Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:47

belachelijk dat paard afgemaakt is
Hun moeten beter op hun kind letten, zorgen dat niet de wei inkan en toezicht heeft.
Dat ze moeilijk meehebben om dat betreffende paard te houden, wat je kind heeft gedood, kan ik inkomen, maar dan verkoop hem of geef hem af

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:49

Wat dacht je van al die honden die kinderen hebben verwond? Die hadden nog niet gedood en die moesten al afgemaakt. En een keer een stier die een man had verwond. Staat gewoon iets in de wet op grond waarvan de overheid beslist dat het dier moet worden afgemaakt. Maargoed ik heb geen rechten gestudeerd dus ik weet het precieze er niet van. Heb alleen in mijn directe omgeving iets meegmaakt waarin dit heel duidelijk naar voren kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:49

Hier staat een ijzeren gazen hekwerk.
Daar kun je over klimmen...maar aan de andere kant op 10 cm zit al de stroomdraad.... een peuter heeft te kleine beentjes en zal altijd deze stroomdraad raken samen met het ijzeren hek....geeft een erg leuke combinatie.... Duivel

Hier heeft dus een kind (6) in de wei willen gaan en kwam huilend binnen, hij had stroom gehad....
Eerst de ouders boos, maar ik zei dat hij geen stroom kon krijgen als hij niet de wei had willen gaan en hem was verteld dat dat niet mocht.

Refresh er zijn ook honden die niet afgemaakt worden...daarom geloof ik het verhaal niet Lachen

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:50

Mag ik wel even de opmerking maken dat ik me net zo goed kan inleven als mensen met! kinderen Bloos ik vind het jammer dat ik als kinderloze vrouw altijd maar bestempeld wordt als Niets Wetend. Jammer dat er dus nog zo gedacht wordt.
Dat mensen ermaar vanuit gaan dat ik het dus niet begrijp.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:51

wat erg, ik denk dat de hengst afmaken het enigste is wat ze konden doen, het lijkt mij namelijk niet te verkroppen voor de ouders als de hengst die hun kind gedood heeft zou blijven leven.
Verder vind ik het voor de eigenaar van het paard en het paard zelf een drama, dat kind had daar nooit onbewaakt mogen lopen en de hengst heeft waarschijnlijk uit zijn instinkt gehandeld.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:51

Ik vind dat een aantal mensen echt reageert vanuit paardenliefde, maar daarbij voorbij gaat aan het feit dat dit paard toch echt een kind gedood heeft. En ja, je moet als ouders zorgen dat je kind niet in de buurt van paarden kan komen, maar welke ouder kan oprecht zeggen dat het zijn kind nooit even uit het oog is verloren? Ik niet hoor, mijn kinderen zijn opgegroeid tussen de koeien en de paarden en ook ik heb situaties meegemaakt waarin ik later dacht dat het gelukkig heel goed is afgelopen.

En toen liep het dus een keer niet goed af. Mijn man is aangevallen door een stier, niet door een paard. Hij heeft het ongeluk niet overleefd. Die stier stond al op de nominatie voor het slachthuis, maar als dat niet zo geweest was, was hij absoluut na dit ongeluk wel gegaan. Sterker nog, er komt bij mij nooit meer een stier op het erf. En toen mijn tweejarige ruin hengenstreken begon te vertonen is hij direct gecastreerd. Ik ben al een echtgenoot verloren aan een aggresief dier, ik neem het risico nooit en te nimmer meer.

Dat deze mensen dat paard hebben laten afmaken is hun volste recht, nee, zelfs hun plicht. Het paard heeft laten zien niet betrouwbaar te zijn! Zij mogen het risico niet nemen dat het dier nog een keer iemand te grazen neemt. Verkopen is dus in mijn ogen helemaal geen optie.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:53

Lynn_Nikita schreef:
Hun moeten beter op hun kind letten, zorgen dat niet de wei inkan en toezicht heeft.
Dat ze moeilijk meehebben om dat betreffende paard te houden, wat je kind heeft gedood, kan ik inkomen, maar dan verkoop hem of geef hem af

Ik vind dit zo naiëf. Kinderen kun je niet constant in de gaten houden, die zijn zo weg. Hoe denk je dat het komt dat er zoveel kinderen verdrinken, verongelukken en dergelijke. Als ouders weet je dat je op je kinderen moet letten, en ze zijn ook het allerbelangrijkste in je leven. Je laat ze echt niet moedwillig onbewaakt alleen!!

