Najaarsonderzoek van start gegaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aag

Re: Najaarsonderzoek van start gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:09

Hij heeft zich in de picture gebracht door een enorme mooie foto in de catalogus. Echt een super verkoopplaatje dus... Spielberg moet zich dus verder nog helemaal bewijzen.

Maar dit topic ging over de aangeleverde hengsten, en ik hoop dat er veel mooie goedgekeurde hengsten uit voort mogen komen. De stallen zijn zowieso al wat groter, maar ik hoop dat de hengsten ook wat meer beweging/vrijheid krijgen gezien hun jonge leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:08

janderegelaa schreef:
En de Duitse testruiters rijden beter Haha!

En niet een klein beetje beter, een heel boel beetje beter Haha! : D Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 08:00

Wat ik mij -als fokkerijleek- nou afvraag:

Is Nijhof de Dayano/Spielberg gebruikers geen verklaring schuldig waarom de hengsten niet zijn aangeleverd? De fokkers zitten nu immers met register A veulens, omdat Nijhof besluit de hengsten maar niet aan te leveren Verward

Ik als fokker zou dan toch even willen weten hoe de vork daar in de steel zit.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:23

Cayenne schreef:
Wat ik mij -als fokkerijleek- nou afvraag:

Is Nijhof de Dayano/Spielberg gebruikers geen verklaring schuldig waarom de hengsten niet zijn aangeleverd? De fokkers zitten nu immers met register A veulens, omdat Nijhof besluit de hengsten maar niet aan te leveren Verward

Ik als fokker zou dan toch even willen weten hoe de vork daar in de steel zit.

Het is niet alleen Nijhof maar ook Reesink. Het is natuurlijk wel hun hengst en zij mogen daarmee doen wat ze willen. Dat ze daarmee wel een groot aantal fokkers opzadelen met een heel ander traject voordat hun merrie's überhaupt in het stamboek opgenomen worden...Ik denk dat het voor hun business beter zou zijn als ze openheid van zaken geven want ik denk wel dat dit een hoop kwaad bloed zet. Niet bij mij overigens, ik vind dat je dit soort dingen moet incalculeren.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 22-09-07 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 09:34

Dat ben ik met je eens Lachen Je neemt immers zelf ook het risico wanneer je met deze hengsten besluit te dekken.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:18

waarom ander traject, ik mag toch hopen dat deze veulen gewoon op keuring kunnen worden aangeboden ....zonder voortraject....

De betreffende hengsten voldoen toch aan de gezondsheidseisen van KWPN, zoals Cornage, Rongten enzovoorts....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:27

Alleen de IBOP moeten ze nog doen. Ik heb alleen begrepen dat Hamoen vind dat de reg. A merrie's zwaarder beoordeeld moeten worden.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:31

voordat ze in stamboek worden opgenomen? IBOP?

begrijp ik.....

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:03

Pipo schreef:
misterA schreef:
Mijn jaarling van Van de Man is reg.a.

Heb je goedgekeken? Want ik krijg toch echt register B bij een hengst die aangewezen is. En zo zijn de regels al jaren.

Jahaa, bril op, staat er echt, maar voordat je denkt dat er met wat geld is geschoven,
Hij is bij een door het kwpn erkend stamboek goedgekeurd, evenals spielberg en dayano,
dus REG.A.