Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Falona schreef:maar dan nog ben je goed stom als je een dergelijk groot gezelschap over het hoofd ziet.
Falona schreef:De vertaling hierboven is niet helemaal correct. Als er in het engels "last night" staat kan de juiste vertaling naast "afgelopen nacht" ook "gisterenavond" zijn.
In dit geval gaat het dus om gisterenavond, in het orginele bericht wordt ook een tijd van 17.55u genoemd. Vermoedelijk was het rond die tijd al redelijk donker daar, maar dan nog ben je goed stom als je een dergelijk groot gezelschap over het hoofd ziet.
cruesli schreef:bbrrrr vreselijk het zal je maar overkomen
naadje24 schreef:buitenrijden 's avonds ..oke maar dan wel in het volle teneu (zie divoza)
naadje24 schreef:nee niet oke....
er staat NA schemering,dus donker dus....
en ja dan helpen reflecterende spullen echt wel!
Huertecilla schreef:naadje24 schreef:nee niet oke....
er staat NA schemering,dus donker dus....
en ja dan helpen reflecterende spullen echt wel!
Je mist de kern. Degene die jou wel of niet op tijd ziet is degene die dat 'bepaalt'.
Ík ben degene die bepaalt of ik het risico van 'niet' wil lopen.
Veiligheidsattributen hélpen. Ja, een cap beperkt de kans op hoofdletsel, ja met licht en hesje ben je beter zichtbaar. De valkuil ervan is het gevoél van veiligheid. Een vals gevoel.
Zonder helm niet springen maar met helm wel spring = meer risico nemen met helm.
Zonder zichtbaarheidsspul niet in het donker de weg op gaan en met wel = meer risico nemen.
Vertrouwen op dat je gezien wordt omdat je zichbaar bent is echt HEEL kortzichtig. Tref je een kortzichtige chauffeur dan .....
Nee, dat 'overkomt' je niet: je hebt je dat láten overkomen.
Nee het is daardoor niet jouw schuld, maar wat heb je daaraan???? of jouw paard?!
Ook overdag bij mooi weer op een overzichtelijk stuk provinciale weg spring ik over de greppel ernaast als er een megavrachtwagen van de steengroeve aankomt. Mijn paarden zijn bomzeker, hij ziet me vást, hij ontwijkt vást ruim genoeg. Hij is me echter veel te groot voor 'vást'.....
Als motorrijder heb ik héél snel geleerd door een 'dodelijk' ongeval waarna ik het domme geluk had gereanimeerd te zijn en na drie dagen afwezigheid weer van de wereld te mogen genieten dat je als kwestbare verkeersdeelnemer defensief moet rijden als je wil overleven. Assertief, zichtbaar, met beschermende kleding, vaardig, maar vooral...... de-fen-sief anticiperend.
'Ze-zien-me-niet, ze-zien-me-niet, ze-zien-me-niet, ze-zien-me-niet' is een levensreddend mantra. Ook voor ruiters.
En dat is één voorbeeld.
'Voorrang' hebben en -krijgen zijn twee, voorkomen is beter dan een schadevergoeding aan jouw nabestaanden. Jíj bepaalt hoeveel risico je loopt ...
hc
Inoterry schreef:Het is echt onmogelijk om alles aan te zien komen.
Anke schreef:Na dit bericht ga ik toch nog meer opvallende dingen aanschaffen om ons en de pony's mee aan te kleden!
naadje24 schreef:dan nog vat ik je niet wat je nou wil zeggen
je zegt JIJ bepaalt
uhm de ruiter bepaalt in deze zin...niet ik..ik ben de automobilist die gewoon zijn lichten voert,zich aan de snelheid houd en rijd waar die behoort te rijden
dus HUN bepalen....
zo begrijp ik het goed toch
Zwartwitje schreef:edit: oh, en niet onbelangrijk, zoals iemand eerder al zei zijn de wegen daar veelal onverlicht. Tel daar die bochten, de heuvels en de heggen bij op.. en tsja.
Cayenne schreef:http://www.horseandhound.co.uk/news/397/153222.html
horseandhound.co.uk
Een moeder van 24 jaar en haar 4-jaar jonge dochtertje zijn afgelopen nacht in Engeland om het leven gekomen, terwijl zij naast hun paard liepen op de openbare weg. Ook het paard heeft het ongeluk niet overleefd.
Het drietal werd frontaal aangereden door een auto die uit de tegenovergestelde richting kwam. Vermoedelijk heeft hij ze over het hoofd gezien. Een 9-jarig meisje dat op het paard zat, raakte gewond, samen met een tweede vrouw die er ook naast liep.
De automoblist en zijn 2 passagiers bleven ongedeerd, en kwamen met de schrik vrij.
De politie onderzoekt de zaak.