draaimolenpony's niet meer welkom op Gentse foor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: draaimolenpony's niet meer welkom op Gentse foor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:38

In Weert liepen ze overigens niet in een molen. Er was in zo'n kermisding een soort piste gemaakt met zand, en daar liepen ze gewoon achter elkaar als een treintje hun rondje. Ze hadden hoofdstellen aan, bitten in, en de teugels los om de hals liggen. En kort aangezet zodat het er maar allemaal 'netjes' uit zou zien.

Ze wisten vanzelf wanneer ze moesten stoppen en op een teken van de eigenaar liepen ze weer vier rondjes en dan stopten ze weer vanzelf.

Ze liepen echt geen 5 min per rondje! Misschien 2 ofzo.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:39

welshje68 schreef:
deze keer liepen de pony's in een zijstraat van de stationstraat bij de aldi in weert op het harde asfalt ok wel ijzers voor sommige dan

Oh, echt waar? Dat is dan niet het ponyrijden wat ik bedoel. Zie mijn vorige post hoe het er vorig jaar aan toe ging.

Dit jaar ben ik helemaal niet op de kermis geweest, maar ik hoorde op stal dat 'de pony's' er weer stonden. Dus ik ging ervan uit dat het weer dezelfde zielige vertoning was als vorig jaar.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 16-10-07 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:40

Inderdaad vorig jaar was er wel een piste vlak bij de stadsbrug

dit jaar geen kermis piste gezien alleen pony's op de verharde weg voor de schoenenreus en de aldi in de volle zon, het was schitterend weer, geen schaduw en vast en zeker ook geen pauze.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:46

welshje68 schreef:
Inderdaad vorig jaar was er wel een piste vlak bij de stadsbrug

dit jaar geen kermis piste gezien alleen pony's op de verharde weg voor de schoenenreus en de aldi in de volle zon, het was schitterend weer, geen schaduw en vast en zeker ook geen pauze.

Dit is iets waar ik mij aan kan ergeren. Ben je daar een hele dag geweest? Want als je daar echt heel de dag hebt gestaan, dan pas mag je dit zeggen. Niet direct vanuit gaan dat ze geen pauze hebben gehad.
Ik ben er zeker van dat die uitbaters geen dierenbeulen zijn. Die dieren zijn immers ook hun inkomen dus ze kunnen het hun niet veroorloven dat er een pony ziek wordt of zo...

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:47

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:51

het is een grote kermis dwars door de stad dus als je aan de ene kant begint kom je er op de terugweg weer langs. En daar er ook boodschappen gedaan moeten worden ben ik op meerdere tijdstippen in het centrum geweest en steeds dezelfde pony's gezien.

nee ik heb er niet de hele dag op de uitkijk gestaan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:54

@ Welsje: Ja, dat bedoelde ik. Die piste bij de stadsbrug.
@ Anna: ik ben daar vaak gaan kijken toen, ik trok het me echt aan. Ik heb niet 1x gezien dat er pauze was. Elke minuut dat die beesten niet lopen scheelt weer euro's natuurlijk.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:56

even nog een vervolg.. Ik wil zeker niet beweren dat de uitbaters van de pony's van dit jaar in weert dierenbeulen zijn. op het eerste oog zagen de pony's er verzorgd uit. netjes geborsteld, ingevette hoeven, een aantal met ijzers enz...

waar het mij omgaat is dat ik geen voorstander ben van dergelijke kermisattracties.

De goede uitbaters zullen er zeker zijn maar ook heel veel slechte.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:59

ik ken de molen waarover het gaat.. teken al jaren petitie om het te stoppen.
nee geen medelijde met die mensen, heb al in levende lijve gezien hoe ze die pony's om 3u snachts de camion in schoppen.(door hun vertaald: 22U en op 'stal')
En de ponys werken wel elke dag.
Nee, heb hier geen woorden voor, dit had al halve eeuw terug moeten afgeschaft zijn..

