Dino P verkocht aan Maria van den Dungen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marillion

Re: Dino P verkocht aan Maria van den Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:46

ThisIsMe schreef:
OK, vond het al heel apart Haha!

jah idd, sorry daarvoor.
Ik bedoelde het tegen amondi

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:51

sjaantje schreef:
Jibbel schreef:
Je vraagt je dan toch af..13 jaar, stuk of 3/4 pony's, school...
HOE doet ze dat???

Dat kan op zich prima. En ze rijdt ze echt niet allemaal elke dag zelf hoor

Wahaha, idd.. daar weet ik álles van! Nagelbijten / Gniffelen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:52

Waar weet je alles van?

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:53

sjaantje schreef:
Waar weet je alles van?

Dat ze ze echt niet elke dag zelf rijdt.. Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:08

Wie traint ze dan?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:30

ze worden naast maria ook gereden door een van haar trainers
je blijft bezig met zoveel pony's Tong uitsteken

maar ik heb het idd al een paar meer mensen hoor zeggen, maria is écht iemand met hart voor haar pony's. er zitten ook ruiters tussen voor wie het een sleur word, en dan rijden ze omdat ze móeten, maar maria is ook echt oprecht dol op haar pony's!
ik heb gewerkt op de stal waar zij met haar pony's staat, vandaar dat ik er zo over mee kan praten...

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:13

VValar schreef:
Wie traint ze dan?

Hans en Cora arends.
Cora rijd ze ook wel eens idd.
www.sa-stables.nl

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:09

marillion schreef:
amondi schreef:
Ach, of ze geluk heeft met deze ouders...... ik wilde dat mijn kind buitenritten kon maken EN leuk meekomen op wedstrijden....
En dat ze zelf de stallen mestte!

Het is maar net wat je wilt....
Voor de sport is dit dus geen goede ontwikkeling! Nog even en dan heeft deze stal alle top FEI pony's binnen de muren en zo kan je dus ook de concurrentie aftroeven!

Ik weet niet hoe dit bedoeld is, maar het komt behoorlijk aanmatigend over. Alsof je hiermee wil zeggen dat jouw kind meer geluk met haar ouders had omdat JIJ wilde dat ze ook de stallen deed en buiten reed Verward
Dan zal jouw kind vast niet de ambitie hebben gehad om een EK te rijden, prima, dit kind heeft die ambitie wel en wordt daarin dus voor 100% gesteund door haar ouders. Dan vind ik persoonlijk dat je geluk hebt ja, ten eerste dat ze het financieel kunnen opbrengen en ten tweede dat ze het ook willen doen. Die conclusie dat het voor de sport geen goede ontwikkeling is vind ik persoonlijk zo'n enorme onzin, is het voor de sport beter dat de pony in Duitsland blijft, of door een minder getalenteerde amazone gereden wordt dan dat hij hier in Nederland staat bij een getalenteerde amazone die inderdaad de luxe heeft dat ze 3 toppony's tot haar beschikking heeft? Het zou voor de sport juist fantastisch zijn als er in Nederland meer ouders zouden zijn die zich dit konden veroorloven, dan zouden er hier ook meer getalenteerde pony's beschikbaar zijn!

En dan nog wat, ik sta dan bij maria op stal en zij doet toch ook gewoon de stallen na het rijden even uitmesten dat ze weer lekker schoon op stal staan!
Dus amondi trek alsjeblieft geen oordeel voordat je het met je eigen ogen hebt gezien, want ik durf te wedden dat je dat niet hebt!
En maria die word echt niet gepushed door haar ouders of wie dan ook (wat ik weet), ze rijd ook met veel plezier en waardeert ieder ander!

En wat dan nog als ze alle FEI pony's op stal heeft staan?, misschien een beetje jaloers (sorry hoor maar zo komt het op mij over).
Haar ouders hebben daar het geld voor over om haar dat te gunnen, als ik dat had gehad hat ik precies het zelfde gedaan later!

Jaloers??? ik ben 48 hoor en mijn dochter 21.....
Als jullie nou eerst eens lezen en dan pas gaan rellen....

Ik heb vraagtekens bij een 13 jarige met 4 toppony's, absolute toppony's!
Ik heb vraagtekens bij allerlei trainers die pony's trainen en een meisje dat een kampioenspony uit duitsland hier moet starten in het l1 of l2, waar is de uitdaging? Of ging het om de knikkers?

Ik sta er versteld van dat de ene na de andere kampioenspony wordt aangekocht, echt wel!
Als je met Sunlight of Pan tau de europeesche kampioenschappen kan lopen, wat moet je dan met nog 2 pony's?
Pony's met dezelfde klassering als de 2 die je al hebt.
Waarom in hemelsnaam? Het gaat er niet om dus om iets bij bij leren maar gewoon voor de HEB!
Zoals al eerder ( door anderen)opgemerkt: waarom stimuleer je zo'n kind niet om eens een jonge pony te beleren.... Dan leert ze echt weer wat nieuws, waar ze later iets aan heeft.

En waarom moet je dan zo te keer gaan tegen mijn mening? Moet iedereen dan maar gaan zeggen "oh, wat fijn...."
Mag een afwijkende mening niet? Ik heb jou niks in weg gelegd dat je het prachtig vindt, prima, jouw mening, laat mij dan ook de mijne ipv onnodig te quoten en nog 3 keer er over te zeiken in post's, ik ben het niet met de blije mensen eens, jammer dan.

