Barmat schreef:Als de gemeente met een ander bestemmingsplan bezig was, snap ik niet dat deze zaak nu gewonnen wordt door de andere manege.
Tja, het is misschien zuur voor die manege, maar concurrentie lijkt me niet een oneerlijke zaak. Mensen lopen niet alleen maar weg voor de lagere tarieven, misschien toch een teken aan de wand?
Ik vind het eerlijk gezegd nogal kinderachtig van de "legale" manegeeigenaar om zich zo te laten kennen. Doe er dan iets aan om je klanten te behouden, bied ze iets extra's bijvoorbeeld, of organiseer leuke activiteiten.
Nee hoor, gelijjk maar voor het gerecht, kinderachtig.
Hier loopt ook al jaren een zaak. Een manege/pension die concurrentie voelt van een boer die met stallen is begonnen, hij kreeg veel klantjes, immers de pension klanten mochten hun eigen instrukteurs meenemen voor de les, op een manege kan dat natuurlijk niet. Zijn manege klantjes gingen naar de overkant om les van hun eigen instrukteur te krijgen. Die pensionhouder geeft dus lessen en laat lessen geven en daarmee concurrentie voor die manege. Er loopt al jaren een rechtszaak.
Dan was er bij ons ook een illegale manege, eigenlijk meer met pony's voor de kinderen, maar ook bij hem was er een achterbuurman die lekker zat mee te kijken en zag dat er illegale stalletjes werden gebouwd, dat de vergunning niet meer klopte,dat er een paar pony's te veel stonden, ook hij is het aanhangig gaan maken. Het is altijd weer jaloezie, midden in de winter moesten die stallen afgebroken worden, de pony's gingen de wei en in de verkoop, want hij had er dan te veel buiten lopen, niemand die er last van heeft, is al lang zo gegaan, veel kinderen hadden er een tijd van hun leven, want ze mochten daar van alles doen van hem, hadden allemaal een lievelingspony.