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:54

Ik probeer die ouders niet te verdedigen hoor, ik wees mensen er gewoon in het algemeen op dat eigenaren vaak geen keus hebben omdat de overheid beslist. Want veel doen er net alsof ze een keus hebben zo van ze hadden hem ook kunnen verkopen. Dat had dus misschien helemaal niet gekund maargoed ik weet nogsteeds niet hoe het in Australie is.

Persoonlijk denk ik dat zon paard, als je het verhaal er tenminste eerlijk bij verteld echt niet verkoopbaar is. En als mijn eigen paard mijn eigen kind zou doden zou ik hem ook laten afmaken, hoeveel je ook van het paard houd, hij heeft wel even je kind vermoord, ik zou hem nooit meer kunnen aankijken en ik vind persoonlijk een kind veel meer waard als een paard. Van buitenaf denk ik weer van, goh wat zielig voor dat paard maar dat komt omdat het mijn kind en mijn paard niet is.
Laatst bijgewerkt door Refresh op 21-12-07 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

wizewo

RK, wat omheining heb je natuurlijk gelijk, maar daar kan je achteraf niks aan veranderen en dan nog, wacht maar tot ze door hebben hoe de draad af moet of hoe ze erover kunnen springen. Kinderen zijn ingenieus. Ik zou het mezelf ook gruwlijk kwalijk nemen, maar ik zou ook mijn paard niet meer kunnen aankijken. Ik zou het hem niet kwalijk kunnen nemen, maar dan nog...

Ik hou zielsveel van mijn paard, maar als om een of andere(mij nu volslagen onbekende, maar deze reden zou kunnen tellen) reden mijn paard weg moet, wordt hij afgemaakt. Mooi type met een geweldig karakter, maar vol artrose en andere semi-verborgen kwaaltjes. Heel makkelijk om te verkopen mits wat medicatie. Gevolg dat hij dus zo weer handelscircuit/wedstrijdsport in zou kunnen gaan, maar het is en blijft een versleten paard en hij zal dus doorverkocht kunnen blijven worden en verder naar de vernieling geholpen worden. Nee ik ben zijn laatste mens. Geen potentiele miserie meer voor hem.

Begrijp me niet verkeerd he, ik ben het er zo mee eens dat er veel te veel beesten afgemaakt worden door de schuld van de ouders/kinderen/... en dat er veel te weinig onderzoek is naar het waarom van een beet...

Als het een pestend kind was geweest van een jaar of zes zou ik ook wat minder geneigd zijn om het afmaken te verdedigen maar een kind van 18 maanden, zie ik niet genoeg kracht hebben om een paard pijn te doen of snel genoeg om een paard te achtervolgen in een paddock. Mikken van steentjes is ook nog niet zo sterk ontwikkeld...Dan blijft er niet veel pesterig over buiten er gewoon zijn op het verkeerde ogenblik op de verkeerde plaats.

RK, als het een keer gebeurt, zou ik het mezelf al niet kunnen vergeven, als het een tweede keer zou gebeuren, al dan niet nog onder mijn verantwoordelijkheid zou ik mij nog meer verantwoordelijk voelen.

Lynn_Nikita

Ddees schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik vind dit zo naiëf. Kinderen kun je niet constant in de gaten houden, die zijn zo weg. Hoe denk je dat het komt dat er zoveel kinderen verdrinken, verongelukken en dergelijke. Als ouders weet je dat je op je kinderen moet letten, en ze zijn ook het allerbelangrijkste in je leven. Je laat ze echt niet moedwillig onbewaakt alleen!!

dan moet je zorgen dat ze niet bij de paarden de wei inkunnen, niet alleen buiten oop het erf laten als je daar meerdere paarden, waaronder een hengst hebt staan

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:55

MoniqueT schreef:
Dat deze mensen dat paard hebben laten afmaken is hun volste recht, nee, zelfs hun plicht. Het paard heeft laten zien niet betrouwbaar te zijn! Zij mogen het risico niet nemen dat het dier nog een keer iemand te grazen neemt. Verkopen is dus in mijn ogen helemaal geen optie.

