Rel Power and Paint besproken tijdens Global Dressage Forum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Rel Power and Paint besproken tijdens Global Dressage Forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:17

Ok, dan is het zo Lachen ik kijk tegenwoordig met dubbel gevoel erop. Want heb al genoeg meegemaakt, anyway ze krijgt haar sanctie dus snap zowiezo de commotie niet brood voor het volk

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:40

Het enige wat Coby fout heeft gedaan heeft is liegen over het korte bijzetten.
Ze had er gewoon eerlijk over moeten zijn.
Verder: Er is nogal wat dierenleed op een ander niveau waar we ons eerst druk over moeten maken.
Onderzoek naar deze trainingsmethode heet nog niet aan kunnen tonen dat het schadelijk is.

Zolang mestkalveren gewoon eten en groeien lijden ze ook niet.
Dat moet eerst maar eens strafbaar worden.

Ils_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:47

Udo2001 schreef:
In P&S staat dat power nooit buiten komt, nooit buiten rijdt, nooit springt en eigenlijk dus alleen maar 6 dagen per weerk dressuur loopt. Een beetje een sleur voor'een paard in mijn ogen.

ik blijf er gewoon bij dat een paard een paard is.. En een paard hoort minstens een paar dagen per week in de wei!
En een keertje naar het bos, of weet ik veel. Kan hij nog zoveel waard zijn dat ze niet willen dat hem iets overkomt. maar ik weet zeker dat dat paardje niet zo'n mega fijn leven heeft.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:05

sjaantje schreef:
Cayenne schreef:
Coby gaf zelf te kennen dat het moment van longeren op deze manier zo kort was, dat de pony er geen nadelige gevolgen van kan hebben ondervonden. "Hij had nergens moeite mee, en hij heeft ook echt niet hard gewerkt", aldus de amazone.

Nou dit klinkt al weer alsof ze het toegeven.. Nagelbijten / Gniffelen

Ja idd. Wat een zin zeg, voor zijn rug kan het nooit lekker zijn.
Misschien heeft hij niet heel veel moeite om zo te lopen, maar het loopt zeker niet goed voor de pony & zijn rug..

Fruitig666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:16

Nou, ik vind het allemaal een beetje overdreven. Die pony heeft daar heus wel een mooi leven, anders ziet hij er niet zo mooi uit en doet hij niet zo'n best.. Ieder paard of iedere pony wordt weleens de dupe van het slechte humeur van het baasje ofzo. Of dat het dier een keer op stal blijft staan doordat baasje het druk heeft. En een foto is maar een momentopname, net als toen die foto van Anky, die haar paard zo extreem rond reed. Dat doet ze hooguit één rondje en dan laat ze de hals weer lang. Er zijn vast paarden die het slechter hebben getroffen! Misschien jouw eigen dier wel omdat jij een onrustige hand hebt!!

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:56

Fruitig666 schreef:
Nou, ik vind het allemaal een beetje overdreven. Die pony heeft daar heus wel een mooi leven, anders ziet hij er niet zo mooi uit en doet hij niet zo'n best.. Ieder paard of iedere pony wordt weleens de dupe van het slechte humeur van het baasje ofzo. Of dat het dier een keer op stal blijft staan doordat baasje het druk heeft. En een foto is maar een momentopname, net als toen die foto van Anky, die haar paard zo extreem rond reed. Dat doet ze hooguit één rondje en dan laat ze de hals weer lang. Er zijn vast paarden die het slechter hebben getroffen! Misschien jouw eigen dier wel omdat jij een onrustige hand hebt!!

Heeelllaaaaluuujaa hahaha dat zei ik dus ook zo ong. maar daar leest iedereen overheen Clown
trouwens net alsof Anky dat dier een uur lang in die houding gereden krijgt, alsjeblieft zeg..
en ook wat iemand anders hier zegt in andere topics kraken jullie Anky af en nu zijn jullie weer voor haar .. toevallig meelopertjes? Koe

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:13

Randy01 schreef:
Jullie hebben absoluut gelijk...maar de gepubliceerde foto's liegen er vooralsnog nog steeds niet om; ik kan best wel tegen een stootje en je ziet weleens meer iets waar je het niet zo mee eens bent maar de foto's waren toch echt wel heel erg hoor...

