Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

Re: Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:13

Buiten het feit dat het losrijterrein blijkbaar echt niet voldoende was, blijft het natuurlijk nog steeds haar eigen keuze (en verantwoordelijkheid) om dat paard wel of niet te starten.

Ze had natuurlijk ook van tevoren al kunnen beslissen om onder deze omstandigheden het paard niet te rijden.

Ik denk dat het niet alleen voor de organisatie een wijze les is.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:14

Goed verhaal van Anky. Alle respect voor haar. Goed van haar om contractueel vast te gaan leggen aan welke voorwaarden voldaan moet zijn, voordat zij een clinic komt geven. Als zij, of haar paarden flink geblesseerd raken (doordat er door de organisatie zaken zijn nagelaten of niet goed zijn geregeld) kost dat Anky (en ook andere ruiters die clinics geven) handen vol geld en inkomsten derving.
Je , of je paard moet maar door zo'n gedoe een paar maanden of wie weet nog langer, in de lappenmand zitten.
Je hoort vaker het commentaar, "Och ze kunnen toch goed rijden", en dus "daar moeten ze tegen kunnen" Van zo'n soort mensen moet je er maar steeds een of een paar bij hebben staan, dan kun je wel inpakken. Alsof je dan niets kan gebeuren.
Anky, volgende keer inderdaad je intuitie volgen. Het gaat om jouw gezondheid en die van je paard.
Het publiek zal dat zeker begrijpen als het goed wordt uitgelegd (daar ga je dan toch van uit, zo niet, dat is dan hun tekortkoming) .

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:18

Ik wil geen ramptoerist zijn maar waar is dat filmpje op youtube dan ?
ik heb het nl allemaal gemist....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:18

Petje af hoor.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:23

En zo is het!
Daarbij is het niet waar dat Anky als enige over de omstandigheden heeft geklaagd. Van mij mogen mensen ook wel af van het idee dat het lollig is om paarden tijdens prijsuitreikingen e.d. uit hun dak te zien gaan. Dat is niet lollig, maar gevaarlijk en een vervelende stresservaring voor het paard. Ik heb dat soort dingen nog nooit leuk gevonden, maar dat komt misschien doordat ik dagelijks werk met mensen door door zulke situaties en een revalidatiecentrum belanden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:23

Sue_ schreef:
Buiten het feit dat het losrijterrein blijkbaar echt niet voldoende was, blijft het natuurlijk nog steeds haar eigen keuze (en verantwoordelijkheid) om dat paard wel of niet te starten.

Ze had natuurlijk ook van tevoren al kunnen beslissen om onder deze omstandigheden het paard niet te rijden.

Ik denk dat het niet alleen voor de organisatie een wijze les is.

Als je het stukje nog eens doorleest, geeft ze dat ook zelf toe.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:25

Ondanks dat ik Anky over haar rijkunsten nooit zal toejuichen, vind ik dat ze hier wel een hele mooie uitleg geeft over het hoe en wat. Ja
En héél slim om zulk soort dingen als losrijterreinen inderdaad op te nemen in de contracten. Want dat bakje van de foto's gaat natuurlijk nergens over

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:25

StableEnable schreef:
En zo is het!
Daarbij is het niet waar dat Anky als enige over de omstandigheden heeft geklaagd. Van mij mogen mensen ook wel af van het idee dat het lollig is om paarden tijdens prijsuitreikingen e.d. uit hun dak te zien gaan. Dat is niet lollig, maar gevaarlijk en een vervelende stresservaring voor het paard. Ik heb dat soort dingen nog nooit leuk gevonden, maar dat komt misschien doordat ik dagelijks werk met mensen door door zulke situaties en een revalidatiecentrum belanden.

Sorry, maar daar is wat aan te doen. Je kunt een paard voor dergelijke geluiden en wapperende linten desensibiliseren. Een paard bij een prijsuitreiking heeft doorgaans toch hard gewerkt en is moe. Een heel ander verhaal dan een fris paard in een arena waar iedereen loopt te joelen, te krijsen, waves gaat toepassen en met voeten loopt te trappelen. In de western mag er gejoeld worden tijdens de proef. Maar als je een run-in proef hebt in de reining raakt zelfs het meest doorwinterde paard van slag als hij een arena in moet waar zo'n geluidscoulisse hangt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:26

Echt super reactie, vanuit het hart gesproken, petje af voor haar

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:26

Cassidy schreef:
Als je het stukje nog eens doorleest, geeft ze dat ook zelf toe.

