Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IKbenEllen schreef:Nou als je mij daarmee bedoelt Arabesk: ik voel me totaal niet aangesproken hoor, en er knaagt ook niets.
daniella74 schreef:Dat is het probleem met deze discussies, iedereen betrekt alles op zichzelf. Het gaat dan meer om chronisch vieze kattenbakken, slechte verzorging, slechte veterinaire zaken als niet ontworomen terwijl de wormen in kluwen eruit hangen, niet enten, niet behandelde aandoeningen/ziektes enz enz.
En bij paarden gaat het om iets anders, of ook om deze zaken?
katiavl schreef:Ik vind dat geen excuus, ik vind dat meer realistisch dan roepen dat alles erg is, maar niks doen
Nadya schreef:katiavl schreef:Ik vind dat geen excuus, ik vind dat meer realistisch dan roepen dat alles erg is, maar niks doen
Maar wie heeft het hier over niks doen dan? Ik vind inderdaad dat aan alle barre omstandigheden van dieren iets gedaan moet worden. Dus ook de konijntjes in te kleine, donkere hokjes en ook de ondervoede, onverzorgde dieren. Allemaal dus.
Wat is daar mis mee? Het is misschien erg idealistisch, maar er lijkt mij niets mis mee.....
runningkawa schreef:Dat is idd niet zo gek
Maar wat ik dan wel weer raar vind is dat mensen wel een oordeel hebben voer de bio, waar ze ook niets van weten, maar niet over paarden, waar ze ook niets van weten
Nadya schreef:Daniella, ik hou juist van het hebben van idealen. En dit lijkt mij een prachtig ideaal; het beste willen voor alle dieren. Natuurlijk is het reeel om te beseffen dat je nooit alles helemaal kan veranderen, maar men kan het in elk geval proberen.
Maar wat ik dan wel weer raar vind is dat mensen wel een oordeel hebben voer de bio, waar ze ook niets van weten, maar niet over paarden, waar ze ook niets van weten
Arabesk schreef:Wat RK opnoemt zijn idd wel de minimale eisen, helaas krijgen veel paarden dat nog steeds niet...Ik ken heel wat 23.7 stalpaarden (bijna elke manege/pensionstal hier in de buurt)(