Kampioene Zhara Obertje verwachte veilingtopper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: Kampioene Zhara Obertje verwachte veilingtopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:15

asjemenou schreef:
Het is niet de fokker die haar nu verkoopt Knipoog
Maar dat maakt eigenlijk niet veel uit. Iedereen mag idd gewoon zijn paard verkopen als hij daar zelf zin in heeft.
Ik zou het zelf ook doen denk ik.

Dat weet ik, maar dat zei ik ook niet. Ik bedoelde het niet zozeer als fokker van, maar als fokker in zijn algemeenheid.

En voor zover ik het weet zijn de eigenaren fokkers, meen ik. En dan kijk je gewoonweg anders naar een paard, dan als hobbyist die een leuk paardje op de kop heeft getikt...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:55

volgens mij als je fokker bent, gaje niet alle fokproducten houden en als je een toppertje hebt, zoals deze, ga je er volgens mij ook voor om alles eruit te halen wat erin zit.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:42

Daar kijk ik vanop. Ik dacht echt dat ze haar zou houden. Iemand kan natuurlijk van mening veranderen. Ik zelf zou haar nu nog niet verkopen. Maar je weet nooit hoe het loopt. Ik hoop voor de eigenaren dat de verkoop hun brengt waar ze op hopen.
Succes ieder geval en ik ben erg benieuwd hoe ze het in de toekomst gaat doen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:45

Ik weet echt niet wat ik zou doen. Ik vind de merrie ontzettend gaaf en zou haar best zelf willen zien ontwikkelen. Aan de andere kant is ze nu veel geld waard en kan ze morgen dood in de wei liggen. Soms moet je een goede verkopen om verder te kunnen. Lachen

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:47

StephanieDK schreef:
Zo,hier ben ik dan Haha!
Zhara zal inderdaad in de performance plus veiling komen, het is voor ons ook nog '' vers van de pers'' om het zo maar te zeggen.
Ik ben wel erg benieuwd hoe dat het zal gaan verlopen , het is natuurlijk een fantastisch dier, een echte speciale die mijn hart ook voor altijd heeft veroverd.

@Desire, nee geen embryo er van , omdat we eigenlijk zelf de bedoeling hadden om haar eerst te gaan berijden en pas later voor de fok in te zetten.

Natuurlijk is het niet leuk om zo'n super beest te verkopen maar ik weet hoe het voelt als er aan alle kanten geplukt wordt.
De 1 wil een embryo eraf spoelen, de ander wil dat je haar geld vraagt. Maar hoeveel moet je vragen?? Zo'n paard is niet in waarde te schatten en dan is een veiling een goede oplossing. Nu is ze Nederlands kampioen! Haha! Volgend jaar heeft een ander paard weer deze titel en is die weer in de picture.
Hopelijk dat ze in Nederland blijft, zodat je/we haar nog kunnen blijven volgen.
Gelukkig (voor ons) is Wiona in Nederland gebleven maar Lady Texel is helaas naar het buitenland gegaan.
Het is wel super gaaf om die veiling mee te maken, want er komen wat toppers bij elkaar!! Pling En ook veel mensen met geld. Knipoog
Succes en ik hoop echt dat ze in Nederland blijft!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:49

garny95 schreef:
volgens mij als je fokker bent, gaje niet alle fokproducten houden en als je een toppertje hebt, zoals deze, ga je er volgens mij ook voor om alles eruit te halen wat erin zit.

Gebeurt nu toch? Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:23

De fokker heeft er drie jaar geleden al alles uitgehaald, die krijgt nu alleen nog meer en meer naam, en de veulens van hun afkomstig worden duurder en duurder.
Als je hoort waarvoor ze dit jaar al wel niet verkocht hebben, pfff.... Die hebben er echt alles uitgehaald!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:43

asjemenou schreef:
De fokker heeft er drie jaar geleden al alles uitgehaald, die krijgt nu alleen nog meer en meer naam, en de veulens van hun afkomstig worden duurder en duurder.
Als je hoort waarvoor ze dit jaar al wel niet verkocht hebben, pfff.... Die hebben er echt alles uitgehaald!

* zucht *