'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: 'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 11:01

Goh, en dan gaan ze zelfs nog een stapje verder:

Citaat:
De organisatie van de beurs Paard en Passie is niet te spreken over de kritiek die Anky van Grunsven uitte op de accommodatie. Dat schrijft het Dagblad van het Noorden. Van Grunsven viel zondag tijdens een demonstratie in Martiniplaza van haar paard Nelson en stelde na afloop dat er onvoldoende mogelijkheden waren om het paard fatsoenlijk los te rijden. In de piste begon het paard hevig te bokken en viel Anky, waar ze pijnlijke ribben en een pijnlijk been aan over hield.

Organisator Fred Maring van organisatiebureau Fremar pareert in het Dagblad van het Noorden de kritiek. ,,Maar het is heel jammer dat dit is gebeurd. We vonden het super dat Anky er was en je gunt niemand dat ’ie van z’n paard af valt." Maring vindt de commotie over de inrijbak een vreemd verhaal. ,,Twee van onze mensen zijn een paar maanden geleden bij haar stal in Erp geweest om alles door te nemen. Ze waren daar nog erg verbaasd over omdat het nooit gebeurt. We hebben toen expliciet gevraagd of Anky een inrijbak nodig had, daar stond ze zelf bij. Ze gaf toen aan dat het niet hoefde. Dat ze het paard wel los zou rijden in de grote managebak tijdens de inleiding van de clinic. Zo is het ook gegaan. Een paar minuten was er niks aan de hand. Van de pistemanager heb ik later gehoord dat Nelson voor de demonstratie toch nog rondjes heeft gelopen (longeren) in de inrijbak, die inderdaad veel te klein en ongeschikt was voor serieuze oefeningen. Er lag alleen zand, maar dat wist ze en ze zou er geen gebruik van maken. Honderden paarden hebben trouwens wel gebruik gemaakt van de bakken en verder is er niemand van het paard gevallen. Zelfs de amateurs niet."

Dat de val mede door het geschreeuw en gejuich van onverwacht veel toeschouwers was ontstaan, klopt volgens Maring evenmin. ,,Ze wist precies hoeveel toeschouwers er waren, want we hebben om half twee koffie zitten drinken met uitzicht op de hal en om half drie heeft ze nog handtekeningen staan uitdelen. Ze is een paar keer langs de bak gelopen. De circa 4000 toeschouwers reageerden enthousiast toen ze binnenkwam, maar op het moment van de val was het rustig. Ze was toen al een paar minuten zelf aan het woord via de headset. Dat ze onze speaker de schuld geven, is niet slim, daar maken ze zichzelf ongeloofwaardig mee. Duizenden getuigen weten beter. Janssen was er zondag ook helemaal niet bij."

De organisator hoorde achteraf van kenners dat Van Grunsven krampachtig op haar paard zat en een helm droeg, alsof ze de val voorvoelde. ,,Dat schijnt ze niet altijd te doen, maar dat weet ik ook niet hoor. Ik organiseer motorbeurzen en een paardenbeurs, maar ik rij zelf geen motor en geen paard. Ik heb inmiddels wel gelezen dat Van Grunsven in Zweden ook al eens van dit paard is gevallen en al geblesseerd was. Ik vind het een beetje flauw dat ze alles gooit op het loswerken en onze speaker."

http://www.stegen.net

Behoorlijk suggestief dus Scheve mond

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:03

Dat wordt dus geen Groningen meer voor Anky.. Nagelbijten / Gniffelen

Zullen ze wel flink moeten upgraden, wil er nog een beetje een goeie komen.. (na al dit negatieve gedoe)

Wel jammer dat het weer zo moet..

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:05

bonzjo schreef:
wie het filmpje nog wil zien: (hij staat er weer op)
http://www.youtube.com/watch?v=I5KIL6HjXP4

Ik had het filmpje niet eerder gezien, maar als je goed kijkt zie je dat er net voordat hij begint te bokken iemand een foto (met flits) maakt heel kort langs het paard.
Kan me indenken dat niet het geluid, maar deze flits de schrikreactie heeft veroorzaakt.

Flitslicht kan heel gemeen zijn in een (dieren)oog.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:08

Ik snap van beide partijen echt niet waarom ze zo druk redenen voor de uitbarsting van Nelson proberen te verzinnen... Het is een paard, die doen dat weleens. Wel of niet losgereden, wel of geen publiek.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:08

Ach, iedereen kan van zn paard vallen, zelfs een topruiter. Jammer dat het blijkbaar zo'n aantasting in het ego is, dat meteen de schuld wordt gegeven aan de organisatoren. Lekker makkelijk zeg maar! Iedereen die paardrijdt weet toch dat een paard een vluchtdier is en onverwacht kan schrikken van geluid/licht etc. wat beangstigend kan zijn?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:11

Ik vind het helemaal niet kinderachtig. Beide partijen beschuldigen elkaar, waarschijnlijk zitten er beschuldigingen die niet kloppen en dan mag je daar best op wijzen. Tuurlijk, als een of andere gek je ergens van beschuldigt, dan negeer je dat gewoon. Maar de organisatie van zo'n evenement kun je niet zomaar even negeren. En als Anky van Grunsven jouw evenement ervan beschuldigt dat de organisatie slecht is, kun je niet zomaar je schouders ophalen en doorgaan naar het volgende evenement. Dan komt er het volgende jaar niemand op af.

