Bizar dopinggeval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneve

Re: Bizar dopinggeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:40

Gek dat jullie het allemaal zo'n raar verhaal vinden. Dat is het echt niet hoor. Om maar een voorbeeld te noemen: ons drinkwater zit ook vol met prozac en aspirientjes - resten. (en nog 23 andere stoffen, volgens recent rapport van RIVM). Met ons eerste kopje koffie of thee 's ochtends krijgen wij die spullen dus binnen. En deze stoffen zijn via onze uitwerpselen, via het zuiveringsysteem zomaar weer terecht gekomen in ons water. De afbraak van stoffen kan buiten het lichaam heel erg traag zijn.

Voor Finadyne zijn alleen studies gedaan waarbij gezocht wordt naar waarden op MRL niveau: studies om de wachttijd (voor het mogen slachten van een paard) te bepalen. Een MRL is een bepaald (hele lage) concentratie. De FEI hanteerd de idiote nul-optie (dus elke concentratie, hoe laag ook, is fout): hoe beter de meetmethode hoe groter de kans dat je nog iets vindt. De meetmethodes worden alsmaar beter, en dat is nog zacht uitgedrukt. Wanneer is het laatste molecuul Finadyne weg: theoretisch duurt dit eindeloos: er wordt nl. per circulatie ronde (van het bloed) steeds een bepaald percentage van de aanwezige stof uitgefilterd!!!

Ik heb ook wel eens geplast in de stal, mannen plassen toch overal? Massa's mensen met hernia functioneren op pijnstillers trouwens.

Kortom, dit is geen onwaarschijnlijk verhaal. Ik zeg niet dat het perse waar is, maar je kunt dit zonder meer niet als een leugen afdoen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:54

Denk dat ik aankomend weekend maar eens een grott concour ga opzoeken en bij één der topruiters eens ga vragen of ik in zijn of haar paardenbox mag pissen. Kijken wat hun reactie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:13

hilden1971 schreef:
sorry hoor, maar denk je nou echt dat dat paard denkt, hee maar dit wil ik niet, weet je wel wie ik ben? sorry maar kan hier alleen maar om lachen, als je moet, moet je, is er geen wc in de buurt, dan maar in de boks, man of vrouw wat maakt dat uit? dier kijkt niet vanuit een mens, hoe vaak moet dat nog gezegd worden?

Sorry hoor een wc is altijd in de buurt. Zie jij wel eens een vrouw langs de snelweg in de bosjes zeiken ik niet het zijn altijd de kerels. Dus waarom kan een vrouw het wel ophouden en een man niet. Bewijst maar eens te meer dat vrouwen van het sterkere geslacht zijn, en kerels gewoon kerels. Is momenteel een mooie reclame van op tv met een lekker biertje dit zegt al genoeg dus ik blijf het aso vinden al kijkt een dier niet vanuit een mens. Je rijd met dat paard op hoog nivo en dan is respect wel het eerste wat je voor elkaar mag over hebben. Trouwens het nivo maakt niet uit,voor elk beest hoor je respect te hebben. KLAAR PUNT.....[/quote]

euhm, als mijn staleigenaar weg is, kan ik dus niet naar de wc, als ik echt moet, dan doe ik het ook in de box, heeft niets met respect te maken en over dat het altijd mannen zijn die in bosjes plassen, not mannen staan sneller langs de weg, omdat je bij de vrouwen meer ziet? en vrouwen zich er voor schamen?
waarom heb je geen respect voor je paard als je in zijn box plast, omdat je heel nodig moet? leg me dat eens uit, paard kijkt niet vanuit de mens, dus kom daar niet mee..

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:35

india schreef:
waar plassen jullie dan????????????? Clown Haha! ROFL

In m'n broek Haha! Clown haha, nee grapje!

Ik weet dat het soms niet anders kan. Ik ben ook geen vreemde op een wedstrijd terrein en weet dat het soms erg moeilijk is om een toilet te vinden. Alleen.........het is voor een man toch iets makkelijker om in een stal te gaan staan dan voor een vrouw.