Vindt ik persoonlijk veels te ver gaan wat je hier zegt!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:55

garny95 schreef:
wat erg, ik denk dat de hengst afmaken het enigste is wat ze konden doen, het lijkt mij namelijk niet te verkroppen voor de ouders als de hengst die hun kind gedood heeft zou blijven leven.
Verder vind ik het voor de eigenaar van het paard en het paard zelf een drama, dat kind had daar nooit onbewaakt mogen lopen en de hengst heeft waarschijnlijk uit zijn instinkt gehandeld.

Dat het voor de ouders niet te verkroppen is ligt volledig aan hun eigen (niet genomen) verantwoordelijkheid.
Het is IMO dus volstrekt onlogisch hier het paard de dupe van te laten zijn.
En tuurlijk zijn kinderen watervlug, maar dat weet je als ouders en daar moet je de maatregelen voor nemen.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:56

Ik moet altijd weer aan die hond denken die is afgemaakt nadat hij een kind had doodgebeten. Daarna ontdekten ze de hoeveelheid nietjes in zijn oren................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:56

Ddees schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Er is niks naiefs aan....
Ik heb het op pension ook zoveel gezien....moeder in de kantine, moeder op het paard en kinderen zwerven door de stallen.... dat kan niet?
Vorig jaar een kind daarom in stapmolen vast.... Nee toen waren stapmolens ineens gevaarlijk.
Nu is een paard dat 18 jaar braaf is ineens gevaarlijk...

Waneer nemen ouders nu eens gewoon de verantwoordelijkheid?
Dus of in de gaten houden of niet meenemen
of als het thuis is het zo afmaken dat een kindje niet zomaar de wei in kan lopen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:57

christel1976 schreef:
MoniqueT schreef:

Vindt ik persoonlijk veels te ver gaan wat je hier zegt!

Dat is dan jouw mening, maar jij hebt ook niet aan den lijve ondervonden hoe het voelt als je geliefde door een dier vermoord wordt, denk ik.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:58

manie schreef:
garny95 schreef:

Dat het voor de ouders niet te verkroppen is ligt volledig aan hun eigen (niet genomen) verantwoordelijkheid.
Het is IMO dus volstrekt onlogisch hier het paard de dupe van te laten zijn.
En tuurlijk zijn kinderen watervlug, maar dat weet je als ouders en daar moet je de maatregelen voor nemen.

met die last zullen de ouders altijd moeten blijven lopen. Ik keur het ook niet goed dat de hengst is afgemaakt, maar ik denk dat dit een gebaar is naar de ouders

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:59

gebaar??
de ouders waren zelf de eigenaren en hebben zelf dus hiervoor gekozen, om het dier af te maken

KellyG

en als een kind in de sloot beland, wordt deze sloot dan verwijderd of dichtgegooid? NEE

shera

MoniqueT: wat een vreselijk verhaal....
Ik denk dat je pas kunt oordelen als je zelf voor een dergelijke situatie hebt gestaan. Het is nu o zo gemakkelijk om de ouders te veroordelen.
Ik denk nu dat ik hetzelfde had gedaan als deze ouders. Ik hoop in vredesnaam niet dat ik er ooit achter kom wat ik echt doe in een dergelijke situatie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:00

KellyG schreef:
en als een kind in de sloot beland, wordt deze sloot dan verwijderd of dichtgegooid? NEE

wild enet zeggen met auto ongeluk
rijd je dan ook maar nooit meer auto?

