Nadere uitleg onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YoYo_

Re: Nadere uitleg onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:18

dat heeft idd geen toegevoegde waarde maar dat neemt dan toch niet gelijk af dat ik het niet mag zeggen
jullie uiten je mening toch ook in deze discussie

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:30

Meid, als je dit bemoeien vindt en je ergert je aan, waarom lees je het dan? Knipoog

Zo'n topic gaat niet verdwijnen omdat jij het bemoeien vindt. Je zegt ook letterlijk dat we ons niet mee moet bemoeien. Waar moeten we het anders over hebben in DIT topic? We laten de mensen ook heus wel hun werk doen Ja

Tuurlijk mag je je mening zeggen maar het is een beetje nutteloos om te zeuren over dit topic IN dit topic.

Ach ja, laat maar. Een topic kan wel verdwijnen als we off-topic blijven he.. Haha!

Ontopic maar weer; ik ben ontzettend benieuwd wat uit de onderzoek komt. Ja En ik hoop dat het eerlijk is, ookal is Coby een topamazone Nors opkijken

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:34

ik hoop ook dat er iets eerlijks uitkomt
maar er zijn gewoon zo veel mensen die zich er zo mee bemoeien en er zo dramatisch over doen en trouwens weet ik niet eens waarom jij zo op mij reageerde want ik weet niet maar misschien voelde je je aangesproken ofzo

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:55

Ik ben erg benieuwd wat er uit het hele onderzoek komt!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 23:35

lovelucky schreef:
ikkelies schreef:
Nou daarvan zijn er genoeg helaas. Vindt alle 2 de de item's (anky en power en paint) zeer betreurenswaardig. Het feit dat er kennelijk zulke grove fouten worden gemaakt dat mensen dag in dag uit, jaar in jaar uit, de drang hebben om er op een negatieve manier over te discuseren, geeft aan dat er ontzettend verschrikkelijke dingen gebeuren.

Het is goed dat de KNHS nu nader onderzoek instelt, maar het feit dat het nodig is, is natuurlijk afschuwelijk. Ben ook benieuwd wat ze hier uiteindelijk mee zullen bereiken/wat er hierdoor zal veranderen....

hier ben ik idd ook wel benieuwd naar pb maar op geef de link op de site

bijvoorbeeld deze:

http://nl.youtube.com/watch?v=otlXo3u-yAE
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=839158&st=0&sk=t&sd=a&hilit=anky+en+nelson

Verder kan je zelf ook even op youtube kijken, staat genoeg Knipoog Boos![/quote]

heb net die eerste bekeken....heel apart had ik nooit verwacht en in de ring is het zo perfect qua houding en hier....heel vreemd houd alles ff in de gaten

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:15

Cayenne schreef:
Tja, en zo zie ik ook bewijs in de foto's van Coby en jij niet, en zo zien we allemaal weer wat anders Haha! Ik ben ook niet voor de manier waarop Anky & co trainen, maar zij proberen het nog te onderbouwen. Coby ontkent het gewoon glashard.

Ze ontkent het niet, ze zegt dat het een incident is en dat dit niet had mogen gebeuren. Ze ontkent wel dat op DVB haar paarden op die manier getraint worden.
Dit is niet de manier waarop coby haar paarden traint. Ik heb het zelf een aantal maanden meegemaakt, bij ze stage gelopen, en ik heb haar nog nooit een paard zien trainen met kin op de borst. Nooit met longeren, en met rijden al helemaal niet. Ging er altijd paardvriendelijk aantoe.

en nee natuurlijk is het het ene woord tegen het andere, maar ik snap niet dat zo´n enkel incident zo ontzettend opgeblazen wordt in de pers en door knhs, terwijl we anky en vele anderen dit dagelijks doen en wat niet ontkend wordt. Vind dat ze nou gewoon iemand zwart proberen te maken, omdat Anky zo´n icoon is voor de paardensport in Nederland... Errug jammer

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:27

@roos, Zeker op een EK laat je niets aan het toeval over.
Het lijkt mij dan ook uitgesloten dat een zeer ervaren amazone als Coby van B. de pony alleen met Angela laat werken aan de longe.
En dan nog, stel dat ze inderdaad er pas later bij komt en dat Angela al begonnen was met longeren, dan zou ze op het moment dat ze aan kwam lopen al naar Angela geroepen hebben dat ze de pony tot staan moest brengen omdat de bijzet niet goed zat. In plaats daarvan longeert Coby zelf de pony nog een stukje door in draf.
Erg merkwaardig of niet soms.
Ik denk dat uit het onderzoek van de KNHS niet echt iets uitkomt.
Wat we eigenlijk wel met zijn allen moeten doen is niet meer naar die clinics gaan en deze ruiters niet meer steunen.
Diegene die steeds maar weer het hardste achter deze ruiters zoals Anky en Coby aanhollen zorgen wel dat het nog steeds getollereert wordt.
Pas als deze ruiters hun fans gaan verliezen zal er pas iets gaan veranderen.

edit: typefout
Laatst bijgewerkt door Masada op 10-10-07 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:32

Ik sluit mij bij Hopla aan.