Dat weet ik, maar aangezien de reacties hier alleen maar gaan over het feit dat de organisatie fout zat wou ik het nog even "benadrukken". Knipoog

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:30

Pensionnetje schreef:
Opvallend dat Anky dat nú pas wil laten opnemen in haar contract. Al jaren is er leed mbt tot losrijden op diverse evenementen. Een berg zand gestort op een betonnen vloer, een moderrig stukje grasland of zelfs een roltrap halverwege de showring.
Tegenwoordig worden er overal maar "evenementen georganiseerd zonder na te denken over veilige huisvesting (vreemde hengsten naast elkaar in gammele boxen). Zelf heb ik een keer in het donker met een hengst over een doorgaandeweg tegen het verkeer in moeten lopen omdat we hem niet voor de deur uit de trailer mochten laden.

[...]

Zelfs als amateur was ik omgedraaid bij het zien van de foto's van die oversized zandbak. Cristus zeg, de organisatie mag zich inderdaad écht schamen hiervoor. Het probleem is alleen als Anky dit vaker zou doen, of eerder gedaan zou hebben dat ze hoogstwaarschijnlijk afgezeken wordt als zeikerd en pietlut..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:31

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een super reactie vind, echt uit het hart. Iig zo komt het over.
Nee, voor Anky heb ik alleen maar respect, en niet alleen hierom! Afgod

En die bak, belachelijk!! Lips are sealed

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:31

Wendy ik zie IHWers daar lopen! Haha!

Ja dat was inderdaad de rijbak....mensen met koetsen konden uberhaupt niet even stappen. De ruimte was er niet. Erg slecht geregelend.

En dan zegt de organisatie ook nog tegen de mensen: Mensen wij hebben al vaker paardenevenementen georganiseerd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:32

Duidelijk verhaal, netjes verwoord. Alleen het schijnt wel dat meer mensen over het losrijterrein geklaagd hebben.
Zijn er foto's van de losrijbaan?

Barco

Petje af Anky!
Je hebt groot gelijk!

Getup

Goed gesproken van Anky. ik vond ook het meest storend,dat mensen gingen schrijven,dat het paard niet te vertrouwen was, en : ''zie je wel,staat alleen maar op stal,daarom doet 'ie zo'' etc...
Ik hoop,dat ze snel haar vertrouwen weer terug heeft, en onbevangen binnenkort weer met dit paard een clinic wil geven.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:35

Er word natuurlijk van Anky vaak verwacht dat ze alles maar kan in alle omstandigheden de druk is heel hoog voor een topamazone met zoveel fans
ik heb net het filmje gezien en het is een behoorlijke boksessie van Nelson die zit echt niemand uit !
Ik ben blij dat ze niet erger gewond is geraakt en er toch meteen weer opgestapt is
Knap hoor OK dan!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:35

Sundancer schreef:
Wendy ik zie IHWers daar lopen! Haha!

Klopt, ik geloof dat een van jullie vantevoren op bokt had gevraagd om foto's te maken. Aangezien ik zelf moest rijden kon ik ze niet in de bak maken, dus dan hier maar even Haha!

Germie: vorige pagina.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:36

Ik vind Anky nog steeds helemaal geweldig!!!!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:36

Ik heb de foto's gezien. Lijkt inderdaad erg klein en zwaar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:38

germie schreef:
Duidelijk verhaal, netjes verwoord. Alleen het schijnt wel dat meer mensen over het losrijterrein geklaagd hebben.
Zijn er foto's van de losrijbaan?

Ja eerder in dit topic staan al wat foto's ervan. In 1 woord belachelijk zo'n klein en heel zwaar stukje zand!

Goed verwoorde reactie van Anky en toch knap dat er na de valpartij nog even op is geklommen Ja

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:39

Groot gelijk!! Mooi gesproken idd en hopen dat het nu nooit meer gebeurt!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:41

Als ze er niet af was gevallen had ze lekker het geld aangepakt en was er niet zo'n heisa geweest over wel of niet goede faciliteiten. Vind het een beetje gezeur achteraf en achteraf kijk je een koe in zijn kont.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:42

Mooi gesproken OK dan!
Toen ik gister RTL Boulevard zat te kijken had ik ook zoiets van Rolleyes Ja hoooooooooor Verward
Nu maar hopen dat het vertrouwen weer snel terug is!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:44

Heeft iemand de link van het filmpje??? Ben nl erg benieuwd naar wat er is gebeurd!