Friese "drama van Marrum" paarden weer niet weggehaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Friese "drama van Marrum" paarden weer niet weggehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:39

En dan is hij weer te laat..... Hij kan toch op zoek gaan naar een weiland wat niet onderloopt toch? Wij hebben hier nog niet meegemaakt dat de paarden tot de buik in het water stonden, hooguit in de blubber. Staan 's avonds op stal hoor, voordat ik daar commentaar op krijg Haha! Het is net zo erg voor al die andere dieren, ben ik helemaal met je eens. Dat is ook de reden dat er na 15 oktober geen DIEREN meer mogen lopen. Is altijd al zo geweest, maar wordt nu pas actief opgelet. Hij behoort gewoon een andere oplossing te zoeken. Ander land of loopstallen of iets dergelijks. Kan hij dit niet voormekaar krijgen dan moet hij niet zoveel dieren aanschaffen!! Ik heb ook niet meer paarden op stal als dat ik aan stallen heb.

sulinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:44

over de dfilm heb ik niks gehoord, maar 1 van die meiden heeft wel een verhaal erover geschreven en dat komt in boekvorm uit, kan ieder moment uitkomen. Ik heb er al een advertentie van zien staan om het boek te kunnen bestellen

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:48

Helemaal gelijk,, hij kan inderdaad een andere wei zoeken,, volgens mij mogen de paarden er nog wel lopen na 15 oktober,, maar is het eigen risico ofzo... Weet niet zeker! Die vrouw die op de tv zo'n ophef maakte en huilde om die paarden, en zei dat hij altijd veel dieren dood heeft,, schijnt heet ook niet goed voor elkaar,, die paarden lopen ook de gehele winter buiten,, "ze moeten ruimte hebben' Als het niet meer kan,, kan het niet,, die paarden bij haar hebben bijna geen eten 's winters,, zo zijn er veel daar op dat gebied... Loodsma zchijnt trouwens meer dan 800 paarden in bezit te hebben en nog veel meer koeien,, Denk dus niet dat hij over die 20 paarden die overleden zijn inzit....

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:50

Film komt er wel,, jongen uit mijn klas die veel bij hem werkt,, is gevraagt om er in te spelen... Ze zijn er al mee bezig,, er gaan geluiden dat ze de paarden nu met opzet daar lang laten lopen,, zodat het weer gebuirt,, voor beelden van de film...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:50

Ik weet niet hoor, maar die peerden kunnen toch zo naar die wei achter de dijk rennen? Ik snap niet dat als het die meiden lukt met een hoop water om zcih heen, die kerel niet even de moeite kan nemen die beesten te verweiden. Boos! Ik begrijp daar niks van. En al die verhalen over zijn pnschuld..tis meer een houding, een attitude van die man imo.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:05

sulinda schreef:
over de dfilm heb ik niks gehoord, maar 1 van die meiden heeft wel een verhaal erover geschreven en dat komt in boekvorm uit, kan ieder moment uitkomen. Ik heb er al een advertentie van zien staan om het boek te kunnen bestellen

Boek over de paarden van Marrum ( zonder trommels en trompetten )
viewtopic.php?f=69&t=843722&hilit=
Geschreven door Micky Nijboer, Diesel54 hier op bokt Knipoog

Verder vind ik het hooguit belachelijk als er deze keer weer hetzelfde kan gebeuren,.... maarja vorig jaar was ook niet de eerste keer voor die boer dus het verbaasd me eerlijk gezegd niets Verward

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:10

wat een eikel zeg .
Heb hier geen woorden meer voor.
Verschrikkelijk

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:49

gemeente wilt volgend jaar er over DENKEN om het pacht-contract te verbreken... Wat nu ''denken''??? Afpakken die handel. Het zijn levende wezens, niet een pakje boter wat je zo koopt, gebruikt, en weggooit!!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:58

