Jos1 schreef:Ach kijk eens naar de proeven op dat niveau, en kijk eens goed kritisch, ze kunnen meestal niet eens fatsoenlijk halthouden en groeten, de paarden staan bijna nooit echt goed stil. En ze vertrekken vaak al gelijk na het groeten, voordat de ruiter of amazone klaar is, zegt wel genoeg...........
Dus dan is zo iets ook wel logisch...............
Grotendeels ligt het aan de training, de verantwoording ligt bij de ruiter. Aan de ene kant vindt ik het verstandig om minder risico´s in te gaan aan de andere kant vindt ik het belachelijk dat ze hun paarden nog niet eens stil kunnen laten staan. Ik laat paarden liever alles zien. Ik zet ze vaker aan het strand serieus aan het werk terwijl ze de vorige keer uit hun dak mochten gaan. Soms zit je dan op een heel erg dunne grens want je verlangt van het paard om zichzelf ook te beheersen. Makkelijk is het niet maar dat eenheidsgevoel pakt je niemand meer af. Dat die dressuur ´top´ dat niet voor mekaar krijgt, een uitzondering kan ik nog begrijpen maar dat heel wat paarden in die klasse niet stil staan kunnen?! Bedenkelijk...