Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shaviera schreef:ik ken tara zelf ook.
deze meid heeft echt wel haar hart bij de paarden liggen en kan ook erg leuk rijden.
wij hebben hara in de ring gehad met selecties buiten seizoen afgelopen jaar met da vinci en ze stak er met kop en schouders boven uit.
dus ik vind dit allemaal niet te recht.
ik heb ook mijn paard wel eens weg gedaan ondanks ik heb nog geen 2 maanden had ik dacht dat het klikte maar blijkbaar wa hij echt gestoord en niet te rijden verschillende mensen stapte er niet meer op.
Cayenne schreef:http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1718
dehoefslag.nl
In de civiele procedure van de heer Ferdinand Trachsler versus de dames Coby van Baalen en Linda van Doorn is, na twee keer uitstel, vlak voor de kerstdagen uitspraak gedaan. Het betreft de Z2-dressuurpony Kirby die mevrouw Van Doorn aan mevrouw Van Baalen in consignatie had gegeven en door mevrouw Van Baalen is verkocht aan de heer Trachsler.
Kirby bleek achteraf niet aan de toekomstverwachtingen van de koper te voldoen, want niet goed te berijden door zijn dochter Tara. Trachsler ging tijdens de zitting op 2 oktober niet in op het aanbod van de verkopers, om de tienjarige door hem op pensioen gestelde Kirby terug te verkopen voor € 10.000, zijnde de helft van de oorspronkelijke verkoopprijs. De rechter beschouwt in zijn uitspraak mevrouw Van Doorn niet als verkoper en wijst de vordering tegen haar af.
De relatie tussen mevrouw Van Doorn en mevrouw Van Baalen behoeft nader onderzoek maar de rechter heeft wèl al vastgesteld dat hier geen sprake is van bemiddeling. Nu beide dames naar het oordeel van de rechtbank de stellingen van de heer Trachsler over de vermeende gebreken afdoende ontzenuwd hebben, ligt de bewijslast geheel bij de heer Trachsler. Indien hij de zaak doorzet, zal hij dus moeten bewijzen dat Kirby aan een verborgen gebrek leed op het moment van verkoop.
Yamcha schreef:Ik denk het ook, RK.
Niet klikkende combinatie valt imo niet onder verborgen gebreken...
Cayenne schreef:n de civiele procedure van de heer Ferdinand Trachsler versus de dames Coby van Baalen en Linda van Doorn is, na twee keer uitstel, vlak voor de kerstdagen uitspraak gedaan.
(...)
Trachsler ging tijdens de zitting op 2 oktober niet in op het aanbod van de verkopers, om de tienjarige door hem op pensioen gestelde Kirby terug te verkopen voor € 10.000, zijnde de helft van de oorspronkelijke verkoopprijs. De rechter beschouwt in zijn uitspraak mevrouw Van Doorn niet als verkoper en wijst de vordering tegen haar af.
(...)
Indien hij de zaak doorzet, zal hij dus moeten bewijzen dat Kirby aan een verborgen gebrek leed op het moment van verkoop.
runningkawa schreef:Daar is de nieuwe ruiter geen schuld aan, de pony niet, gewoon niemand niet.
SaskiaKur schreef:runningkawa schreef:Daar is de nieuwe ruiter geen schuld aan, de pony niet, gewoon niemand niet.
Als er dan niemand een schuld aan heeft waarom word er dan zo groot big-deal ervan gemaakt?