veearts, als die het dier heeft 'opgegeven' dan laat hij het niet zo liggen. Een DA doet zoiets niet uit geloofsovertuiging, en als ie het echt niet zou willen doen bel je een andere. Dit is gewoon de beslissing van de eigenaar geweest en ontzettend diep triest Boos!

Allejandro

Re: Eigenaars laten paard een gruwelijke doodstrijd sterven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:16

katiavl schreef:
Wat kan je er anders aan doen, die weide is al heel lang een discussie punt. En naar mijn wete is er al langer de db voor gebeld.
Je kan moeilijk uit je eigen die ponys in beslag nemen of behandelen. Dan ben jij het die problemen krijgt.

Ja, ongelovelijk toch dat het al zo lang doorgaat..
geen woorden voor. .arme dier..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:21

Ach gut. Scheve mond Arme dieren.
Heb er eigenlijk geen woorden voor.

Misschien de eigenaren eens dit laten lezen;
Als twee lieve bruine ogen vragen
Help me, ik voel me niet fijn
Mag je dan omdat je voelt dit is het einde
Egoistisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort
Dit komt nooit meer goed
En hij krijgt steeds meer pijn
Mag je dan omdat je hem niet kan missen
Egoistisch zijn?

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed
En je zonder hem naar huis toe moet
Met een halster in je hand
En je hart vol pijn
Dan probeer je jezelf te overtuigen
Ik mocht niet egoistisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes
Elke dag samen was een feest
En in al die jaren
Is hij zelf niet één keer
Egoistisch geweest...

Te triest voor woorden zoiets..
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 31-12-07 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:28

pff en dat noemt men dierenliefde? Boos!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:31

helemaal mee eens ,met dat gedicht,omdat wij het dier niet willen missen moet het lijden,een dier wat lijdt kan beter een dag te vroeg dan te laat worden ingeslapen

Madeira_

Re: Eigenaars laten paard een gruwelijke doodstrijd sterven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:03

Silence schreef:
Grote dierenliefde????????

Dacht het niet, schandalig gewoon. Boos!
Als je om je dier geeft, laat je deze niet zo ontzettend afzien.
Verschrikkelijk gewoon.
Hopelijk krijgen ze het flink te verduren als de klacht is ingediend.

Helemaal mee eens! Ik hoop hetzelfde. Jeetje zeg, dat je zoiets gewoon over je hart kunt krijgen om je paard te zien lijden! Verdrietig

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:03

Dierenliefde? Ik hoop ten zeerste dat deze mensen in de gevangenis terecht komen! Dit is de puurste dierenmishandeling die er is! Walgelijk verhaal. Ook van de overheid daar, die er niks aan doet. Zal wel met de feestdagen te maken hebben, en dat paard daar maar laten creperen. Idiotelingen daar.

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:49

Walgelijk. Dit is echt niet normaal. Afschuwelijk. Ben blij dat ik die mensen niet ken.
Heb een soort gelijk geval mee gemaakt hier in Nederland. Ik reed elke dag langs een paard naar mijn werk.
Zag hem in conditie verslechteren. Toen in een melding wilde gaan doen, kwam ik er lang en lag hij in de kant van de weide te rollen en stond niet meer op. Half in de sloot met koliek volgens mij.
Ben naar de eigenaar opzoek gegaan. Toen ik hem gevonden had en ik mijn zorgen uitsprak zei de l*l ik zal even gaan kijken. Ik bood mijn hulp aan maar dat hadden ze niet nodig.
Ik ben weg gegaan. Heb het paard nooit meer gezien. Ik vermoed dat hij dood is.
Maar van de hel is hij hopelijk nu in de hemel.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:00

Verschrikkelijk zeg!

Kunnen ze die andere twee niet in beslag nemen ofzo?

Waarom moet een paard eerst (half of helemaal) dood gaan voordat er wat gebeurd?

Hoefbevangenheid is zo pijnlijk! Laat die beesten GVD helpen!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:05

Blid moet zeker weten waar hij de overheid kan vinden in zulke gevallen, als die Mijnheer het niet weet mag hij mij altijd mailen, ik weet het zeker dat hij weet waar de mensen van Dierenwelzijn te vinden zijn. Zij nemen hun tijd, maar bij ernstige gevallen grijpen zij direkt in, zij moeten de eigenaars nog tijd geven, maar ik denk in zulke gevallen dat er een pv opgemaakt wordt.
Door bepaalde politiediensten wordt er gereageerd op een diervriendelijke manier, sommige weten nog niet eens wat een paard is, maar ik vind dat hier zowel politie als Blid veel meer kunnen doen hadden.
Ben zelf de laatste tijd enorm gekontakeerd voor verwaarlozing van dieren en moet wel zeggen dat dit veel moeite, zweet en tranen gekost heeft, maar uiteindelijk weten de bevoegde diensten wel wie ik ben en dat ik niet opgeef.
Een verwaarlozing rond Antwerpen heeft zelfs heel veel stof doen opwaaien bij bevoegde diensten, zij hebben zelfs de aanklager gevraagd om in de toekomst hun te verwittigen en geen vreemde personen.
Het ergste is dat het paardje een doodstrijd heeft ondergaan, die niemand wenst voor zijn dieren, afscheid nemen doet pijn, maar je kan niets of niemand laten lijden omdat jij geen afscheid kan nemen van die mens of een dier. Ware dierenliefde is, het dier rustig laten gaan en afscheid nemen zoals het hoort.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:44

katiavl schreef:
Maar de da is gekomen, en heeft het dier gewoon laten liggen.
Dat snap ik niet?

