Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
welshje68 schreef:deze keer liepen de pony's in een zijstraat van de stationstraat bij de aldi in weert op het harde asfalt ok wel ijzers voor sommige dan
welshje68 schreef:Inderdaad vorig jaar was er wel een piste vlak bij de stadsbrug
dit jaar geen kermis piste gezien alleen pony's op de verharde weg voor de schoenenreus en de aldi in de volle zon, het was schitterend weer, geen schaduw en vast en zeker ook geen pauze.
Citaat:mits ze niet uren achtereen lopen en regelmatig rusten en lekker kunnen grazen.
Milly_ schreef:ik ken de molen waarover het gaat.. teken al jaren petitie om het te stoppen.
nee geen medelijde met die mensen, heb al in levende lijve gezien hoe ze die pony's om 3u snachts de camion in schoppen.(door hun vertaald: 22U en op 'stal')
En de ponys werken wel elke dag.
Nee, heb hier geen woorden voor, dit had al halve eeuw terug moeten afgeschaft zijn..
ma_rie_tje schreef:In leiden met 3 oktober vind ik het wel zielig, daar liepen ze afgelopen 2 oktober tot 22.00 savonds, om vervolgens met 7 tegelijk een trailer in te gaan.
Heen en weer lopen door een steegje, en stukjes draven....
Tussen de kermis atracties en gillende kinderen.
Totaal geen controle op die beestjes.
In de pony molen zien ze er 9 van de 10 keer beter uit, worden ze om de 2 uur verwisseld (meestal) en krijgen ze genoeg stops om te eten en drinken.
daarbij is het niet dat er superveel wordt gevraagd van de pony's, harder dan stap gaan ze niet.
Dat er veel controle moet zijn ben ik het mee eens, maar overdrijf het niet!
Op levende dieren moet zoiezo veel controle zijn, maar als het goed is is het goed.
Op de markt staan de paarden en pony's er 9 van de 10 keer slechter bij!
Milly_ schreef:tijdens de gentse feesten gebeurt dat hoor![]()
ok 3u is overdreven, maar wel dikwijls na middernacht.
En ja, erin schoppen, het was een vreselijk tafereel, in het baudelopark. 5meter voor de camion lieten ze pony los, jaagde hem erop, door de mest en urine lag de laadplank kletsnat,waardoor ponylief wel 2keer viel en rechtgeschopt werd. Die werd ook niet gecontroleert op verwondingen.
Heb er zelf toen niets op gezegd,aangezien al andere mensen er zich mee bemoeiden(die trouwens ook afgeblaft werden).
En die gevlekte loopt idd elke dag. Maar ook andere ponys zie ik wel 2dagen na elkaar hoor.
En komaan, op een klein kermisje OK,tot daar. Maar op zo'n grote lawaaierige kermissen zoals in gent?
Als ze geluk hebben zijn ze nu al stokdoof
StableEnable schreef:Goed besluit. In een draaimolen op de kermis horen namaakpony's geen echte.