Mbt Coby van Balen en de longeerfoto's, zie daarvoor het andere topic op VN : viewtopic.php?f=11&t=837913
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mimpje schreef:Citaat:DB moet zich bezig houden met die dingen waar ze goed in zijn. Als zij degene gaan worden die bepalen of het paard te rond of te diep of te hard moet lopen kunnen we inderdaad wel beter stoppen met rijden.
Wie zegt dat de DB dit zelf gaat doen? Ik vind het goed dat ze het aan de kaak stellen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze zelf naast de kant gaan staan om ruiters te controleren. Ik zie het eerder gebeuren dat ze in gesprek gaan met bijv. de KNHS om (meer) controleurs aan te stellen op wedstrijden, net zoals bij internationale wedstrijden. Tja, en wat wel en niet goed is aan LDR, die discussie gaat nog wel een tijdje verder...
KiWiKo schreef:Weet je wat de pest is met de DB, er zitten teveel stadsmensen die dingen zielig vinden voor een dier...... terwijl het dier zich er prima bij voelt, zoals elk dierenmens weet.
ze bedoelen het wel goed, dat zeker wel........... maar vermenselijken een dier.
Hun projecteren hun menselijke gevoelens op een dier......
en als echt de nood aan de man is laten ze het afweten
KiWiKo schreef:Weet je wat de pest is met de DB, er zitten teveel stadsmensen die dingen zielig vinden voor een dier...... terwijl het dier zich er prima bij voelt, zoals elk dierenmens weet.
ze bedoelen het wel goed, dat zeker wel........... maar vermenselijken een dier.
Hun projecteren hun menselijke gevoelens op een dier......
en als echt de nood aan de man is laten ze het afweten
Arabesk schreef:He he, EINDELIJK.
En nu ook nog een de minimale eisen voor huisvesting aanscherpen en we zijn weer een heel stuk verder.
Maarrrrrrr, als ze maar weer niet met van die 'aaaaaaah sielughhh'regeltjes willen komen zoals dat paarden in de winter niet meer zonder deken naar buiten mogen, ook de shet- en ijslanders niet
Arabesk schreef:ben wel benieuwd of die boomknuffelaars nu ook eens écht in actie gaan komen
Lara_Silver schreef:Ik had Coby van Baalen altijd in het hoofd als een sympathiek iemand die respect en liefdevol met paarden omging.
Katja schreef:Lara_Silver schreef:Ik had Coby van Baalen altijd in het hoofd als een sympathiek iemand die respect en liefdevol met paarden omging.
Topsport is keihard voor mensen en dieren. Vergis je niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt op dressuur- en springstallen. Maar ondanks dat er echt wel nare dingen gebeuren denk ik dat deze paarden het in grote lijnen veel beter hebben de het gemiddelde paard dat in de randstad op een pensionstal staat.
Lappie_Lap schreef:Ik vind eigenlijk dat de DB hier zich niet mee moet bemoeien. Huisvesting ed. best. Maar het hele gebeuren rondom het rijden, nee .. daar vind ik de DB in kennis van zaken in tekort schieten.
Pluizebolpum schreef:Ik trap niet alleen de paardjes naar buiten als het regent, zelfs mijn kat ontkomt er niet aan.
Arabesk schreef:En nu ook nog een de minimale eisen voor huisvesting aanscherpen en we zijn weer een heel stuk verder.
Lara_Silver schreef:Jij praat hier nu vooral over de P&P situatie. Verder zijn er veel topsportpaarden die wel naar buiten mogen (ook al is dat voor een paar uurtjes) en met een beetje mazzel hebben ze er een shetje bijlopen.Katja schreef:Topsport is keihard voor mensen en dieren. Vergis je niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt op dressuur- en springstallen. Maar ondanks dat er echt wel nare dingen gebeuren denk ik dat deze paarden het in grote lijnen veel beter hebben de het gemiddelde paard dat in de randstad op een pensionstal staat.
Daar twijfel ik zwaar aan: (en wat nu gaat komen is volledig uit mijn standpunt gezien, dus natuulijk subjectief) Deze paarden staan bijna 24/7 op stal, ja ok P&P komt er maar liefst 3 keer om te wandelen en 1 keer om te trainen uit. Wow er veel, nou dus niet...
En ja weidengang, hoogst zeldzaam en als, dan volledig ingepakt en voor maar een luttele 2 uurtjes of zelfs korter. De verzorging van het paard zegt niks! Mijn pony word ook geborsteld tot hij glanst, krijgt ook topkwaliteit voer, iedere dag aandacht en oprechte liefde van mij en hij krijgt, wat ik bijna het allerbelangrijktste vind: weidegang, alleen maar weidegang (hij raakt panisch in een stal van 4 bij 4) en dat omringd door 20 andere paarden, dat is imo wat er voor zorgt dat het paard het goed heeft.
Topsportpaarden zijn wat dat betreft asociaal, ze hebben nauwelijks contact met andere paarden (tralies =geen contact) en als dan is het maar even met 2 ruiters erbij die ze met alle macht uit elkaar proberen te halen omdat ze ander gaan maaien en gillen. (logisch omdat ze geen echt sociaal contact meer gewend zijn)
Nogmaals, de topsport mag hard zijn maar ze moeten wel correct blijven: wat te zien was op de foto's was al niet correct en daarna de uitspraak van C v. Baalen nog minder correct: ze zijn de longe niet gaan corrigeren na een rondje te hebben gestapt want er zijn ook draffoto's gemaakt. En dat is erg want ze liegt gewoon, zij ontkent alles terwijl er gewoon bewijs is...
Nicolletje schreef:Arabesk schreef:En nu ook nog een de minimale eisen voor huisvesting aanscherpen en we zijn weer een heel stuk verder.
Tja en hier ben ik dus zo bang voor
Mijn inelkaargefrutselde loopstal met deels betonnen vloer (omdat de hoeven daar zo hard van worden) komt er misschien niet meer doorheen, want een stal van 3x3 lekker dik opgestrooid met weefrekje per paard ziet er leuker uit dan 2 paarden samen in 1 loopstal
Katja schreef:Jij praat hier nu vooral over de P&P situatie. Verder zijn er veel topsportpaarden die wel naar buiten mogen (ook al is dat voor een paar uurtjes) en met een beetje mazzel hebben ze er een shetje bijlopen.
Super dat jouw pony 24/7 naar buiten kan maar hier in de omgeving zie je het toch heel anders. Er zijn zelfs stallen die vol staan met 30 pensionpaarden die maar 1 kleine paddock hebben. Deze paarden komen dus ook bijna nooit buiten en worden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld P&P, ook niet meerdere keren per dag uit hun stal gehaald.
Zou heel erg interessant zijn als de dierenbescherming daar ook tegenop zou treden maar zover zullen ze niet willen en kunnen gaan. Als je dat gaat doen kom je ook met honden die alleen thuis gehouden worden enz.