Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
naadje24 schreef:tinky12 : ik ben het helemaal met je eens maar je moet wel goed quotennu lijkt het alsof ik in discussie ben met mijzelf in plaats van met albert
Huertecilla schreef:Hier in Spanje definieert men grote sterke honden als potentieel gevaarlijk en vergunningplichtig ongeacht het ras.
Dat is een stuk genuanceerder en gelijk een deelfilter op de doelgroep.
Huertecilla schreef:Even een droog voorbeeld.
Neem een recreatiegebied. Een hond welke per ongeluk losbreekt loopt hooguit hinderlijk in de weg maar blijft in de regel in de buurt van de eigenaar, zal zélden naar huis rennen en een weg oversteken. Zelfs dan is het een hond van zeg 20 of 30 kilo.
Hoe zit dit met een paard? Als de ruiter valt? Vreemd genoeg vindt de ruiterij het volkomen normaal dat het paard als een ongeleid projectiel van 500 kilo door het verkeer naar huis gaat.....
De ruiterij als geheel heeft echt oogkleppen en een bord voor de kop. Geen énkel recht te wijzen naar anderen.
hc
Huertecilla schreef:Albert schreef:Een bocht die tien jaar geleden al genomen is noem ik niet kort.
Destijds was dat kort door de bocht en een politieke noodmaatregel.
Hier in Spanje definieert men grote sterke honden als potentieel gevaarlijk en vergunningplichtig ongeacht het ras.
Dat is een stuk genuanceerder en gelijk een deelfilter op de doelgroep.at hadden ze in Nederland ook moeten doen
*
Zoals jij terecht opmerkt behoefde de combinatie pitbull-randfiguur een politieke bochtinkorter en dat is 10 jaar terug in de wet op gevaarlijke dieren ingevuld.
*En dit was dus duidelijk over de top.Lees het onderzoek van Drs.Eliaan Schoonman hier maar eens over...*
De kynologie heeft heel duidelijk de hand in eigen boezem gestoken, hád dat al!, en heeft een enórme voorsprong op welk gebied ook op de ruiterij.
Léér daarvan ipv er tegen af te zetten.e Kynologie heeft niet de hand in eigen boezem gestoken,maar een aantal rassen geslachtofferd voor het geldelijk gewin,van hun stamboomhandeltje.*
hc
CherokeeChum schreef:e Kynologie heeft niet de hand in eigen boezem gestoken,maar een aantal rassen geslachtofferd voor het geldelijk gewin,van hun stamboomhandeltje.*