Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Udo2001 schreef:In P&S staat dat power nooit buiten komt, nooit buiten rijdt, nooit springt en eigenlijk dus alleen maar 6 dagen per weerk dressuur loopt. Een beetje een sleur voor'een paard in mijn ogen.
sjaantje schreef:Cayenne schreef:Coby gaf zelf te kennen dat het moment van longeren op deze manier zo kort was, dat de pony er geen nadelige gevolgen van kan hebben ondervonden. "Hij had nergens moeite mee, en hij heeft ook echt niet hard gewerkt", aldus de amazone.
Nou dit klinkt al weer alsof ze het toegeven..
Fruitig666 schreef:Nou, ik vind het allemaal een beetje overdreven. Die pony heeft daar heus wel een mooi leven, anders ziet hij er niet zo mooi uit en doet hij niet zo'n best.. Ieder paard of iedere pony wordt weleens de dupe van het slechte humeur van het baasje ofzo. Of dat het dier een keer op stal blijft staan doordat baasje het druk heeft. En een foto is maar een momentopname, net als toen die foto van Anky, die haar paard zo extreem rond reed. Dat doet ze hooguit één rondje en dan laat ze de hals weer lang. Er zijn vast paarden die het slechter hebben getroffen! Misschien jouw eigen dier wel omdat jij een onrustige hand hebt!!
Randy01 schreef:Jullie hebben absoluut gelijk...maar de gepubliceerde foto's liegen er vooralsnog nog steeds niet om; ik kan best wel tegen een stootje en je ziet weleens meer iets waar je het niet zo mee eens bent maar de foto's waren toch echt wel heel erg hoor...
Fruitig666 schreef:Nou, ik vind het allemaal een beetje overdreven. Die pony heeft daar heus wel een mooi leven, anders ziet hij er niet zo mooi uit en doet hij niet zo'n best.. Ieder paard of iedere pony wordt weleens de dupe van het slechte humeur van het baasje ofzo. Of dat het dier een keer op stal blijft staan doordat baasje het druk heeft. En een foto is maar een momentopname, net als toen die foto van Anky, die haar paard zo extreem rond reed. Dat doet ze hooguit één rondje en dan laat ze de hals weer lang. Er zijn vast paarden die het slechter hebben getroffen! Misschien jouw eigen dier wel omdat jij een onrustige hand hebt!!
Larissa_ schreef:Hij staat dan niet op de wei waar ik het ook niet eens mee ben, maar dat sommige beweren dat die een keer ook moet uitrijden/springen weet ik wat, echt niet elk paard maak je daar gelukkig mee hoor!
Cayenne schreef:http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie
Johan Hinnemann gaf in samenwerking met Coby van Baalen een heldere illustratie van de opleiding van ponyruiter naar Grand Prix ruiter, tijdens het Global Dressage Forum. Tijdens het vragenrondje kwam echter uiteraard de oplaaiende discussie op gang aangaande het longeren van Power and Paint, tijdens het Europees Kampioenschap voor pony's. Een fotograaf maakte bezwarende foto's van de pony, welke strak aangebonden werd gelongeerd.
Johan Hinnemann gaf aan dat het issue niet groter moest worden gemaakt dan dat het al uitgemeten is. "Het komt op 22 November voor de tuchtcommissie van de KNHS. Daarna zien we wel weer verder". KNHS voorzitter George de Jong hamerde vooral op het aspect dat de sport zo fair mogelijk moet zijn voor paard en ruiter. Hij heeft echter wel respect voor de trainingswijze van Coby van Baalen en Johan Hinnemann. Of hij het op deze manier zou hebben aangepakt wilde hij niet op in gaan.
Coby gaf zelf te kennen dat het moment van longeren op deze manier zo kort was, dat de pony er geen nadelige gevolgen van kan hebben ondervonden. "Hij had nergens moeite mee, en hij heeft ook echt niet hard gewerkt", aldus de amazone.
Power and Paint was zelf ook aanwezig met zijn nieuwe amazone tijdens het Global Dressage Forum. De pony wordt hedendaags gereden door de 11-jarige Rachell Fokker.
Uphill schreef:De parade, mijn ouwe knol werd altijd 5 cm groter bij het horen van de eerste muziek, en dat met het vaandel erbij.
Toch bracht het saamhorigheid, samen uit en thuis in de grote vrachtwagen. Those were the days.
WildWings schreef:Larissa_ schreef:Hij staat dan niet op de wei waar ik het ook niet eens mee ben, maar dat sommige beweren dat die een keer ook moet uitrijden/springen weet ik wat, echt niet elk paard maak je daar gelukkig mee hoor!
Nee, maar het zal een bijzonder paard zijn dat jij gelukkig maakt met iedere dag zware dressuurtraining en longeren met extreem korte bijzets... (en nu zeg ik niet dat dit bij P&P gebeurt, maar jouw dikgedrukte stuk is natuurlijk gewoon onzinnig in deze discussie / als reactie op mensen die vinden dat een paard afwisseling nodig heeft)
horseyfries schreef:Hij staat ook niet "alleen op stal"......
Power en Paint komt twee tot drie keer per dag zijn stal uit. Dat JIJ dat anders zou doen, prima! Maar dat wil niet zeggen dat iemand anders het ook zo zou MOETEN doen toch???
Citaat:Je haalt me de woorden uit de mond. Dat dikgedrukte stuk is echt onzin. Alsof je een paard NIET blij maakt door 'm (al is het af en toe!!) in de wei/paddock te zetten of een buitenritje ermee maken. Stel je voor die een keer blij wordt...
Larissa_ schreef:Citaat:Je haalt me de woorden uit de mond. Dat dikgedrukte stuk is echt onzin. Alsof je een paard NIET blij maakt door 'm (al is het af en toe!!) in de wei/paddock te zetten of een buitenritje ermee maken. Stel je voor die een keer blij wordt...
alsjeblieft zeg, ooh ik mishandel me paard echt.. zeg toch ook dat ik vind dat die elke dag lekker de wei in moet kunnen etc. en elke dag dressuur vollop training ben ik het ook niet mee eens, maar daar in tegen kan p&p misschien helemaal niet springen en is die in het bos niet te harden? Maar dan wordt ik alweer direct aangevallen, ga iemand anders afzeiken.. Misschien Anky nu
Jethafa schreef:Ik ben benieuwd. Ook zo'n kort moment kan nadelige gevolgen hebben en blijkbaar vindt ze het zelf nog niet zo erg... Hopen dat Rachell er beter mee rijdt.