Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sue_ schreef:Buiten het feit dat het losrijterrein blijkbaar echt niet voldoende was, blijft het natuurlijk nog steeds haar eigen keuze (en verantwoordelijkheid) om dat paard wel of niet te starten.
Ze had natuurlijk ook van tevoren al kunnen beslissen om onder deze omstandigheden het paard niet te rijden.
Ik denk dat het niet alleen voor de organisatie een wijze les is.
StableEnable schreef:En zo is het!
Daarbij is het niet waar dat Anky als enige over de omstandigheden heeft geklaagd. Van mij mogen mensen ook wel af van het idee dat het lollig is om paarden tijdens prijsuitreikingen e.d. uit hun dak te zien gaan. Dat is niet lollig, maar gevaarlijk en een vervelende stresservaring voor het paard. Ik heb dat soort dingen nog nooit leuk gevonden, maar dat komt misschien doordat ik dagelijks werk met mensen door door zulke situaties en een revalidatiecentrum belanden.
Cassidy schreef:Als je het stukje nog eens doorleest, geeft ze dat ook zelf toe.
Pensionnetje schreef:Opvallend dat Anky dat nú pas wil laten opnemen in haar contract. Al jaren is er leed mbt tot losrijden op diverse evenementen. Een berg zand gestort op een betonnen vloer, een moderrig stukje grasland of zelfs een roltrap halverwege de showring.
Tegenwoordig worden er overal maar "evenementen georganiseerd zonder na te denken over veilige huisvesting (vreemde hengsten naast elkaar in gammele boxen). Zelf heb ik een keer in het donker met een hengst over een doorgaandeweg tegen het verkeer in moeten lopen omdat we hem niet voor de deur uit de trailer mochten laden.
[...]
Sundancer schreef:Wendy ik zie IHWers daar lopen!
germie schreef:Duidelijk verhaal, netjes verwoord. Alleen het schijnt wel dat meer mensen over het losrijterrein geklaagd hebben.
Zijn er foto's van de losrijbaan?