Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sigrid1182 schreef:wel apart dat bij het springen op hoogste nivo de paarden wel braaf zijn bij prijsuitreiking.....daar is geen spanning oid.. er word lekker een rondje door de piste gegalopeerd....
sigrid1182 schreef:wel apart dat bij het springen op hoogste nivo de paarden wel braaf zijn bij prijsuitreiking.....daar is geen spanning oid.. er word lekker een rondje door de piste gegalopeerd....
en ook deze staan hoog in bloed, zijn kijkerig e.d.
Carolinef schreef:geeft de normale ruiter weer beetje moed als ook een prof ruiter/amzaone eens zand hapt, kan gebeuren, wat voor paard je ook hebt!
Iedere ruiter loopt dit rsico en ook iedere ruiter hapt wel eens zand.
Sammie schreef:Dan vloeit er wat anders ceasario
Behoorlijk poedersuiker voor Anky.
sommige reacties hier vind ik niet door de beugel kunnen, maar aan de andere kant vind ik het ook bullsh*t om te zeggen dat dit een speciale paarden zijn en daarom dit maar mogen doen.
KiWiKo schreef:Tuurlijk Luxket![]()
![]()
tuurlijk
dit zijn niet je huis tuin en keukenpaarden waar iedere jan doedelzak mee wegrijd hoor
maargoed, deze discussie heb ik al zovaak gevoerd met zoveel mensen
Arabesk schreef:casperrr schreef:Een recreatieruiter heeft een heel ander paard dan Anky. Nl. het recreatiepaard, geen hoog in het bloed staand warmbloed paard die wordt bloot gesteld aan allerlei spanningen en vreemde en enge omgevingen.
Die vergelijking kán je gewoon niet stellen tussen het recreatiepaard en die van Anky.
we hebben geen andere paarden, wij houden onze paarden ánders
Cayenne schreef:Anky is ook maar een mens, en Painted ook maar een paard![]()
Ik zie werkelijk het hele probleem en de hele rel niet. Wanneer een bokker van zijn paard valt, dan haalt die misschien krap 2 pagina's.
Hier voorzie ik toch zeker een stuk of 8
Cayenne schreef:sigrid1182 schreef:wel apart dat bij het springen op hoogste nivo de paarden wel braaf zijn bij prijsuitreiking.....daar is geen spanning oid.. er word lekker een rondje door de piste gegalopeerd....
en ook deze staan hoog in bloed, zijn kijkerig e.d.
Die zie ik anders ook wel eens geregeld een rondje scheuren of overeind komen hoor, dus wat dat betreft..
luxket schreef:KiWiKo schreef:Tuurlijk Luxket![]()
![]()
tuurlijk
dit zijn niet je huis tuin en keukenpaarden waar iedere jan doedelzak mee wegrijd hoor
maargoed, deze discussie heb ik al zovaak gevoerd met zoveel mensen
Ik heb zelf 7 maanden bij piet raijmakers gewerkt dus weet hoe die paarden op dat niveau in de omgang zijn.. Maar weet ook dat haar paarden niet eens normaal stil kunnen staan en dan zou toch wel horen op dat niveau.. En dat die paarden op dat niveau niet de makkelijkste zijn dat weet ik ook...
Arabesk schreef:casperrr schreef:Een recreatieruiter heeft een heel ander paard dan Anky. Nl. het recreatiepaard, geen hoog in het bloed staand warmbloed paard die wordt bloot gesteld aan allerlei spanningen en vreemde en enge omgevingen.
Die vergelijking kán je gewoon niet stellen tussen het recreatiepaard en die van Anky.
we hebben geen andere paarden, wij houden onze paarden ánders
luxket schreef:dat is ook wel zo dat ze dat daar ook doen, maar die behouden wel de verdere controle over ze dwz dat ze wel kunnen blijven wachten en niet heel hard aan de ren gaan zonder controle, ze gaan ook wel eens wat harder tijdens de prijsuitreiking maar dan wel met behoud van de controle.. 99% is dit zo..
Siria schreef:het lukt de duitsers al aardig om veel druk op anky uit te oefenen ik denk dat dat de bedoeling is, vervelend voor anky zeg
Sammie schreef:Dan vloeit er wat anders ceasario
Behoorlijk poedersuiker voor Anky.
sommige reacties hier vind ik niet door de beugel kunnen, maar aan de andere kant vind ik het ook bullsh*t om te zeggen dat dit een speciale paarden zijn en daarom dit maar mogen doen.sigrid1182 schreef:wel apart dat bij het springen op hoogste nivo de paarden wel braaf zijn bij prijsuitreiking.....daar is geen spanning oid.. er word lekker een rondje door de piste gegalopeerd....
Bij dressuur is het opperste concentratie op de ruiter en direct kunnen reageren op diens hulpen en het direct uitvoeren.