Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynn_Nikita schreef:belachelijk dat paard afgemaakt is
Hun moeten beter op hun kind letten, zorgen dat niet de wei inkan en toezicht heeft.
Dat ze moeilijk meehebben om dat betreffende paard te houden, wat je kind heeft gedood, kan ik inkomen, maar dan verkoop hem of geef hem af
Ddees schreef:Lynn_Nikita schreef:belachelijk dat paard afgemaakt is
Hun moeten beter op hun kind letten, zorgen dat niet de wei inkan en toezicht heeft.
Dat ze moeilijk meehebben om dat betreffende paard te houden, wat je kind heeft gedood, kan ik inkomen, maar dan verkoop hem of geef hem af
Ik vind dit zo naiëf. Kinderen kun je niet constant in de gaten houden, die zijn zo weg. Hoe denk je dat het komt dat er zoveel kinderen verdrinken, verongelukken en dergelijke. Als ouders weet je dat je op je kinderen moet letten, en ze zijn ook het allerbelangrijkste in je leven. Je laat ze echt niet moedwillig onbewaakt alleen!!
MoniqueT schreef:Dat deze mensen dat paard hebben laten afmaken is hun volste recht, nee, zelfs hun plicht. Het paard heeft laten zien niet betrouwbaar te zijn! Zij mogen het risico niet nemen dat het dier nog een keer iemand te grazen neemt. Verkopen is dus in mijn ogen helemaal geen optie.
garny95 schreef:wat erg, ik denk dat de hengst afmaken het enigste is wat ze konden doen, het lijkt mij namelijk niet te verkroppen voor de ouders als de hengst die hun kind gedood heeft zou blijven leven.
Verder vind ik het voor de eigenaar van het paard en het paard zelf een drama, dat kind had daar nooit onbewaakt mogen lopen en de hengst heeft waarschijnlijk uit zijn instinkt gehandeld.
Ddees schreef:Lynn_Nikita schreef:belachelijk dat paard afgemaakt is
Ik vind dit zo naiëf. Kinderen kun je niet constant in de gaten houden, die zijn zo weg. Hoe denk je dat het komt dat er zoveel kinderen verdrinken, verongelukken en dergelijke. Als ouders weet je dat je op je kinderen moet letten, en ze zijn ook het allerbelangrijkste in je leven. Je laat ze echt niet moedwillig onbewaakt alleen!!
christel1976 schreef:MoniqueT schreef:Dat deze mensen dat paard hebben laten afmaken is hun volste recht, nee, zelfs hun plicht. Het paard heeft laten zien niet betrouwbaar te zijn! Zij mogen het risico niet nemen dat het dier nog een keer iemand te grazen neemt. Verkopen is dus in mijn ogen helemaal geen optie.
Vindt ik persoonlijk veels te ver gaan wat je hier zegt!
manie schreef:garny95 schreef:wat erg, ik denk dat de hengst afmaken het enigste is wat ze konden doen, het lijkt mij namelijk niet te verkroppen voor de ouders als de hengst die hun kind gedood heeft zou blijven leven.
Verder vind ik het voor de eigenaar van het paard en het paard zelf een drama, dat kind had daar nooit onbewaakt mogen lopen en de hengst heeft waarschijnlijk uit zijn instinkt gehandeld.
Dat het voor de ouders niet te verkroppen is ligt volledig aan hun eigen (niet genomen) verantwoordelijkheid.
Het is IMO dus volstrekt onlogisch hier het paard de dupe van te laten zijn.
En tuurlijk zijn kinderen watervlug, maar dat weet je als ouders en daar moet je de maatregelen voor nemen.
KellyG schreef:en als een kind in de sloot beland, wordt deze sloot dan verwijderd of dichtgegooid? NEE
wizewo schreef:RK, wat omheining heb je natuurlijk gelijk, maar daar kan je achteraf niks aan veranderen en dan nog, wacht maar tot ze door hebben hoe de draad af moet of hoe ze erover kunnen springen. Kinderen zijn ingenieus. Ik zou het mezelf ook gruwlijk kwalijk nemen, maar ik zou ook mijn paard niet meer kunnen aankijken. Ik zou het hem niet kwalijk kunnen nemen, maar dan nog...
Ik hou zielsveel van mijn paard, maar als om een of andere(mij nu volslagen onbekende, maar deze reden zou kunnen tellen) reden mijn paard weg moet, wordt hij afgemaakt. Mooi type met een geweldig karakter, maar vol artrose en andere semi-verborgen kwaaltjes. Heel makkelijk om te verkopen mits wat medicatie. Gevolg dat hij dus zo weer handelscircuit/wedstrijdsport in zou kunnen gaan, maar het is en blijft een versleten paard en hij zal dus doorverkocht kunnen blijven worden en verder naar de vernieling geholpen worden. Nee ik ben zijn laatste mens. Geen potentiele miserie meer voor hem.
Begrijp me niet verkeerd he, ik ben het er zo mee eens dat er veel te veel beesten afgemaakt worden door de schuld van de ouders/kinderen/... en dat er veel te weinig onderzoek is naar het waarom van een beet...
Als het een pestend kind was geweest van een jaar of zes zou ik ook wat minder geneigd zijn om het afmaken te verdedigen maar een kind van 18 maanden, zie ik niet genoeg kracht hebben om een paard pijn te doen of snel genoeg om een paard te achtervolgen in een paddock. Mikken van steentjes is ook nog niet zo sterk ontwikkeld...Dan blijft er niet veel pesterig over buiten er gewoon zijn op het verkeerde ogenblik op de verkeerde plaats.
RK, als het een keer gebeurt, zou ik het mezelf al niet kunnen vergeven, als het een tweede keer zou gebeuren, al dan niet nog onder mijn verantwoordelijkheid zou ik mij nog meer verantwoordelijk voelen.
shera schreef:MoniqueT: wat een vreselijk verhaal....
Ik denk dat je pas kunt oordelen als je zelf voor een dergelijke situatie hebt gestaan. Het is nu o zo gemakkelijk om de ouders te veroordelen.
Ik denk nu dat ik hetzelfde had gedaan als deze ouders. Ik hoop in vredesnaam niet dat ik er ooit achter kom wat ik echt doe in een dergelijke situatie.![]()
KellyG schreef:en als een kind in de sloot beland, wordt deze sloot dan verwijderd of dichtgegooid? NEE
Lynn_Nikita schreef:KellyG schreef:en als een kind in de sloot beland, wordt deze sloot dan verwijderd of dichtgegooid? NEE
wild enet zeggen met auto ongeluk
rijd je dan ook maar nooit meer auto?