Paard afgemaakt tijdens Military Boekelo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paard afgemaakt tijdens Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 20:17

Alleen stelt Horses het niet op prijs wanneer we hun berichten op de site zetten. Linken daarentegen kan wel, zoals ik al eerder deed.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:17

sjorsie schreef:
En dat noemen ze sport!! Stoom uit je oren

Zoals net al was genoemd is het gebeurd tussen de hindernissen door Boos!
Zoiets kan ook gewoon tijdens een buitenrit of tijdens dressuur of zelfs in de wei gebeuren hoor! Boos!
Laatst bijgewerkt door saaraah op 13-10-07 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:21

oh dat is jammer zeg! wat een gemis
heb het niet gezien en meegekregen was er wel

gelukkig heeft het niks met de sport zelf te maken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:23

Cayenne, er staat alleen dat je het ergens hebt gelezen en de naam van de DA maar dus geen bron. Dat vind ik stemmingmakerij en dat past niet. Los van of je voor- of tegenstander van de sport bent en al helemaal niet als je nieuws plaatst. Pas in 2e instantie plaats je de bron en dan nog maar half.

Maar dit is een vreselijke gebeurtenis, die je niemand gunt.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:24

Walgelijke sport Misselijk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:25

AR, die discussie wil ik graag met je aangaan, maar niet hier. Alleen wel eerst de vraag of je uberhaupt iets vanaf weet Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 20:26

Dan vat je dat verkeerd op. Het stond boven jouw bericht, en van stemmingmakerij houd ik zelf ook al niet. Jammer dat je het dan zo op vat Lachen En gut, ik ben ook maar een mens hoor Lachen Excuses dan maar Lachen

En uiteraard sterkte voor iedereen die met dit paard te maken had Lachen Een ongelukje zit altijd in een klein hoekje. Ik heb een paard gekend die zijn kootbeen brak bij het uit de stal stappen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:27

even off topic maar toch: liell wat heb je tegen Cayenne ...ik irriteer me aan jou reactie en vasthoudendheid! cayenne doet haar best een goed bericht snel en zuiver neer te zetten en doet dit voor zover ik weet vrijwillig. ik vind het dan ook niet gepast haar zo publiekelijk op haar nummer proberen te zettten.

bij voorbaat dank

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:28

Lielle schreef:
AR, die discussie wil ik graag met je aangaan, maar niet hier. Alleen wel eerst de vraag of je uberhaupt iets vanaf weet Knipoog

haha you go for it. Verdedig jij jouw standpunt maar, als je hulp nodig hebt Knipoog
Dit heeft idd totaal niets met de tak van de sport te maken!!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:28

Lielle schreef:
Cayenne, er staat alleen dat je het ergens hebt gelezen en de naam van de DA maar dus geen bron. Dat vind ik stemmingmakerij en dat past niet. Los van of je voor- of tegenstander van de sport bent en al helemaal niet als je nieuws plaatst. Pas in 2e instantie plaats je de bron en dan nog maar half.

Maar dit is een vreselijke gebeurtenis, die je niemand gunt.

Dat bedoelde ik dus ook met mijn vragen.... Het bericht is zelfs nog voor meerdere uitleg vatbaar. Er staat namelijk "in de landing". Dat hoeft niet eens in de landing na een sprong te zijn, iedere galopsprong heeft een landing. Als het op een sprong gebeurd zou zijn zou de DA dat wel duidelijker benoemd hebben. Ik vind je opmerking dan ook nog steeds ongepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:29

ArabianRanch schreef:

En jou paard doet nooit gekke dingen in de wei?
Jij springt nooit eens over een sprongetje?

Dit ongeluk heeft namelijk niks met de sport te maken. En als je het topic door zou lezen had je dat ook geweten....

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:29

ArabianRanch schreef:

Walgelijk reactie!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:30

Walgelijke sport?
Elke vorm van topsport is gevaarlijk! Hoeveel dressuurpaarden worden er niet afgemaakt, omdat ze of koliek krijgen, of overbelast zijn geraakt door langdurige overtraining. Maar daar hoor je niks over. Ik blijf het een prachtige sport vinden.
Het is verschrikkelijk. Iedereen zit er met zijn neus bovenop en dit is het eerste nieuws wat er naar buiten komt.
Maar ik denk dat er jaarlijks nog veel meer paarden worden afgemaakt door onkunde van de eigenaren of ongelukken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 20:31

Het is de afgelopen jaren juist een heel stuk veiliger geworden voor zover ik weet Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:32

Mensen negeer die domme reacties als van ArabianRanch en Sjorssie toch. Ze hebben duidelijk geen flauw benul waar ze over praten......

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:33

Precies, maar toch is er een grote menigte die blijft zeggen dat het n gevaarlijke sport is. Ik ook, zei vanmiddag nog toen we in Enschede reden ' Goh, ben benieuwd hoeveel doden er dit jaar gaan vallen met de military..' Erg, heeel erg vooroordelend. En ik vind de sport niet verboden.. maar toch blijven er grote meningen over.

