Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyashley schreef:Ik denk dat deze pony puur en alleen nog rechtop staat door zijn wilskracht om te leven, deze pony is niet mager dit is een wandellend kadaver.
Magere oude pony's oke, maar dit heeft niks meer met mager te maken.
Oudere pony's krijgen net als mensen vaak last van hun gewrichten, lekker om dat beestje dan op zulke lange hoeven te laten lopen. De DA kan wel zeggen dat de pony gezond is, maar kan hij ook aanvoelen of deze pony pijn heeft.
Ik moet er niet aan denken dat ik zulke lange teennagels zou hebben, zou geen stap kunnen verzetten, laat staan dat je dan ook nog eens oud bent en vel over been.
yarrah schreef:Dit paard is zwaar ondervoed klaar! Als een dierenarts zegt: niets aan de hand hij is kerngezond. Dan wordt het tijd dat hij naar de juiste opticien gaat! Of zijn studieboeken eens naslaat. Sorry, maar ik vind dit echt te gek voor woorden. Oud of niet een paard hoort er zo niet bij te lopen. En als hij geen tanden meer heeft en daardoor niet meer goed kan eten... wat waarschijnlijk in dit geval zo is. Dan moet je als dierenarts en eigenaar een andere en humane beslissing nemen ook dat heet dierenliefde. Laten verhongeren is dierenmishandeling!!!!
DendroFleur schreef:cremellogek schreef:Ja, genoeg ervaring met 30-plussers. En NEE, stokoude paardjes hoeven er niet zo uit te zien. Het kost wel veel tijd en moeite om een oudje rond te houden, maar elk oudje kan er nog goed uitzien.
Enne, je moet oude mensen niet met paarden vergelijken
Mag ik dan jou recept want mijn oudje krijgt het meeste van allemaal maar spek is er niet meer te vinden. Terwijl haar kiezen nog kneiterhard schijnen te zijn.
_rosita_ schreef:ach jah..... dierenmishandeling en sjieliugh zijn dingen die makkelijk te roepen zijn als je er nooit voor hebt gestaan en je je paard afdankt zodra je er 'niets meer mee kan' ..... dan is het niet moeilijk om altijd een goed uitziend dier te hebben nee.... het rijden is voorbij, tijd voor wat nieuws...
nogmaals.... mijn oma had ook allang naar de slacht gemoeten...ze was te mager, terwijl ze toch veel at, maar hey....ze was vrolijk, at/dronk goed, poepte en pieste goed en genoot nog wekelijks van haar bingo'tje.
een paard die er zo uitziet hoeft niet per definitie pijn te hebben of verwaarloost te worden.... kijk ook eens wat verder dan je eigen neus lang is, dan zul je zien dat het ook anders kan zijn dan de mening die je nu brult