Wacht gespannen af op een duidelijk antwoord.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:37

Ik vind het allemaal een beetje overtrokken hoor. Wat me echter wel stoort aan het hele verhaal is dat Coby zegt, niet op deze manier te trainen. Maar dat blijkbaar wel doet. Anky komt er echter gewoon voor uit. Geweldig toch!!!

Hoe verklaren jullie het feit dat alle paarden van Anky nog op hoge leetijd hoog in de dressuursport lopen?
Ik zie geen problemen in de manier van rijden van Anky.

Als ik echter in jullie profielen kijk, zie ik altijd staan: Hoera, eindelijk L1+1 of iets dergelijks. ik denk dat mensen op dit niveau niet kunnen oordelen over de rijkunst van Anky of andere mensen!!!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:11

hopla schreef:
Wat we eigenlijk wel met zijn allen moeten doen is niet meer naar die clinics gaan en deze ruiters niet meer steunen.
Diegene die steeds maar weer het hardste achter deze ruiters zoals Anky en Coby aanhollen zorgen wel dat het nog steeds getollereert wordt.
Pas als deze ruiters hun fans gaan verliezen zal er pas iets gaan veranderen.

jaja denk je dat nou echt. Iedereen zit hier te roepen dat je het beste weet wat goed voor je paard is als je GP rijdt, en als je een amateur bent zou je niet weten hoe je op die manier moet trainen. Denk je dan echt dat die amazones en ruiters die die clinics geven het erg vinden als je als amateur zijnde niet meer komt?? Ze gaan daar echt hun manier van trainen niet aan aanpassen..

En idd coby laat angela wel op een ek alleen longeren, moet ze dan overal de hele dag met dr neus erbovenop zitten. Ze heeft misschien gezegd, begin maar vast met longeren en dat ze er later aankwam. En idd power heeft wel een rondje gedraafd, maar je kunt dit op de foto´s ook interpeteren dat ze power naar zich toe haalt op dat moment.....maar iig op de foto´s is het niet goed te beoordelen dan maar...

En als anky het eerlijk toegeeft, is het dan maar goed?? bedoel dan zou de knhs daar meteen met de neus bovenop moeten gaan zitten....

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:21

Roos, Was je erbij dan bij het EK tijdens het longeren? Je bent zo stellig in het feit dat Coby niet bij het begin van het longeren was.
Ik merk dat een paar mensen hier op bokt een andere kijk op de zaken hebben dan de meeste bokkers.
Zijn dat de mensen die close zijn met de fam. van Baalen?
Voor mij is Coby van haar voetstuk gevallen.
Ook haar verklaring trek ik ernstig in twijfel.
Toegeven zou beter zijn maar daarmee vind ik deze longeer sessie nog niet oké.
Nee, voor mij geen Coby of Anky meer.

Laatst bijgewerkt door Masada op 10-10-07 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 08:23

Ik las in het profiel van Roos dat ze er stage heeft gelopen.

Ik geloof ook niet helemaal in de verklaring van Coby. Het rammelt zeg maar. Ik ben dan ook benieuwd hoe de KNHS (en de Dierenbescherming ook geloof ik?) dit gaan onderzoeken Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:56

lovelucky schreef:
ikkelies schreef:
Nou daarvan zijn er genoeg helaas. Vindt alle 2 de de item's (anky en power en paint) zeer betreurenswaardig. Het feit dat er kennelijk zulke grove fouten worden gemaakt dat mensen dag in dag uit, jaar in jaar uit, de drang hebben om er op een negatieve manier over te discuseren, geeft aan dat er ontzettend verschrikkelijke dingen gebeuren.

Het is goed dat de KNHS nu nader onderzoek instelt, maar het feit dat het nodig is, is natuurlijk afschuwelijk. Ben ook benieuwd wat ze hier uiteindelijk mee zullen bereiken/wat er hierdoor zal veranderen....

hier ben ik idd ook wel benieuwd naar pb maar op geef de link op de site

bijvoorbeeld deze:

http://nl.youtube.com/watch?v=otlXo3u-yAE
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=839158&st=0&sk=t&sd=a&hilit=anky+en+nelson

Verder kan je zelf ook even op youtube kijken, staat genoeg Knipoog Boos![/quote]

Ben benieuwd wat er verder uit de zaak rolt na het onderzoek.
Dat filmpje is geplaatst door Ulrike Thiel, daar heb ik 2 jaar terug een keer les van gehad Clown

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:14

Skitter schreef:
Cayenne schreef:
Dit kan absoluut geen fout zijn. Er zijn zelfs foto's van een dravende Power and Paint, dus wat dat betreft klopte haar verklaring al niet.

