Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bterlaan schreef:Lieke, enten geeft geen 100% garantie dat je paard niet ziek wordt, inderdaad, maar het geeft altijd bescherming. Je paard heeft betrere kansen er zonder schade door te komen dan wanneer het niet geent is. Ook en zelfs juist in een stal waar verder niet wordt geent. Het feit dat de rest niet geent wordt, is absoluut geen reden jouw paard niet te enten. Als iedereen er zo over denkt (wat helaas vaak het geval is), wordt er niet geent en kan het virus zijn gang gaan. En verder, als het paard dan toch ziek wordt, heb je tenminste een goed geweten, er alles aan gedaan te hebben. De kans op een redelijke bescherming is het waard, te enten, vooral ook omdat je daardoor meehelpt, de algemene infectiedruk te verlagen. Het MOET toch geen 100% garantie zijn? Een beetje minder is toch ook al heel goed? Dus vandaar mijn conclusie: enten, enten enten.
Sannah schreef:Petra is een goede vriendin van de vrouw één van mijn beste vrienden. Ik ben vorig jaar een keer met hen op de Nieuwendijkhoeve geweest en ik was erg onder de indruk van de manier waarop Petra haar bedrijf eigenhandig heeft opgebouwd. Zij kwam op mij over als paardenvrouw in hart en nieren, die niet alleen gepassioneerd is maar ook buitengewoon kundig.Een week geleden was het nog niet bevestigd dat het Rhino was, maar dus wel net zo bedreigend als dat het nu is. Alleen toen is verzuimd het naar buiten toe bekend te maken dat het eventueel Rhino zou kunnen zijn.
EricPrast schreef:Zij kwam op mij over als paardenvrouw in hart en nieren, die niet alleen gepassioneerd is maar ook buitengewoon kundig. (..)
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je niet van de daken gaat roepen dat er rhino op je stal is, voordat je dat 100% zeker weet. Ik vind de term "verzuimd" dan ook op zijn minst wat ongelukkig gekozen. Naar mijn mening heeft zij juist, voor zover ik het vanaf afstand kan beoordelen, uitstekend gehandeld.