Zuidlaardermarkt trekt meer paarden dan voorheen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

guenivere

Re: Zuidlaardermarkt trekt meer paarden dan voorheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:31

Ik heb vandaag een zielig kneusje mee genomen van de markt, het verbaasde me dat de aid hem nog niet eens meegenomen had! Zal morgen wel een foto plaatsen, hij word hier morgen thuis gebracht. Zal hem in link zetten want ik denk dat sommige mensen het niet aankunnen zien, denk maar aan een brooke hospital paardje en daar overdrijf ik niet bij. Het is een enter hengst, morgen zal ik fotos maken als hij bij mij aan komt. Hij word morgen bekapt, en donderdag komt de dierenarts ook langs, verder krijgt hij gelijk een vitamine spuit en een wormekuur, goed aan het hooi en hope dat het maar snel een mooie grote kerel mag worden!

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:32

heej,
wat voor veulen dan?
tinker , belg , shet
en waar stond die?
heb namelijk ook nog wel een zielige gezien!!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:42

stond bij dat vijfertje in het midden, bij een paar fryse veulens en een belg in de buurt, het was een few spot hengstje een enter maar leek meer op een veulen schat hem nu tog al wel 1.30 mischien ook iets kleiner of groter zijn moeder is in ieder geval 1.65 en zijn vader 1.58 dus hij zal rond de 1.60 worden. Zit vol papier bij en alles, maar zal morgen wel een foto plaatsen snap echt nie dat mense zo wreed kunne zijn!

Overigens heb ik die frys ook gezien met dat rara open etter plek op zijn heup, en dan keek je beneden naar zijn been die lag aan de binnen kant ook helemaal open. Verder heb ik een mini veulentje vospanterbontje gezien met een giga onderbeet tandjes konde elkaar nie eens raken zat wel een gat van 1 cm tussen, veel met slechte hoeven, of ijzers eronder hoeven veel te lang, en met kromme benne koehakkig noem maar op... ook aardig wat tekkeltjes gezien!

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:46

hmm , niet gezien!
ben benieuwdt naar de foto's!

Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:54

De jaarling die is meegegaan naar stal-esperanza zag er inderdaad slecht en verzwakt uit, het zal nog een flinke klus worden om het dier vrij te krijgen van schurft/huidirritaties.

Verder was het weer een goede markt waar voor een zachte prijs (en een beetje geluk) fijne paarden gekocht konden worden.

SapjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:00

Citaat:
stond bij dat vijfertje in het midden, bij een paar fryse veulens en een belg in de buurt, het was een few spot hengstje een enter maar leek meer op een veulen schat hem nu tog al wel 1.30 mischien ook iets kleiner of groter zijn moeder is in ieder geval 1.65 en zijn vader 1.58 dus hij zal rond de 1.60 worden. Zit vol papier bij en alles, maar zal morgen wel een foto plaatsen snap echt nie dat mense zo wreed kunne zijn!

Joepie! je hebt hem gered! OK dan!
Ik vond het zo verschrikkelijk dat arme paardje en heb de handelaar er nog op aan gesproken. Zo uitgemergeld, onder de "schurft" en wonden op z'n achterbenen. Ik denk dan dat jij daar bij stond? Er stond iig een stel bij mij die hem wel wilden kopen en opknappen. Maar de handelaar liep net met het paardje weg. Ik was zo booos op die handelaar Stoom uit je oren .
Ben wel benieuwd wat de ouders zijn van je nieuwe aanwinst Bloos

Verder nog een zware handelaar op een ander uitgemergeld paard zien zitten nadat hij hem gekocht had, ook daar moest ik wat van zeggen...
Vond de hele markt maar niks, veel te druk en erg slecht voor mijn stressniveau....
Van mij mogen ze de paardenmarkt wel afschaffen.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:11

Hey sapje dat was ik ik wou hem kopen en toen liepen ze weg, ik ben der gewoon achteraan gerent en met succes. De moeder is van peru's stabels daar is hij ook geboren weet zo ff niet hoe de merrie heet, alleen morgen krijg ik het papier weer als hij word afgeleverd de vader is:

Taro af Boruplund NAS 308 Stb pres(s)

geb 29 augustus 1990
kleur Bruin panterbont
stokmaat 1.58 m
Fokker Nielsen, Denemarken
Eigenaar L.v Belkum, Lieren
Station L.v Belkum, Lieren

Status In 2005 voor het leven goedgekeurd met 2e premie

Hij heeft vol papier en is zwart few spot, ik weet dat hij een lange weg te gaan heeft, maar met veel geduld en een goede verzorging komen we er wel!!

SapjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:39

Citaat:
Hey sapje dat was ik ik wou hem kopen en toen liepen ze weg, ik ben der gewoon achteraan gerent en met succes. De moeder is van peru's stabels daar is hij ook geboren weet zo ff niet hoe de merrie heet, alleen morgen krijg ik het papier weer als hij word afgeleverd de vader is:

Echt super dat je je ingezet hebt voor dit paard!
De afstamming is iig niet verkeerd (Taro is de opa van 1 van mijn pony's Haha! ).
Ik meende dat er meerde paarden die van peru's stables afkomstig waren en door hun verkocht zijn, zwaar verwaarloosd in beslag zijn genomen door de dierenbescherming. Zelf hebben ze de hengst Sammy weer terug gekregen, welke er ook niet best aan toe was. Zij zullen het vast ook fijn vinden om te weten dat een fokproduct van hun, nu toch goed terecht is gekomen. Het is toch erg wat mensen mankeert om een dier zo te verwaarlozen Boos!
Ik hoop dat je "ons" op de hoogte gaat houden van zijn ontwikkeling (ik ga er van uit dat het goed komt met hem!) en dat het een leuk en vriendelijk paard zal worden.
Ik ben iig blij!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:38

SapjeV schreef:
Citaat:

Echt super dat je je ingezet hebt voor dit paard!
De afstamming is iig niet verkeerd (Taro is de opa van 1 van mijn pony's Haha! ).
Ik meende dat er meerde paarden die van peru's stables afkomstig waren en door hun verkocht zijn, zwaar verwaarloosd in beslag zijn genomen door de dierenbescherming. Zelf hebben ze de hengst Sammy weer terug gekregen, welke er ook niet best aan toe was. Zij zullen het vast ook fijn vinden om te weten dat een fokproduct van hun, nu toch goed terecht is gekomen. Het is toch erg wat mensen mankeert om een dier zo te verwaarlozen Boos!
Ik hoop dat je "ons" op de hoogte gaat houden van zijn ontwikkeling (ik ga er van uit dat het goed komt met hem!) en dat het een leuk en vriendelijk paard zal worden.
Ik ben iig blij!

Hey dat klopt een collega van mij daar komt sammy vandaan die heb er dus nie echt goed voor gezorgt, ook kwamen daar twee entertjes vandaan die ook na hun zijn gegaan 1 van scen touw en 1 van sturdy fellow. Maarja ik krijg hem vanavond thuis, ik zal foto's maken en zien wat ik nog van hem maken kan!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:25

guenivere schreef:
Ik heb vandaag een zielig kneusje mee genomen van de markt, het verbaasde me dat de aid hem nog niet eens meegenomen had! Zal morgen wel een foto plaatsen, hij word hier morgen thuis gebracht. Zal hem in link zetten want ik denk dat sommige mensen het niet aankunnen zien, denk maar aan een brooke hospital paardje en daar overdrijf ik niet bij. Het is een enter hengst, morgen zal ik fotos maken als hij bij mij aan komt. Hij word morgen bekapt, en donderdag komt de dierenarts ook langs, verder krijgt hij gelijk een vitamine spuit en een wormekuur, goed aan het hooi en hope dat het maar snel een mooie grote kerel mag worden!

Hee!
Ben zo blij dat je hem hebt meegenomen!
Hij viel me direct op Huilen heb serieus overwogen om hem mee te nemen...
Heb zelfs nog contact opgenomen met de fokker om te laten weten dat er een fokprodukt van hun in superslechte conditie op de markt terecht was gekomen. Ik zou hem even in de gaten houden om te kijken wat er mee gebeurde maar toen zag ik bekende gezichten van stal Marley en jou dus, en hoorde even later dat jullie hem mee zouden nemen!
Echt fijn dat hij toch nog goed terecht is gekomen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:28

guenivere schreef:

geb 29 augustus 1990
kleur Bruin panterbont
stokmaat 1.58 m

Hij heeft vol papier en is zwart few spot, ik weet dat hij een lange weg te gaan heeft, maar met veel geduld en een goede verzorging komen we er wel!!