Cayenne schreef:
Slapen Nee, ze gaf aan dat het nog geen minuut zo is geweest. Echter krijg je die pony echt niet zo bijgezet per ongeluk, dan moet er ook heel wat duw en trekwerk aan vooraf gaan.

Hier sluit ik me bij aan. Maar misschien was er helemaal geen duw en trekwerk nodig bij Power, misschien is die het wel gewend Lips are sealed

@Roos_s & malloesje; Feit is dat haar verklaring echt onzin is. Dat ze niet zagen dat het zo strak zat. Zo strak zet je het niet per ongeluk. En als Angela het wel 'per ongeluk' zo strak zette, dan vraag ik me toch echt af wat ze dan op een paard doet als ze niet eens kan zien dat dit geen goede/fijne houding is voor haar pony.
Je zult mij nooit horen zeggen dat Coby geen prof is. Dat is ze absoluut. (En dat haar voornamelijkste methode paardvriendelijk is weet ik ook uit eravring Ja ). Maar juist omdat Coby een prof is kan je mij niet overtuigen dat ze niet meteen in de gaten had wat dit pony aan het aandoen was op dit moment. Een minuut of 30 seconden, dat maakt niet uit. Zo hoor je gewoon geen paard of pony bij te zetten. Klaar.

EDIT: Hm, daar stond ik nooit bij stil dat het idd zou kunnen zijn dat Angela de pony zo wou longeren en Coby in ging grijpen. Het zou inderdaad wel eens kunnen. Maar dan vind het een hele grote fout van Angela en vraag ik me af als ze zo'n goede trouwe pony als P&P waard is.. Ach gut

EDIT2: Idd, net wat Cayenne zegt, de fotograaf was ervan overtuiged dat Coby dus wel bij stond toen het pony zo gelongeerd werd. Dat hij zelfs zn auto weg kon zetten en terug kon lopen om fotos te maken. En dat is VEELS te lang. Dan klopt Cobys verhaal dus idd niet.

En áls Angela dit verzonnen had en Coby kwam ingrijpen, vraag ik me inderdaad zeer af of zij zo'n pony wel waard is, een amazone op dat niveau zou toch veel beter moeten weten, dan zo'n paardje in deze houding te longeren!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 10:18

Hoe komt de Slapen smiley in mijn reactie in de quote? Nagelbijten / Gniffelen Die staat er helemaal niet in mijn originele reactie.
Maar goed, wanneer je de andere 2 topics leest dan komt wel naar voren dat de verklaring in ieder geval erg rammelt. Ik ben er van overtuigd dat Coby het beste met haar paarden voor heeft, maar op dit punt ben ik het gewoon niet eens. Iedere leek ziet wel dat dit gewoon niet kan, en daar hoef je geen Coby of Anky voor te zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:23

Ik verwacht dat nav dit alles er toch wel iets gaat komen. Zo langzamerhand zijn er zoveel mensen die er over praten, er zoveel beeldmateriaal dat de top er nu niet meer omheen kan. Nederland moet misschien nog wel op zijn tellen gaan passen ook met hun manier van trainen van paarden. Kan nog wel eens vervelend voor ze gaan worden.

Dat slideshow was onprettig om naar te kijken en dat gaat de hele wereld over. Als deze manier van trainen een winnaar moet opbrengen, vraag ik mij af of we wel normaal bezig zijn...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:52

En niet alleen in NL... ook in Duitsland (en de rest van de wereld) rijdt niet iedereen even vriendelijk... Hier in de omgeving zie ik eigenlijk 2 stromingen:
1- super netjes, vanuit ontspanning, fouten bij jezelf zoeken en het paard in zijn waarde houden
2- trek hem erin, liefst met slof, sporen om hulpen te vergroten en de zweep erover als ie niet luistert...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:23

Het zou zeker fijn zijn als er iets gedaan werd met de resultaten van het onderzoek. Ik persoonlijk heb daar zo mijn twijfels bij.

