Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:04

Sue_ schreef:
haha jurybijz.... geniaal.... Huilen van het lachen Afgod
.

goed verwoord. thanks. We zullen zien,of er echt draffoto's bestaan. En tuurlijk profiteert de concurrentie ervan.....
en nog een keer voor iedereen,die zegt dat Coby begint met longeren: foto's staan misschien niet in de goede volgorde Knipoog
Laatst bijgewerkt door Getup op 26-09-07 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

JurybijZ

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:04

MissJ schreef:
JurybijZ schreef:
Daarbij gaat iedereen voorbij aan het feit dat deze fotograaf niet zomaar een fotograaf is die toevallig even langs kwam kuieren, maar de grootste fokker van franse sport ponies !!!!. Wat is internet toch een heerlijk gereedschap.

Dat wist ik nog niet. Interessant.

Ach Google met de naam van de fotograaf en iets van chevaux erachter en het staat allemaal duidelijk te lezen, zelfs zit hij in de commissie die ten doel heeft de franse sportponies weer op de kaart te zetten. En dan heb je de keuze om zelf betere ponies te gaan fokken, of de concurrent af te branden. Ze hebben natuurlijk voldoende ervaring in Frankrijk met het afbranden, vraag maar aan Jeanne D'arc.
Laatst bijgewerkt door JurybijZ op 26-09-07 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:05

Visconti schreef:
Maar wat word Power and paint er minder op? Het enige wat die man zwart maakt is Coby en haar leerling, ik denk dat hij alleen maar reclame maakt voor powers goede karakter want ik denk dat er weinig pony's zijn die dit zo maar pikken.

Volgens Lammert Haanstra is er wel degelijk verzet van P*P te zien op de foto's, maar los daarvan blijft hij idd braaf zijn rondjes lopen. Ja
Maar als een trainster en haar pupil afgebrand worden, kan dat effect hebben, helemaal op zulke jonge amazones. Door de druk die er op haar komt te liggen zou ze slechter kunnen gaan presteren en zo is er minder concurrentie voor combinaties die starten met een andere pony, al dan niet Frans gefokt.
Ik zeg niet dat dit waar is, ik redeneer alleen even. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:05

MissJ schreef:
Lida3 schreef:
Adolf was ook lief voor zijn hond en kleine blonde kindjes.

Daaaaag slaap lekker verder.

Ik vind deze vergelijkingen dus echt walgelijk en misselijkmakend. Mag je van mij direct een dikke OW voor krijgen. Bloos Maar ik ben geen mod. Haha!

Heb dit even gemeld, dit kan je niet maken vindt ik op bokt!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:06

quintusgl schreef:
Wel vreemd dat C. v Dalen aangeeft dat dit het begin vh longeren is.......Lekker om een "koud" paard uberhaubt meteen in de krul te trekken en vast te zetten.......NOT

C van Baalen. Knipoog en je weet niet wat hij voor dit longeerwerk gedaan heeft. Je mag er toch vanuit gaan dat Coby vakvrouw genoeg is om niet zo maar haar paarden, haar bron van inkomsten, om zeep te helpen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:06

Of misschien vond hij het gewoon zonde dat zo'n mooie pony naar de klote werd geholpen? Dat zou voor mij eerder een motivatie zijn om de foto's te publiceren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:07

getup schreef:
Sue_ schreef:
haha jurybijz.... geniaal.... Huilen van het lachen Afgod
.

goed verwoord. thanks. We zullen zien,of er echt draffoto's bestaan. En tuurlijk profiteert de concurrentie ervan.....
en nog een keer voor iedereen,die zegt dat Coby begint met longeren: foto's staan misschien niet in de goede volgorde Knipoog

Lijkt me sterk dat Angela begint, kijk eens naar haar gezicht, als je dat echt goed kan zien, dan zie je dat zij het er ook niet mee eens is Knipoog

Het kan natuurlijk ook zijn (om alle slechte gedachtes uit de wereld te helpen) dat zij zijn begonnen met heel licht en naar heel zwaar zijn gegaan, en dat de fotograaf/fotografe alleen het ergste deel heeft geplaatst.
Laatst bijgewerkt door Marjo op 26-09-07 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:08

Hmm ben benieuwd hoe dit eindigd, iemand die deze draffoto heeft, kan die hem even scannen en hier opzetten? Bloos!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:08

Een draffoto kan ook op deze site gevonden worden:
edit: link weggehaald

Hoe dan ook gaat het verhaal niet op dat het "maar 1 rondje" is geweest.