De moeder heet Cecilia (nog wat) en is van de hengst Sunflowers Joys Jewel.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:33

guenivere schreef:

geb 29 augustus 1990
kleur Bruin panterbont
stokmaat 1.58 m

Was dat het diertje die ze ingestrooid hadden met poeder?
Was een heel sneu diertje.
Goed dat je hem mee hebt genomen

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:08

weet iemand toevallig of die friese hengst nog verkocht is?
stond met zadel en hoofdstel met een rood halster eronder!!
scheetje was t !!3jaar volgens mij en geen papieren.
stond voor 4000 te koop

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:16

Heeft niemand die uitgemergelde schimmel gezien (ong 1,60)? Stond ook bij het vijvertje. Kon de eigenaar helaas niet vinden, anders had ik hem de huid vol gescholden. Dit was ook zeker een "brooke" paardje.

JeltjeW

Re: Zuidlaardermarkt trekt steeds meer paarden dan voorheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:20

Jaduuh schreef:
Dat verbaasd me, ik had juist het idee dat er dit jaar veel minder paarden waren dan voorheen!

Idd dat had ik ook !

SapjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:00

Citaat:
Heeft niemand die uitgemergelde schimmel gezien (ong 1,60)? Stond ook bij het vijvertje. Kon de eigenaar helaas niet vinden, anders had ik hem de huid vol gescholden. Dit was ook zeker een "brooke" paardje.

Dat is het paardje waar hiervoor over gesproken wordt en gelukkig door guenivere gekocht is.
Ik heb de handelaar wel gevonden en flink "toegesproken" , maar hij kon er niets aan doen, hij had hem ook maar gekocht.... Gestoord

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:33

Die ik gekocht heb was nu onge veer 1.35 hij zal wel rond de 1.60 worden. Hij word na het ete gebracht dus zal vanavond nog wel ff foto's plaatsen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:44

die ik bedoel was wel groter dan 1.35m. Haha, had toen nog geen alcohol gehad......hij stond er tot, in ieder geval, 16 uur.
Ben benieuwd naar de foto. Super van je dat je hem (of misschien toch nog een ander zielig paardje) hebt gekocht!! Ik zat er ook aan te denken, maar heb het met 5 al erg druk. Geef hem een knuffel van me en misschien is het leuk om af en toe een foto te plaatsen hoe het met hem gaat!!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:21

Hallo ik zou hier vanavond fotos plaatsen.
Het lukt me alleen niet, wil iemand dit voor me doen als iemand mij een email adres geeft dan mail ik de foto's ik wil het alleen op bokt laten zien. Verder geen rare dingen doen met die foto's, ook de mensen die hem gefokt hebben heb ik deze foto's gestuurd dus ze weten hoe hij er nou uitziet, en ze weten dat hij bij mij in goede handen is.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:10

aah, dat wordt waarschlijk een mooie!! Haha!
als die weer helemaal gezond is..
en wat een schurft!!
gewoon zielig!
Gelukkig dat je hem gekocht hebt!!

jantjeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:23

Wat een geluk voor dit paardje dat jij hem tegenkwam, de arme lieverd. Hoop dat ie gauw opknapt want het is vreselijk zo als ie er uit ziet het gaat je door merg en been.Ik wens je heel veel geluk en succes, en ik vind dat je een hele grote pluim verdient en de vorige eigenaar een beste schop onder zijn kont

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:35

Ahh wat is die er aan toe zeg!

Goed dat je hem een kans geeft! Ja

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:46

Zo dat is een uitdaging! Ben blij voor het dier dat hij bij jou terecht is gekomen en de goede verzorging gaat krijgen die hij nodig heeft. Mag ik je een tip geven? Was hem met betadine shampoo, werkt ontsmettend en reinigt goed. Veel succes OK dan!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:22

Top dat je dat arme ziel hebt meegenomen! Ben benieuwd naar de foto's van over een paar maanden Lachen