Maar hoewel ik de foto's van P&P's longeer'sessie' verschrikkelijk vind, vind ik de beelden die er van AvG circuleren minstens net zo akelig. En dan zijn we verbaasd dat P&P dit allemaal zo pikt. Maar wat doen de paarden van de Nederlandse dressuur topsport dan? Die lijken het ook allemaal prima te pikken! En dat vind ik eigenlijk nog het zieligst. Dat een dergelijk trots dier zo gewend raakt aan een onnatuurlijke houding dat die het dan maar zo pikt... Verdrietig

Overigens vind ik, op de diverse hyperflexion beelden van YouTube, dat de paarden niet lang zijn in hun passen. Tuurlijk hebben de dieren mooie passen en kunnen ze lekker sjouwen, maar ik vind de meeste wel kort. Als het dier meer ruimte krijgt van voren, dan is dat veel beter, tenminste, dat is dan mijn mening.

Wat mij betreft mag de KNHS best eens de topsport onder de loep nemen.

"U bent af, kom niet langs start en ontvang geen 200 euro... Haha! "

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:49

Ik vind de longeerfoto's afschuwelijk. Angela rijdt ook op een dusdanig hoog niveau dat ze wel zelfstandig 'haar' pony zou moeten kunnen longeren (of ben ik nu gek). Ik had niet verwacht dat ook Coby voor een dergelijke methode zou 'bezwijken'. Ik zeg niet dat het verkeerd is om tijdens het rijden je paard eens wat ronder in te stellen, dat het eens ietsje achter de loodlijn komt, zolang het paard maar ZELF de hand volgt daar naartoe. Bij longeren op deze manier kan daar geen sprake van zijn. Ik hoop dat ze het uitzoeken en erachter komen dat het inderdaad een incident is...

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:27

ik heb even in jullie profielen gekeken. Een hoog haflinger en tinker gehalte. Of mensen die na een jaar of 5 intensief starten, toch al M-dressuur zijn.
De beste stuurlui staan aän wal, of duidelijk een geval van "de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt"

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:59

imke schreef:
ik heb even in jullie profielen gekeken. Een hoog haflinger en tinker gehalte. Of mensen die na een jaar of 5 intensief starten, toch al M-dressuur zijn.
De beste stuurlui staan aän wal, of duidelijk een geval van "de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt"

Tja, en gezond verstand kun je natuurlijk ook enkel hebben als je in de top mee rijdt... Net als gevoel voor paarden en hun behoeftes..., toch?

Tuurlijk... Nagelbijten / Gniffelen

Sorry hoor, maar ik ben het dus duidelijk niet met je eens. Het feit dat ik op een haflinger rijdt, doet niets af aan het feit dat ik geen gebakken lucht in mijn hoofd heb zitten en dus best zelf kan nadenken. En ik vind dit geen stijl om met een paard om te gaan.
Maar als jij het blijkbaar wel acceptabel vind dat er paarden moeten worden dubbelgevouwen om een menselijk doel te bereiken (vouwpaardjes?) dan moet je dat vooral vinden. Ga dan alleen niet mij (en anderen) 'beschuldigen' van het beter weten... Ik heb namelijk prima recht op mijn mening, net als jij, en IK vind dit een belachelijke methode...

Et voila...

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:27

Er zijn in deze situatie 2 fouten gemaakt..ten eerste dat het vast gelegt is en ten tweede dat ze ontkent dat dit een voor hun geoorloofde trainingsmethode is.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:31

Tuurlijk heb je recht op een eigen mening. Maar het moet natuurlijk we ergens op slaan.
jullie doen nu net of de hele top, verkeert met zijn paarden omgaat. Dat slaat werkelijk nergens op. Je zou je misschien meer moeten verdiepen in de achterliggende gedachte van het rond en diep rijden.

Misschien kan je dat doen tijdens je wekelijkse buitenritje op je haflinger? Ja

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:34

Precies Themi. Ze komt altijd over als een soort heilige. Alles met rust en ontspanning.
Nu blijkt dus dat ze in de training anders rijdt. Ik vind het dan erg zwak om dan te zeggen dat alles op een foutje in de optoming is gebaseerd. Kom er dan gewoon voor uit, dat je volgens de methode diep en rond rijdt, toch? Knipoog

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:49

imke schreef:
Tuurlijk heb je recht op een eigen mening. Maar het moet natuurlijk we ergens op slaan.
jullie doen nu net of de hele top, verkeert met zijn paarden omgaat. Dat slaat werkelijk nergens op. Je zou je misschien meer moeten verdiepen in de achterliggende gedachte van het rond en diep rijden.

Misschien kan je dat doen tijdens je wekelijkse buitenritje op je haflinger? Ja

Ga jij vertellen dan, dat wat je op de foto's ziet een prettig en 'happy athlete' paard vind?
Nou IK niet!
En meerdere met mij, dus wat wij zeggen, slaat wel degelijk ergens op. Zeker nu het zo belangrijk wordt gevonden dat het paard dat 'blije' uitstraalt. Train dan ook op een 'happy' manier.

en je hoort mij absoluut niet zeggen dat de hele top verkeerd met zijn paarden omgaat