mee eens bovendien als je goed naar de foto's kijkt heeft p en p hier een hele korte stap heeft
hij brengt niet het achterbeen onder en als je heel goed kijkt zie je gewoon dat het meerdere rondjes zijn die op foto staan en niet dat ene rondje weer coby het over heeft .

hoop echt dat er meer aandacht aan wordt besteed Haha!

ja en vroeger Haha! heerlijk maar ook toen gingen we met de vrachtwagen naar concours en bleven de hele dag en reden de parade met zijn allen
tegenwoordig is iedereen voor zich zelf en heeft iedereen een eigen trailer Knipoog en hup na de wedstrijd weer naar huis

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:21

Haha! De parade, mijn ouwe knol werd altijd 5 cm groter bij het horen van de eerste muziek, en dat met het vaandel erbij.

Toch bracht het saamhorigheid, samen uit en thuis in de grote vrachtwagen. Those were the days.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:48

Misschien zou er op iedere wedstrijd een toezichthouder moeten zijn op het terrein waar wordt losgereden. Daar gebeuren soms de vreemdst dingen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 00:03

Fruitig666 schreef:

En hoe verklaar je dan dat zijn rugspieren zo vervormd zijn dat er een afdruk van een zadel in ligt???
Dit is een typisch geval van het niet over de rug rijden!!!

En natuurlijk is die pony blij op de wedstrijden, dan krijgt hij eindelijk wat meer ruimte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 00:06

Eerst zei ze toch dat het "per ongeluk" was, niet de goede manier en dat de pony direct weer was losgemaakt toen ze erachter kwamen??

En nu zeggen "de pony had er geen moeite mee"??? Dat komt nogal tegenstrijdig over, of ben ik nou zo gek.. Nagelbijten / Gniffelen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 00:09

Larissa_ schreef:
Hij staat dan niet op de wei waar ik het ook niet eens mee ben, maar dat sommige beweren dat die een keer ook moet uitrijden/springen weet ik wat, echt niet elk paard maak je daar gelukkig mee hoor! Knipoog

Nee, maar het zal een bijzonder paard zijn dat jij gelukkig maakt met iedere dag zware dressuurtraining en longeren met extreem korte bijzets... (en nu zeg ik niet dat dit bij P&P gebeurt, maar jouw dikgedrukte stuk is natuurlijk gewoon onzinnig in deze discussie / als reactie op mensen die vinden dat een paard afwisseling nodig heeft)

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:50

Cayenne schreef:
http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie

Johan Hinnemann gaf in samenwerking met Coby van Baalen een heldere illustratie van de opleiding van ponyruiter naar Grand Prix ruiter, tijdens het Global Dressage Forum. Tijdens het vragenrondje kwam echter uiteraard de oplaaiende discussie op gang aangaande het longeren van Power and Paint, tijdens het Europees Kampioenschap voor pony's. Een fotograaf maakte bezwarende foto's van de pony, welke strak aangebonden werd gelongeerd.

Johan Hinnemann gaf aan dat het issue niet groter moest worden gemaakt dan dat het al uitgemeten is. "Het komt op 22 November voor de tuchtcommissie van de KNHS. Daarna zien we wel weer verder". KNHS voorzitter George de Jong hamerde vooral op het aspect dat de sport zo fair mogelijk moet zijn voor paard en ruiter. Hij heeft echter wel respect voor de trainingswijze van Coby van Baalen en Johan Hinnemann. Of hij het op deze manier zou hebben aangepakt wilde hij niet op in gaan.

Coby gaf zelf te kennen dat het moment van longeren op deze manier zo kort was, dat de pony er geen nadelige gevolgen van kan hebben ondervonden. "Hij had nergens moeite mee, en hij heeft ook echt niet hard gewerkt", aldus de amazone.

Power and Paint was zelf ook aanwezig met zijn nieuwe amazone tijdens het Global Dressage Forum. De pony wordt hedendaags gereden door de 11-jarige Rachell Fokker.

Vraagje wat is nu erger: Een pony die even zoals gezegd kort is vast gezet of een manege knol die altijd met het hoofd richting de maan in de les loopt en veel meer schade oploopt zoals bv kissing spine daar hoor ik niemand over terwijl we denk ik voor bijna 75 % allemaal in een manege begonnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:13

Onwetenden die nog moeten leren vs proffies die les geven aan tieners?