Het hele verhaal over het paard dat het natte (van de pis) stro zou hebben gegeten lijkt me sterk. Ik denk niet dat een paard dit zou eten, alleen al vanwege de geur. Als het inmiddels zou zijn opgedroogd zeg ik misschien maar toch lijkt het me sterk!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:21

As het echt zo is dan is 1 Ding zeker, hij plast niet snel meer in de stal als hij pijnstillers op heeft.
En de één kan juist niet zitten of liggen of lopen met een hernia. Maar ik vind het toch apart dat je kan op- en afstappen, rijden,wenden en springen.
Maar ik gebruikte altijd Ibuprofen voor pijntjes maar ik ga maar eens Aleve proberen Lachen
Goede reclame voor Aleve.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:31

anneve schreef:
Gek dat jullie het allemaal zo'n raar verhaal vinden. Dat is het echt niet hoor. Om maar een voorbeeld te noemen: ons drinkwater zit ook vol met prozac en aspirientjes - resten. (en nog 23 andere stoffen, volgens recent rapport van RIVM). Met ons eerste kopje koffie of thee 's ochtends krijgen wij die spullen dus binnen. En deze stoffen zijn via onze uitwerpselen, via het zuiveringsysteem zomaar weer terecht gekomen in ons water. De afbraak van stoffen kan buiten het lichaam heel erg traag zijn.

Voor Finadyne zijn alleen studies gedaan waarbij gezocht wordt naar waarden op MRL niveau: studies om de wachttijd (voor het mogen slachten van een paard) te bepalen. Een MRL is een bepaald (hele lage) concentratie. De FEI hanteerd de idiote nul-optie (dus elke concentratie, hoe laag ook, is fout): hoe beter de meetmethode hoe groter de kans dat je nog iets vindt. De meetmethodes worden alsmaar beter, en dat is nog zacht uitgedrukt. Wanneer is het laatste molecuul Finadyne weg: theoretisch duurt dit eindeloos: er wordt nl. per circulatie ronde (van het bloed) steeds een bepaald percentage van de aanwezige stof uitgefilterd!!!

Ik heb ook wel eens geplast in de stal, mannen plassen toch overal? Massa's mensen met hernia functioneren op pijnstillers trouwens.

Kortom, dit is geen onwaarschijnlijk verhaal. Ik zeg niet dat het perse waar is, maar je kunt dit zonder meer niet als een leugen afdoen.

ja met een enkele hernia kun je inderdaad prima functioneren! er zijn genoeg mensen die met een hernia rondlopen en het niet eens weten, gewoon rugpijn.

maar echt niet met een dubbele hernia en zeker niet met 3!

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:55

Aken2006 schreef:
Vandaar dat Alan Waldman sindsdien ook niet meer rijdt....??? Dat zegt hij in de krant. Als je iets heel graag wilt (misschien was dat voor hem starten in Lanaken?) zet je soms dingen op zij ook al komt dat de gezondheid niet ten goede. Ik kan het zelf weten. Had eens een botscheur in mijn kuitbeen opgelopen, verrekte van de pijn maar reed twee weken later toch mijn selectiewedstrijd (dressuur) die ik per se wilde rijden. Het was een verschrikking, maar de eerste prijs maakte een hoop goed. Kan voor Waldman toch ook zijn opgegaan?

Wie Waldman kent weet dat hij een ongelooflijke bikkel is en inderdaad alles opzij zet om te kunnen starten; ook zijn hernia's. Sommige mensen zijn in staat om boven zichzelf uit te stijgen... zouden meer mensen na moeten streven ipv meteen te oordelen.

Wie over een ander oordeelt, oordeelt over zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:00

wat een onzin...al is hij een bikkel...3 hernia's is niet niks....
Ik heb ook een bikkel in de fam met een hernia...nou die gaat echt niet sporten met wat aleve's
Het is gewoon een broodje aap verhaal om doping te verdoezelen. En niet toevallig 1 stof, maar 2...wel erg veel toeval...en nee ik geloof niet in toeval, bij wie het ook is Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:03

Dat is wel erg kort door de bocht Nagelbijten / Gniffelen
Mijn oom heeft 3 hernia's gehad, en die liep ook nog hoor. Niet zo hard meer, maar hij liep wel.
Deze man heeft dus pijnstillers gebruikt waardoor hij weer een beetje kon huppelen.
Dat het een raar verhaal is, dat ben ik met je eens. Maar om het gelijk als een broodje verhaal af te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:03