'De waarheid ligt in het midden' vind ik altijd maar een vage uitspraak. 99% links van het midden? Of 99% rechts van het midden? Of precies op het midden? Je kunt er niet echt veel mee.

Anky heeft goed geconstateerd dat vallen van een paard groter nieuws is dan het winnen van de olympische spelen. Natuurlijk is dat groter nieuws! Nieuws is dat wat je niet verwachtte, iets nieuws! Iets dat je verrast, iets waardoor je van je stoel valt en denkt: Wat hoor ik nou?!

Als Anky voor de zoveelste keer ergens de eerste prijs scoort, dan zal de radio-uitzending niet onderbroken worden door een razende reporter die gilt: "Mijn hemel mensen! Wat er nou is gebeurd!!! Anky van Grunsven heeft zojuist een dressuurwedstrijd gewonnen! Wie had dat verwacht???"

Stel dat IK dressuur ga rijden en ik win van Anky, DAT zou nieuws zijn.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:14

Jezus is hij bang dat hij aan geklaagd zal worden of zo, pffff
Op het filmpje is toch duidelijk te zien dat Anky niets zei maar dat Nelson schrok van het publiek.
Verder is het toch niet meer dan logisch dat je los moet kunnen rijden, is bij andere grote evenementen ook zo dus zou niet snappen waarom het hier niet nodig zou zijn.
Verder geeft Anky volgens mij hun helemaal niet de schuld, ze geeft zelf ook aan dat het een samenloop van de omstandigheden is, fris paard, niet echt los kunnen rijden en dan veel herrie in de bak. Die man moet gewoon niet zo zeuren, gebeurd is gebeurd!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:15

@ Arno, jij gaat niks dressuur rijden, je gaat ons huisje poetsen Extreme duivel Knipoog (ha vriendje betrapt op bokken!!)

Het is een soort rel aan het worden die via diverse media wordt uitgespeeld Clown

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:16

ik snap niet waarom ze iemand anders de schuld geeft dat ze van haar paard is gevallen. ze is er afgevallen en klaar is klaar. kan toch gebeuren?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:17

idd!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:18

Citaat:
Honderden paarden hebben trouwens wel gebruik gemaakt van de bakken en verder is er niemand van het paard gevallen. Zelfs de amateurs niet.”

oei oei gewaagde uitspraak

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:19

runningkawa schreef:
Idd, in het filmpje is duidelijk de speker de hele rij overwinningen enz van Anky aan het opnoemen...en doordat dat al niet klopt in dit artikel, vraag ik me ook af of de rest van meneer Maring waarheidsgetrouw is.

Nou idd ben het hier helemaal mee eens!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:19

xDodox schreef:
ik snap niet waarom ze iemand anders de schuld geeft dat ze van haar paard is gevallen. ze is er afgevallen en klaar is klaar. kan toch gebeuren?

mee eens, mevrouw van Grunsven is een beetje aan het zeuren nu

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:21

Mw. van Grunsven? Nou die Maring oid die is lekker bezig...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:22

Ik vond van gunsven in der laatste stukje helemaal niet klagen, ze schreef gewoon wat ze volgende keer ging doen, en dat ze media soms beu is meer dan terecht Lachen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:24

*zucht wat een discussie. Net of het uit maakt wiens schuld het is? Het is gebeurd, klaar.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:26

Anky reageerde alleen omdat iedereen allerlei dingen over haar val aan het roepen was en daarom wilde ze laten weten hoe het volgens haar degene die tenslotte viel is gegaan. Om alle speculaties een beetje af te remmen, al heb ik het idee dat sommige mensen alles tot in den treure blijven analyseren, gebeurt is gebeurt Zand erover!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 11:29

Arabesk schreef:
xDodox schreef:

mee eens, mevrouw van Grunsven is een beetje aan het zeuren nu

Clown Zo kun je het ook zien.
Dus als je langs de kant van de weg rijdt, en iemand rijdt je voor je sokken, dan mag je die ook niet de schuld geven? Het is dan dankzij de situatie van een ander, dat jij er naast ligt.
Dat is dus ook zo in de situatie van Anky. De situatie daar was gewoon niet om over naar huis te schrijven. Ook als er iemand anders naast had gelegen, dan had dat nog iets verbeterd aan hoe de inrijmogelijkheden waren. Die moeten gewoon anders.

Bij een groot evenement mag je toch wel iets meer service verwachten.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:36

In een discussie mag je best iets rechtzetten als jij vind dat dat nodig is.

