Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinskee

Re: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:23

kan zijn dat de hengst dat kind als een bedreiging vond. verveling eht dier is jong ik zou het neit weten was er niet bij.

of die vals is gemeen weet ik ook niet! maar het is ontzettend erg ook voor de nabestaanden! Ach gut hoop dat hier nog een vervolg bericht op komt.

vb: hengst besprong laatst ook een kennis van mij nooit geen rare trucjes wel zat hij in de bijt fase! maar hij sprong gewoon zo op iemand. ook niet gemeen en toen diegene eronder lag toen stond hij ook niet op omdat hij bang was pijn te doen.
wel is hij direct gecastreert en is persoon er goed vanaf gekomen was volwassen iemand kon onder paard wegkruipen.

een paard is en blijft een dier, kunnen onverwachte dingen doen!

JSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:24

wow dat is echt een nachtmerrie voor de ouders zeg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:25

wat erg zeg
we kunnen wel raden en gissen, maar is erg weinig informatie in het bericht,
wel erg voor de moeder die erbij stond

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:28

Hengsten blijven dominant, waar je nooit kinderen te dicht bij in de buurt moet laten. Ook hier op stal staan de hengsten appart, en daar mogen de kinderen niet komen.
Als ze in de paddock gaan doen we dat als er geen anderen bij zijn.

Dom, maar heel heel heel tragisch!!!
Ik vraag me af hoe het met de moeder gaat, dat beeld vergeet je imo nooit meer!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:29

pasdedeux schreef:
Negerzoen schreef:
Ik geloof nooit dat dat paard het zomaar doet, het kan zijn dat zij iets gedaan hebben dat dat veroorzaakte..

Dat zou een veilig idee zijn, maar niet alles wat een dier doet is voorspelbaar of terugtebrengen op gedrag van de in dit geval moeder en kind. Vooral een jong paard doet wel eens iets spontaan.

Lees maar eens wat ik schrijf over het voorval met mijn hondje. Dat kwam echt vanuit het niets. Dieren kunnen vaak onvoorspelbaar reageren. En...dat maakt vaak het makste paard nog het gevaarlijkste paard. Aangezien je het daar niet van verwacht.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:29

Voor de familie verschrikkelijk.... Ergste wat je kan overkomen is het verliezen van je kind.

Maar wat een meest bizarre verhalen allemaal over paarden die honden, schapen enzo door de lucht slingeren?!?
Mijn indertijd jonge hengst is een paar x in zijn neus gebeten door onze hond en tegenwoordig jaagt hij betreffende hond weg tijdens het eten (niet altijd even vriendelijk). Dat is al....

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:32

Poeh vreselijk zeg. Dat is dus een van de redenen dat ik mn kind niet mee neem als de paarden buiten lopen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:32

scoxxx schreef:
Voor de familie verschrikkelijk.... Ergste wat je kan overkomen is het verliezen van je kind.

Maar wat een meest bizarre verhalen allemaal over paarden die honden, schapen enzo door de lucht slingeren?!?
Mijn indertijd jonge hengst is een paar x in zijn neus gebeten door onze hond en tegenwoordig jaagt hij betreffende hond weg tijdens het eten (niet altijd even vriendelijk). Dat is al....

Ja...bizar is het wel. Dat van die hond... ik ga al meer dan dertig jaar met paarden om. Maar zoiets had ik ook nog nooit meegemaakt!

Ik weet wel dat paarden (jonge) ook uit lompe speelsigheid je soms behoorlijk kunnen "pakken". Dan gaan ze met je om alsof je een soortgenoot bent. En dat kan soms zo van de ene op de andere dag ontstaan (hormonen).

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:36

Misschien heeft dit paard speeltjes in z,n paddock, skippyballen, pillonnen ed. En dacht nu: "Hey, nieuw speeltje!!"

Tja, kan ook zijn dat dit het eerste paard is die echte complexe mensengedachten heeft gekregen (die wij maar al te graag toebekkennen aan paarden) en had het gewoon een bloedhekel aan kids...

