Prijsuitreikingen bij dressuur alleen nog voor de top 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Re: Prijsuitreikingen bij dressuur alleen nog voor de top 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:55

Jos1 schreef:
Ach kijk eens naar de proeven op dat niveau, en kijk eens goed kritisch, ze kunnen meestal niet eens fatsoenlijk halthouden en groeten, de paarden staan bijna nooit echt goed stil. En ze vertrekken vaak al gelijk na het groeten, voordat de ruiter of amazone klaar is, zegt wel genoeg...........
Dus dan is zo iets ook wel logisch...............

Grotendeels ligt het aan de training, de verantwoording ligt bij de ruiter. Aan de ene kant vindt ik het verstandig om minder risico´s in te gaan aan de andere kant vindt ik het belachelijk dat ze hun paarden nog niet eens stil kunnen laten staan. Ik laat paarden liever alles zien. Ik zet ze vaker aan het strand serieus aan het werk terwijl ze de vorige keer uit hun dak mochten gaan. Soms zit je dan op een heel erg dunne grens want je verlangt van het paard om zichzelf ook te beheersen. Makkelijk is het niet maar dat eenheidsgevoel pakt je niemand meer af. Dat die dressuur ´top´ dat niet voor mekaar krijgt, een uitzondering kan ik nog begrijpen maar dat heel wat paarden in die klasse niet stil staan kunnen?! Bedenkelijk...

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:06

Jos1 schreef:
Ach kijk eens naar de proeven op dat niveau, en kijk eens goed kritisch, ze kunnen meestal niet eens fatsoenlijk halthouden en groeten, de paarden staan bijna nooit echt goed stil. En ze vertrekken vaak al gelijk na het groeten, voordat de ruiter of amazone klaar is, zegt wel genoeg...........
Dus dan is zo iets ook wel logisch...............

Helemaal mee eens. Zo belachelijk dat die paarden nieteens gewoon stil kunnen staan, het lijkt wel dat als het idee voor halthouden er is dat het halthouden dan al voltooid is..

haan schreef:
Waarom altijd die dressuurpaarden?
Kijk eens bij de springpaarden, die paarden, of degenen die erop zitten, maken zich in mijn ogen nooit zo druk om prijsuitreikingen terwijl die paarden ook vol adrenaline zitten!
Ik denk dat de dressuuruiters eens wat vaker op een groot terrein met (vooral) veel lawaai en vlaggen moeten gaan oefenen en zichzelf ook niet zo druk moeten maken om alles wat er om hen heen gebeurd (misschien ook eens een keer wat vaker een bosrit eraan wagen in plaats van steeds in de binnenbakken aan het trainen waar niks voor de paarden te zien is)

Tja helemaal mee eens ook! Knipoog
Zal t nooit vergeten, bij een wedstrijd hier hingen vlaggen en stonden afval bakken, een Z mevrouwtje met Z paardje (ze startten ZZ-Z) konden niet daarlangs, paard op de achterbenen en helemaal 'uit z'n dak'. Een springruiter die oefenparcours starte met een 3 jarige ging er meteen zonder problemen langs. Roept naar die vrouw na: zeker een 'zo'n dressuurpaard' dat? ( Nagelbijten / Gniffelen Jeah! Haha! )

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:16

Toen ik het daarnet aan mijn vader vertelde was het eerste dat eruit kwam nadat hij eerst even heel hard moest lachen toch ook : "dressuurruiters zijn mietjes" Tong uitsteken

Ik heb een draver die ook echt hoog in het bloed staat en spring-en dressuurwedstrijden vind hij nu nog heel eng allemaal, dat is hij niet gewend, gevolg : bokken steigeren... So what, gewoon zelf rustig blijven en hij zal het wel gewoon worden...
Maar blijkbaar is het voor de dressuurtop nodig om die situaties dan gewoon te vermijden.

stressvolle situatie? komaan zeg, alsof het voor die paarden zo fijn is overal naartoe gesleurd te worden in de vrachtwagen/vliegtuigen, dan kan je ze ook beter thuislaten Clown net als inrijden, is voor vele paarden ook wel stressvol, maar gaan ze ze daarom voor hun hele leventje op de weide laten staan zonder ze te berijden? dacht het niet Knipoog

FEI zou beter eens wat meer de nadruk leggen op ECHT halthouden in de proeven, het zou mss heel wat helpen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:39

De hengst van Imke kan het toch? (Zie topic over 'Go China')
ROFL

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:24

Skitter schreef:
De hengst van Imke kan het toch? (Zie topic over 'Go China')
ROFL

Maar dat is ook een super beest en Imke heeft hem heul goed voorelkaar Lachen Want hij staat wel netjes stil (overigens nu zonder wedstrijd stress en adrealine hier he, alleen wat van: goh wat is dat allemaal daar?)

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:11

juval schreef:
jeetje, ik voel me een beetje een oud wijf nu hoor... maar ik weet nog wel de prijsuitreikingen vroegah, tijdens de grote landelijke buitenwedstrijden, ellenlange parades met pony's en paarden, springen en dressuur, en soms zelfs ook nog menners en urenlang met zn heeeeeel velen op een rij staan wachten terwijl de prijzen van de hele dag uitgereikt werden...

die goeie ouwe tijd Huilen van het lachen

VValar schreef:
Plus het feit dat we vroeger hele andere type paarden hadden.

Hier nog zo'n oud wijf Clown .
Jahhhh die goede oude tijd, we waren toch een stukje minder mutserig geloof ik.
Maar dat van die andere types paarden, dat klopt niet voor iedereen.
Overigens stond mijn Volbloedje ook de hele dag tussen de anderen aan zo'n lang touw geknoopt en kwam het niet bij me op om een parade of prijsuitreiking met hem eng te vinden.
En dus was het ook niet eng.
En als er 1 knol heet en sensibel was......... Vork

En kijk eens bij de ponyrubrieken.
E-maat Donnerhalletjes, Contango's, noem ze maar op zijn vaak stukken minder bang dan hun grote (half-)broers en zussen.
Ligt vast aan de maat Schijnheilig Haha! .
Het kan natuurlijk ook zijn dat hun ruitertjes zich wat minder druk maken Pling .
Kortom, waar zijn we (=FEI) mee bezig.