Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleandra schreef:Mijn neef was hier ook bij betrokken.
Dit is hoe ik het heb gehoord.
Mijn neef en 2 (?) vrienden waren de hele dag op de markt en kregen steeds ruzie met een paar jongeren die een beetje aan het treiteren waren. S'avonds rond 6 uur begon het weer, hierbij werd mijn neef in zijn lies gestoken met een mes, net naast zijn slagader, was die geraakt dan was hij waarschijnlijk doodgeweest. De jongeren renden achter mijn neef en zijn vrienden aan, waarop een van de vrienden van mijn neef een bankje naar achteren gooide. Dit kwam tegen de (nu dode) jongen aan. De vrienden van de jongen renden weg, en mijn neef en zijn vriendin zijn samen naar het huis van mijn tante gegaan . Ze hebben verder niet gekeken wat er met de jongen gebeurd is. Daar werden ze een tijdje later gebeld door de broer van de dader, aan de dader werd verteld dat de jongen overleden was. Hierop zijn ze meteen naar de politie gegaan en hebben zichzelf aangegeven. Ze zitten nogsteeds bij het politieburo. Het verhaal op het nieuws was dus maar 1 kant. De jongeren hebben de vriend van mijn neef ook bijna vermoord met een mes.
Safiera schreef:Eleandra schreef:Mijn neef was hier ook bij betrokken.
Dit is hoe ik het heb gehoord.
Mijn neef en 2 (?) vrienden waren de hele dag op de markt en kregen steeds ruzie met een paar jongeren die een beetje aan het treiteren waren. S'avonds rond 6 uur begon het weer, hierbij werd mijn neef in zijn lies gestoken met een mes, net naast zijn slagader, was die geraakt dan was hij waarschijnlijk doodgeweest. De jongeren renden achter mijn neef en zijn vrienden aan, waarop een van de vrienden van mijn neef een bankje naar achteren gooide. Dit kwam tegen de (nu dode) jongen aan. De vrienden van de jongen renden weg, en mijn neef en zijn vriendin zijn samen naar het huis van mijn tante gegaan . Ze hebben verder niet gekeken wat er met de jongen gebeurd is. Daar werden ze een tijdje later gebeld door de broer van de dader, aan de dader werd verteld dat de jongen overleden was. Hierop zijn ze meteen naar de politie gegaan en hebben zichzelf aangegeven. Ze zitten nogsteeds bij het politieburo. Het verhaal op het nieuws was dus maar 1 kant. De jongeren hebben de vriend van mijn neef ook bijna vermoord met een mes.
Hey, dat had ik nog niet van je gehoord! Echt vreselijk wat er gebeurd is (of zou zijn)! Dat zoiets zo dichtbij gebeurt... We waren bijna nog even langs geweest, maar als je dit dan achteraf hoort Geen woorden voor.
runningkawa schreef:Toch vind ik iets bewust in de hand pakken omdat de vuist niet genoeg kan doen heel wat anders als iemand die na een duw of desnoods stomp ongelukkig valt
Spaqunel schreef:runningkawa schreef:Toch vind ik iets bewust in de hand pakken omdat de vuist niet genoeg kan doen heel wat anders als iemand die na een duw of desnoods stomp ongelukkig valt
ik vind het in beide gevallen (deze gevallen allesinds) toch wettelijke zelfverdediging....
Ik zou, denk ik, net hetzelfde hebben gereageerd
Het is erg he, maar als die jongen niet met dat bankje had gegooid waren hij en zijn vrienden nu wss dood (ze hadden een mes en ze hadden het al gebruikt) en sorry dat ik het zeg (krijg wss nu heel bokt over mij heen), maar liever dan de dader die begon met steken en begon met mensen lastig te vallen dan degenen die lastig gevallen worden hoor!