Paardenmarkt afgeblazen na fatale vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: Paardenmarkt afgeblazen na fatale vechtpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:45

Ook ik hoorde gister het verschrikkelijke nieuws. Zijn zelf nog op de markt aanwezig geweest s morgens.
Krijg ook net te horen dat mijn neef opgepakt is, en ook al is het mijn neef, opsluiten die handel.
Ruzies gebeuren overal en dit is nooit zinvol, maar zo hoeft het al helemaal niet af te lopen.

Veel sterkte voor familie en vrienden!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:47

heej miranda! wie was die jongen dan?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:48

Ik ga hier geen namen noemen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:50

nee nee dat snap ik. niet hier in het topic

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:23

Mijn neef was hier ook bij betrokken.
Dit is hoe ik het heb gehoord.
Mijn neef en 2 (?) vrienden waren de hele dag op de markt en kregen steeds ruzie met een paar jongeren die een beetje aan het treiteren waren. S'avonds rond 6 uur begon het weer, hierbij werd mijn neef in zijn lies gestoken met een mes, net naast zijn slagader, was die geraakt dan was hij waarschijnlijk doodgeweest. De jongeren renden achter mijn neef en zijn vrienden aan, waarop een van de vrienden van mijn neef een bankje naar achteren gooide. Dit kwam tegen de (nu dode) jongen aan. De vrienden van de jongen renden weg, en mijn neef en zijn vriendin zijn samen naar het huis van mijn tante gegaan . Ze hebben verder niet gekeken wat er met de jongen gebeurd is. Daar werden ze een tijdje later gebeld door de broer van de dader, aan de dader werd verteld dat de jongen overleden was. Hierop zijn ze meteen naar de politie gegaan en hebben zichzelf aangegeven. Ze zitten nogsteeds bij het politieburo. Het verhaal op het nieuws was dus maar 1 kant. De jongeren hebben de vriend van mijn neef ook bijna vermoord met een mes.
Laatst bijgewerkt door Eleandra op 13-11-07 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:27

Dat is nieuw. Heb hier in Lottum tot nu toe nog niks gehoord over een steekpartij...

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:29

Ze zijn idd naar huis gegaan, en hebben zich later vrijwillig gemeld. Verder weten hun ouders er nog niks van.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:31

Nee? Mijn tante en de moeder van de dader weten het iig wel.

Otex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:18

weer z;n idioot incident Boos! . z,n jong iemand Huilen . echt schandalig Boos!.
ik hoop dat de daders snel opgepakt worden en een sppr lange en zware straf krijgen!!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:33

Eleandra schreef:
Mijn neef en 2 (?) vrienden waren de hele dag op de markt en kregen steeds ruzie met een paar jongeren die een beetje aan het treiteren waren. S'avonds rond 6 uur begon het weer, hierbij werd mijn neef in zijn lies gestoken met een mes, net naast zijn slagader, was die geraakt dan was hij waarschijnlijk doodgeweest. De jongeren renden achter mijn neef en zijn vrienden aan, waarop een van de vrienden van mijn neef een bankje naar achteren gooide. Dit kwam tegen de (nu dode) jongen aan. De vrienden van de jongen renden weg, en mijn neef en zijn vriendin zijn samen naar het huis van mijn tante gegaan . Ze hebben verder niet gekeken wat er met de jongen gebeurd is. Daar werden ze een tijdje later gebeld door de broer van de dader, aan de dader werd verteld dat de jongen overleden was. Hierop zijn ze meteen naar de politie gegaan en hebben zichzelf aangegeven. Ze zitten nogsteeds bij het politieburo. Het verhaal op het nieuws was dus maar 1 kant. De jongeren hebben de vriend van mijn neef ook bijna vermoord met een mes.

Hey, dat had ik nog niet van je gehoord! Echt vreselijk wat er gebeurd is (of zou zijn)! Dat zoiets zo dichtbij gebeurt... We waren bijna nog even langs geweest, maar als je dit dan achteraf hoort Geen woorden voor.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:48

Na het lezen van het verhaal van Eleandra wilde ik toch even reageren:
Het is vreselijk dat er iemand (een jongen van zeventien) gestorven is, maar het kan snel gebeurd zijn, ik ben er niet bijgeweest, maar ik ken iets dergelijks van hier in de buurt, waar een man overlast veroorzaakte en handtastelijk werd, een jongen heeft hem weggeduwd en de man is gevallen (onder invloed van alcohol), met zijn hoofd op de stoeprand en dood; vreselijk voor slachtoffer, maar de andere jongen is net zo goed slachtoffer...
Ik denk dat niemand wilde dat er dode(n) zou(den) vallen...

