Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaat18 schreef:Gelukkig ben ik alleen nog maar lieve chauffeurs tegen gekomen, die altijd netjes afstand hielden en zelfs eentje die stopte, motor uitzetten en vroeg of hij moest helpen om mijn paard langs de stilstaande wagen te begeleiden.
Kaat18 schreef:Wat verschrikkelijk! Maar ben toch wel benieuwd naar het verhaal van de chauffeur, kan mij namelijk echt niet voorstellen dat iemand dit met opzet doet, een weldenkend mens snapt toch wel dat je vrachtwagens voor beesten eng zijn?
janderegelaa schreef:Dan zie je dus meteen de reden waarom je niet met een jong beest langs een weg moet gaan wandelen. Ik vind het rot voor de eigenaren en het paard maar ik kijk er niet van op, dit moest een keer gebeuren.
sronnie schreef:Kaat18 schreef:Wat verschrikkelijk! Maar ben toch wel benieuwd naar het verhaal van de chauffeur, kan mij namelijk echt niet voorstellen dat iemand dit met opzet doet, een weldenkend mens snapt toch wel dat je vrachtwagens voor beesten eng zijn?
Niet iedereen weet hoe je met dieren/paarden om moet gaan, dus om te spreken dat ieder weldenkend mens dat zou moeten begrijpen..
Liselot11 schreef:janderegelaa schreef:Dan zie je dus meteen de reden waarom je niet met een jong beest langs een weg moet gaan wandelen. Ik vind het rot voor de eigenaren en het paard maar ik kijk er niet van op, dit moest een keer gebeuren.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Zo´n jong beest kan ook op andere manieren wennen aan het verkeer, ipv met een jong paard langs zo´n weg te gaan wandelen. Als ik de foto´s zie, dan zie ik toch echt een fietspad tegen de weg aanliggen, wat mij meer geschikt lijkt voor een meer ervaren paard, niet voor een jonge hengst die nog geen verkeer kent! Neem aan dat dat fietspad er niet voor niks is aangelegd (druk verkeer).
Neemt niet weg dat die vrachtwagenchauffeur onnadenkend bezig is geweest en absoluut meer rekening mag houden met overige weggebruikers, ipv gaat toeteren om zijn eigen lol.
runningkawa schreef:En met een ander paard reed ik naar de club, die was normaal verkeersmak, maar 1 vrachtwagen liet altijd lucht los als hij voorbij kwam...elke, elke keer
En daar werd dat paard dus wel bang van en sprong voortaan een stuk omhoog en opzij..oooh wat een lol...
SGWuppie schreef:runningkawa schreef:En met een ander paard reed ik naar de club, die was normaal verkeersmak, maar 1 vrachtwagen liet altijd lucht los als hij voorbij kwam...elke, elke keer
En daar werd dat paard dus wel bang van en sprong voortaan een stuk omhoog en opzij..oooh wat een lol...
Ik weet niet of je dat zelf kunt bepalen. Mijn vrachtwagen doet dat vanzelf, heb ik niks aan te regelen...