Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mahitri schreef:Prima, jammer dat je de discussie niet aan wil gaan.
Wat ik je duidelijk probeer te maken is dat het FG nu ineens met de vuist op tafel slaat en dat jaren daarvoor niet gedaan heeft. Net zoals jij nu ook begint te roepen dat de paarden gered moeten worden.Waarvoor? Niks wijst er op dat er nu weer zo'n ramp zou kunnen gebeuren.
Bovendien basseer jij je mening alleen maar op wat je op de televisie hebt gezien en we weten allemaal dat die maar één kant van het verhaal belicht hebben.
Ik denk niet alleen aan de mensen, ik zie alleen niet in waarom je nu beslist die paarden binnen moet zetten als het prachtig weer is en geen reden om ze nu al binnen te halen.
LuvdaTossa schreef:Een kennis van mij pacht daar ook grond en laat de dieren al jaren langer staan dan de opgegeven datum, vooral als het mooi weer is. Dat werd altijd toegestaan door het FG en normaal gevonden. Alleen vorig jaar is het dus mis gegaan. Dus het FG probeert zijn naam goed te houden door deze actie, maar doe dan hetzelfde met álle pachters. En het al jaren oogluikend toestaan en nu de pachtcontract opzeggen is ook een beetje makkelijk.
Die Micky (zit ze op bokt) zag ik laatst op Ned 1 (?) dat is iemand met verstand die te rade gaat bij beide partijen. Vind het erg goed van haarDie gaat niet uit op wat de media loslaat.
Citaat:Dan hadden ze er toen ook iets tegen moeten doen, dan was het niet eens voorgevallen.
Citaat:Een kennis van mij pacht daar ook grond en laat de dieren al jaren langer staan dan de opgegeven datum, vooral als het mooi weer is. Dat werd altijd toegestaan door het FG en normaal gevonden. Alleen vorig jaar is het dus mis gegaan. Dus het FG probeert zijn naam goed te houden door deze actie, maar doe dan hetzelfde met álle pachters. En het al jaren oogluikend toestaan en nu de pachtcontract opzeggen is ook een beetje makkelijk.
Die Micky (zit ze op bokt) zag ik laatst op Ned 1 (?) dat is iemand met verstand die te rade gaat bij beide partijen. Vind het erg goed van haar Die gaat niet uit op wat de media loslaat.
LuvdaTossa schreef:Dan hadden ze er toen ook iets tegen moeten doen, dan was het niet eens voorgevallen.
Citaat:Nog altijd is de pachter in overtreding.
Controle zou niet nódig moeten zijn.
Lalidan schreef:Citaat:Nog altijd is de pachter in overtreding.
Controle zou niet nódig moeten zijn.
Dan zijn álle pachters in overtreding en zou met álle pachters het contract gestopt moeten worden. Of is het erger als er paarden verdrinken dan als er schapen verdrinken??
Citaat:Typisch Nederlands volgens mij. Regels gelden voor iedereen, behalve voor mij.
Mahitri schreef:En als jij al jaren lang zelf hebt mogen uitmaken wanneer je je vee binnenhaalt en dan ineens komt er iemand die tegen je zegt: en nu moet je die paarden op tijd binnen hebben anders ontbind ik het contract. Dan is het toch niet raar dat de boeren daar tegen in opstand komen.
Mahitri schreef:Je kunt het namelijk ook omdraaien. Als het FG strenger met de regels was omgegaan al die voorgaande jaren dan had Lootsma zijn paarden vorig jaar op tijd binnen gehaald en waren ze ook niet verdronken.
Ik zeg niet dat het FG alleen schuldig is, ik probeer duidelijk te maken dat het FG niet ónschuldig is.
Citaat:Dat is het nadeel van pachten -> jij bent afhankelijk van de grond van een ander en moet je aan die regels houden!
Als de boer waar ik mijn land huur de regels veranderd (terwijl nu de regels niet eens zijn veranderd ), dan kan ik ook kiezen. (blijven en de regels volgen óf niet de regels volgen en weggestuurd worden)
Mahitri schreef:Klopt! En jij zult dan bij jezelf nagaan of je het met die regels eens bent en daar mee kunt leven of dat je liever voor een ander kiest.
In dit geval mochten ze zelf al veel bepalen en nu wordt dat ineens bestraft, terwijl het daarvoor wel mocht
Mahitri schreef:Als het FG zou zeggen, na het drama van vorig jaar gaan we de regels aanscherpen want hadden we dat de jaren ervoor ook gedaan dan hadden we het drama kunnen voorkomen.
Mahitri schreef:Je kunt het namelijk ook omdraaien. Als het FG strenger met de regels was omgegaan al die voorgaande jaren dan had Lootsma zijn paarden vorig jaar op tijd binnen gehaald en waren ze ook niet verdronken.
Ik zeg niet dat het FG alleen schuldig is, ik probeer duidelijk te maken dat het FG niet ónschuldig is.