Paard gruwelijk mishandeld in Noord-Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LittleKathy

Re: Paard gruwelijk mishandeld in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:28

Hoe doe je zoiets??? Al zouden ze me een geweer tegen mn kop zetten dan zou ik het nog niet kunnen, wat bezielt die mensen?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:29

Dit is zo diep triest... die arme merrie. Deze lui moeten ze de hoogste straffen mogelijk voor dierenmishandeling geven....

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:01

Suzanne F. schreef:
Maar wat ik gewoon niet blijf snappen is dat dit sowieso mogelijk is. Welk paard blijft nou staan als ze met een scherp voorwerp in de vagina wordt gestoken??? Zouden ze die paarden verdoven ofzo?? Snap daar nou echt niks van.

Dat ventje dat bij ons kwam heeft vermoedelijk GHB gegeven.Hij gebruik(te)zelf ook rotzooi en kon er aan komen.Het laatste paard ,dat hij hier pakte voor zelf gepakt te worden,is een merrie die niet van vreemden houdt.Hij kreeg het voor elkaar er met een tuinstoelpoot in te gaan terwijl de hoefsmid altijd uit moet kijken geen been in zijn nek te krijgen.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:02

@FlairS had die knul bij jou honden ook niet iets toegediend?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:04

Cayenne schreef:
dolor schreef:
jeetje wat erg. dat iemand dat kan doen. ik ben blij dat onze paarden 's nachts op stal staan en dat er een goede waakhond op het erf ligt.

Dat biedt geen enkele garantie helaas
Ik meen dat er een bokker is uit N-H die een man aantrof in de box van haar paard met zijn broek op zijn knieen, dus wat dat betreft Scheve mond

En 2 waakhonden en een alarm dat helaas in de stal zat waar hij eerder te werk was gegaan.De laatste x sliepen we 10 meter vanaf Boos!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:05

IJp schreef:
@FlairS had die knul bij jou honden ook niet iets toegediend?

Dat zou best kunnen.We hadden toen een niet zo heel aardige St Bernard die hem gewoon genegeerd heeft.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:30

Arme May. Ik kan hier wel om janken.

Lindske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:33

echt gruwelijk dat er zon dingen gebeuren

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:41

wanneer passen ze die wetten eens aan????
dieren op deze manier te grazen nemen?? werkelijk zooo ziek.
waar zijn je paarden dan nog wel veilig
voor tijdje terug ook al paard mishandeld in eigen stal notabene!!
10 jaar met tbs dwang!!!!!!minimaal...

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:04

Zieke geesten op de wereld Verdrietig Dit is toch te erg voor woorden! Wie doet nou zoiets? Ik moet er niet aan denken dat het mijn 1 van mijn paardjes gebeurd.. Of zo ie zo een paard dat ik ken.. Huilen

@ Prints: Mag nog wel zwaarder. Paarden zijn ook levende wezens met gevoel.. Je mag je kinderen dit ook neit aan doen, en alleen omdat het een paard is zijn de straffen minder.. Wou dat er strengere straffen waren, op elke dierenmishandeling. Dit gebeurd ook gewoon met honden, en weet ik et allemaal.. Ach gut

blondegod19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:09

Ideetje; FlairS, als het idd diegene is die al eerder dit soort dingen deed, kunnen we dan niet met een stel Bokkers bij zn huis gaan posten 's nachts,in de gaten houden etc. ?????Sowieso misschien een idee deze 'persoon' in de smiezen te houden, kennelijk vindt die het wel normaal om dit soort monsterlijke dingen te doen. Arm, arm paard. Het is toch je grootste nachtmerrie, zoiets. Klootzakken.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:12

WiDri schreef:
Zieke geesten op de wereld Verdrietig Dit is toch te erg voor woorden! Wie doet nou zoiets? Ik moet er niet aan denken dat het mijn 1 van mijn paardjes gebeurd.. Of zo ie zo een paard dat ik ken.. Huilen

@ Prints: Mag nog wel zwaarder. Paarden zijn ook levende wezens met gevoel.. Je mag je kinderen dit ook neit aan doen, en alleen omdat het een paard is zijn de straffen minder.. Wou dat er strengere straffen waren, op elke dierenmishandeling. Dit gebeurd ook gewoon met honden, en weet ik et allemaal.. Ach gut

minimale straf bedoelde ik..
de meeste komen ervanaf met 2 jaar voorwaardelijk en therapie. Boos!
gewoon helemaal opsluiten
en het zijn niet alleen paarden!!!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:29

Ik snap dat niet hea.. eerst was het hier.. op de stal waar ik toen der tijd reed gingen ALLE paarden snachts naar binnen..

Op de stal waar ik nu rijd, hebben we zelfs een alarm installatie zitten..

Zulke mensen.. serieus Huilen

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:31

Wat een verschrikkelijke verminking.. zo zinloos Boos! ! Het is te hopen dat de dader snel gevonden en gestraft wordt..!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:42

Als op stal al niet veilig is voor zulke idioten..... Boos!

