Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
peelemeisje schreef:Tja. Een overschot...Is het niet veel zieliger als zo'n paard niks te eten heeft, en van honger dood gaat? Ik hoor namelijk ook verhalen dat door droogte veel koeien ook niks te eten hebben in Australië, en daardoor de melkkoeien (bijna) niks geven qua melk. Dus het lijkt me, dat er een groot probleem daar is.
Het klinkt misschien niet leuk, dat afschieten. Maar het moet gewoon, net zoals met die wilde zwijnen op de Veluwe.
Misschien klink ik een "dierenbeul", maar absoluut. Ik ben het niet.
Er moet gewoon een oplossing komen waardoor die paarden op een normaal aantal blijven en niet met duizenden te veel komen.
Schieten klinkt heel zielig, maar ik denk dat het voor Australië onmogelijk is om als jagertje door het bos/woestijn te gaan lopen en dan alle paarden te schieten. En trouwens, met zo'n wild paard kun je totaal niks. Die wil wild zijn, en wordt doodongelukkig wanneer hij in een weilandje staat, en ook nog eens alleen staat (kuddedier). Een wild zwijn ga je toch ook niet in je achtertuintje zetten?
Citaat:..en veulens die achterbleven bij de overleden merries.
Niek123 schreef:Citaat:..en veulens die achterbleven bij de overleden merries.
Ik walg hier nog wel het meest over
souraya schreef:Afschieten vanuit een helikpter is echt not done. Op Bonaire zitten ze met een soortgelijk probleem, alleen zijn het daar ezels die teveel naar de bewoonde wereld trekken en dan ongelukken veroorzaken bij het oversteken van wegen. (De bevolking rijd daar echt als gekken) De merries met veulens worden daar gevangen en in een reservaat gehouden en de agressieve/oudere hensten afgemaakt door middel van een verdovingspijl met een overdosis narcosemiddel/euthasate. De hengstveulens worden allemaal gecastreerd. Daar werkt het goed en is de populatie al flink terug gelopen. Miisschien ook een idee voor Australie! De merrie brumbies hoeft dan niks mee gedaan te worden, al gaat het natuurlijk wel sneller als ze niet ieder jaar gedekt kunnen worden door die ene hengst die toevallig nog intact is.
Bellatrix schreef:Er mag dan een overschot zijn, deze oplossing vind ik gewoon afschuwelijk en te misselijk voor woorden.
De wereld is groot genoeg, waarom zou er een overschot zijn? Nu opeens?
CherokeeChum schreef:Wat kan je nou voor een overlast hebben van 10000 wilde paarden in een werelddeel als Australie, enig idee hoe groot dat is? Het zijn graseters ook nog. Er is vast wel een reservaat in te richten. Die paarden zijn er al zolang,en nu is er ineens overlast.
Zal wel bij die schapenboeren vandaan komen.
missfcdb schreef:het blijft gewoon erg