Met dieren weet je het nooit.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:37

Citaat:
Lees maar eens wat ik schrijf over het voorval met mijn hondje. Dat kwam echt vanuit het niets

mensen zien niet alles, ik geloof niet dat ze zo iets uit het niets doen, wel dat mensen bepaalde signalen niet kennen of zien waardoor het dus idd zo lijkt.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:38

hoi,
Erg dom om een klein kind zo dicht bij een jonge speelse hengst te laten dat die erbij kan!
Wat kopen wij vaak voor onze 4voeters???????? omdat zij zich anders vervelen?????...dingen als oa. de Jollybal ...wat doen paarden en vooral speelse paarden /pony's daarmee en al helemaal jonge hengsten ???...spelen!!!!!!!!!

Het is meer dan horror dat dit gebeurd is ,dat wens je echt niemand toe maar dieren en kinderen in die erg jonge fase kan gewoon weg niet en dan zoals in dit geval gaat het gruwelijk mis!

Met het jonge dier lijkt mij niets mis , die volgt alleen z'n speelse natuur [en daar zijn kleine kinder en kleine dieren niet opgebouwd] , jonge paarden en dan vooral jonge blagen als hengsten pakken van alles en nog wat in de mond om mee te spelen [oa. pionnen,speciekuipen, skippyballen] en smijten het een eind weg om het vervolgens weer te herhalen......en vergeet niet, een paard/pony is een prooi dier en geen jager ,dus die vlieger gaat ook niet op......het enigste dat als agressie kan over komen op ons zijn de speelse kudde gevechten onderling ...de zogenaamde schijngevechten van jonge blagen in de wei en dat kan er wel eens hard op gaan.

Ik wens die ouders heel veel sterkte toe met hun tragisch trieste verlies!!!!!...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:47

dan hadden de ouders ook maar beter op moeten letten...maar goed, daar denk je ook niet altijd aan.
Het is heel triest wat er is gebeurd en zo zie je maar weer, het is en blijven dieren.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:47

Wat bizar zeg...

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:05

Toen mijn mini van 6 maanden bij mijn fjord werd gezet, pakte hij haar ook bij haar been en tilde haar op. Mijn man heeft dat toen gezien en was helemaal in paniek. Daarna is er nooit meer iets gebeurd. Ik denk dat het in ons geval een correctie is geweest oid, alleen deed de mini niets (volgens mijn man).
Misschien dat dit ook het geval is geweest?

In ieder geval is het heel erg dat dit soort dingen gebeuren. En achteraf zeggen "had ze maar" "hadden ze maar" brengt dat kindje niet terug.
Het enige wat andere mensen er misschien van leren is, dat ze nog beter op hun kinderen moeten letten met paarden in de buurt.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:06

M'n broertje is vroeger (toen een jaar of 5) eens in z'n nek/schouder gebeten door een van de paarden.

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:11

Erg voor die ouders , maar een paard doet zoiets niet zomaar (hoop ik)

Wat gebeurt er nu met dat paard ??

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:14

Maanling schreef:
Laatst pakte een pony bij ons op stal een pion uit joligheid en gooide het ding een paar keer op en neer terwijl hij het vasthield. (ging hard) Kan me voorstellen dat zoiets met het kind gebeurd is. Misschien was het voor het paard gewoon spelen.

Wilde inderdaad net neerzetten, ooit een paard wel eens met een pion zien spelen? Je weet toch niet hoe het gegaan is, tenzij je erbij was. Vreselijk voor die ouders, denk niet dat je daar ooit overheen komt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:16

Vreselijk dat dit gebeurd is. Daar ben je net zomaar overheen als ouders. Wat moet de moeder zich elllendig en schuldig voelen.
Ik kende ook een paard die dat met alles deed wat te dicht in zijn buurt kwam. Die had echt een dominantie probleem. Als hij de kans kreeg maakte hij je hartstikke dood. Ik heb hem op dezelfde manier een hond (doberman) tegen de muur zien smijten. Er lag ook regelmatig een dode rat.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:17

