Zadeldieven actief in Groene Hart

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvd

Re: Zadeldieven actief in Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:48

Petra_O schreef:
langeraar zijn ze ook geweest. daar moesten ze vlak langs een woonhuis en alles.

ik denk dat ze daar Ter Aar mee bedoelen
maar is dat bij de vossenburch??
daar moeten ze een heel stuk het erf op rijden

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:57

Ach niets is tegenwoordig te gek. Op mn oude pensionstal heb ik meegemaakt dat een klant buiten op het erf na het afzadelen, haar peperdure zadel op het hek van de paddock hing. Vervolgens ging ze haar paard 10 meter verderop in de stal zetten. Ik was op 5 meter afstand in de paddock aan het longeren. Terwijl zij met haar paard wegliep kwam er een auto op de dam gescheurd, stapt iemand uit, grijpt haar zadel, en de auto volgas in zn achteruit weer van de dam af Boos! . Dit alles gebeurde zoooo snel dat ondanks dat wij zo dichtbij stonden niemand de tijd had ze tegen te houden.

De dief kwam hierbij op een sterk omheind terrein, had maar één in-uitgang. Dat is pas lef hebben.

Hoe bedoel je, je wordt in de gaten gehouden.....bah!!
Laatst bijgewerkt door Pensionnetje op 13-09-07 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:57

maar je vraagt je bijna af waarom manege-tuig niet wordt meegenomen. Dat hangt meestal zonder sloten.

(wat is het beste manier om je zadel te beveiligen?)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:03

manege tuig is 9 van de 10 keer niets waard en dus ook niet interessant om mee te nemen

de zadels die ze meenemen zijn de goede/dure kwaliteits zadels

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:09

Sjees...tijd om zadels met speciale gps locators te gaan voorzien net als mobiele telefoons. En dan een speciale zadel op spoor dienst. Daarnaast de standaard zaken als het laten aanbrengen van een code in onverwijderbaar deel van het zadel. Mijn tuig was ook altijd verzekerd tegen diefstal, gelukkig is het nooit zover gekomen dat dat nodig bleek.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:42

Ik heb dit dus vorig jaar ook al meegemaakt....

Volgens mij zijn het dezelfde dieven, de politie zei namelijk dat ze in een cyclus werken.
Ze stelen zadels op een lokatie en wachten vervolgens een jaar totdat iedereen een nieuw
zadel heeft gekocht en dan....... (als je minder oplettend ben) STELEN ZE HEM WEER!!!!!

De dieven werken als volgt (volgens de politie)

Ze beweren dat ze een paard willen stallen en even komen kijken, LET OP ze spreken geen Nederlands maar alleen maar Engels. De bende komt ook vaak ongevraagd bij stallen als er weinig
sociale controle is....(dus hou vreemden in de gaten!!)
Vervolgens stelen ze vaak op de zondag naar de maandag nacht d.m.v. een bestelbusje zadels, singels en hoofstellen. Ze gebruiken kruiwagens om de zadels (loodzwaar duh) te vervoeren en laten zich niet tegenhouden door sloten en water want ze hebben planken om eroverheen te leggen.
De politie beweerde destijds dat het om een wit Pools (kenteken) bestelbusje ging, maar helaas er zijn geen verdachten opgepakt.

Ik hoop dat ik zo iedereen een beetje kan helpen zodat die kl**tzakken dit keer wel gepakt worden!!!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:58

bij ons is iedereen ook al gewaarschuwd. Zo'n anderhalf jaar geleden zijn bij ons ook veel zadels gestolen. Ik had toen geluk dat ik de avond daarvoor laat thuis kwam met de vrachtwagen en eigenlijk geen zin had mijn spullen op te ruimen. Die lagen dus nog netjes in mijn vrachtwagen. Ik heb nu ook mijn zadel in mijn auto liggen (en als ik thuis ben in huis). Geloof dat iedereen bij ons op stal zijn zadel heeft meegenomen naar huis toen we dit bericht hoorden. Niemand wil weer zijn zadel kwijt raken. Het is om gek van te worden..

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:17

ejpook schreef:
maar je vraagt je bijna af waarom manege-tuig niet wordt meegenomen. Dat hangt meestal zonder sloten.

(wat is het beste manier om je zadel te beveiligen?)

Ik heb mijn zadel laten chippen,, daar ben ik toch wel heel erg blij mee

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:21

Waar kun je dat laten doen? dat chippen??

