‘Lelijke’ veulens gered van worstfabriek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ‘Lelijke’ veulens gered van worstfabriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:09

Vind ik niet. Zo verdienen die fokkers er meer geld aan dus gaan ze door.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:10

Juul schreef:
Vind ik niet. Zo verdienen die fokkers er meer geld aan dus gaan ze door.

Tja, daar zit ook wat in natuurlijk.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:11

heel apart zeg...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:15

Als je op F&A tegen iemand, die met een kansloze merrie wil fokken, omdat een veulentje krijgen toch zo leuk is, zegt: doe het niet en alle nadelen opnoemt, dan krijg je altijd een lading boze posts van mensen die vinden dat ze dat zelf moet weten en zo.
Ik vraag me dan altijd af "weten" de juiste omschrijving is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:18

Achja, altijd eigenbelang van mensen hea.. daar doe je toch niks aan Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:30

Waarom moet er altijd zo moeilijk gedaan worden over paarden die naar de slacht gaan? Dagelijks rijden er vrachtwagens met koeien, kippen, schapen, varkens etc naar het slachthuis, en geen haan die ernaar kraait. Met die beestjes is ook niet mis, die zijn niet eens "minder mooi" maar gewoon voorbestemd voor de slacht. En als het dan over paarden gaat is het ineens zielig. Hoe bedoel je hypocriet...

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:32

stef schreef:
Waarom moet er altijd zo moeilijk gedaan worden over paarden die naar de slacht gaan? Dagelijks rijden er vrachtwagens met koeien, kippen, schapen, varkens etc naar het slachthuis, en geen haan die ernaar kraait. Met die beestjes is ook niet mis, die zijn niet eens "minder mooi" maar gewoon voorbestemd voor de slacht. En als het dan over paarden gaat is het ineens zielig. Hoe bedoel je hypocriet...

Het is allemaal zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:32

'Paarden zijn huisdieren, en met een koe hebben we niks' Ofzo.. ( word altijd gezegt ) daarom is het zielig.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:34

het wrange is alleen dat voor elk paard dat je redt van de slacht, er een ander geslacht wordt....

Hopelijk dan wel dieren die niet gezond zijn.

Ik kan me ook zo kwaad maken als we bij de slachter komen en er wordt een mooie merrie geslacht puur alleen omdat ze niet drachtig wil worden, en verder is het beest nog gezond.

Tsja, slachten is niet zielig, tenminste zolang we niet allemáál vegetariër zijn, moeten we eigenlijk niet zeuren daarover. Elke dag gaan er honderden gezonde varkentjes, schapen en koeien naar de slacht zodat wij 's avonds ons karbonaadje op bord hebben....

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:36

lelijke veulens ???

ik vind ze zooo tof Bloos
zou ze zo willen hebben Haha!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:37

die zijn toch niet lelijk,
ik vind geen 1 paard lelijk.
ieder paard heeft wel iets,
en deze veulens verdienen een goede kans,

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:38

idd Arabesk. Zolang er paarden naar de slacht (voor consumtie) gaan, is er kennelijk vraag naar. Of dat dan kreupel paard A of gezonde merrie B geslacht wordt, maakt niet uit.
In Italie wordt het Italiaans zware trekpaard zelfs bewust voor de slacht gefokt (net zoals wij hier bijv vleeskoeien fokken).
Ik vind de gedachte van veel paardenliefhebbers ontzettend hypocriet. Ze staan op hun achterbenen als er een paard geslacht wordt, en zitten vanavond vervolgens wel aan een biefstukje (uiteraard niet van een paard).
Ik kan er echt geen problemen mee hebben, mijn paarden gaan ook, als de tijd daar is (bijv blijvend pijn door kreupelheid of iets) gerust naar de slager. Niet zomaar, dat niet. Maar als ik ooit mijn eigen land heb wil ik ook een koe, en die gaat ook niet zomaar naar de slager

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:44

Deze veulens hebben tenminste een goed leventje gehad, lekker op het land. Dat kun je van een bio-industrie kip/varken/koe/konijn/struisvogel/kalkoen niet zeggen!

Neemt niet weg dat ik 't erg zielig vind. Zulke schattige beestjes! Maar ondanks hun hogere 'aaibaarheidsfactor' dan een varken of een plofkip vind ik 't niet minder erg idd. Ik ben dan ook vegetariër, zou eigenlijk veganist moeten zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:45

stef schreef:

Ik zie het probleem ook niet zo... Die dieren hebben heerlijk op de wei gestaan tot ze de worst in gaan, zouden veel dieren (varkens, koeien, kippen) jaloers op zijn!

En daarbij... 450 euro is ook wel erg aan de prijs.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:47

Trouwens,Wat voor soort veulens zijn het? zijn het tinkertjes, of gewoon kleine pony's zijn het shetten?

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:54

Ff ter info; ik heb net gebeld met Dierenbescherming Rijnmond en zij weten verder ook niets. Mensen die serieus interesse hebben, moeten contact opnemen met de Dierenbescherming in Duitsland (Deutsche Tierschutz).

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:56

Ik ben het ook met Stef en Quellian eens. Die paarden hebben het beter gehad dan de meeste dieren die op ons bord terecht komen.
En inderdaad, dit is het gevolg van mensen die voor de leuk een veulentje willen en niet nadenken over fokbeleid. Gecombineerd met handelaren die er een centje aan kunnen verdienen. Door één lading tegen te houden, verandert daar heus niks aan. Morgen staat de volgende vrachtwagen echt wel weer klaar.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:57

Omdat ze lelijk is geen reden om ze naar de slacht te doen.. Misschien worden het later wel super mooie paarden.

Ik vind het zowiezo een beetje een rare reden om ze te laten slachten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:58

tuurlijk is dat niet de reden, maar wel een manier om veel aandacht te krijgen, waardoor die veulens weer voor duur doorverkocht kunnen worden.
goede marketing actie!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:58

nahja!!!!!!!!! indi was ook een lelijk veulentje. ook bont. ze was nog gemeen van karakter ook, maar ook lelijke paardjes worden groot, en met de juiste opvoeding nog lief ook!
ze is nu nog steeds niet moeders mooiste, maar zeker weten het liefste paard dat ik ooit heb meegemaakt!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:59

juval schreef:
tuurlijk is dat niet de reden, maar wel een manier om veel aandacht te krijgen, waardoor die veulens weer voor duur doorverkocht kunnen worden.
goede marketing actie!

Ik wilde het niet zeggen, maar dacht het precies zo Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:59

juval schreef:
goede marketing actie!

dat idee heb ik dus ook, lekker op de emotie van de mens spelen waardoor de beestjes (te) duur verkocht kunnen worden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:00

stef schreef:

Ik snap het ook niet hoor dat er zo moeilijk over gedaan wordt. Mij smaakt de fricandel en kroket nog steeds prima. Ik neem aan dat de mensen die hier zo op tegen zijn dit niet eten?

Ik zie dit liever dan dat er speciale fokkerijen komen om slachtpaarden te fokken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:00

Indi is zeker wel een knapperd hoor,ben jij gek!

Ik vind het onterecht dat ze worden bestempeld als lelijke veulens,
maar goed,zo gaat het geld wel rollen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:01

Ik kan er van een afstand niets lelijks aan vinden, en ook de maat niet goed beoordelen. Maar als het wel pony's zijn (zonder papieren) is 500 Euro nog flink aan de prijs!
Dat er veulens naar de slacht toe gaan omdat er geen vraag naar is, is tot daar aan toe. Maar omdat ze niet de prijs opbrengen die de fokker in zijn hoofd heeft...
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 12-12-07 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt