Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:15

Echt sneu voor haar. Maarja, een paard blijft een paard, mét vluchtgedrag. En idd knap dat ze zo lang bleef zitten!

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:15

Sansje schreef:
Metall schreef:
Goede kwaliteit film!!! Cool
En ze is nu ook konigin der zandhazen ROFL (sorry moest even Haha! )
Volgens mij mag je van een topruiter toch wel verwachten dat ze op haar paard blijft zitten en niet de 1e beste keer er af vliegt!

Nou als jij dit al de eerste beste keer noemt... dan zou ik jou graag wel zo eens in de rondte willen zien vliegen... waarom zo negatief...

Als jij op concour komt en dit gebeurd met een B( of andere klasse) ruiter dan zeg jij ook "gaat toch thuis even veder oefenen en dan loop je ook te schelden omdat jij uit je concentratie gehaald word... en omdat anky "top"ruiter is mag dat niet gezegd worden?? Sorry maar dat gaat erbij mij niet in!!! Niets negatief bedoeld maar wissel de werkelijkheid niet in voor je dromen dat anky onaanraakbaar is!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:16

Cayenne schreef:
Organisator van Paard & Passie Fred Maring laat in een reactie weten dat de bodem nog afgevlakt was voor het optreden van Van Grunsven, waardoor de grond ,,absoluut niet slecht was''. Bovendien vond het incident volgens hem niet plaats toen Van Grunsven zo luidruchtig werd toegejuicht, maar op het moment dat zij het publiek zelf toesprak.

Dat een bodem gevlakt is, wil niet zeggen dat deze goed is. Ik heb weleens rijbaan 'bodems' gezien waar ik mijn paard ook liever niet in zou laten lopen. En volgens mij sprak Sjef over de bodem in de losrijbaan en de afmetingen hiervan. Op het filmpje zie je inderdaad duidelijk dat Nelson door de enthousiaste reacties van het publiek uit zijn dak ging. Ik vind de reactie van de organisator dan ook niet helemaal handig.

Overigens vind ik het behoorlijk walgelijk dat iemand op het moment dat Nelson uit zijn dak ging nog even flink doorging met klappen Misselijk.

Van Anky vind ik het knap dat ze er nog zo lang op is gebleven, dat paard ging echt volledig uit zijn dak. Wel ontzettend sneu, zeker omdat ze niet zo lang geleden ook nog van een ander paard gevallen is. Dat soort dingen zijn natuurlijk niet goed voor je zelfvertrouwen. Wel super dat ze daarna weer is opgestegen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:18

Citaat:
Als jij op concour komt en dit gebeurd met een B( of andere klasse) ruiter dan zeg jij ook "gaat toch thuis even veder oefenen en dan loop je ook te schelden omdat jij uit je concentratie gehaald word... en omdat anky "top"ruiter is mag dat niet gezegd worden?? Sorry maar dat gaat erbij mij niet in!!! Niets negatief bedoeld maar wissel de werkelijkheid niet in voor je dromen dat anky onaanraakbaar is!!!

Als ik op concours kom en een paard loopt zo te bokken als Nelson deed loop ik niet te schelden op die ruiter. Ook dan zou ik het erg knap vinden als hij/zij erop blijft zitten. Ja
Mijn paard is van nature erg braaf, maar het soms ook uitbarstingen met van die ronde geitesprongen.. Daar hou je niks aan, niet als beginneling en niet als topruiter.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:19

Arme Anky, dat is de zoveelste keer al.

En wat betreft die reactie van Sjef en van Paard&Passie, natuurlijk nemen die het voor zichzelf op om hun eigen hachie te redden. En wie gelijk heeft, nou ja laten we dat in het midden laten. Daar denkt iedereen toch anders over.

Ik vind het trouwens een hele heftige bok sessie van Nelson, jemig het leek wel een dolle rodeo stier! Dat houd niemand vol, ik stond al met m`n mond open te kijken dat ze zo lang bleef zitten. Hij bleef ook gewoon doorbokken daarna, niet normaal man.

Ik vond het trouwens wel lullig dat het publiek begon te lachen. Ik snap best dat het er misschien grappig uitzach, maar ze viel wel naar. Niet echt om te lachen vind ik.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:20

Kan gebeuren dat een paard bokt tijdens een druk moment of in een drukke arena. En hij bokte behoorlijk, knap dat ze zolang blijft zitten. Het is ook het probleem met het publiek die vaak maar door blijft gaan terwijl ze zien dat de . ruiter in de problemen komt, en dan hiep hiep hoera als ze er overigens heel lelijk afvalt.
Dat ze bang is is logisch welke ruiter vind het nu plezierig als zijn paard bokkend de baan door gaat maar heel weinig.
Een paard die vol in het voer staat en in de training zit wil zich wel eens uitleven, de meesten doen dit in de weide sommigen in de baan.

Overigens is het ook wel een druk bezette mevrouw, eerst dit weekend in oslo en dan weer in nederland een clinic.
Ik vind het in ieder geval sneu voor haar, maar oke s h i t happens zullen we maar zeggen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:21

Barmat schreef:
Ik vind het echt sneu voor Anky Ja

Ik denk dat het geen geheim is dat Anky zichzelf geen held noemt, dit is niet goed voor haar zelfvertrouwen, ik vind het dan ook heel naar dat de organisatie het gooit op de schuld van Anky zelf, terwijl inderdaad duidelijk te merken is dat Nelson uit zn dak ging nadat het publiek begint te juichen.

Heel naar, dit moet moet maar weer zien te verwerken en aan de kant weten te zetten om dóór te kunnen. Ook toppers kunnen vallen zie je maar, en ook toppers kunnen bang zijn.

Anky sterkte!

PS wat een belachelijke reactie aan het einde van het filmpje: "hihihihihi, ik heb het op film jongens" hoezo leedvermaak? :(

idd en ik noor notanbene nog mensen gaan klappen als nelson door bokt, in eerste instantie is het stil, en dan hoor je hier en daar geklap..een oooeeee als ze valt en hahhahhaahha..
en dat terwijl ze toch wel even blijft liggen.
sorry maar ik kan d´r niet om lachen

de opmerkingen dat ze niet netje´s ligt rijd, zzooo wie weet hoe gespannen nelson voelde
en dat ze miss wat voorzichtiger rijd, ik geef haar geen ongelijk.
recent nog gevallen, 2 kleine kids thuis, en uit eigen ervaring kan ik melden, dat je dan idd wat meer gaat nadenken over de gevolgen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:22

sokje87 schreef:
Citaat:

Als ik op concours kom en een paard loopt zo te bokken als Nelson deed loop ik niet te schelden op die ruiter. Ook dan zou ik het erg knap vinden als hij/zij erop blijft zitten. Ja
Mijn paard is van nature erg braaf, maar het soms ook uitbarstingen met van die ronde geitesprongen.. Daar hou je niks aan, niet als beginneling en niet als topruiter.

Inderdaad, ik heb nog nooit iemand zien vloeken dan hoor, eerder medelijden of dat anky is of het buurmeisje zo iets is voor iedereen erg

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:25

Barmat schreef:
Ik vind het echt sneu voor Anky Ja

Ik denk dat het geen geheim is dat Anky zichzelf geen held noemt, dit is niet goed voor haar zelfvertrouwen, ik vind het dan ook heel naar dat de organisatie het gooit op de schuld van Anky zelf, terwijl inderdaad duidelijk te merken is dat Nelson uit zn dak ging nadat het publiek begint te juichen.

Heel naar, dit moet moet maar weer zien te verwerken en aan de kant weten te zetten om dóór te kunnen. Ook toppers kunnen vallen zie je maar, en ook toppers kunnen bang zijn.

Anky sterkte!

PS wat een belachelijke reactie aan het einde van het filmpje: "hihihihihi, ik heb het op film jongens" hoezo leedvermaak? Boos!

helemaal mee eens!! d´r word notabene nog geklapt als ie door gaat met bokken..
tis eerst ff stil, dan hoor je hier een daar geklap, als ze valt een oooooeeee, en daarna nog gelach.
en dat terwijl ze nog best even blijft liggen..
petje af dat ze nog zolang bleef zitten, waren echt geen fijne bokken.. hij blijft ook nog eens doorgaan nadat ze gevallen is
petje af dat ze toch weer opstapt!!

over de opmerking dat ze niet netje´s ligtrijd, wie weet hoe gespannen nelson wel niet aanvoelde.
blijkbaar zat ze op een kleine tijdbom.
en dat ze miss wat voorzichtiger rijd, geef haar eens ongelijk, recent nog gevallen
2 kleine kids thuis, ja dan word je wel voorzichtiger

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:26

Anky kiest ervoor om daar te gaan rijden, hoe vaak begint het publiek niet te klappen?...
Dat is nou eenmaal het risico.
Ik denk dat er mensen klapten toe Nelson bokte omdat ze nog zo goed bleef zitten!

Wel vind ik dat je de schuld niet kunt geven aan de bodem, aan een te kleine bak of met te weinig losrijden; als je van zulk nivo bent zou je toch een beetje inzicht mogen hebben of het rendabel is te rijden of niet? Het blijft een risico met zo'n heet paard wat op topconditie is en relatief weinig vrijheid kent..
Vond het overig smerig bezig, dat zegt ook iets over het contact tussen ruiter en paard.

Zou een ieder die hier commentaar geeft op de reactie van het meisje dat filmde dan naar Anky toegesneld zijn?..
Ik vraag het me af... Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:28

Ik vind het nog ontzettend knap van haar dat ze zo lang is blijven zitten, ik had er bij de eerste bok al afgelegen, dat weet ik zeker. Verder vind ik het gewoon erg sneu voor haar, en hoop ik dat ze snel weer beter is. Dit had tenslotte iedereen kunnen overkomen!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:31

Ik vind het knap dat ze zo lang blijft zitten, ik was er bij de eerste bok al afgelazerd. Het is echt net een hert hoe hij rondbokt.
Ik snap ook dat je gewoon voorzichtiger wordt, een keer vallen kan dan een grote deuk in het vertrouwen geven (spreek uit ervaring).

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:33

Niet zo'n slimme reactie van de organisatie.... Die hoeven er nu niet meer op te rekenen dat Anky ooit nog eens die kant uit reist!

Maar petje af voor hoelang ze is blijven zitten! Zo zie je maar dat hoe hoog je ook rijdt en hoeveel je al niet gewonnen hebt je net als ieder ander ook gewoon met beesten te maken hebt! Dit is inderdaad niet goed voor haar zelfvertrouwen! Hopelijk gaat het snel beter met haar! Ze moet hier geen gewoonte van gaan maken hoor.... ze moet nog wel naar de Olympische Spelen!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:34

Iemand eraan gedacht dat er een toeschouwer zo onder de indruk van het blijven zitten was en daarom ging klappen.
Meer van "wat knap".
Meisje van het filmpje heeft ergens ook geplaatst dat ze dacht iets bijzonders gefilmd te hebben en daarom zo enthousiast reageerde, vind het weer gemakkelijk oordelen dat het negatief is.
En iedereen kijkt er toch naar dus een beetje blij met de beelden zijn we allemaal toch, misschien anky ook nog wel omdat ze hiermee aan zou kunnen tonen wanneer het bokken begon(lijkt me niet nodig maar je weet nooit).
Verder zijn het degene die zonder kinderen zijn die niet snappen dat het hebben van kinderen uitmaakt voor je "durf" , zelf ervaar ik nu dat ik langzaamaan weer meer durf omdat mijn kinderen ook voor zichzelf kunnen zorgen.
En toch breek ik ook niet graag mijn nek, met kinderen (waar je voor moet zorgen) is dat nog erger.

Voor Anky hoop ik dat ze snel weer doorkan zonder problemen, ben absoluut geen fan maar dit wens je gewoon niemand toe met alle commentaar en kritiek erbij.
Laatst bijgewerkt door coydog op 15-10-07 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:35

inderdaad sneu dat ze eraf valt, maar ik vind de excusen wel goedkoop.

Dat ze er 3 dagen niet op had gezeten doet ze toch zelf. Dan neem je toch geen fris/ jolig paard mee of je zorgt dat hij gewoon flink gereden word door een ander. Vind ik zelf niet echt slim, dan is toch elk paard druk.

En het feit van het inrijd terrein vind ik ook erg makkelijk. Als je op dit niveau werkt, zorg je toch dat je van te voren goed op de hoogte bent van de plek waar je moet rijden. En anders was er een hele grote drafbaan vlakbij waar hij zn energie vast wel kwijt kon.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:35

sokje87 schreef:
Citaat:

Als ik op concours ga en het zou bij mij tijdens het inrijden gebeuren, zou ik zeker niet gaan schelden. Ik zou er met een grote boog omheen rijden of even wachten tot het paard uitgebokt is en als ze gevallen is eerst eens kijken of alles goed is met ruiter/amazone, wellicht kan ik ze ergens mee helpen en dan gewoon het boeltje weer opnieuw oppakken. Sinds wanneer zijn winstpunten belangrijker dan je (gevallen) mederuiter????

Dat Anky van haar paard gevallen is, is vooral vervelend voor haarzelf, ze staat toch in de spotlights en het is de tweede keer in korte tijd. Ik vind het knap dat ze er uberhaupt nog zo lang op blijft zitten. Maar voor iedereen die van zijn/haar paard afvalt is het vervelend, ik kan me tenminste niet voorstellen dat er ook maar iemand is die het prettig vind om van zijn/haar paard af te vallen Haha!

Dat Sjef het vervelend vindt dat Anky valt is heel logisch, mijn man vindt het namelijk ook vervelend als ik val..........
Laatst bijgewerkt door Noppert op 15-10-07 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:36

In de Sp!ts van vandaag staan op de voorpagina vier foto's die de val van Anky precies illustreren,
je kunt precies zien hoe Nelson haar lanceert..
Ze publiceren wél verkeerde informatie, aan het einde van het artikel staat dat Anky enige tijd geleden
ook al van HET ZELFDE PAARD (lees: Nelson) viel in Zweden.
Dit is dus niet juist, dat was Painted Black...

Als ik die foto's op het net kan vinden zal ik het posten.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:37

Jeetje wat een misselijke bok partij Scheve mond!

Alle respect voor Anky dat ze hem nog zo lang uit bleef zitten!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:38

Sjoert schreef:
Vorige week tijdens de clinic liep ze al niet "rad" zoals ze dat zelf noemde. Dit naar aanleiding van de val van Painted Black. Nu dit weer.
Zo op het filmpje te zien was het een best nare smak zeg en bleef ze imo nog lang zitten ook.
Ik doe het haar niet na.

Ik vind het knap dat ze zolang is blijven zitten hoor!! Ik denk dat ik dr bij de eerste of tweede sprong er al af lag! Het is niet even een vreugdebokje hij is echt flink aan het bokken! Maar goed het blijven dieren zelfs van de meeste brave beginnerspony kun je afvallen! Wel vervelend voor dr! Maar k vind haar geen mindere ruiter doordat ze is gevallen, kan iedereen gebeuren!
Laatst bijgewerkt door Yellowcab op 15-10-07 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:38

Metall schreef:

Ik ben geen anky fan ofzo... en ben het niet eens met de idee dat anky onaanraakbaar is...

however... als ik op concours iemand tegen komt wiens paard zo bokt.. dan ga ik dus echt niet op die ruiter zitten zeiken hoor. Dan zet ik mijn paard rustig stil en wacht ik even af tot diegene zn paard weer onder controle heeft of dat diegene op is geraapt ofzo... als jij wel zo tekeer gaat tegen mensen op wedstrijd, dan vind ik dat je een heel slechte mentaliteit hebt en hoop ik jou nooit tegen te komen op het losrijterrein. Ieder paard kan schrikken.. zelfs de grootste dooie... ik vind gewoon dat men niet zo snel moet oordelen.

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:39

Ik vind het ook sneu voor haar.
maarja het kan idd iedereen gebeuren.
Wat al vaker gezegt is, als een paard met een goede
conditie niet wordt ingereden en nog lekker veel energie
heeft, vrolijk is dan is er idd weinig nodig voor de
onploffing.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:40

detour schreef:
Zou een ieder die hier commentaar geeft op de reactie van het meisje dat filmde dan naar Anky toegesneld zijn?..
Ik vraag het me af... Knipoog

Nee, tuurlijk niet. Het is op bokt heel makkelijk te reageren of je zelf perfect bent, aan íedereen mankeert wel iets, behalve aan de bokkers in kwestie zelf (of aan Anky in dit geval). Dat blijkt in dit topic wel weer, heerlijk hè? Mensen veroordelen zonder dat je ze ook maar een keer 'live' meegemaakt hebt.

Maar ja, Anky werkt nou eenmaal met paarden en dan gebeuren dit soort dingen nou eenmaal.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:41

Voor de volledigheid... Sjef heeft niet geroepen dat het vervelend is dat mensen klappen, maar juist het tegenovergestelde.

Quote uit stukje van de KNHS:
Haar echtgenoot en trainer Sjef Janssen vertelde dat een behoorlijke warming-up niet mogelijk was. Het inrijterrein in de Martinihal was klein, de bodem slecht. De speaker zweepte het publiek bovendien zo op dat haar entree gepaard ging met oorverdovend lawaai. ,,Op zich is dat prettig als je je goed hebt kunnen voorbereiden, maar nu flipte Nelson en bokte hij Anky eraf'', aldus Janssen.

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:44

ik vind het snap dat ze zo lang bleef zitte hoor Bloos!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:44

Balen voor Anky dat ze alweer gevallen is onder de ogen van zoveel mensen. Maar Nelson ging ook behoorlijk tekeer, lekker met een ronde rug. Blijf dan maar eens zitten! Vond dat ze er behoorlijk lang op bleef, totdat Nelson naar rechts ging en Anky naar links.
Op het filmpje vond ik wel dat het maar een klein applausje was waarop Nelson begon te bokken. Daar moet hij toch tegen kunnen lijkt mij. Zo te horen was het verder behoorlijk stil in de hal.