In het bovengenoemde verhaal ken ik zowel het "slachtoffer" en was diegene die niet terugsloeg of wat dan ook alleen de man van zich afduwde de neef van een vriend van ons...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:59

Toch vind ik iets bewust in de hand pakken omdat de vuist niet genoeg kan doen heel wat anders als iemand die na een duw of desnoods stomp ongelukkig valt

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:04

Safiera schreef:
Eleandra schreef:

Hey, dat had ik nog niet van je gehoord! Echt vreselijk wat er gebeurd is (of zou zijn)! Dat zoiets zo dichtbij gebeurt... We waren bijna nog even langs geweest, maar als je dit dan achteraf hoort Geen woorden voor.

Dit heb ik ook pas net gehoord, mijn moeder belde namelijk mijn tante op om te vragen of die er meer over wist.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:05

schandalig !!
mannen van 25 tot 31 jaar !!
triest

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:06

runningkawa schreef:
Toch vind ik iets bewust in de hand pakken omdat de vuist niet genoeg kan doen heel wat anders als iemand die na een duw of desnoods stomp ongelukkig valt

ik vind het in beide gevallen (deze gevallen allesinds) toch wettelijke zelfverdediging....
Ik zou, denk ik, net hetzelfde hebben gereageerd
Het is erg he, maar als die jongen niet met dat bankje had gegooid waren hij en zijn vrienden nu wss dood (ze hadden een mes en ze hadden het al gebruikt) en sorry dat ik het zeg (krijg wss nu heel bokt over mij heen), maar liever dan de dader die begon met steken en begon met mensen lastig te vallen dan degenen die lastig gevallen worden hoor!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:17

Ik denk dat je pas kunt oordelen als het je overkomt. Als jij gestoken wordt met een mes, hoe reageer je dan?
Iedereen reageert anders. Die jongen pakte een bankje en klapte die naar achteren die toen de jongen raakte, en dat werd hem fataal.
Aan de ene kant is dat een soort van zelfverdediging ja.
Helaas dat het zo moet, maar tegenwoordig kan het niet anders meer.
Natuurlijk is het verschrikkelijk dat die jongen dood is, ik zal ook niet anders beweren maar ik denk dat beide partijen schuld hebben, en slachtoffer zijn.
Tegenwoordig kan er niet meer gepraat worden, of gewoon even knokken en dan elkaar de hand schudden en samen een biertje drinken.
Nee, hier in Nederland wordt er meteen met messen en andere dingen gewerkt.
Vind het diep triest.
Wens de nabestaanden, ook die van de dader, heel veel sterkte toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:18

Spaqunel schreef:
runningkawa schreef:

ik vind het in beide gevallen (deze gevallen allesinds) toch wettelijke zelfverdediging....
Ik zou, denk ik, net hetzelfde hebben gereageerd
Het is erg he, maar als die jongen niet met dat bankje had gegooid waren hij en zijn vrienden nu wss dood (ze hadden een mes en ze hadden het al gebruikt) en sorry dat ik het zeg (krijg wss nu heel bokt over mij heen), maar liever dan de dader die begon met steken en begon met mensen lastig te vallen dan degenen die lastig gevallen worden hoor!

Ik bedoelde het meer algemeen en reagerend op alvaluna.
Dat bewust iets in de hand pakken, dus hier ook dat mes anders is dan iemand die valt na een duw en verkeerd valt en overlijd.

Iets, wat ook, in de hand pakken is imo altijd bewust ernstig letsel toe brengen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:42

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:30

tja....dat werpt toch weer een ander licht op de zaak.... er stond nergens dat er eerst een steekpartij was....

Het blijft toch vreselijk????....vraag me af waar het heen gaat allemaal...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:34

volwassen kerels hoe volwassen zeg...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:42

ja ik vind eigenlijk dat hier geen inhoudelijke verhalen neergezet moeten worden. we zijn er niet bij geweest, dus we kunnen ook niet oordelen.

Het is gewoon niet goed wat er is gebeurd....

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:02

zag net nog iets op het nieuws hierover.... er wordt met geen woord gerept dat die jongen heeft gestoken....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:16

ik geloof alleen wat het nieuws ons heeft verteld, de ik heb gehoord verhalen lees ik voorbij. dat kennen we wel he

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:26

Ik denk dat ze zo'n messteek nog niet naar buiten willen brengen, omdat het eerst uitgebreid moet worden onderzocht. Voor hetzelfde geld heeft die dader zichzelf achteraf in het been gestoken om het op zelfverdediging te laten lijken, dat moet de politie natuurlijk eerst uitzoeken.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:38

hmmz, dat werpt wel een heel ander licht op de zaak... Natuurlijk mag je geen dingen gebruiken / doen waarbij letsel veroorzaakt kan worden maar ja, hoe zou je zelf reageren als iemand jou in je been stak...

Toch vind ik het raar dat hierover op het nieuws helemaal niets vermeld is, dit is toch belangrijke informatie ook voor de rest van Nederland om te weten. Is het dan zinloos geweld of zelfverdediging...??...