Handelaar: "De 108 pony's waren niet voor de slacht"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddy02

Re: Handelaar: "De 108 pony's waren niet voor de slacht"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:27

djoni schreef:
Het is inderdaad verschrikkelijk, maar 1 puntje. Als de pony's uit gronign komen, en ze zijn bij munchen, dan kunnen ze toch nog helemaal geen 20 uur onderweg zijn? Dus dan kunnen ze ook geen 20 uur geen eten en drinken hebben gehad. Ik probeer het echt niet goed te praten, en als ik het fout heb, zeg het dan maar, maar dat viel me gewoon op.

vaak worden veewagens al geladen en gaat de chauffeur lekker eten en slapen!!!de dieren zitten dan al uren opeengepakt voordat ze ook maar 1 mtr. gereden hebben. heb het wel eens gezien met een varkenstransport ook in de hitte, echt erg.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:47

naar duitse zeggen op andere topic komen er regelmatig vrachtwagens aan van engeland met shettys die via route nederlandse haven via duitsland naar italie gaan#de wildvang om deze tijd van jaar in engeland#
misschien is dit zo eentje die onderweg even wat bijgeladen heeft wat de reistijd zou verklaren

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:56

Ik ben het wel eens met het verhaal over de paspoorten.
maar ik snap ook wel weer dat een paspoort handig is. !! Clown
maar met zoveel pony's in zo een karr.. Huilen

en je weet dus niet eens wanneer ze werden opgehaald en meestal blijf je er wel bij als je pony's weg gaan togg.. tenminst lijkt mij wel !!
Noujaa apparte mensen en op zulke transporten moet zeker meer gecheckt worden. ! Boos!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:02

Ik vind dat we nog van geluk mogen spreken dat dit soort mensen er zijn.

Kijk, die beestjes kosten ook aardig wat, dan betaalt die meneer luxe vervoer, vergelijkbaar met transavia. Daar moet je ook je eten en drinken in het vliegtuig kopen. Kon die meneer toch niets aan doen dat ze collectief hun rugzak met portemonnee vergeten waren?

Ik heb echt alleen maar medelijden met die beestjes dat ze niet naar Italië konden. Hadden ze zich zo verheugd dat ze spontaan met 108 bij de raampjes zaten om alles maar te kunnen zien (wat kunnen die mensen van buitenaf nou oordelen, de vrachtwagen was leeg in het midden. Luxe vervoer!), denken ze dat ze heerlijk vrij rond kunnen banjeren in hun natuurlijke omgeving: De Toscane, krijg je dit.

Huilen van het lachen

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:03

Yvette26 schreef:
Wat een loser!!!! Luxe vervoer, ze moeten dit soort transporten strenger controleren, die lui dik bekeuren en het allerliefst die transporten afschaffen!

Inderdaad...walgelijk die vent.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:08

Walgelijk eigelijk hoe goed sommige het kunnen brengen, zolang je maar een lekker praatje kunt doen....

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:17

Misschien kunnen we beter eens stoppen met het fokken van Shetlanders (ed) voorlopig. wat niet gefokt wordt hoeft ook niet naar Italie.
Vraagje: wat doen eigenlijk de serieuze Shetland fokkers (goede bloedlijen ed) met hun hengstjes???

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:31

Ook die gaan op transport, het feit ligt er nu eenmaal dat er een enorm overschot aan shetlanders is. De merries leveren al niet veel op en tegenwoordig moet een hengst toch écht premiewaardig zijn als veulen willen de fokkers er geld instoppen voor de keuring. De rest moet weg. En omdat er nu eenmaal minder vraag naar hengstjes is....tja......wat moet je ermee. Paspoort en chippen, dan ben je zó tussen de 50en 100 euro kwijt, terwijl een hengstveulen op de markt rond de 30 opbrengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:33

Citaat:
Zouden de pony’s in de salami belanden?
“Ook zo’n fabeltje. Die pony’s doen gemiddeld 80 euro per stuk. En ze moesten onder Napels zijn, dus de transportkosten zijn hoog. Dure salami wordt dat dan. Het zit heel anders. Die Italiaan had wel zes, zeven afleveradressen. De mooiste pakken ze er uit en dienen voor de sier, recreatie of een ander doel, de andere pony’s jagen ze de bergen in.”

Sorry hoor, maar als ze er salami's van hadden gemaakt was dat toch altijd nog meer rendabel geweest dan ze de bergen in jagen Verward

Dit lijkt me dus echt een kulsmoesje Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:33

Ze brengen gemiddeld tachtig euro op, dus italie is de place to be voor shetland verkoop Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:50

Oei sta ik op het punt te gaan slapen bekijk ik die twee links...dat wordt nog even niet slapen..

Bah wat een vreselijke kerel!
Ik vind het idd een prima idee om HEM de bergen in te jagen, kan hij meteen kijken of ie nog oude bekende tegen komt Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:59

Ik zal het niet goedkeuren dat niet...

Maar mijn neef die boer is, zegt dat door alle regeltjes de dieren meer ruimte moeten hebben om te staan.
Hij zegt, dat er vergeten wordt, dat als de dieren meer ruimte hebben ze elkaar gaan bijten en vechten en dergelijke.
Dat ze zeer gehavend de vrachtwagen uitkomen.
En dat bijvoorbeeld een boerenbedrijf "geen tijd" heeft om, als een dier de vrachtwagen niet in wil, het niet altijd op een vriendelijke manier te doen.