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:10

Ik rijd bij manege Xenophon waar dus elf zadels gestolen zijn, onze zadels waren ook allebei weg. Stelletje dieven Boos! Iedereen heeft nu wel weer een nieuw zadel, maar ze kunnen zomaar terugkomen. Ze weten dat mensen niet lang zonder zadel blijven zitten. Ons zadel heeft nu wel een nummer, en ik hoop dat ze wegblijven voorlopig.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:51

Bij ons zijn ze vorig jaar ook geweest. We moeten met zijn allen allert zijn en vooral ook kentekens opschrijven van auto's die op het erf komen, die je niet kent!!! Iedereen weet nl het merk en de kleur, maar niemand het kenteken. Iedereen een papiertje en pen bij de hand en meteen opschrijven. Sigaar Beter 100 x voor niets, dan 1 keer niet... Mijn zadel ligt nu thuis...

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:37

Ik vraag me af of het chippen wel nut heeft.
De prolitie doet er tenslotte "niks" mee.

Een hele tijd terug had ik gelezen dat er een vrachtwagen terug was gevonden met zadels.
En wat gebeurd daar mee?

Vorig jaar hebben ze hier hun ronde gedaan en de politie ondernam niet echt veel.
Nog steeds als ik een vreemde auto zie (vooral met buitenlands kenteken) schrijf ik het kenteken op en geef het door.

Ik heb een tijd geleden telkens een auto gezien, die langzamer ging rijden en vervolgens bij mij op het pad draaide.
Volgens mij weten ze dat ik het kenteken heb opgenomen en doorgegeven want nu zie ik ze niet meer.

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:43

Heb het berichtje op stal gelezen. Je wordt toch niet goed van zulk soort mensen?

Hoop dat ze nu eindelijk eens een keer gepakt worden.
Vrees het ergste aangezien ik het idee heb dat het gewoon dezelfde zijn. Ze zijn gewoon TE goed georganiseerd... Misselijk

Heb iig alle spullen van waarde uit m'n kast gehaald, bij mij valt niks meer te halen!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:00

zirkoontje schreef:
Petra_O schreef:
langeraar zijn ze ook geweest. daar moesten ze vlak langs een woonhuis en alles.

ik denk dat ze daar Ter Aar mee bedoelen
maar is dat bij de vossenburch??
daar moeten ze een heel stuk het erf op rijden

Nee, dat was bij de Kastanjehoeve.
Nu schijnt het te gaan om een marrokaan, en iemand met en pools-duits accent. Ze rijden in een rode auto met glimmende velgen. Vaak komen ze eerst op stal kijken (als er stalling aangeboden wordt) of ze houden het huis in de gaten. Telkens dezelfde auto met iemand anders erin. Dat is wat ik hier van verschillende mensen uit de buurt heb gehoord, Ik zeg niet dat alles waar is natuurlijk. Iedereen hier is zowat in paniek, je krijgt de vreemdste verhalen.

edit: ik kan niet typen

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:03

Roane schreef:
Het is nu weer even rustig, maar laatst werd er drie keer een poging gedaan om de zadels van de Hartenhoeve (omgeving geldermalsen) te jatten.

Pff dat kan ik me nog goed herinneren. Volgens mij was het ook een keer nadat Celeste en ik een halve dag alleen op de manege waren en de polen er ook waren...

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:11

Amrah schreef:
Roane schreef:
Het is nu weer even rustig, maar laatst werd er drie keer een poging gedaan om de zadels van de Hartenhoeve (omgeving geldermalsen) te jatten.

Pff dat kan ik me nog goed herinneren. Volgens mij was het ook een keer nadat Celeste en ik een halve dag alleen op de manege waren en de polen er ook waren...

Het kan best zijn dat ze weer terug komen, voor mij is het alweer bijna een jaar geleden dat ze zijn geweest maar ik herrinner het me nog als de dag van gisteren.
Ik neem nog steeds alles mee naar huis.
de hartenhoeve is voor mij maar een klein stukje.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:16

Ja voor jou zeker!
Ik weet dan wel niet precies waar het groene hart licht maar ik denk wel dat ik de meest waardevolle dingen in huis neer ga leggen aangezien ik nu nog geen slot heb op mijn zadelkamer...

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:19

Het is tenslotte alweer bijna een jaar geleden en ik heb pas weer een kenteken doorgegeven.
Dus het is idd niet onverstandig om waardevolle dingen mee naar huis te nemen.
Ik heb er alleen nog het voer en wat oude borstels liggen.