Chefke schreef:
De man is absoluut niet eigenwijs! Heel nederland schildert hem af als dierenbeul... Ik vind dit onterecht... Vorig jaar zaten even zo goed heel veel koeien vast,, net als die paarden,, en veel schapen zijn verdronken,, Dit krijgt allemaal geen aandacht van de media! Ik denk dat hij de ruimte niet heeft om al die paarden binnen te zetten,, maar zeg nou eerlijk,, het is toch ook veel te mooi weer om die paarden binnen te zetten? Ik denk dat de paarden liever vast stonden daar in dat water,, dan de hele winter in een box te staan.... Ik weet niet wat ik zieliger vindt.. vraag me af ze wel uitgemest worden als ze op stal staan... wat mij betreft laat ze nog maar efen lopen,, totdat het weer het niet meer toelaat! Vork

Vraag me sterk af of je apart voor dit "verhaaltje" je account hebt aangemaakt............

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:32

Chefke schreef:
Helemaal gelijk,, hij kan inderdaad een andere wei zoeken,, volgens mij mogen de paarden er nog wel lopen na 15 oktober,, maar is het eigen risico ofzo... Weet niet zeker! Die vrouw die op de tv zo'n ophef maakte en huilde om die paarden, en zei dat hij altijd veel dieren dood heeft,, schijnt heet ook niet goed voor elkaar,, die paarden lopen ook de gehele winter buiten,, "ze moeten ruimte hebben' Als het niet meer kan,, kan het niet,, die paarden bij haar hebben bijna geen eten 's winters,, zo zijn er veel daar op dat gebied... Loodsma zchijnt trouwens meer dan 800 paarden in bezit te hebben en nog veel meer koeien,, Denk dus niet dat hij over die 20 paarden die overleden zijn inzit....

dat die veel dieren heeft betekend niet dat die 20 dode paarden geen strop voor hem zijn.
Hij heeft er wel geld in die paarden gestoken.
Ik vind dat die die paarden weg moet halen...hij heeft gezien wat er vorig jaar is gebeurd.
Het weer kan zo omslaan.
En die paarden verdienen het niet om misschien weer in het water komen te staan.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:58

Chefke schreef:
De man is absoluut niet eigenwijs! Heel nederland schildert hem af als dierenbeul... Ik vind dit onterecht... Vorig jaar zaten even zo goed heel veel koeien vast,, net als die paarden,, en veel schapen zijn verdronken,, Dit krijgt allemaal geen aandacht van de media! Ik denk dat hij de ruimte niet heeft om al die paarden binnen te zetten,, maar zeg nou eerlijk,, het is toch ook veel te mooi weer om die paarden binnen te zetten? Ik denk dat de paarden liever vast stonden daar in dat water,, dan de hele winter in een box te staan.... Ik weet niet wat ik zieliger vindt.. vraag me af ze wel uitgemest worden als ze op stal staan... wat mij betreft laat ze nog maar efen lopen,, totdat het weer het niet meer toelaat! Vork

Hoe bedoel je dit?
Sorry hoor, ik weet niet waarom je het voor deze meneer opneemt, maar ik denk zelf dat er geen redelijke verklaring was om die paarden daar te laten verzuipen. En zoals het er nu naar uit ziet, gaat er dit jaar precies hetzelfde gebeuren.
Misschien heeft meneer in kwestie redenen om het zo hard te spelen met de eigenaren van het terrein maar ik vind niet dat dit ooit over de rug van een paard mag gaan.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:58

Starks staat de paarden weer een verdikings dood te wachten arme paarden.
Als je toch zo'n brief krijgt dan haal je je dieren daar toch gelijk weg of de dag er na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:59

ik snap hem ook niet.. haal er dan zoveel weg, dat áls het moet, je die dag de rest kan ophalen.. en ja tuurlijk paarden verdrinken liever dan de hele dag in een boks te staan.. lekkere vergelijking..

