Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sabje19 schreef:Het is inderdaad raar dat er een taboe op eerst.
Terwijl als stallen er open over zijn, je een hoop kan verkomen.
Maar volgens mij is dat net als met Droes, daar hoor je ook niets over.
Het is toch ook wel raar dat er geen meldingsplicht voor is.
En inderdaad vanaf dat het laatste paard koortsvrij is, moesten wij 6 wkn af tellen.
Daarna wisten we zeker dat het voorbij was.
Talida schreef:jaja 23 is de oude heer al, zat het juist uit te rekenen hoe lang het geleden was dat ik hem reed! Ben echt blij te lezen dat het goed gaat
M_hOrse schreef:sabje19 schreef:Het is inderdaad raar dat er een taboe op eerst.
Terwijl als stallen er open over zijn, je een hoop kan verkomen.
Maar volgens mij is dat net als met Droes, daar hoor je ook niets over.
Het is toch ook wel raar dat er geen meldingsplicht voor is.
En inderdaad vanaf dat het laatste paard koortsvrij is, moesten wij 6 wkn af tellen.
Daarna wisten we zeker dat het voorbij was.
De manege is er zeker open over. Zelfs op tv geweest, en in de kranten staat het. En het was gelijk duidelijk gemaakt en overal hangen formulieren met voorschriften erop. Ook zijn er gelijk maatregelen genomen, zonder dat het 100% zeker was. Ik vind het goed aangepakt.
sabje19 schreef:Onze stal was daar toen vorig jaar ook erg open over.
RTV NH en SBS6 (hart van NL) waren langsgeweest om een reportage te maken over Rhino.
En het HD heeft een stuk geschreven.
Fijn om te horen dat het met de rest van de paarden goed gaat.
moshet schreef:Ik vindt het egt heeel erg en wens iedereen sterkte. op en rondom de manege, maar hoe kan een paard zoiets krijgen.?
wil iemant mij dat uitleggen
cantlover schreef:moshet schreef:Ik vindt het egt heeel erg en wens iedereen sterkte. op en rondom de manege, maar hoe kan een paard zoiets krijgen.?
wil iemant mij dat uitleggen
ieder paard heeft het altijd in zijn bloed.. meestal is het als een paard een lage weerstand heeft dat het virus doorzet.. het is ook besmettelijk door andere paarden (met rhino) of mensen die bij paarden komen die rhino hebben.. de paarden die het krijgen hebben dus ook een lage weerstand..
Hartje schreef:Hoe is het nu, want ik heb begrepen dat Cantheon opnieuw koorts heeft en apart gezet is........
Hartje schreef:Hoe is het nu, want ik heb begrepen dat Cantheon opnieuw koorts heeft en apart gezet is........
Hartje schreef:Er is van de week wel weer koorts geweest maar gelukkig dat de koorts weer gezakt is.
BillyJean schreef:cantlover schreef:
ieder paard heeft het altijd in zijn bloed.. meestal is het als een paard een lage weerstand heeft dat het virus doorzet.. het is ook besmettelijk door andere paarden (met rhino) of mensen die bij paarden komen die rhino hebben.. de paarden die het krijgen hebben dus ook een lage weerstand..
Dat laatste ben ik niet met je eens, we hebben er nu een goed voorbeeld van, Lirac was een sterke pony in de bloei van zijn leven en mankeerde nooit wat.
Cantheon is wel oud maar is qua gezondheid een sterke rakker.
Tatanga is een jonge gezonde merrie met een superconditie.
Die vlag gaat dus niet op, het kan bij ieder paard toeslaan, ingeent of niet, dat is het vervelende bij dit virus, het is onvoorspelbaar.
aerdenhout1 schreef:Laatste nieuws...een tweede stal in Santpoort is zeer waarschijnlijk getroffen door Rhino.
aerdenhout1 schreef:Laatste nieuws...een tweede stal in Santpoort is zeer waarschijnlijk getroffen door Rhino.