Je bent hier nu alleen niet in een normale discussie maar in de media. Anky heet bij de grote groep nog wel een streepje voor en deze organisatie moet zichzelf nog op de kaart zetten.

Als organisator van een evenement als je ook gewoon kunnen zeggen: We hebben een erg geslaagde editie van ons evenement achter de rug. De opmerking over de slecht losrijbak is een terechte geweest (zoals iedereen kan zien op de foto's). Deze en andere omperkingen nemen wij graag mee voor het volgend jaar zodat we met een aantal aanpassing er een nog geslaagder evenement van kunnen maken. Wij wensan Anky veel beterschap en betreuren dat ze hier een naar gevoel aan over gehouden heeft.

Dat je dan vervolgens onderling zegt: Wat een zeiktr*t. Moet je zelf weten maar doe dat niet zo open en bloot.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:43

Dus een 'niet toppaard' hoeft niet losgereden te worden?? Verward Alle paarden moeten fatsoenlijk losgereden worden.

En ook Anky is maar een mens en Nelson een paard. Dus Nelson kan schrikken en Anky kan vallen. Net als ieder ander mens en dier. Dus, oke ze is gevallen... maar dat kan iedereen gebeuren. Dat blijkt wel weer. So what? Vallen en opstaan, hoort erbij.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:45

Cayenne schreef:
Honderden paarden hebben trouwens wel gebruik gemaakt van de bakken en verder is er niemand van het paard gevallen. Zelfs de amateurs niet.

Behoorlijk smerige steek onder water vind ik, geeft de mentalitiet van de organisator goed weer. Boos!

Cayenne schreef:
De organisator hoorde achteraf van kenners dat Van Grunsven krampachtig op haar paard zat en een helm droeg, alsof ze de val voorvoelde. ,,Dat schijnt ze niet altijd te doen, maar dat weet ik ook niet hoor. Ik organiseer motorbeurzen en een paardenbeurs, maar ik rij zelf geen motor en geen paard. Ik heb inmiddels wel gelezen dat Van Grunsven in Zweden ook al eens van dit paard is gevallen en al geblesseerd was. Ik vind het een beetje flauw dat ze alles gooit op het loswerken en onze speaker."

Heb het filmpje gezien, is voor mij vrij duidelijk, organisatie, zit te draaien en te wringen om de verantwoordelijkheid maar af te schuiven, wie zijn die z.g. kenners dan wel ( zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui weer eens lang de wal )
Goed kunnen inrijden, is niet alleen voor zijn spieren, maar ook om de volledige concentratie te verkrijgen.
En inderdaad kun je in het filmpje de lichtflits zien vlak voor het moment, waarop Nelson uit z'n dak gaat, dat gecombineert met het applaus wat ook duidelijk te horen is en de rest weten we allemaal.
Ik vindt de reactie van Anky van Grunsven buitengewoon netjes en de organisatie doet er beter aan zich te onthouden van allelei bijgehaalde argumenten.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:47

Tenshi schreef:
Ik snap van beide partijen echt niet waarom ze zo druk redenen voor de uitbarsting van Nelson proberen te verzinnen... Het is een paard, die doen dat weleens. Wel of niet losgereden, wel of geen publiek.

Ja dat vind ik dus ook. Het kan de beste overkomen (al ben je nog zo goede ruiter), en wat er in dat koppie van Nelson omging is maar gissen.Ze doen soms rare dingen of zien uit het niets hele enge kabouters, ik denk dat we dat allemaal wel kennen van ons paard. Ik vind het knap dat ze nog zolang is blijven zitten. Doe het haar niet na Clown

Kan me wel goed voorstellen dat beide zich willen verdedigen hoor Ankie omdat dit meteen hot nieuws is en ja het gebeurd twee keer achter elkaar maar daarvoor jaren niet,en de organistatie omdat ze natuurlijk wel een naam hoog te houden hebben. (misschien zelfs wel ivm met de verzekering etc). Alleen het is zo nutteloos. Zeker om te suggereren dat ze opeens een cap op had. Vind het niet zo slim om zo te reageren van hem

Laten we maar blij zijn dat het redelijk goed is afgelopen en dat ze geen blijvende schade eraan over houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:50

Het was wel een beetje te verwachten. Van Grunsven wijst de organisatie in eerste instantie aan als de schuldige en als je als organisatie alles van te voren hebt besproken, dan zou ik ook pissig zijn als er achteraf toch met het vingertje gewezen wordt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:51

Denk dat Anky wel degelijk schade aan deze val heeft over gehouden, denk alleen maar aan haar zelfvertrouwen. Hier is ze niet zo weer even bovenop.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:55

Ik denk dat beiden wat stoerder over zouden komen als ze de hand in eigen boezem zouden steken. Anky door toe te geven dat haar paarden óók gewoon paarden zijn, de organisatie door gewoon er voor uit te komen dat de inrijmogelijkheden sumier waren en dat daar volgend jaar verbetering in zal zijn. Iedereen tevreden, einde discussie.