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 01:12

BOYCOTTE die vent en zeker het boek niet kopen en niet de film gaan zien wanneer dit een opzettelijke stunt is!
Laat hem en z'n vrouw daar maar gaan zitten!! Duivel

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 01:27

Waar is de dierenbescherming in dit verhaal?
Laten ze dit gewoon nog een keer opnieuw gebeuren?
Ik snap niet dat die man niet gewoon zijn paarden weg haalt, vorig jaar is er een drama gebeurd.
Dan hoef je toch niet geinformeerd te worden dat je je paarden naar stal moet brengen? Dat weet je dan zelf toch ook wel.
Wat een vreselijke idioot zeg, waar zijn je hersens?
Je kan het toch niet maken dat je die paarden laat staan met het excuus dat je te laat geinformeerd bent je kunt zelf toch ook verdorie wel nadenken?
Vindt dit echt te gek voor woorden.
Mag hopen dat dierenbescherming hier dus wel iets aan gaat doen, dan de paarden maar in beslag nemen of boetes uitdelen want ik vindt dit niet normaal meer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 05:50

Er staat toch nergens wanneer hij ze wel binnenhaalt??? Misschien is dat wel volgend weekend....tja dan is het na de 15e, maar nog wél prachtig weer.
Vind het zo'n onzin om nu van te voren al meteen te gaan lopen brullen zonder dat er ook maar iets aan de hand is.....

edit:
Hier bedoel ik overigens niet mee dat het eerst mis moet gaan natuurlijk. Wel vind ik het gewoon een extreem gekleurd bericht en is de helft van het verhaal wellicht verteld. En denk ik dat je iets verder moet kijken dan dat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 06:50

Jordy schreef:
Waar is de dierenbescherming in dit verhaal?
Laten ze dit gewoon nog een keer opnieuw gebeuren?
Ik snap niet dat die man niet gewoon zijn paarden weg haalt, vorig jaar is er een drama gebeurd.
Dan hoef je toch niet geinformeerd te worden dat je je paarden naar stal moet brengen? Dat weet je dan zelf toch ook wel.
Wat een vreselijke idioot zeg, waar zijn je hersens?
Je kan het toch niet maken dat je die paarden laat staan met het excuus dat je te laat geinformeerd bent je kunt zelf toch ook verdorie wel nadenken?
Vindt dit echt te gek voor woorden.
Mag hopen dat dierenbescherming hier dus wel iets aan gaat doen, dan de paarden maar in beslag nemen of boetes uitdelen want ik vindt dit niet normaal meer.

Hier in NL moet er heel wat gebeuren voordat dieren in beslag genomen kunnen worden. Dat ligt niet aan de dierenbescherming, maar aan de algemene wetgeving in dit land.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:26

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:39

manzano schreef:
Er staat toch nergens wanneer hij ze wel binnenhaalt??? Misschien is dat wel volgend weekend....tja dan is het na de 15e, maar nog wél prachtig weer.
Vind het zo'n onzin om nu van te voren al meteen te gaan lopen brullen zonder dat er ook maar iets aan de hand is.....

Voor 15 oktober is voor 15 oktober zo simpel is dat, en daar moet hij zich aan houden

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:53

daar ben ik het dus helemaal mee eens MSQuincyTE .
Als al die anderen die daar dieren hebben staan ook zo gaan denken als deze man staan der na 15 oktober nog meer beesten daar..die datum is niets voor niets opgegeven..

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:58

tja typisch loodsma
even koppig al altijd Frusty
Eikel is het Boos!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:05

PERENBOOMPIE schreef:
BOYCOTTE die vent en zeker het boek niet kopen en niet de film gaan zien wanneer dit een opzettelijke stunt is!
Laat hem en z'n vrouw daar maar gaan zitten!! Duivel

Verward Dat moet je me toch ff uitleggen ROFL
Dat boek is geschreven door Micky, daar pikt die boer echt geen graantje van mee hoor Nagelbijten / Gniffelen
Dus ik zeg,... Boek wel kopen Vork

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:30

Laat ik slim wezen..... Lips are sealed

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:36

Hij wil er zeker zeepaardjes van maken????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:39

Wat een &%#@..... Boos!
Waarom mag die man uberhaupt nog dieren houden eey Verward
Nederlandse wetten zeker weer...