Verder vind ik het triest dat mensen dit soort zaken proberen goed te praten door te wijzen naar andere dingen die niet kloppen in de paardenwereld.

Ach ja, de tendens is dat we dit tegenwoordig maar normaal moeten vinden want er zijn zoveel meer erge dingen die gebeuren met paarden of we moeten zelf eerst allemaal in de subtop rijden voordat we er iets over mogen zeggen.

Het zegt in ieder geval heel veel over de normen en waarden van de mensen die dit soort dingen goed proberen te praten.
Dit topic zal ook wel weer gesloten worden, onze dressuurtop dient beschermd te worden.
Laatst bijgewerkt door iefke op 26-09-07 19:29, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: wij plaatsen op verzoek van horses geen links etc.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:09

Anne_GTI schreef:
Deze fotograaf had er dus duidelijk belang bij blijkbaar om de concurrentie in een kwaad daglicht te zetten... Werpt toch weer een ander licht op de zaak.

*rent naar de winkel voor chips en kaasblokjes* Haha!

Hoe kom je erbij !!! Die fotograaf komt alleen voor foto's en het zal hem of haar een biet zijn wie er wint...als zijn foto's maar mooi zijn. Maar als jij dit met eigen ogen zag ,zoals die fotograaf verteld, en het zou eerlijk waar zijn....zou jij het normaal vinden of zou je ook een rot gevoel krijgen? Als ik met een camera rondloop en ik zie iets wat extreem is zou ik het ook even vastleggen!!

Asciugamano

MissJ schreef:
quintusgl schreef:
Wel vreemd dat C. v Dalen aangeeft dat dit het begin vh longeren is.......Lekker om een "koud" paard uberhaubt meteen in de krul te trekken en vast te zetten.......NOT

C van Baalen. Knipoog en je weet niet wat hij voor dit longeerwerk gedaan heeft. Je mag er toch vanuit gaan dat Coby vakvrouw genoeg is om niet zo maar haar paarden, haar bron van inkomsten, om zeep te helpen.

Nou, na t zien van deze foto's begin ik daar ernstig aan te twijfelen!

Marjo

ThePast03 schreef:
Een draffoto kan ook op deze site gevonden worden:

Hoe dan ook gaat het verhaal niet op dat het "maar 1 rondje" is geweest.

Verder vind ik het triest dat mensen dit soort zaken proberen goed te praten door te wijzen naar andere dingen die niet kloppen in de paardenwereld.

Ach ja, de tendens is dat we dit tegenwoordig maar normaal moeten vinden want er zijn zoveel meer erge dingen die gebeuren met paarden of we moeten zelf eerst allemaal in de subtop rijden voordat we er iets over mogen zeggen.

Het zegt in ieder geval heel veel over de normen en waarden van de mensen die dit soort dingen goed proberen te praten.

Er is eerder aangegeven dan horses.nl zijn link niet terug wilt vinden op bokt.nl Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:10

*LOL* Er zit een imo groot verschil tussen goed praten en niet bereid zijn zulke vergaande conclusies te trekken op basis van een paar foto's, compleet zonder contexts. Maar laten we elkaar dan maar weer aan gaan vallen op normen en waarden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:10

als het werkelijk maar 1 rondje was of 1 min uut vind ik het wel knap dat ze allebei de longe vast hebben gehad Clown je ziet namelijk foto's waarbij coby em longeert en waarbij angela? em longeert...
viel me net ff op Ach gut

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:11

Cristina schreef:
Hoe kom je erbij !!! Die fotograaf komt alleen voor foto's en het zal hem of haar een biet zijn wie er wint...als zijn foto's maar mooi zijn. Maar als jij dit met eigen ogen zag ,zoals die fotograaf verteld, en het zou eerlijk waar zijn....zou jij het normaal vinden of zou je ook een rot gevoel krijgen? Als ik met een camera rondloop en ik zie iets wat extreem is zou ik het ook even vastleggen!!