Arme merrie, ze heeft zo te lezen al heel wat mee gemaakt! Geef haar maar een dikke knuffel!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:16

blondegod19 schreef:
kunnen we dan niet met een stel Bokkers bij zn huis gaan posten 's nachts,in de gaten houden etc. ?????Sowieso misschien een idee deze 'persoon' in de smiezen te houden, kennelijk vindt die het wel normaal om dit soort monsterlijke dingen te doen.

Er zijn toendertijd allemaal mensen geweest die tegen die jongen bedreigingen uitte. Ik weet dat er een stoeptegel door zijn ruit is gegaan en dat hij met naam en adres op internet is gezet. Dit is alles gebeurd nadat bekent was wie het was. Alleen moet men daarmee oppassen dat het niet in de voordeel van die goof werkt, bv in de vorm van strafvermindering omdat hij bedreigd wordt.

Je kan wel bij hem gaan oppassen, maar je kan onmogelijk de hele dag hem in de gaten houden.
Ik denk/hoop ook wel dat de politie zo snugger is om 'meneer' aan een nader onderzoek bloot te leggen.

Urko

Re: Dierenbeul in Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:59

_Sigrid_ schreef:
Zo iemand mogen ze van mij echt afranselen tot op het bot. Als je aan kinderen en dieren komt ben je gewoon echt ziek in de hoofd en hoor je dus niet vrij rond te lopen.

Vaak zie je dan dat ze er met 2 jaar plus een half jaar voorwaardelijk vanaf komen. En waarom, is een dierenleven dan zo weinig waard? Ik vind dit soort mensen echt bijzonder gevaarlijk, ze munten het op wezens die niet voor zichzelf op kunnen komen...bah.

Echt, als ik zo iemand in mijn vingers krijg...

Helemaal met je eens, als ze aan mijn dieren zouden komen en ik zou erachter komen wie dat gedaan zou hebben zou ik het eigenhandig ook even oplossen, niemand die aan mijn dieren komt op die manier... Boos!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:37

Gatver, Pablo staat daar op 5 min stappen vandaan. Heel veel sterkte voor de mensen die daar op stal staan.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:39

zijn er trouwens nog andere verhalen/ervaringen van gasten die wel opgepakt of beter nog zelf te grazen zijn genomen ?

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:55

Het is heel ernstig, dat dit soort dingen gebeuren.......

Het maakt ook niet uit waar je paard staat, het kan overal gebeuren. Onlangs nog de merrie van een vriendin van mij, zelfde verhaal, merrie stond in een bloedplas en haar vulva was besneden..... Boos!
Laatst bijgewerkt door napoleon op 09-10-07 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:00

verschrikkelijk! kheb er helemaal geen woorden voor
laat ze hun geslachtsdeel maar een ernstig toetakelen Boos!
Echt triest van die mensen om zo iets te doen..

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:12

Dit is gewoon ZIEK! Je hoord steeds vaker van die rare dingen, ik hoop dat het een beetje in de politiek door dringt dat ze er nu echt iets aan moeten gaan doen en het systeem van amerika over gaan nemen. Ik blijf erbij Nederland is dan wel klein maar er lopen net zoveel gekken rond dat het systeem tegen dierenmishandeling etc van amerika hier goed van pas zou komen. Hoge celstraffen en hoge geld boetes per dier.
En dit soort berichten zijn toch om te huilen en ik word hier zo pissig van.....Hoop echt dat ze de daders snel pakken. Ben best benieuwd of die lui een passende straf krijgen... Systeem van nederland deugd niet...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:52

Dat is niet zo ver uit de buurt Scheve mond
Zoals de verzorgster in het filmpje al zegt: "wat schiet je met zo'n daad op"

Ik snap niet dat er mensen zo ziek zijn dat ze dieren zo toetakelen, als ik zulke dingen hoor word ik altijd zooo boos Boos! En als ze de dader uberhaupt pakken kan hij hooguit 3 uurtjes ergens vegen, ze zouden zulke zieke mensen keihard moeten aanpakken, nu is het nog een dier (wat in mijn ogen haast nog erger is dan een mens, mensen kunnen zich immers verzetten en dergelijke) maar straks halen ze is een grietje van de straat om haar hetzelde aan te doen.

Echt ik kan er niet over uit hoe ziek deze mensen in hun hoofd zijn

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:29

blondegod19 schreef:
Ideetje; FlairS, als het idd diegene is die al eerder dit soort dingen deed, kunnen we dan niet met een stel Bokkers bij zn huis gaan posten 's nachts,in de gaten houden etc. ?????Sowieso misschien een idee deze 'persoon' in de smiezen te houden, kennelijk vindt die het wel normaal om dit soort monsterlijke dingen te doen. Arm, arm paard. Het is toch je grootste nachtmerrie, zoiets. Klootzakken.

Mijn gevoel zegt dat hij het dit keer niet geweest is, maar ik kan het mis hebben.
Het is,zoals eerder geschreven, niet te hopen dat hij het weer is geweest want ik denk dat het dan iets minder goed met hem gaat aflopen...... Hamer

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:29

ZIEK!! Dat weiland is een paar honderd meter van mijn huis (woon namelijk zelf in Limmen). Toen ik het bericht zag dacht ik meteen aan degene die bij ons op stal een paar jaar terug is geweest om een aantal geslachtsdelen van merries te verminken.....hopelijk gaat de politie eerst daar even een bezoekje brengen....