Salinero en Anky dansen samen verpletterende première

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Re: Salinero en Anky dansen samen verpletterende première

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:08

Geweldige score Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:16

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:37

Zodirect op tv Nederland 3

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 00:09

Ik heb 't net op de NOS gezien, vind de kur wel mooi maar er moet inderdaad nog wat gefinetuned worden om 'm echt perfect te krijgen. Begrijpelijk natuurlijk en daarom ook een mooi resultaat. Je zag ook dit keer dat Anky afentoe duidelijkere hulpen moest geven (haha "Hooo op 't eind") omdat Sallie het ook niet altijd helemaal precies snapte.

Al met al; goed gedaan Anky Lachen

Charlotje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 00:33

Ik heb net de nieuwe kur van Anky, Salinero en Wibi gezien, het was echt ontzettend mooi! super geweldig! WAUWWWW!!! Pling ik ben er he-le-maal weg van, hij is zelfs nog VEEL mooier dan de kur van Imke!! Echt ongelofelijk! Bravo!! Haha! De muziek is zo ontzettend spannend, meeslepend, vol, warm en ontroerend, in 2 woorden: helemaal perfect!! Geweldig wat Wibi hier heeft gedaan, ik kan niet wachten tot ik de kur in Jumping Amsterdam weer kan zien.. Wat een muzikale piek in de dressuur historie is dit zeg! ONGELOFELIJK!! Bloos

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:37

Word er niet warm of koud van. Oefeningen op zich zijn mooi maar veel te veel op de stang gereden.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:59

zipje71 schreef:
Word er niet warm of koud van. Oefeningen op zich zijn mooi maar veel te veel op de stang gereden.

Vind je dat ze dat altijd doet? Maar ze scoort toch goed!!!?

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:04

k had het gister avond ook nog even op nederland 3 gekeken. Wat was sjef weer in zn hum zeg, vond zn opmerkingen écht niet kunnen hoor Scheve mond

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:57

o0marije0o schreef:
. Wat was sjef weer in zn hum zeg, vond zn opmerkingen écht niet kunnen hoor Scheve mond

Wat voor opmerkingen?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:59

moniquelucky schreef:
o0marije0o schreef:
. Wat was sjef weer in zn hum zeg, vond zn opmerkingen écht niet kunnen hoor Scheve mond

Wat voor opmerkingen?

Ik ben ook nieuwsgierig naar de opmerkingen van Sjef.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:00

heb t op tv gezien hele mooi kur paar hele kleine haperingetjes maar voor de rest geweldig...

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:04

kan je de kür ook ergens anders bekijken wand via die ene link kan ik m nie bekijken

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:24

moniquelucky schreef:
zipje71 schreef:

Vind je dat ze dat altijd doet? Maar ze scoort toch goed!!!?

Ik vind dat ze i.d.d. de stang vaak te horizontaal heeft (daar is ze helaas niet de enige in) Ik vind haar met salinero meer op de hand rijden dan bij Bonfire.

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 09:54

vind de kur wel mooi maar moet er wel aan wennen. Ik vind de kur van imke denk mooier. Die accentueerd meer de gangen denk. Maar ik zal het wel niet goed horen Bloos

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:04

[/quote]
Vind je dat ze dat altijd doet? Maar ze scoort toch goed!!!?[/quote]

Doe het haar maar na! Natuurlijk zou zij ook met minder stang willen rijden maar reken maar dat ze haar handen vol heeft aan hem. Ik zie niemand die zo Vloeiend haar oefeningen rijd.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:32

kohtje schreef:

Vind je dat ze dat altijd doet? Maar ze scoort toch goed!!!?[/quote]

Doe het haar maar na! Natuurlijk zou zij ook met minder stang willen rijden maar reken maar dat ze haar handen vol heeft aan hem. Ik zie niemand die zo Vloeiend haar oefeningen rijd.[/quote]

Als ze minder met de stang wil rijden moet ze geen paard nemen dat zo sterk en zo loperig is! Als jij je paard zo op de stang moet rijden heb je hem dus niet onder controle en worden de oefeningen dus niet ongedwongen uitgevoerd. En zo vloeiend ging het in Londen niet. Heb genoeg haperingen gezien. Ik zeg niet dat het makkelijk is wat ze doet maar je ziet gewoon duidelijk dat ze fors met de stang inwerkt. Dat Engelse vrouwtje met die giga vos reed echt supervriendelijk met de hand. Dat de oefeningen nog niet helemaal super waren is jammer maar het zag er vriendelijk uit. Ze reed wel 72%.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:54

Dus jij vind dat ze dus maar met minder stang moet rijden en minder moet presteren. Ik weet zeker dat ze thuis met zo min mogelijk stang rijd en ze super controle heeft. Salinero heeft duidelijk plezier in zijn werk en is daardoor denk ik wat te loperig.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:39

kohtje schreef:
Dus jij vind dat ze dus maar met minder stang moet rijden en minder moet presteren. Ik weet zeker dat ze thuis met zo min mogelijk stang rijd en ze super controle heeft. Salinero heeft duidelijk plezier in zijn werk en is daardoor denk ik wat te loperig.

En waar maak jij uit op dat hij plezier heeft? Als een paard kon kiezen maakte hij liever plezier in de wei dan met iemand op zijn rug. Misschien is ie wel zo loperig omdat ie het niet zo naar zijn zin heeft?
Ik heb bij Salinero juist niet het idee dat ik naar een happy atlete kijk. En ik vind het i.d.d. raar dat de jury niet oplet op het stanggebruik. Als jij zo je aan je bit loopt te trekken krijg je geheid commentaar van de jury en omstanders.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:25

Hij loopt altijd met zijn oren erop. Geen protest in zijn lopen. Ik denk dat er paarden zijn die een stuk ongelukkiger in de wei staan dan hij als hij aan het werk is.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 09:44

kohtje schreef:
Hij loopt altijd met zijn oren erop. Geen protest in zijn lopen. Ik denk dat er paarden zijn die een stuk ongelukkiger in de wei staan dan hij als hij aan het werk is.

Paarden die angstig zijn hebben ook hun oren erop. Wil absoluut niet zeggen dat salinero angstig is maar kan er ook zeker niet uit opmaken dat ie het naar zijn zin heeft. Maar daar ging het in eerste instantie niet om. Ik vind het stanggebruik er niet vriendelijk uitzien als deze bijna verticaal in een mond hangt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 09:46

Bedoel je niet horizontaal? Clown

Dat kan ook aan de kinketting liggen hoor. Wil helemaal niet zeggen dat er veel druk op staat.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:45

Cayenne schreef:
Bedoel je niet horizontaal? Clown

Dat kan ook aan de kinketting liggen hoor. Wil helemaal niet zeggen dat er veel druk op staat.

Ja horizontaal,dat bedoel ik inderdaad, sorry. Maar als het aan de kinketting ligt waarom verandert ze dat dan niet?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:48

Omdat het bit dan stiller komt te liggen

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:09

ik ken nog niet genoeg van bitten om me in die discussie te wagen, maar ik vind dat Anky precies veel 'netter' rijdt dan vroegere kurs die ik al gezien heb OK dan! . Dat Salinero's hoofd veel constanter blijft, en dat ze (behalve op sommige momenten dan) veel minder duidelijk drijft.
Het is wel heel jammer van sommige overgangen en wissels in de muziek, dat die soms zo 'onexact' waren, wat soms voor leken
(zoals ik Clown) zelfs te zien is...