Vraag mij nu wel af of alle paarden bij Coby het leven als PP hebben. Ook vraag ik mij af hoe hard een 11 jarige kan trekken.

Terecht dat er een onderzoek is gekomen. Hoge bomen vangen veel wind, dus dan moeten ze ook weten dat ze ten alle tijden professioneel moeten blijven, zeker als ze clinics geven, les geven en een voorbeeld vormen voor paardrijden in de top. Dan moet je extra zorgvuldig je woorden kiezen en heel bewust zijn met je voorbeelden en adviezen. Dat is nu eenmaal de keerzijde van de medaille.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:10

Uphill schreef:
Haha! De parade, mijn ouwe knol werd altijd 5 cm groter bij het horen van de eerste muziek, en dat met het vaandel erbij.

Toch bracht het saamhorigheid, samen uit en thuis in de grote vrachtwagen. Those were the days.

Ik geloof dat al die professionals hier niet zo goed begrijpen dat 'vroeger' ook wel heel veel goede dingen had Tong uitsteken Tjonge, als ik als oudje hier af en toe lees hoe het er tegenwoordig al bij de pony's aan toe gaat, ben ik blij dat mijn kinderen totaal geen zin in paardrijden hebben. Laat ons maar lekker met ons tweespan door de bossen crossen. Ik ben nog van de tijd dat je inderdaad met één pony die hele dag op concours was. Viertal, achttal, dressuur, springen en parade en als je geluk had was er ook nog een rubriek bestgaande rijpony, klavertje drie, patrouillespringen of weet ik wat nog meer. Overal deden we aan mee, als we maar lol hadden. En in de winter reden we indoors (alleen springen bijna) en caprilli-wedstrijdjes. Those were the days!

En geloof me, ook toen waren er al ouders die hun kids pushten, waarbij alleen oranje linten goed genoeg waren. Wij hadden zwaar medelijden met zulke kinderen!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:48

ja dat schreef ik ook al leuk vroeger Haha!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 03:39

WildWings schreef:
Larissa_ schreef:
Hij staat dan niet op de wei waar ik het ook niet eens mee ben, maar dat sommige beweren dat die een keer ook moet uitrijden/springen weet ik wat, echt niet elk paard maak je daar gelukkig mee hoor! Knipoog

Nee, maar het zal een bijzonder paard zijn dat jij gelukkig maakt met iedere dag zware dressuurtraining en longeren met extreem korte bijzets... (en nu zeg ik niet dat dit bij P&P gebeurt, maar jouw dikgedrukte stuk is natuurlijk gewoon onzinnig in deze discussie / als reactie op mensen die vinden dat een paard afwisseling nodig heeft)

Je haalt me de woorden uit de mond. Dat dikgedrukte stuk is echt onzin. Alsof je een paard NIET blij maakt door 'm (al is het af en toe!!) in de wei/paddock te zetten of een buitenritje ermee maken. Stel je voor die een keer blij wordt... Slapen

Ik vind het werkelijk belachelijk dat ze niets anders met dat beest doen. Power kan wel zooooooooo'n geweldig leven hebben volgens jullie maar zouden jullie met hem willen ruilen? Zouden jullie je eigen paarden zo'n willen leven geven? Alleen maar trainen, trainen, trainen?
Niks buitenritje of in de wei staan, straks voel je je weer paard en ga je tegen onze extreem korte bijzets in!! Whoosh!

Nou ik vind het verschikkelijk voor Power, Hij zal ongetwijfeld een goed leven hebben qua stal e.d maar IMO is een paard niet gemaakt om alleen maar op stal te staan

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 09:15

Hij staat ook niet "alleen op stal"......
Power en Paint komt twee tot drie keer per dag zijn stal uit. Dat JIJ dat anders zou doen, prima! Maar dat wil niet zeggen dat iemand anders het ook zo zou MOETEN doen toch???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:12

Het zou idd wel eens goed zijn om regels te stellen voor paarden als welzijnsdier. 3 keer zijn stal uit, voor de stapmolen? Longeren? even een uurtje in de paddock staan? Ja ik weet niet, dat vermeld je ook niet.

