Anky van Grunsven wint in Mechelen dankzij Japanner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Anky van Grunsven wint in Mechelen dankzij Japanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:54

horseyfries schreef:
pasi schreef:
Die Le Beau van Philip Jorissen wil ik ook wel op stal ja! Of de Ferro van Domingo. Wat een paarden zeg!

De Ferro heeft een te slechte stap, en als hij geen passage rijdt ook maar een heel gewone draf. Alleen de galop is spectaculair goed, maar in mijn ogen dus geen vergelijking met het paard van Philippe Jorissen.

Ik hoor trouwens nog niemand over de Engelse "iets" te zware mevrouw met het iets te zware paard waarvan ik dacht toen ze binnenkwam "oh my god, wat moet dit worden", maar gedurende de proef kreeg ik steeds meer respect want ze gingen met zijn tweeën als eenheid door de baan, foutloze proef, leuke muziek en duidelijk allebei lol in wat ze deden! Dat deed me weer even bedenken dat het toch leuk is dat het blijkbaar voor iedereen mogelijk is om op dit niveau mee te doen als je maar netjes je paard africht. Het leek me trouwens een paard met tuigpaardachtergrond??

De proef van de "iets te zware mevrouw" was geen kur op muziek, maar een proefje met een muziekje erbij.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:23

Ach, zo zie je maar weer dat smaken verschillen! Wij vonden het bij ons aan tafel allemaal erg leuk en aan de jury-beoordeling te zien waren zij het daar ook over eens!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:40

Respect voor die "iets te zware mevrouw"!!
Toen ze binnenkwam, had ik ook wel iets van "hmmm wat komt die hier doen", en oke ze zat geregeld ernaast met de muziek.
Maar die vrouw is nog maar een paar maand geleden bevallen. Waardoor ze er dus maandenlang uit is geweest, paard misschien ook. Ze deden het dan toch maar! Ik vond dat dier best een goede piaffe en passage hebben. Hij deed dan toch maar..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:43

horseyfries schreef:
Ach, zo zie je maar weer dat smaken verschillen! Wij vonden het bij ons aan tafel allemaal erg leuk en aan de jury-beoordeling te zien waren zij het daar ook over eens!

Kan best dat het proeftechnisch allemaal heel goed was, en de muziek op zich is idd heel persoonlijk.
Ik weet niet meer precies wat voor muziek het was.
Alleen het paard liep geen 1 keer in het ritme van de muziek, leek wel of het een kur van een ander paard was.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:44

Ik ben gaan eten tijdens de proef van die mevrouw Haha! Ik heb ze helaas niet gezien.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:47

Jammer ik vond het best leuk! Ze zat er wel elke keer naast van de muziek, maar ach ja. Probeer zelf maar een keer mee te rijden op dit niveau.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:50

Ach ja?
Dat is anders wel heel belangrijk op dat niveau!
Daar zijn heel wat punten te halen!
En een keertje ernaast is niet zo`n ramp, maar de hele proef wel.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:52

Ja goed dat snap ik ook wel. Maar ze heeft het wel gepresteerd om bij de beste te horen de dag ervoor en zich te kwalificeren voor de kur. Mechelen is niet zomaar een wedstrijdje tussendoor...
Als het zo makkelijk was, reed ik er ook wel mee hoor.
De fouten zijn altijd heel makkelijk te zien. Ik kan ook wel zeggen van "die zat naast de muziek" en "die maakt een fout in de wissels" en "die heeft moeite met de passage". Maar ik doe ze het nog niet zo snel na

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:55

Sorry, sorry, sorry!!!!
Ik zal nooit meer zeggen wat er verkeerd aan iets was!
Alleen nog maar alle goede dingen opnoemen.
En ookal gaat er iets fout, dan hoop ik nog dat ze minimaal een 8 voor dat onderdeel krijgt, want ze heeft zo haar best gedaan om op dat niveua te komen!

Volgens mij heb ik alleen maar gezegd dat de proef totaal niet op de muziek liep, verder heb ik haar toch helemaal niet afgekraakt? Heb nergens gezegd wat er proeftechnisch fout ging, heb niet gezegd dat ze er verschrikkelijk opzit, heb ook niet gezegd dat de muziek lelijk was, enz enz.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:58

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt Scheve mond

De jury's zijn er toch om de punten te geven. Uiteraard mag iedereen zijn mening zeggen over de combinaties die aan de start verschijnen. Maar zodra een combinatie net iets anders is dan standaard, hebben meeste mensen al meteen een oordeel klaar.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:00

Ik had alleen een oordeel over de muziek, niet over de combinatie..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:01

Ok, het kwam anders over dan Ja

De muziek vond ik trouwens ook niet passen bij het paard.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:03

Idra schreef:
Ik ben gaan eten tijdens de proef van die mevrouw Haha! Ik heb ze helaas niet gezien.

Kijk, dat zijn de echte liefhebbers..... Haha! Knipoog

Natuurlijk mag je je eigen mening hebben over de muziek. Ik vond het juist wel goed passen bij de combinatie, het kwam af en toe misschien niet helemaal goed uit maar ik vond de muziek in principe wel goed passen. Kwam misschien ook wel omdat mijn verwachtingen niet hoog gespannen waren bij deze combinatie en dan valt het allemaal nogal snel mee..... Tong uitsteken

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:36

ff een vraagje, wat was dat trouwens met Wim Verwimp in de Grand Prix? Die werd dan eerst bij de jury geroepen, en dan keken ze naar zijn paard, maar mocht dan toch zijn proef afwerken? Leuk voor de concentratie....
@horseyfries: Peter Sphan reed veel beter dan op het BK he.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:34

Teigetje schreef:
Ik maal er al niet meer om wie er wint, ben geen Ankyfan, ook geen Imkefan, geen Laurensfan en zelfs geen Devroefan. Vorig jaar enorm genoten van de proef van een oudere Fransman (uit de school van Saumur bleek achteraf of was het Le Cadre Noir, dat weet ik dus niet meer juist) die op een grote vos reed en de hele proef zijn stangteugel had doorhangen. Dit jaar genoten van de Spaanse schimmelhengst en van het tintelende drafwerk van het prachtige paard van Philippe Jorissen.
Via het werk van de husbie geraak ik meestal aan VIP-kaarten, dus ik geniet eigenlijk nog het meeste van het dagje uit, lekker op de VIPs, tafeltje met stoelen en goeie vrienden als gezelschap Knipoog

Ben blij dat er nog iemand is die een doorhangende stangteugel fijn vind om naar te kijken ipv dat getrek aan de stang. Heb die Fransman vorig jaar op de jumping gezien en hij reed i.d.d. erg vriendelijk met de hand!