Tjaaa .. Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:06

Ik heb het niet over lopen...ik heb het over sporten Lachen
Ook nog eens springen...
En aleve is niet zo sterk hoor, is gewoon zonder recept te verkrijgen bij het kruidvat.
Als hij nu een lading morfine ophad zou ik zeggen, oke, weliicht waar...
En dan een paard dat vol gepist stro vreet waar nog zoveel waardes inzitten na afbraak in het lichaam? Zoveel dat je daarna ook nog eens ziet in het lichaam van 600 kg? tuurlijk....
Dan ben je niet kort door de bocht als je zegt dat er geen drol van klopt Lachen

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:10

Runningkwa, lees mijn verhaal hierboven even. Met de huidige meetmethode vind je alles, ook in een lijf van 600 kg, we hebben het hier over nanogrammen/kg!! Het dier hoeft het stro daarvoor niet te eten. Een keer eraan snuffelen is genoeg om meetbare hoeveelheden in een paard van 600 kg te vinden. Dit alles dankzij de huidige meetmethodes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:12

Heb ik gelezen
Als hij nu had gezegt zoals een andere bokker al zegt dat hij een aleve uit zijn had had gepakt, oke
Maar een paard eet niet snel volgepist stro...dan heeft hij erg veel honger Lachen
Dus nee er kan verzonnen worden wat wil..geloof er geen barst van en dan ook nog eens 2 dingen...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:14

Aleve wordt met de urine uitgescheiden, dus zit in geconcentreerde vorm in je urine, en bij het paard idem dito (en daar zoeken ze in bij de dopingcontrole).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:17

Ja dat snap ik wel
er zit wat restjes van in je urine, de rest heeft je lichaam verbuikt
En die restjes eet het paard dan op....600 kg knol met wat restjes....
En dan moet net van een hele stal vol stro dat paard dat stro allemaal opeten?
Voor sprookjes ga ik naar de efteling Tong uitsteken Clown

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:22

Nanogrammen/kg, je bent begonnen met mg/kg, dan een factor miljoen minder!!! En dat vind je dus, JA. Begrijp je nu waarom die nultolerantie zo idioot is. Elk paard drinkt water, dus elk paard heeft prozac en aspiriene in zijn lijf, net als wij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:23

Ja ik snap je wel...
Maar dat paard heeft toch meer als de rest binnen, anders stonden alle paarden wel in het eerste berichtje Lachen

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:30

Er is geen meer of minder bij nultolerantie: het is nul of geen nul. Geen nul is fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:32

Hoe kunnen alle andere paarden er dan wel door komen als ze door het water ook stoffen hebben in het lichaam?
Dan moet dit paard toch meer hebben, de rest zal vast niet op bronwater het jaar doorkomen Tong uitsteken

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:35

erug appart hahah ik zit momenteel ook aan de naproxen Tong uitsteken verstandskies getrokken..
Tis ontzettend lullig voor de persoon in kwestie.. maar ja als je en uitzondering gaat maken, of de grens gaat verleggen.. wordt t natuurlijk chaos.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:44

Daar is wel sprake van, dat je in principe bronwater aan een sportpaard zou moeten geven.
De grens moet wel verlegd worden vind ik. Nanogrammen worden alweer picogrammen met nog weer modernere technieken. Maar werkzaam is het dan natuurlijk allang niet meer. De grens moet, afhankelijk van de soort stof, ter hoogte van de MRL liggen. MRLs worden meestal in µg/kg gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:46

in principe, maar de rest doet dat ook niet...waarom komen die dan niet uit de 0 tolerantie en dit paard wel?
Dus ergens klopt er simpelweg iets niet Haha!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:49

Kijk, dat staat uitgelegd in het eerste bericht, de eigenaar had een 3 dubbele dosis Aleve genomen en in de stal geplast, haha. Niet zo slim achteraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:50

en dat stuk geloof ik dus niet....
Een paard vreet geen volgeplast stro als ernaast zuiver stro ligt.
En ik zie op wedstrijden altijd mooi zuivere boxen Lachen Dus keuze genoeg voor het paard.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:57

jah dat stukje over volgepiest stro opeten lijtk me ook erug sterk...