Misschien een beetje duidelijk gezegd, maar hopend te begrijpen. Heel veel sterkte voor de mensen die het paard kende, de eigenaar, ruiter en de personen die het hebben zien gebeuren!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:34

is het niet mogelijk om van die ergelijk domme reacties te verwijderen, cq. de plaatsers ervan te waarschuwen dat dit niet de bedoeling is?
ik erger me er echt suf aan. je had die arme man naast z'n paard moeten zien staan in die trailer vanmiddag. echt erg!
totaal ongepast om dat van die domme reacties te plaatsen als je er duidelijk geen snars versand van hebt. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:36

dierfysio schreef:
is het niet mogelijk om van die ergelijk domme reacties te verwijderen, cq. de plaatsers ervan te waarschuwen dat dit niet de bedoeling is?

Tsja, het blijft een forum waar iedereen tot op zekere hoogte vrij is zich te mengen in discussies. Dan zou je op Bokt alle onwetenden moeten weerhouden van het plaatsen in discussies over zaken waar ze niets van weten...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:37

vanitymay schreef:
even off topic maar toch: liell wat heb je tegen Cayenne ...ik irriteer me aan jou reactie en vasthoudendheid! cayenne doet haar best een goed bericht snel en zuiver neer te zetten en doet dit voor zover ik weet vrijwillig. ik vind het dan ook niet gepast haar zo publiekelijk op haar nummer proberen te zettten.

bij voorbaat dank

Ik heb helemaal niets tegen Cayenne, maar ik vond wel dat dit echt ongepast was (overigens volkomen als privegebruiker, en volledig van een teamrol), en dat meld ik gewoon hier in het topic. De rest is al per PB uitgepraat.

En aan de opmerking van SGWOllie te zien was ik niet de enige. Het ging me overigens niet om het eerste bericht (dat is gewoon nieuws, hoe akelig ook) maar wel om de opmerking die ik quote.

Jitske, het gaat me er niet zozeer om dat ik de sport wil verdedigen, maar ik ben wel allergisch voor ongefundeerde reacties Knipoog

Dierfysio, iedereen die hem zo bij zijn paard heeft gezien (ik was er trouwens niet) weet hoeveel hart William F-P (en vele eventingruiters met hem) voor hun paarden hebben. Ik heb godzijdank nooit in zijn schoenen gestaan en ik hoop het nooit te hoeven meemaken, maar wat zal hij zich k* voelen.

Nouks, daarom wil ik graag die discussie weer eens voeren, maar niet hier.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:37

zonde. Veel sterkte voor de eigenaars met het verlies...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:38

Als het nu echt op de sprong gebeurd was, oke...snap ik de reacties nog wel. dan is het gewoon ieders mening.
Hier dus niet...ik erger me ook de laatste tijd heel erg aan mensen die de topics niet doorlezen.
En zeker hier, waar maar een paar bladzijdes zijn. Van mij mag dat echt heel hard aangepakt gaan worden...alleen maar een bericht in het wilde weg neer knallen heeft niemand wat aan...

Maar goed aan dit offtopic gezever ook niet Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:38

dierfysio schreef:
ik erger me er echt suf aan. je had die arme man naast z'n paard moeten zien staan in die trailer vanmiddag. echt erg!
totaal ongepast om dat van die domme reacties te plaatsen als je er duidelijk geen snars versand van hebt. Boos!

Idd als je ziet waar je hier op bokt soms een OW voor krijgt.....dan is het verwijderen van deze reacties en een OW voor de gebruikers best op z'n plaats Knipoog
Ik ben vandaag ook in Boekelo geweest en ik heb genoten van prachtige SPORT, geweldige paarden en dito ruiters.
Van het voorval heb ik niet heel veel meegekregen en natuurlijk is het vreselijk, maar het had ook tijdens de prijsuitreiking van een plaatselijk dressuurwedstrijd kunnen gebeuren (om maar wat te noemen)

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:40

Dat is niet leuk Verdrietig.

Als ik het zo lees, had de organisatie het goed geregeld en de ruiter die zich ook meteen om zijn paard bekommerde en daarna een moeilijke, maar eerlijke keus heeft gemaakt.

Lovely1 schreef:
Het gebeurde volgens mij gewoon in een tussenstuk.. en dat kan elk paard en ruiter overkomen.. niet alleen tijdens een military.

Het kan zelfs tijdens een stapritje gebeuren. Een (voormalig) stalgenootje van mij had die pech op eerste kerstdag 2006. Een rustig ritje door de polder, tijdens het stappen op de verharde weg, PATS gebroken been.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 20:40

Het geeft niet dat mensen een andere mening hebben, maar alleen "walgelijke sport" voegt niets toe. Onderbouw het dan tenminste, dan kun je er nog over praten Lachen

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:45

BounceBabe schreef:
Het is zielig, maar je kunt het niet voorkomen. De kans bestaat nu eenmaal dat het mis gaat op zo'n military. Toch zie je liever geen paarden die afgemaakt worden, maar dit ging kennelijk fout. Jammer..

Helemaal gelijk!
Het is een leuke sport, maar dit soort ongevallen zijn gewoon niet te voorkomen. Erg jammer, maar het gebeurt.