‘Okidoki-deal’ afgeketst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: ‘Okidoki-deal’ afgeketst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:05

Concorde schreef:
rowo schreef:
Ik denk dat Oki blijft tot de OS. Ik ken iemand die Arend best goed kende en die zei dat hij de paarden van zijn kinderen nog nooit (zomaar) had verkocht. Hoeveel geld het ook is, wat is nou mooier dan je eigen zoon te zien schitteren op de OS en wie weet Olympisch kampioen te worden. Want wees eerlijk, hij maakt met dat paard wel onwijs veel kans!

Daarnaast zou het doooooodzonde zijn voor Zoer en voor heel NL als Oki verkocht zou worden.

Albert heeft ook nog een zus, Jenny, waar je op het moment bar weinig van hoort maar die zeker wel gepresteerd heeft (als ik het goed heb mocht ze als ong. 21jarige als reserve mee naar de OS met het paard Desteny)
Desteny is wel zó verkocht. Ik ken Jenny een beetje en het schijnt dat dat de reden dat zij destijds van huis weg is gegaan, en ergens anders is gaan rijden.

Het is alweer enige tijd geleden (jaar of 12/13) maar volgens mij is na het verlaten van ouderlijk erf door Jenny Albert nog enige tijd de ruiter van Desteny geweest. Destijds zat ik ook korte tijd in paardenland en ik heb andere verhalen gehoord dan dat de verkoop van een toppaard de reden is geweest van de breuk tussen Jenny en de rest van de familie. Jenny heeft overigens aan de WEG deelgenomen in 1994, ten tijde van de Spelen in 1996 was de breuk met haar vader reeds een feit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:30

Concorde schreef:
rowo schreef:
Ik denk dat Oki blijft tot de OS. Ik ken iemand die Arend best goed kende en die zei dat hij de paarden van zijn kinderen nog nooit (zomaar) had verkocht. Hoeveel geld het ook is, wat is nou mooier dan je eigen zoon te zien schitteren op de OS en wie weet Olympisch kampioen te worden. Want wees eerlijk, hij maakt met dat paard wel onwijs veel kans!

Daarnaast zou het doooooodzonde zijn voor Zoer en voor heel NL als Oki verkocht zou worden.

Albert heeft ook nog een zus, Jenny, waar je op het moment bar weinig van hoort maar die zeker wel gepresteerd heeft (als ik het goed heb mocht ze als ong. 21jarige als reserve mee naar de OS met het paard Desteny)
Desteny is wel zó verkocht. Ik ken Jenny een beetje en het schijnt dat dat de reden dat zij destijds van huis weg is gegaan, en ergens anders is gaan rijden.

daniella74 schreef:
Het is alweer enige tijd geleden (jaar of 12/13) maar volgens mij is na het verlaten van ouderlijk erf door Jenny Albert nog enige tijd de ruiter van Desteny geweest. Destijds zat ik ook korte tijd in paardenland en ik heb andere verhalen gehoord dan dat de verkoop van een toppaard de reden is geweest van de breuk tussen Jenny en de rest van de familie. Jenny heeft overigens aan de WEG deelgenomen in 1994, ten tijde van de Spelen in 1996 was de breuk met haar vader reeds een feit.

Ik weet er verder ook niet veel van, ken Zoer ook niet. Maar we hadden het daar toevallig zondag over.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:35

patsur schreef:
Wordt dat paard niet nog véél meer waard na een OS met een podiumplek?

jullie doen daar allemaal erg makkelijk over Knipoog
Oki is een toppaard en ze zijn een topcombinatie ..maar het moet toch allemaal nog gebeuren ..paard moet dan juist zijn piekmomenthebben en een balkje is zo snel gemaakt ..bovendien zijn er nog meerdere toppers ...we moeten meredith ook niet vergeten ...en de plakjes op de OS zijn al meerdere keren om de hals van een outsider blijven hangen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:38

besita schreef:
patsur schreef:
Wordt dat paard niet nog véél meer waard na een OS met een podiumplek?

jullie doen daar allemaal erg makkelijk over Knipoog
Oki is een toppaard en ze zijn een topcombinatie ..maar het moet toch allemaal nog gebeuren ..paard moet dan juist zijn piekmomenthebben en een balkje is zo snel gemaakt ..bovendien zijn er nog meerdere toppers ...we moeten meredith ook niet vergeten ...en de plakjes op de OS zijn al meerdere keren om de hals van een outsider blijven hangen

Juist, dat zat ik me ook al de hele tijd te bedenken. Na een podiumplek zal het bod idd helemaal de pan uitrijzen. Maar wat als het mis gaat. In de eerste ronde er al uit? Niks podiumplek en gewoon in de middenmoot??

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:52

Persoonlijk denk ik dat Okidoki hetzelfde lot wacht als Lando zoals al eerder gezegd. Verkocht voor een fiks bedrag en dan blijkt dat het de prestaties van een combinatie waren ipv de ruiter of het paard.