Maargoed, ik kan me er ook niets bij voorstellen en zou willen dat alle dieren keurig op transport staan met genoeg water en voedsel maar helaas gebeurt dit dus niet altijd...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 01:19

De achterbakse l_l!

Wat een ongelooflijke muiter.

De eeuwige jachtvelden ipv bergen......... Boos!

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:17

Hij weet het wel zo te brengen waardoor het lijkt alsof het allemaal wel meevalt, en het nog erger kan.

Tuurlijk kan het nog erger.
maar dit klopt echt zeker niet.
108 paardjes naar duitsland slachten kost 80 euro.
dan heeft bij toch echt mooi 8000 euro hoor.
Dus volgens mij is zijn doel niet om wat paardjes rond te brengen bij mensen.
en overige paardjes de bergen in te jagen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:45

Es79 schreef:
Ik zal het niet goedkeuren dat niet...

Maar mijn neef die boer is, zegt dat door alle regeltjes de dieren meer ruimte moeten hebben om te staan.
Hij zegt, dat er vergeten wordt, dat als de dieren meer ruimte hebben ze elkaar gaan bijten en vechten en dergelijke.
Dat ze zeer gehavend de vrachtwagen uitkomen.
En dat bijvoorbeeld een boerenbedrijf "geen tijd" heeft om, als een dier de vrachtwagen niet in wil, het niet altijd op een vriendelijke manier te doen.

Maargoed, ik kan me er ook niets bij voorstellen en zou willen dat alle dieren keurig op transport staan met genoeg water en voedsel maar helaas gebeurt dit dus niet altijd...

Tja als je niet tegen die regeltjes kunt moet je een ander beroep zoeken, die regels zijn er echt niet voor niets
Dat bijten is trouwens bullshit, volgens diezelfde regeltjes dienen ze ook zo te staan dat ze geen last van elkaar hebben Knipoog
Een kennis van mij rijdt in nederland voor de slacht, en reken maar dat die beesten allemaal netjes staan..
maargoed daar moet je wel meer moeite voor doen Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:53

shan schreef:
Misschien kunnen we beter eens stoppen met het fokken van Shetlanders (ed) voorlopig. wat niet gefokt wordt hoeft ook niet naar Italie.
Vraagje: wat doen eigenlijk de serieuze Shetland fokkers (goede bloedlijen ed) met hun hengstjes???

Dat is idd een goeie..
Fokte die man al die paardjes zelf, of kocht hij misschien ook t een en ander weg van de hobbyfokker voor weinig (want babypaardjes zijn zoooo leuk) ??

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:01

Diep tries de instelling van deze........ (ik zal t netjes houden) vent...

En dat er eigenlijk zo veel mensen zijn die er gewoon maar aan meewerken..... diep diep triest !!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:41

Wat een koekert zeg, pfff. Dit verhaal klopt natuurlijk van geen kanten; de pony's worden de bergen in gejaagd. Maak dat de kat wijs Scheve mond .

Sunshine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:21

Wat érg Verdrietig hij weet er wel een mooi verhaaltje van te maken zeg.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:33

'De rest jagen we de bergen in' Hoe ongeloofwaardig kan je zijn.
Zullen ze dat dan met alle dieren op transport doen? Wordt het wel een drukte in de bergen.

Nee, wat een verhaal heeft die kerel er van gemaakt. Vieze leugenaar Boos!

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:37

We zetten hem op transport, een week zonder eten en drinken, zal die lullo leren Vork !!
Hoop dat ie een goeie straf krijgt als ie voor meneeer de rechter komt.

Arme shetjes Huilen

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:37

Goed plan Lotje...

En trouwens... waar blijft de partij voor de dieren... hier moet toch echt wel iets aan worden gedaan

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:47

Wat ik nou mis in zijn verhaal (of ben ik nou gek):

Hij zou de pony's die donderdag van een chip voorzien. Dus hebben de pony's nog géén paspoort en mogen ze ook niet vervoerd worden. Zo'n paspoort duurt wel even voordat het stamboek alles verwerkt heeft (helemaal met 100 chippies lijkt me, dus hij kletst uit z'n nek.
Ook al zou die Italiaan twee weken later gekomen zijn, het was nog maar de vraag of de paspoorten er dan al waren.

Ik heb een ingezonden stuk verstuurd naar het DvhN. Ben benieuwd wat ik hierop krijg Haha!

[edit]Ik heb trouwens wel vaker gehoord over reservaten in Italie, maar wat daar van waar is weet ik niet.[/edit]

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:54

Nou stel dat ze er zijn die reservaten, waarom zouden ze dan shetland ponys uit nederland halen?! lekker duur die transport kosten.. dan gooien ze gewoon wat hengsten bij een bestaande kudde en echt je hebt er genoeg Knipoog

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:59

Waterkippie schreef:
Nou stel dat ze er zijn die reservaten, waarom zouden ze dan shetland ponys uit nederland halen?! lekker duur die transport kosten.. dan gooien ze gewoon wat hengsten bij een bestaande kudde en echt je hebt er genoeg Knipoog

Tja, weet ik veel Knipoog
Heb het ook maar van horen zeggen. Ik had altijd een discussie met een handelaar (vrij jonge vent) die vertelde hetzelfde als die Liewes. Geloof het zelf ook niet hoor.
Ik vraag mijn oom en tante weleens. Zij wonen in de bergen in Italie Haha!