Concorde schreef:rowo schreef:Ik denk dat Oki blijft tot de OS. Ik ken iemand die Arend best goed kende en die zei dat hij de paarden van zijn kinderen nog nooit (zomaar) had verkocht. Hoeveel geld het ook is, wat is nou mooier dan je eigen zoon te zien schitteren op de OS en wie weet Olympisch kampioen te worden. Want wees eerlijk, hij maakt met dat paard wel onwijs veel kans!
Daarnaast zou het doooooodzonde zijn voor Zoer en voor heel NL als Oki verkocht zou worden.
Albert heeft ook nog een zus, Jenny, waar je op het moment bar weinig van hoort maar die zeker wel gepresteerd heeft (als ik het goed heb mocht ze als ong. 21jarige als reserve mee naar de OS met het paard Desteny)
Desteny is wel zó verkocht. Ik ken Jenny een beetje en het schijnt dat dat de reden dat zij destijds van huis weg is gegaan, en ergens anders is gaan rijden.
Het is alweer enige tijd geleden (jaar of 12/13) maar volgens mij is na het verlaten van ouderlijk erf door Jenny Albert nog enige tijd de ruiter van Desteny geweest. Destijds zat ik ook korte tijd in paardenland en ik heb andere verhalen gehoord dan dat de verkoop van een toppaard de reden is geweest van de breuk tussen Jenny en de rest van de familie. Jenny heeft overigens aan de WEG deelgenomen in 1994, ten tijde van de Spelen in 1996 was de breuk met haar vader reeds een feit.