Zilvandy schreef:Ik kan mijn ogen niet geloven over hoe er wordt geroddeld en stom gekletst wordt hier.
Wat een flauwe kul allemaal. Mensen die niet weten waarover ze spreken, willen die a.u.b. zwijgen!
Sorry,
ik weet goed over wat ik spreek. Heel goed, geloof me.
Bloedwormen kunnen niet vastgesteld worden via de test waar jij over spreekt. Trouwens deze methode wordt nog maar van in septmeber toegepast. Wat met eerdere besmettingen?
Om bloedwormen vast te stellen is een bloedtest nodig. De larven nestelen zich in dit koude jaargetijde vast aan de wand van de darmen. Bijgevolg mag je zoveel mest opsturen als je wilt. je paard zal ogenschijnlijk bloedwormvrij zijn...
Wees er echter maar heel zeker van dat er op de bornehoeve wel dergelijke parasieten aanwezig zijn.
Het enige paard waar ik zeker van ben dat het geen bloedwormen had, stierf echter verleden week zondag.
Dat paard onderging een test voor het naar jossy vertrok en was clean.
Bij alle andere paarden heb ik m'n twijfels.
Jamaica liep een bloedworminfectie op tijdens het kamp op de veluwe... Maar wie kan bewijzen dat dit niet eerder gebeurde?
Door de kleine stallingsoppervlakte en de overbevolking is een massale infectie dan ook niet denkbeeldig.
Dat deze parasieten de natuurlijke weerstand verminderen, behoeft geen tekening.
Ik beweer echt niet dat de hele rhino infectie aan de wormen ligt. Wat ik wel zeg is dat de totale stallingsomstadigheden mogelijk een infectie in de hand werkten.
Ps: het mag misschien anders overkomen maar ik wens in alle eerlijkheid alle paarden sterkte toe!