Kokopelli schreef:Silverlinde is wel degelijk bezig om een certificaat te krijgen.
Bovendien is de opleiding 3 of 5 jaar met ENORM veel medisch. Ja alle spieren botten ed worden behandeld en ja ziekteleer, anotomie ed worden zeer diep behandeld. Dus als je de inhoud van een opleiding niet weet dan kan je daar geen oordeel over geven.
Er zitten meerdere dierenartsen op deze opleiding die ook op medisch gebied nog leren, of in ieder geval een andere benadering aangereikt krijgen.
Ik heb eens op de site van Silverlinde geneusd, maar die 5 jaar bevatten in totaal 150 lesdagen.
n.l. 30 per jaar.
Die 150 dagen is een heel stukje minder dan 1 jaar diergeneeskunde!
Ik geloof graag dat je het een en ander leert en dat de aan Silverlinde studerende DA's een nieuwe benadering leren, maar qua diepgang kan deze opleiding gewoon niet halen bij een studie diergeneeskunde.
Evenzo Icreo.
De hele opleiding bestaat uit welgeteld 18 weekenden en als je dan het op de site genoemde aantal genoemde studieonderwerpen leest, kan het gewoon niet anders of deze worden summier behandeld.
Maar goed, deze mensen hebben tenminste al een (para-)medische opleiding achter de rug.
Ik zeg niet dat het alternatieve circuit geen goede aanvulling KAN zijn. Een homeopatisch arts (wel een afgestudeerd medicus !)
heeft me b.v.b. van mijn al 10 jaar durende chronische bijholte ontsteking af geholpen.
Maar dat gescherm met cursussen, alsof 'afgestudeerden' zo ongeveer meer of op zijn minst net zoveel weten als iemand die een 6-jarige fulltime studie op universitair niveau achter de rug heeft, daar huiver ik van.
Sorry.
Ik begrijp dus wel, dat dierenartsen een aanpak willen.