Tolstoj schreef:Ik vind dat de discussie toch wel op een paar punten de bocht uit vliegt.
Enkele deelnemers zijn bang dat er binnenkort paardenflats verschijnen??? Denk niet dat iemand daar zijn paard naar toe brengt.
Dat je gaan letten op het welzijn van paarden ..prima maar laten we het wel realistisch houden. Zijn er nou echt nog zo veel paarden die in hun eentje 24 uur per dag in een stalletje staan?
De topsportpaarden komen echt wel wel genoeg uit hun stal en ik weet dat juist bij Anky er voor bonfire al een shetlander was waar hij mee in de wij stond. En dat was niet alleen toen hij met pensioen was. Prisco is overigens bijna 34 geworden.
Het lijkt mij overigens dat er op dierwelzijn wel andere problemen zijn die veel erger zijn dan een paard dat in de winter maar 2 uurtjes per dag buiten komt. (maar verder in een ruimebox met een goed voer regime en contact met de buren staat want ik denk dat dat voor de meeste paarden in de randstad de realiteit is)
bv kistkalveren, legbaterijen. Honden op een flatje waar 3 x perdag 1 rondje rond de flat mee gewandelt wordt (zeker nu het regent). Konijnen in die kleine hokjes zitten en die er verder niet uitkomen, ook niet om een uurtje te rijden. Vissen in een vissekom zonder zuurstof systeem maar wel met 3 takjes groen. etc,etc.
Bovendien moet men nog maar een in de verzorgingshuizen in nederland kijken. Waar je Opa in terecht komt die een kamer heeft die hij met 5 andere moet delen en waar hij door personeels tekort maar 2 x naar de WC kan.
Ik ben niet tegen regels voor paardenwelzijn (bv boxmaat en niet alleen huisvesten) maar laten wel het wel realistisch houden. Weidegang is ideaal voor paarden maar het moet wel haalbaar zijn. Het is in de winter niet overal mogelijk in nederland en het gaat mij dan echt een paar maten te ver om te zeggen dat je daar geen paarden mag houden.
Hoi, ik woon op het platteland en heb drie buren die allen 1 paard houden. Het komt dus veel voor. En omdat de dieren relatief rustig blijven is er per definitie geen probleem, toch?... Althans dat is hun redenatie en dat vind ik erg makkelijk.