Dat hij niet alleen staat, dat zal zeker, er zullen zeker meer paarden staan, maar staat hij tussen muren, of hoe is het. Natuurlijk doet iedereen het anders, maar basisregels zouden zeker wel langzamerhand eens op zijn plaats zijn, zodat er niet zomaar van alles mogelijk is en iedereen maar het excuus krijgt, wij doen het zo en jij zo, dus bemoei je met je eiguh.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:30

horseyfries schreef:
Hij staat ook niet "alleen op stal"......
Power en Paint komt twee tot drie keer per dag zijn stal uit. Dat JIJ dat anders zou doen, prima! Maar dat wil niet zeggen dat iemand anders het ook zo zou MOETEN doen toch???

Ik geloof dat we afdwalen in deze diskussie..
Het gaat om P&P en hoe hij gelongeerd werd (kop in de krul en gaan), niet over hoe vaak hij zijn stal uit zou komen, of andere paarden erbij halen, hoe slecht die het bv op maneges zouden hebben..
Ik denk dat we dan nl 80% van de mensen hier aan kunnen gaan klagen...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:59

Ik sluit mij volledig aan bij femmefatale1!

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:32

Citaat:
Je haalt me de woorden uit de mond. Dat dikgedrukte stuk is echt onzin. Alsof je een paard NIET blij maakt door 'm (al is het af en toe!!) in de wei/paddock te zetten of een buitenritje ermee maken. Stel je voor die een keer blij wordt...

alsjeblieft zeg, ooh ik mishandel me paard echt.. zeg toch ook dat ik vind dat die elke dag lekker de wei in moet kunnen etc. en elke dag dressuur vollop training ben ik het ook niet mee eens, maar daar in tegen kan p&p misschien helemaal niet springen en is die in het bos niet te harden? Maar dan wordt ik alweer direct aangevallen, ga iemand anders afzeiken.. Misschien Anky nu Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:01

Larissa_ schreef:
Citaat:
Je haalt me de woorden uit de mond. Dat dikgedrukte stuk is echt onzin. Alsof je een paard NIET blij maakt door 'm (al is het af en toe!!) in de wei/paddock te zetten of een buitenritje ermee maken. Stel je voor die een keer blij wordt...

alsjeblieft zeg, ooh ik mishandel me paard echt.. zeg toch ook dat ik vind dat die elke dag lekker de wei in moet kunnen etc. en elke dag dressuur vollop training ben ik het ook niet mee eens, maar daar in tegen kan p&p misschien helemaal niet springen en is die in het bos niet te harden? Maar dan wordt ik alweer direct aangevallen, ga iemand anders afzeiken.. Misschien Anky nu Knipoog

Dat is toch onzin wat je zegt? Je maakt niet elke paard blij mee DUS zetten we hem maar 6 dagen per week hard aan het werk en de andere 24 uur mag die 'lekker' op stal staan. Zo kun jij je paarden houden maar ik doe dat niet omdat ik er niet mee eens bent. Klaar. Zeg ik dat het mishandeling is? Absoluut niet. *IK* doe dat gewoon niet.

Maar ik ben geen penny die Anky haat om ik jaloers ben hoor Knipoog, het zou me een worst wezen wat Anky doet Verward
Maar als ik me niet vergis gaat deze topic over P&P en hoe fout hij gelongeerd werd en jij maakte een opmerking en ik reageerde erop. Of kun je dat niet hebben? Ach gut

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:26

Dat van Anky had ik tegen iemand anders maar idd het ging over het longeren Knipoog
andere betrokken de rest erbij en ging ik te diep op in ..

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:31

Jethafa schreef:
Ik ben benieuwd. Ook zo'n kort moment kan nadelige gevolgen hebben en blijkbaar vindt ze het zelf nog niet zo erg... Hopen dat Rachell er beter mee rijdt.

Tuurlijk vinden ze het zelf ook erg! Alleen kan je dat geen 20 000keer herhalen. Ik geloof best dat ze zich hier schuldig over voelen, maar het is gebeurt. Met jezelf in een hoek te duwen maak je de daad niet ongedaan. Jammer dat er steeds weer opnieuw over door gedramt wordt. Dat moet verschrikkelijk zijn. Volgens mij weten ze zelf ook wel al dat ze mis zaten, hopelijk hebben ze hieruit geleerd. Maar moeten de foto's en verhalen dan télkens opnieuw terug naar boven gehaald worden?