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:01

idd,, als ze willen rijden gaan ze maar naar de manege..[/quote]

op de manege lopen de paarden toch ook alleen maar rondjes soms drie uur achter elkaar.

nee hoor als die mensen er goed voor zorgen, en er is altijd controle van de dierenbescherming (zie ook op paardenmarkten) dan kan er gewoon een pony draaimolen zijn op een kermis mits ze niet uren achtereen lopen en regelmatig rusten en lekker kunnen grazen.
het is echt niet echt een pony wil graag voor je werken

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:02

op de manege lopen de paarden toch ook alleen maar rondjes soms drie uur achter elkaar.

nee hoor als die mensen er goed voor zorgen, en er is altijd controle van de dierenbescherming (zie ook op paardenmarkten) dan kan er gewoon een pony draaimolen zijn op een kermis mits ze niet uren achtereen lopen en regelmatig rusten en lekker kunnen grazen.
het is echt niet erg een pony wil graag voor je werken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:04

Citaat:
mits ze niet uren achtereen lopen en regelmatig rusten en lekker kunnen grazen.

Uuuhhh ja... keep on dreaming zou ik zeggen.

Heb je het ooit gezien? Nou ik wel, zie mijn posts.

Ik ben geen emotioneel "snel onder de indruk" typje. Maar dit was gewoon zielig. Punt uit.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:36

Milly_ schreef:
ik ken de molen waarover het gaat.. teken al jaren petitie om het te stoppen.
nee geen medelijde met die mensen, heb al in levende lijve gezien hoe ze die pony's om 3u snachts de camion in schoppen.(door hun vertaald: 22U en op 'stal')
En de ponys werken wel elke dag.
Nee, heb hier geen woorden voor, dit had al halve eeuw terug moeten afgeschaft zijn..

Ik heb er ander beeld van... De enige pony die bijna dagelijks loopt is de grote gevlekte die voorop loopt. Op maandag, dinsdag en donderdag staan er meestal maar 4 van de 7 of 8 pony's in de molen. Hoe kan het dan dat ze elke dag lopen???? Als ik de kraam tijdens de week passeer om 20u30 is die altijd leeg. Tijdens het weekend zullen ze wel heel lang en allemaal lopen. Tijdens de week is het echt rustig met een paar pony's, die ook veel gewoon stil staan. Ik heb die mensne al veel bezig gezien met hun pony's. Naar de molen brengen om ze op te zadelen, van de camion halen en zo. En ik heb die nog nooit gemeen zien doen tegen hun pony's. Ze worden ook geborsteld voor ze gezadeld worden.
En om 3u 's nachts op de camion schoppen? Dan blijven de kinderen in Gent wel heel laat wakker! Tijdens de week is het al zeker niet het geval, daar ben ik zeker van. Misschien in het weekend, maar ik vraag me af welke kinderen er om 1u 's nachts nog op een kermispony zouden zitten...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 06:58

tijdens de gentse feesten gebeurt dat hoor Lachen
ok 3u is overdreven, maar wel dikwijls na middernacht.
En ja, erin schoppen, het was een vreselijk tafereel, in het baudelopark. 5meter voor de camion lieten ze pony los, jaagde hem erop, door de mest en urine lag de laadplank kletsnat,waardoor ponylief wel 2keer viel en rechtgeschopt werd. Die werd ook niet gecontroleert op verwondingen.
Heb er zelf toen niets op gezegd,aangezien al andere mensen er zich mee bemoeiden(die trouwens ook afgeblaft werden).
En die gevlekte loopt idd elke dag. Maar ook andere ponys zie ik wel 2dagen na elkaar hoor.
En komaan, op een klein kermisje OK,tot daar. Maar op zo'n grote lawaaierige kermissen zoals in gent?
Als ze geluk hebben zijn ze nu al stokdoof

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:30

In leiden met 3 oktober vind ik het wel zielig, daar liepen ze afgelopen 2 oktober tot 22.00 savonds, om vervolgens met 7 tegelijk een trailer in te gaan.
Heen en weer lopen door een steegje, en stukjes draven....
Tussen de kermis atracties en gillende kinderen.
Totaal geen controle op die beestjes.