Dat weet je dus niet. Dat is nou net het hele probleem met dit hele verhaal. Wij waren er niet bij. Er is het verhaal van de fotograaf en een verhaal van van Baalen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:12

Cristina schreef:
Anne_GTI schreef:
Deze fotograaf had er dus duidelijk belang bij blijkbaar om de concurrentie in een kwaad daglicht te zetten... Werpt toch weer een ander licht op de zaak.

*rent naar de winkel voor chips en kaasblokjes* Haha!

Ipv foto's maken zeg ik er iets van. Interesseert me geen bal wie dat touw vasthoudt. Maar het schijnt tegenwoordig de tendens te zijn om maar foto's te maken en op het internet te knallen ipv gewoon zelf je mond open te trekken of naar een official te stappen die actie kan ondernemen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:12

waarom word het niet aan Angela gevraagd??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:13

MissJ schreef:
P&P is geen Frans gefokte pony. Dus buiten deze hele kwestie gezien is P&P concurrentie voor de Franse ponyfokkerij. Lachen Heeft niet zozeer iets met Coby van doen.

Natuurlijk het is weer een groot complot. Clown

Toch vreemd dat er zulke foto's genomen kunnen worden? Mag hopen dat er nog ruiters/amazone's te vinden zijn waarvan nooit zulke foto's genomen kunnen worden omdat ze zich nooit met dit soort praktijken bezighouden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:13

De waarheid staat toch op de foto, MissJ? wat beiden zeggen intresseert me minder, ik oordeel op basis van wat ik zelf kan zien!

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:14

MissJ schreef:
Cristina schreef:

Dat weet je dus niet. Dat is nou net het hele probleem met dit hele verhaal. Wij waren er niet bij. Er is het verhaal van de fotograaf en een verhaal van van Baalen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Met jou ben ik het wel een beetje eens MissJ, er zit wat in. Als het zo bedoeld zou moeten zijn is het iig wel gelukt..

Dees

De gein is...
Het gaat er niet om WAAROM de pony in deze houding terecht is gekomen en WAAROM een fotograaf met welke bedoeling dan ook dit heeft kunnen publiceren...

Het gaat erom dat DIT UBERHAUPT SIMPELWEG NIET HAD MOGEN GEBEUREN.
Het is diermishandeling, OOK voor 30 seconden.

De weerlegging van DVB vind ik trouwens erg wankel, temeer ook omdat Cobie van Balen zelf ook longeert, er draf is gefotograveerd en elke idioot toch kan zien dat zo'n bijzet veel maar dan ook véél te strak zit.
Want... wat voor opleiding moet Angela K. wel niet krijgen als ze niet in 1 oogopslag zelf kan zien dat de pony te strak staat?

Het hoe en waarom van de fotos vind ik totaal niet interessant...
Al was dit maar 1 seconde en inderdaad een misverstand...
DAN NOG mag dit niet zonder repressailles blijven. Dit hoort gewoon niet te mogen (en kunnen!)gebeuren op een stal met zo'n 'standing'.

VValar

Wat een onzin zeg dat dit daadwerkelijk onderzocht gaat worden.

SGWuppie

MissJ schreef:
*LOL* Er zit een imo groot verschil tussen goed praten en niet bereid zijn zulke vergaande conclusies te trekken op basis van een paar foto's, compleet zonder contexts.

In welke context vind jij deze manier van bijzetten dan wel gerechtvaardigd?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:15

ThePast03 schreef:
Natuurlijk het is weer een groot complot. Clown

Toch vreemd dat er zulke foto's genomen kunnen worden? Mag hopen dat er nog ruiters/amazone's te vinden zijn waarvan nooit zulke foto's genomen kunnen worden omdat ze zich nooit met dit soort praktijken bezighouden.

Als je even verder zou lezen Plucnk, zou je kunnen zien dat ik dit niet denk, maar even redeneer op hetgeen er gezegd wordt. Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:18

Op de site waar niet naar doorverwezen mag worden staat nu een draffoto ipv een eerdere stapfoto.