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:15

Ik hoorde dus net dat er vandaag iemand in een grijze auto bij onze stal heeft staan posten. Hij is er gewoon 3 uur blijven staan, helaas hebben we geen kentekennummer. Maar morgen gaan zeker nog meer dingen als alleen het zadel en hoofdstel mee. Het is best eng namelijk

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:47

Vandaag zijn ze misschien bij ons geweest. Ik was net 5 min. op stal, was het erf een beetje rondgelopen, en zag toen een auto voor het hek staan. Er kwamen een man en een vrouw uit, en ik dacht dat het gewoon bekenden waren, dus ik zwaaide. Daarna ging ik weer de stal in om Vorstin te poetsen. Lopen die mensen ineens vanaf de achterkant de stal in. Begonnen ze engels tegen me te praten, of ze hier konden paardrijden, dat hadden ze gehoord. Ik heb ze naar het hek teruggebracht en verteld dat de manege (Xenephon dus) 200 meter verderop lag. Heb sneaky zo veel mogelijk informatie geprobeerd te verzamelen, want ik dacht al aan zadeldieven. Heb nadat ze wegreden meteen het kentekennummer opgeschreven (weet het niet meer uit mijn hoofd, maar het waren eerst 3 letters(XXX als voorbeeld) XXX-9L-89. Het was een witte kentekenplaat. Ik kon het land er niet bij zien. Het was een vrij jonge man, goedsprekend engels, kort (volgens mij blond) haar. De vrouw had halflang haar, volgens mij ook blond. Ze was ook niet oud, ergens in de 20-30 en sprak ook goed engels. Ik heb iedereen op stal ingelicht, en mijn zadels liggen nu hier thuis, en de rest van de zadels gaan in het huis van de staleigenaar. Mijn vader gaat straks familie Kea bellen (kennissen van crosstraining) om te vragen hoe ze eruit zagen en ons verhaal te vertellen.
Ben me in ieder geval echt rotgeschrokken!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:04

Ik vind het altijd maar eng hoor.. Als het goed is heb ik vanaf volgende week ook (eindelijk) een slot op me zadelkamer.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:06

Dan ben je ook niet blij Snoekiej!
Het blijft gewoon eng..
Zou er niet aan moeten denken dat ze bij ons de zadels jatten..

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:08

Snoekiej schreef:
Vandaag zijn ze misschien bij ons geweest. Ik was net 5 min. op stal, was het erf een beetje rondgelopen, en zag toen een auto voor het hek staan. Er kwamen een man en een vrouw uit, en ik dacht dat het gewoon bekenden waren, dus ik zwaaide. Daarna ging ik weer de stal in om Vorstin te poetsen. Lopen die mensen ineens vanaf de achterkant de stal in. Begonnen ze engels tegen me te praten, of ze hier konden paardrijden, dat hadden ze gehoord. Ik heb ze naar het hek teruggebracht en verteld dat de manege (Xenephon dus) 200 meter verderop lag. Heb sneaky zo veel mogelijk informatie geprobeerd te verzamelen, want ik dacht al aan zadeldieven. Heb nadat ze wegreden meteen het kentekennummer opgeschreven (weet het niet meer uit mijn hoofd, maar het waren eerst 3 letters(XXX als voorbeeld) XXX-9L-89. Het was een witte kentekenplaat. Ik kon het land er niet bij zien. Het was een vrij jonge man, goedsprekend engels, kort (volgens mij blond) haar. De vrouw had halflang haar, volgens mij ook blond. Ze was ook niet oud, ergens in de 20-30 en sprak ook goed engels. Ik heb iedereen op stal ingelicht, en mijn zadels liggen nu hier thuis, en de rest van de zadels gaan in het huis van de staleigenaar. Mijn vader gaat straks familie Kea bellen (kennissen van crosstraining) om te vragen hoe ze eruit zagen en ons verhaal te vertellen.
Ben me in ieder geval echt rotgeschrokken!

Ik neem aan dat je vader ook een melding gaat maken bij de politie. Je hebt een goed signalament en een kenteken. Denk dat dit wel een hele belangrijke melding kan worden..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:29

idd gelijk melding doen bij de politie.
En omdat je de manege van verderop heb genoemd zou ik die ook even inlichten.

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:34

areke, op die manege (Xenophon) zijn ze een aantal weken geleden al geweest. Denk dat ze die al kennen dus...