En de voorbijgangers rekeninghoudend dat het langs de snelweg is, meestal kun je maar pakweg tien seconden zien, veel mensen zullen denken dat hij sliep ofzo

gewoon laten liggen, tja als hij niks mag doen van de eigenaars. Je kunt altijd op de mensen inpraten, maar uit ervaring weet ik al dat je 2soorten mensen hebt, zij die alles doen voor hun dier en zij die denken dat ze goed doen voor hun dier. Je mag nog alles uitleggen en preken wat je wilt, zo'n mensen luisteren gewoon niet. Ze horen maar wat ze willen horen. Je komt het dagelijks tegen en niet enkel bij de paarden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:49

Foryourneeds schreef:
Ben wel eens benieuwd wie die eigenaars zijn en de behandelende dierenarts. Het is hier vlakbij in de buurt.
Lijkt me toch wel sterk dat die dierenarts pas volgende week kan komen Verward Als ik mijn dierenarts opbel, staat die er meteen. Tenzij dat hij aan een operatie bezig is, dan is het maximum 3uur. Maar er zijn er zoveel hier.
Ik snap dit echt niet!

wie zegt dat hij niet kan komen he. voor het hetzelfde geld bellen ze hem pas volgende week omdat ze zelf niet eerder tijd hebben. Elke dierenarts die ik ken probeert zo snel mogelijk te komen. Zeker in ernstige gevallen. Zo'n paarden laat je geen dagen wachten,.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:54

Adri schreef:
Blid moet zeker weten waar hij de overheid kan vinden in zulke gevallen, als die Mijnheer het niet weet mag hij mij altijd mailen, ik weet het zeker dat hij weet waar de mensen van Dierenwelzijn te vinden zijn. Zij nemen hun tijd, maar bij ernstige gevallen grijpen zij direkt in, zij moeten de eigenaars nog tijd geven, maar ik denk in zulke gevallen dat er een pv opgemaakt wordt.
Door bepaalde politiediensten wordt er gereageerd op een diervriendelijke manier, sommige weten nog niet eens wat een paard is, maar ik vind dat hier zowel politie als Blid veel meer kunnen doen hadden.
Ben zelf de laatste tijd enorm gekontakeerd voor verwaarlozing van dieren en moet wel zeggen dat dit veel moeite, zweet en tranen gekost heeft, maar uiteindelijk weten de bevoegde diensten wel wie ik ben en dat ik niet opgeef.
Een verwaarlozing rond Antwerpen heeft zelfs heel veel stof doen opwaaien bij bevoegde diensten, zij hebben zelfs de aanklager gevraagd om in de toekomst hun te verwittigen en geen vreemde personen.
Het ergste is dat het paardje een doodstrijd heeft ondergaan, die niemand wenst voor zijn dieren, afscheid nemen doet pijn, maar je kan niets of niemand laten lijden omdat jij geen afscheid kan nemen van die mens of een dier. Ware dierenliefde is, het dier rustig laten gaan en afscheid nemen zoals het hoort.

Idd Adri, en ik vind het helemaal geweldig wat je doet, en wel meer van die goeie dingen. Ik kan ook niet snappen dat je je dier met die pijn kunt laten doodgaan. een spuitje en het had hem geen pijn meer gekost. Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets te beslissen. Ik zou me zo schuldig voelen moest ik mn dier dagen in de vrieskou op de weide laten liggen lijden. Daar kan ik echt niet bij. Als je nog een alternatief hebt of kans op genezing, ok dat je dan even afwacht. maar op deze manier... Schandalig eigelijk.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:56

Grote dierenliefde?
Aghum; grote dierenmishandeling.

Wat 'n arm beest. Een week lang in de vrieskou gelegen met Koliek. Wat een sterk paard, als hij het langer dan een week heeft overleeft, en wat een pijn heeft dat arme, arme dier geleden.. Verdrietig Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:57

Super Adri!!

Ik denk idd dat de da niets anders kan dan machetloos toekijken...
Maar de rest?

Loslaten is liefde...

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:59

Niet normaal dat een "dierenliefhebber" dit zou kunnen doen!
Te zielig voor woorden, hopelijk zijn die andere nog te redden!