Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElCid schreef:In principe ben ik het helemaal eens met het stellen van richtlijnen en vind ik ook dat een paard zovvel mogelijk buiten moet kunnen lopen, enz.
Maar ik vraag me af hoe ze dit willen gaan doorvoeren op bijv. wedstrijdstallen waar paarden nooit los mogen. Overigens zal dit betekenen dat flink wat maneges en pensionstallen, zeker in de randstad, enorme aanpassingen moeten maken, zoals bijv. land (bij)kopen en/ of paddocks aanleggen.
Dat zal betekenen dat de de pensionprijzen zullen moeten stijgen en, in het ergste geval, stallen hun deuren moeten sluiten. Een al hier aangehaald voorbeeld als de Hollandsche manege, midden in Amsterdam, heeft dan geen bestaansrecht meer.
Op zich een goede ontwikkeling dus, alleen betwijfel ik de haalbaarheid en zal er een soort van "overgangsperiode" nodig zijn.
Nimmedor schreef:Ik ben het er mee eens dat veel paarden niet genoeg uit hun stal komen.
Maar waarom pleiten ze alleen voor paarden?
Konijnen bijvoorbeeld, die worden vaak gekocht en buiten in zo'n kooitje gehouden, en dan word er nooit meer naar omgekeken....
http://www.fotoserve.nl/~claudia/konijn ... nenhok.jpg
Terwijl deze dieren erop gebouwd zijn te springen en te huppelen, kijk maar eens naar de bouw van de achterpoten....
Dan moeten dierenwinkels ook niet meer kooien op de markt brengen zonder (onder)ren, of kleiner van 1.20m....
Er moet nog zoveel verbeterd worden aan het dierenwelzijn in Nederland
Nimmedor schreef:Ik ben het er mee eens dat veel paarden niet genoeg uit hun stal komen.
Maar waarom pleiten ze alleen voor paarden?
shan schreef:Gewoon 2 shetten nemen Haan.
haan schreef:shan schreef:Gewoon 2 shetten nemen Haan.
De reden dat er geen paard of pony bij in komt : wat als ze aan elkaar gaan kleven, mijn moeder (bijna 60 - paard 20) er niet meer mee weg kan omdat het paard ongelukkig is als hij zonder zijn vriendje weg moet of onbestuurbaar gaat worden omdat het dier steeds terug wil en daardoor de lol van het heerlijke recreatie rijden eraf gaat?
poes schreef:Dus omdat mensen het mogelijk niet aankunnen moet het paard alleen..
mariekie schreef:Arabesk schreef:nu nog de huisvesting van 1 paard in 1 isoleercel aanpakken
helemaal top dit!
Het gaat heel hard nu met de welzijnsdiscussie
Isoleercel![]()
Een paard vind ik ook niet kunnen.
Super dat ze hier eens wat aan gaan doen !
haan schreef:poes schreef:Dus omdat mensen het mogelijk niet aankunnen moet het paard alleen..
goed lezen, er staan dus wel paarden in het weiland ernaast.
Andere vraag waar zal een paard voor kiezen: lopen in een padock van 5 x 5, rondjes dressuurrijden in een bak, in de krul lopen en de spanningen van een ruiter trotseren op een wedstrijd of een bosrit?
ellepel schreef:vind dat ze tegenwoordig wel verplichten mogen om een soort basiscursus te gaan volgen als je een paard gaat kopen.
net als je theorie voor het autorijden dan een theorie "hoe houd ik een paard ?"
echt te vaak dat mensen gewoon niet weten wat een paard nou eigenlijk eet, hoe een paard zich fijn voelt en hoe een paard zich hoort te gedragen...
triest dat de "foutjes" allemaal bij de slager belanden....
poes schreef:Gewoon duidelijk stellen dat op JOUW stal de paarden buiten gaan?
poes schreef:Ik vind dat vooral slachtdieren (koeien, kippen, varkens) vreselijk onwaardig gehouden worden, vroeger mocht een varken nog geregeld naar buiten, nu bestaat dat niet meer..