Ik ben geen meeloper, ik zou niet weten waarom. Dit meisje presteert in mijn ogen niks bijzonders, niks wat een ander rijk kind zou kunnen presteren als je ouders zoveel geld voor je sport overhebben.

Trots zou ik idd worden als (juist) zo'n meisje op een 3 jarige stapt en die keurig opleidt naar het Z en hoger.
Een meisje als Veronique Roerink bijvoorbeeld, die heeft idd een groene pony( easy dancer) naar het B kader gereden! Dat was pas een prestatie! En niet laten trainen door Cora Arends, echt niet, gewoon zelf erop! Ook als het regende en ook als hij eens niet wilde!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:09

Bah, wat een afgunst lees je hier toch weer!
Ik vind het heel erg leuk voor maria en gun het haar van harte.

En je kan het ook zo bekijken, ze leert ontzettend veel van haar toppony's.
Voor haar een investering in de toekomst.
Vergeet niet dat als je op topniveau meedraait, je liever op dat niveau wilt blijven meedraaien, i.p.v weer onderaan de ladder te beginnen met een B pony.
Dat lijkt mij in ieder geval.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:15

Nou, ze begint toch zelf in de L?
En afgunst?
Ik denk dat als ze het bij 1, misschien 2 pony`s hadden gehouden, dat dan iedereen super enthousiast was geweest!!
Maar dit is gewoon een beetje veel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:59

Tja ik ben het toch wel eens met Amondi eigenlijk. En jaloers ben ik echt niet hoor, ik gun het haar verder van harte maar ik vind dit ook wel een beetje te gek.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:16

fresco schreef:
Vergeet niet dat als je op topniveau meedraait, je liever op dat niveau wilt blijven meedraaien, i.p.v weer onderaan de ladder te beginnen met een B pony.
Dat lijkt mij in ieder geval.

Je kan ook op topniveau blijven meedraaien met 3 FEI- pony's. Knipoog En als je er dan toch weer eentje bij wilt kopen, kan je ook een keer een jonge (talentvolle) pony opleiden en kijken of je die ook naar het kader toe kan rijden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:29

Houden we het hier wel gezellig en respectvol? Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:30

ik heb een artikel in de hoefslag gelezen hoe ze dat doet.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:52

moonfish13 schreef:

wat doet? Bloos

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:56

Annemarie_ schreef:
moonfish13 schreef:

wat doet? Bloos

Dat vraag ik me ook af annemarie,

Maar nog even, hoezo zou ze een jonge pony moeten kopen als der ouders het geld hebben om een FEI pony te kopen, en nee ik geloof niet dat het allemaal voor de HEB is, want dan had net zo goed der eigen stalletje op kunnen richten Knipoog
Maar oké, ik wil er verder niet meer over door gaan.
Ik vind het hartstikke leuk voor marie dat ze nog zo'n goede top pony onder der krijgt! Haha!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:56

SOmmige reacties hier zijn echt niet normaal meer, waarom gunnen jullie het Maria niet?

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:02

cle0o_o0 schreef:
SOmmige reacties hier zijn echt niet normaal meer, waarom gunnen jullie het Maria niet?

Schijnbaar niet iedereen... jammer

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:04

Achja Ashley, wij weten dat je ook met een toppaard/pony het niet voor niets krijgt, en met zoveel pony's wordt het qua tijd en inspanning echt niet makkelijker hoor!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:10

Enorm leuk voor haar en ik hoop dat ik mijn kind later ook ooit 4 van die toppers cadeau kan doen als de ambitie daar is Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:33

Suzanne F. schreef:
Tja ik ben het toch wel eens met Amondi eigenlijk. En jaloers ben ik echt niet hoor, ik gun het haar verder van harte maar ik vind dit ook wel een beetje te gek.

Tja, maar als je als ouders dat voor je kind kan betalen. Ze leert veel en doet veel ervaring op. Ze krijgt op deze manier alle kansen om te groeien in de sport.
Ik had vroeger wel graag zo'n pony gehad. Ik heb met mijn pony ook veel plezier gehad hoor, daar niet van, maar met goede pony's maak je toch een fijnere start. Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 01:20

Daar zeg je me wat Karin... ik zou vroeger ook heel gelukkig zijn geweest met één toppony. Vier vind ik persoonlijk een beetje teveel van het goede. En dat heeft niks te maken met het niet gunnen. Ik ben slechts van mening dat vier toppony's onder de kont van zo'n jonge meid gewoon nooit goed kan zijn voor zo'n kind. Ik lees elke keer weer met verbazing in het nieuws dat Maria wéér een nieuwe top EK-ganger of jong dressuur talent heeft gekregen van haar ouders. Tja... en dan kom je er wel natuurlijk Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:22

Voor mij ws ééntje ook genoeg geweest hoor. Lachen Ik zou geen tijd genoeg gehad hebben voor vier.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:39

Dan zijn wij het eens.
En als dan blijkt dat 1 pony niet genoeg is voor de absolute top, dan eventueel een andere erbij....
Maar 4??

Misschien als je een handels en trainings stal hebt (als volwassene)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:05

Dat zo'n meisje twee toppony's krijgt om ervaring op te doen en goed te leren rijden vind ik heel logisch en erg goed.
De basis wordt op die manier goed gelegd.
Maar toppony no. 3 en 4 vind ik persoonlijk een beetje overdreven.
Ik denk dat het voor haar rijden en gevoel voor paarden veel meer een verrijking zou zijn als ze eens een groene pony opleidt tot het hoogste niveau of eens een parcoursje of cross gaat springen.
En nee ik ben niet jaloers Knipoog