In de pony molen zien ze er 9 van de 10 keer beter uit, worden ze om de 2 uur verwisseld (meestal) en krijgen ze genoeg stops om te eten en drinken.

daarbij is het niet dat er superveel wordt gevraagd van de pony's, harder dan stap gaan ze niet.

Dat er veel controle moet zijn ben ik het mee eens, maar overdrijf het niet!
Op levende dieren moet zoiezo veel controle zijn, maar als het goed is is het goed.
Op de markt staan de paarden en pony's er 9 van de 10 keer slechter bij!

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:04

ma_rie_tje schreef:
In leiden met 3 oktober vind ik het wel zielig, daar liepen ze afgelopen 2 oktober tot 22.00 savonds, om vervolgens met 7 tegelijk een trailer in te gaan.
Heen en weer lopen door een steegje, en stukjes draven....
Tussen de kermis atracties en gillende kinderen.
Totaal geen controle op die beestjes.

In de pony molen zien ze er 9 van de 10 keer beter uit, worden ze om de 2 uur verwisseld (meestal) en krijgen ze genoeg stops om te eten en drinken.

daarbij is het niet dat er superveel wordt gevraagd van de pony's, harder dan stap gaan ze niet.

Dat er veel controle moet zijn ben ik het mee eens, maar overdrijf het niet!
Op levende dieren moet zoiezo veel controle zijn, maar als het goed is is het goed.
Op de markt staan de paarden en pony's er 9 van de 10 keer slechter bij!

Ik geef je echt helemaal gelijk.

Tenslotte blijven het paarden en in vergelijking met hoe ze vroeger moesten werken hebben ze het in deze tijden echt al goed. En nee I know dit praat niet alles goed maar het is ook niet de bedoeling dat we de paarden letterlijk in watjes moeten leggen en ze eten geven met een gouden lepeltje he... Het blijven paarden...
Jouw eerste verhaal is mijn ogen twee keer zo slecht als het verhaal waar dit allemaal om gaat...

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:19

Milly_ schreef:
tijdens de gentse feesten gebeurt dat hoor Lachen
ok 3u is overdreven, maar wel dikwijls na middernacht.
En ja, erin schoppen, het was een vreselijk tafereel, in het baudelopark. 5meter voor de camion lieten ze pony los, jaagde hem erop, door de mest en urine lag de laadplank kletsnat,waardoor ponylief wel 2keer viel en rechtgeschopt werd. Die werd ook niet gecontroleert op verwondingen.
Heb er zelf toen niets op gezegd,aangezien al andere mensen er zich mee bemoeiden(die trouwens ook afgeblaft werden).
En die gevlekte loopt idd elke dag. Maar ook andere ponys zie ik wel 2dagen na elkaar hoor.
En komaan, op een klein kermisje OK,tot daar. Maar op zo'n grote lawaaierige kermissen zoals in gent?
Als ze geluk hebben zijn ze nu al stokdoof

Ah ja, op de Genste Feesten heb ik ze nog niet gezien Knipoog

Maar lawaai op een kermis is lawaai... hoe groot of klein die kermis ook is...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:50

nau, ik vind toch wel groot verschil tussen een dorpskermisje op een pleintje, dan in het centrum van de grote stad waar het heeeeeel erg druk is hoor.
Maar anyway, ik vind het zoiezo niet kunnen..En ben blij dat het afgeschaft word

moniquelucky

Re: Kermispony's niet meer welkom op Gentse foor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:35

StableEnable schreef:
Goed besluit. In een draaimolen op de kermis horen namaakpony's geen echte.

Helemaal mee eens!!!