Cardy schreef:Dit vind ik wel heel makkelijk gezegd.. Als ik die mogelijkheid had bij mij in de omgeving, dan had ik er zeker aan gedacht.
Maar er is verder niet veel bij mij in de buurt (om mezelf maar als voorbeeld te nemen).
En ik kan ook niet ver reizen, want ik heb alleen maar me fietsje..
Dat jij het niet zelf doet, hoeft niet per se raar te zijn. Maar het is toch raar dat die pensionbazen niks veranderen? Dit is hoe ze het nu doen: "Oh, de stroprijs stijgt, dan verhoog ik maar de prijs van de pensionstalling maar met 20 euro zodat ik er niet al teveel op achteruit ga."
Dit is wat ze kunnen doen: "Oh, de stroprijs stijgt. Zou die prijs volgend jaar weer stijgen? Of zal de benzine en de olie volgend jaar zomaar ineens goedkoper worden, waardoor het stro weer goedkoper wordt? Misschien vinden ze wel opeens een heeeeeeel groot olieveld waardoor blijkt dat we nog duizenden jaren vooruit kunnen... Maar waarschijnlijk niet... Hee, als ik NU rubbermatten etc. koop, ben ik één keer een paar duizend euro kwijt, maar daarna bespaar ik tienduizend euro... goh... wat handig..."