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:00

Ik denk dat er ook verschillen zullen zijn in hoe mensen het beleven.
Het verliezen van een geliefd persoon door toedoen van een dier lijkt me ook vreselijk!!!!
Ik kan me dit dan ook nog moeilijk voorstellen denk ik maar het wordt zo gewoon om dieren voor zelfs minder af te maken. Ik denk dat wij als mensen de gevaren nog weleens onderschatten. Iedereen kan een willekeurig dier aanschaffen zonder daar ook maar ook enige kennis van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:01

wizewo schreef:
RK, wat omheining heb je natuurlijk gelijk, maar daar kan je achteraf niks aan veranderen en dan nog, wacht maar tot ze door hebben hoe de draad af moet of hoe ze erover kunnen springen. Kinderen zijn ingenieus. Ik zou het mezelf ook gruwlijk kwalijk nemen, maar ik zou ook mijn paard niet meer kunnen aankijken. Ik zou het hem niet kwalijk kunnen nemen, maar dan nog...

Ik hou zielsveel van mijn paard, maar als om een of andere(mij nu volslagen onbekende, maar deze reden zou kunnen tellen) reden mijn paard weg moet, wordt hij afgemaakt. Mooi type met een geweldig karakter, maar vol artrose en andere semi-verborgen kwaaltjes. Heel makkelijk om te verkopen mits wat medicatie. Gevolg dat hij dus zo weer handelscircuit/wedstrijdsport in zou kunnen gaan, maar het is en blijft een versleten paard en hij zal dus doorverkocht kunnen blijven worden en verder naar de vernieling geholpen worden. Nee ik ben zijn laatste mens. Geen potentiele miserie meer voor hem.

Begrijp me niet verkeerd he, ik ben het er zo mee eens dat er veel te veel beesten afgemaakt worden door de schuld van de ouders/kinderen/... en dat er veel te weinig onderzoek is naar het waarom van een beet...

Als het een pestend kind was geweest van een jaar of zes zou ik ook wat minder geneigd zijn om het afmaken te verdedigen maar een kind van 18 maanden, zie ik niet genoeg kracht hebben om een paard pijn te doen of snel genoeg om een paard te achtervolgen in een paddock. Mikken van steentjes is ook nog niet zo sterk ontwikkeld...Dan blijft er niet veel pesterig over buiten er gewoon zijn op het verkeerde ogenblik op de verkeerde plaats.

RK, als het een keer gebeurt, zou ik het mezelf al niet kunnen vergeven, als het een tweede keer zou gebeuren, al dan niet nog onder mijn verantwoordelijkheid zou ik mij nog meer verantwoordelijk voelen.

Ik kan er zelf niet eens overheen springen..mijn vriend net Lachen
Dus een kind onder de 10 kan dat echt niet zomaar.

En achteraf...kunnen mensen dan niet eens vooraf nadenken?
Deze afrastering was er bij ons ook niet nadat er een ongeluk is gekomen...die is ook gezet om ongelukken te vóórkomen. Bij ons dan hond-paard, maar neem aan dat als je kinderen hebt je dat dus kind-paard nadenkt...

En hoe kan het iberhaupt een 2e keer gebeuren...dan is iemand erger dan en ezel...zou zoiets 1x gebeuren dan omheind je het mijn paard met 5 lagen stroomdraad op 10 cm boben elkaar....kan geen kleine door hoor...

Ik zou dat paard echt nooit verkopen....die was altijd braaf, nu door je eigen schuld of toedoen van een ander moet hij dood.... zijn wij mensen zo geweldig? Dat een dier dat je altijd trouw is geweest maar meteen uit de weg moet geruimd worden door de fout van de mens?

garny95

shera schreef:
MoniqueT: wat een vreselijk verhaal....
Ik denk dat je pas kunt oordelen als je zelf voor een dergelijke situatie hebt gestaan. Het is nu o zo gemakkelijk om de ouders te veroordelen.
Ik denk nu dat ik hetzelfde had gedaan als deze ouders. Ik hoop in vredesnaam niet dat ik er ooit achter kom wat ik echt doe in een dergelijke situatie.

klopt helemaal, je kan er niet over oordelen.

Refresh

KellyG schreef:

Sorry maar dat vind ik geen goede vergelijking, een sloot is wel even heel iets anders dan een levend wezen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:02

Lynn_Nikita schreef:
KellyG schreef:

wild enet zeggen met auto ongeluk
rijd je dan ook maar nooit meer auto?

Jawel hoor, maar niet meer in diezelfde auto als die niet betrouwbaar is gebleken!!