Ik denk eigenlijk dat een paard juist wel zoiets zomaar doet. Zeker een jonge hengst die nog veel moet leren. Als ik zie hoe mijn paared met een skippybal in de rondte mept. Dat zal hij toch niet voor niets doen? Dat zl toch niet alleen spelen zijn? Voor een dier is spelen leren. Zoals kleine katjes achter alles aanjagen, alleen maar oefening voor "later".....zo zie ik ook het gedrag met de skippybal. Verdediging indien nodig. In mijn ogen ging het hier netzo, (afgelezen aan het kleine beetje info) oefening voor later.....maar helaas was het een peuter, en geen bal.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:20

heb een haflinger dat ooit met een duif weten doen, die steeds van zijn ruwvoer kwam snoepen
duif kwam bij voerbak, opeens had hij hem tussen de tanden, even goed shaken en knal de grond op
en daarna zette hij er een hoef op, beestje was meteen wijlen...

een peuter van 18 maanden is nog ontzettend broos, als dat paard een paar keer goed geschud heeft kan dat al hersenschade veroorzaken volgens mij, plus dan nog eens een flinke val (misschien op hoofd?). Vreselijk voor de moeder iig!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:21

wat erg dat dit is gebeurd....

besef ik maar weer al te goed hoe kwetsbaar kleine kinderen zijn. Vorige week had ik met mijn 5jarig dochter nog zo'n soort geintje. Ze kwam wat dichtbij de paddock waar een jonge ruin (4jr) stond. En die pakte ineens het sjaaltje wat mijn dochter om haar nek had vast... gelukkig zat die sjaal erg los dus hij trok het zo los, maar als die vaster had gezeten.... brrr, daar wil je niet over nadenken.
dochterlief was erg geschrokken, ik hoop dat ze er van geleerd heeft om in het vervolg bij die ruin weg te blijven zoals ik al zo vaak heb gewaarschuwd.

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:25

Ik denk toch dat het , hoe vreselijk ook wat er gebeurd is, gewoon spelen is geweest van het paard. Kijk maar wat ze doen als ze een skippybal in de wei hebben.

Mijn hond is ook een keer bijna slachtoffer geworden van zo'n actie maar omdat hij te zwaar was is het 'weggooien' niet gelukt en bleef het beperkt toch een flinke beurse plek op zijn rug. Het betrof hier namelijk een leonberger met een gewicht van zo'n 65 kilo dus dat ging gelukkig niet zo eenvoudig.

In en in triest maar helaas zit een ongeluk in een klein hoekje........

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:32

Ayisha (mijn zusje) is ook niet veel in de buurt geweest van paarden voordat ze kon begrijpen wat paarden kunnen doen omdat mijn moeder ooit van iemand heb geleerd dat kleine kinderen een geur bij hun hebben die ze niet prettig vinden!

Ik merk bij mijn paard altijd dat ze voorzichtiger word als er kleine kinderen, honden of katten in de buurt komen maar toch ondanks dat mijn paard nog nooit gebeten, geschopt of wat dan ook heeft gedaan blijf ik als mijn zusje er is paard elke sec. in de gaten houden!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:36

Ooit eens een instructrice gehoord die haar dochtertje stond een keer langs de bakrand te kijken naar een paard wat ze reed en op een of andere manier liep ze de bak in terwijl dat paard er net aan kwam. Kindje was toen 2, is nu voor haar leven gehandicapt, ze kon helemaal niets meer (lopen, praten).

En jonge hengsten (merries ook), die spelen met elkaar! Een jong ezelhengstje wat ik ooit aan de hand heb beleerd deed dit met kleine schapen. Hij pakte ze aan hun wol en rende er de wei mee rond! Als dit gebeurd met een kind is het inderdaad vaak met zo'n afloop. Volgens mij is dit gewoon speelsheid, maar ik denk niet dat het paard hiermee weg komt. Zou hij afgemaakt worden (net als bij honden zeg maar..)?

AnneFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:37

Gaaaap Gaaaap wat erg!.. Echt vreselijk. Hoe heeft dit kunnen gebeuren!
Wat zouden die ouders dat vreselijk vinden!