Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Voorbij gangers kunnen niet veel meer doen dan de BLID bellen.
Maar dat die niks doen...belachelijk!!!!
En dat die andere 2 er gewoon blijven staan...niet te geloven!
katiavl schreef:Wat kan je er anders aan doen, die weide is al heel lang een discussie punt. En naar mijn wete is er al langer de db voor gebeld.
Je kan moeilijk uit je eigen die ponys in beslag nemen of behandelen. Dan ben jij het die problemen krijgt.
Silence schreef:Grote dierenliefde????????
Dacht het niet, schandalig gewoon.![]()
Als je om je dier geeft, laat je deze niet zo ontzettend afzien.
Verschrikkelijk gewoon.
Hopelijk krijgen ze het flink te verduren als de klacht is ingediend.
katiavl schreef:Maar de da is gekomen, en heeft het dier gewoon laten liggen.
Dat snap ik niet?
En de voorbijgangers rekeninghoudend dat het langs de snelweg is, meestal kun je maar pakweg tien seconden zien, veel mensen zullen denken dat hij sliep ofzo
Foryourneeds schreef:Ben wel eens benieuwd wie die eigenaars zijn en de behandelende dierenarts. Het is hier vlakbij in de buurt.
Lijkt me toch wel sterk dat die dierenarts pas volgende week kan komenAls ik mijn dierenarts opbel, staat die er meteen. Tenzij dat hij aan een operatie bezig is, dan is het maximum 3uur. Maar er zijn er zoveel hier.
Ik snap dit echt niet!
Adri schreef:Blid moet zeker weten waar hij de overheid kan vinden in zulke gevallen, als die Mijnheer het niet weet mag hij mij altijd mailen, ik weet het zeker dat hij weet waar de mensen van Dierenwelzijn te vinden zijn. Zij nemen hun tijd, maar bij ernstige gevallen grijpen zij direkt in, zij moeten de eigenaars nog tijd geven, maar ik denk in zulke gevallen dat er een pv opgemaakt wordt.
Door bepaalde politiediensten wordt er gereageerd op een diervriendelijke manier, sommige weten nog niet eens wat een paard is, maar ik vind dat hier zowel politie als Blid veel meer kunnen doen hadden.
Ben zelf de laatste tijd enorm gekontakeerd voor verwaarlozing van dieren en moet wel zeggen dat dit veel moeite, zweet en tranen gekost heeft, maar uiteindelijk weten de bevoegde diensten wel wie ik ben en dat ik niet opgeef.
Een verwaarlozing rond Antwerpen heeft zelfs heel veel stof doen opwaaien bij bevoegde diensten, zij hebben zelfs de aanklager gevraagd om in de toekomst hun te verwittigen en geen vreemde personen.
Het ergste is dat het paardje een doodstrijd heeft ondergaan, die niemand wenst voor zijn dieren, afscheid nemen doet pijn, maar je kan niets of niemand laten lijden omdat jij geen afscheid kan nemen van die mens of een dier. Ware dierenliefde is, het dier rustig laten gaan en afscheid nemen zoals het hoort.