Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sjorsie schreef:AIaiai! ik heb 2 paarden en 2 honden en ook nog 4 geschifte katten, wat nu?![]()
DeniseES schreef:Mijn mening hierbij is dat je er zelf voor kiest om met honden/paarden om te gaan, je bent je ook bewust van de risico's die het met zich meebrengt... Als je gaat fietsen bestaat de kans ook dat je kan vallen, maar is dat een reden om niet meer op de fiets te stappen of er preventief zijwieltjes op te plaatsen?
Yamcha schreef:Da's waar Anne, maar van de prik van een mug HOEF je niet dood te gaan, he...
Van een skup van een olifant ga je heel zeker weten wel dood
En een mug tegen de voorruit van een auto is ook niet dodelijk, alleen voor de mug.
Maar als een olifant tegen je voorruit aanvliegt heb je heel geen auto meer...
En je bent dood.
Kortom: een olifant is veel gevaarlijker dan een mug...
Maanling schreef:Wat een vaag artikel. Waar gaat het nou eigenlijk over?
Gaat het over honden en paarden die aan derden schade toebrengen of gaat het over honden en paarden die aan hun baasje schade toebrengen?
Als een hond gericht bijt, dan doet ie dat om kwaad te doen. Dat is expres.
Een ongeval met paarden is in mijn ogen altijd een ongeluk.
Dit is dus nogal appels met peren vergelijken. Of in dit geval: paarden met honden.
zipje71 schreef:Maanling schreef:Wat een vaag artikel. Waar gaat het nou eigenlijk over?
Gaat het over honden en paarden die aan derden schade toebrengen of gaat het over honden en paarden die aan hun baasje schade toebrengen?
Als een hond gericht bijt, dan doet ie dat om kwaad te doen. Dat is expres.
Een ongeval met paarden is in mijn ogen altijd een ongeluk.
Dit is dus nogal appels met peren vergelijken. Of in dit geval: paarden met honden.
Het gaat erom dat de consequenties van ongelukken met paarden vaak zwaarder zijn dan met honden en vaker voorkomen (het gaat dan om blijvend letsel of dodelijke ongelukken) Tuurlijk is een bijtwond van een hond niet fijn, maar ik heb ook al eens iemans vinger door een paard zien afbijten. En het gaat er niet om dat ze appels met peren vergelijken het gaat hiet tenslotte om dieren. Ik heb zowel met paarden als met honden veel ervaring maar ben bij paarden meer op mijn hoede omdat je hier te maken hebt met vluchtdieren en zij sneller vanuit paniek handelen en je bijv. omver kunnen lopen. Tevens is een paard met zijn gemiddelde 500 kg voor de mens iets minder handig te hanteren dan de gemiddelde hond. En een hond bijt niet altijd om kwaad te doen. Vaak is het uit angst en omdat mensen eerdere waarschuwingen, zoals grommen genegeerd hebben.
Irma_Maandag schreef:Zipje, ben ik met je eens, alleen is dan de titel van het onderzoek wel vreemd (en onjuist) gekozen!