En eindigen in de middenmoot, die kans zit er altijd in en dat is wat sport tot sport maakt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:16

dat denk ik persoonlijk niet ..ik vind Okidoki van een heel ander kaliber dan Lando , van Lando was dat slechte karakter en onregelmatig presteren al bekend ...Voorn heeft hem op het juiste moment laten pieken ...afgezien van die plak heeft ie weinig gepresteerd ..Oki daarentegen is een heel rgelmatig paard en ik denk dat ie met een evenwaardige ruiter ook goede prestaties zal neerzetten en dan hoop ik niet dat het voor die steenrijke arabieren oid is die je tegenwoordig zoveel ziet op concoursen en die voor geen meter kunnen rijden ..
ik hoop in alle stilte dat Campos de knol koopt voor Gregory Wathelet ...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:42

besita schreef:
dat denk ik persoonlijk niet ..ik vind Okidoki van een heel ander kaliber dan Lando , van Lando was dat slechte karakter en onregelmatig presteren al bekend ...Voorn heeft hem op het juiste moment laten pieken ...afgezien van die plak heeft ie weinig gepresteerd ..Oki daarentegen is een heel rgelmatig paard en ik denk dat ie met een evenwaardige ruiter ook goede prestaties zal neerzetten en dan hoop ik niet dat het voor die steenrijke arabieren oid is die je tegenwoordig zoveel ziet op concoursen en die voor geen meter kunnen rijden ..
ik hoop in alle stilte dat Campos de knol koopt voor Gregory Wathelet ...

Okidoki komt idd heel anders over qua karakter maar ik denk dat geen eenvoudig paard is om te rijden ookal ziet het er vaak heel makkelijk uit. Hopelijk wordt hij verkocht naar een goede ruiter als hij dan toch verkocht wordt.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:11

ik vind het een slim spel wat zoer speeld hij drijft zo de prijs van okidoki alleen maar op.
en ze willen hem zelfs betalen zodat hij mee gaat naar de os.
want nederland heeft verder geen troef in handen.
berlin heeft ook zo zijn pieken en dalen daar kun je ook niet helemaal op vertrouwen.
rupert is verkocht tja dan blijft er niet veel over.
dus ja zoer heeft alle macht om eens even lekker te bluffen dat ie okidoki kan verkopen zodat ie nog meer geld krijgt.
want ja iedereen wil dat okidoki voor nl uitkomt.
zoer speelt een slim spel.
geld of ik verkoop hem(en niemand kan zeggen wat er werkenlijk voor word betaald)
zoer schreeuwde eerst van de daken dat okidoki niet te koop was omdat hij zijn zoon naar de os wou hebben en nu is het zover,en houd zoer zijn hand op,een echte handelaar in hard en nieren.
ik ben wel benieuwd naar het vervolg.
ik denk dat het geld wel betaald word want ja anders word ie volgens zoer verkocht.poker met paarden lijkt het wel

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:39

daniella74 schreef:
Okidoki komt idd heel anders over qua karakter maar ik denk dat geen eenvoudig paard is om te rijden ookal ziet het er vaak heel makkelijk uit. Hopelijk wordt hij verkocht naar een goede ruiter als hij dan toch verkocht wordt.

Ik denk dat het idd ook nog wel tegenvalt hoe Oki te rijden is. Albert kan er nu onwijs goed mee overweg, maar dat is ook een kwestie van jaren gweest. Ik wil nog wel es zien wat Oki presteert onder een andere ruiter. Ik denk dat de prestaties van Albert niet snel te evenaren zijn.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:01

dat denk ik wel ...hij is heet en best sterk maar een pak ruiters rijden erzo mee weg dat weet ik zeker ..bvb een type Beerbaum , Kutscher of Tebbel maar ook een Fuchs of Mandli..
maar als je het artikel goed leest ..was het ook best een slimme zet van Visser ..en makkelijk geld verdienen als je die 250 toch hebt liggen ..geen bank doet beter ..hij geeft nu 250.000 Euro aan Zoer ..als ie na de spelen verkocht wordt voor 5.000.000 krijgt ie 10% dus 500.000 ..is toch makkelijk op zeg maar 8 maand tijd ...en iedereen prijst hem de hemel in omdat ie zo'n mooi gebaar heeft gedaan voor de nederlandse sport Knipoog Pling

schaapje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:47

ik vind het best wat ze met hem doen als er maar geen eurocommerce voor komt te staan!!!!!!!!!! daar is het paard te goed voor. destijds toen jenny weggegaan is was arend ook nog heel anders. Albert heeft nu echt wel wat in te brengen en oki komt echt wel goed terecht daar zorg albert wel voor daarvoor is oki hem veel te dierbaar. ik vind het goed dat hij oki nog wilt mee nemen naar de OS. daar hebben ze samen hard voor gewerkt en naar toe gewerkt dus mag hij het ook afmaken!! Het gaat zeker nog moeilijk worden om iemand te vinden die hem net zo goed kan berijden als Albert!!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:16

Hij schijnt nu toch te blijven volgens het sportjournaal OK dan! Go jij! Go jij!