Paard ernstig gewond aan neus en lippen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard ernstig gewond aan neus en lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:20

Randalinpony, de pony staat nu toch onder behandeling bij/van een dierenarts, dus lijkt het me dat het WEL nodig was geweest een DA in te schakelen Verward

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:22

juust esproken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:26

randalinpony schreef:
Kom op zeg.
Een dier kan dit soort verwondingen aan zijn aangezicht oplopen, bij spelen, paniekreactie, enzovoort. En als je daar als eigenaar niet meteen bij bent, kan het best zo zijn dat een dierenarts er ook niet veel meer aan kan doen: schoonhouden en antibiotica.

Ik heb heus wel vaker spelende paarden gezien en weet dat dat er grof aan toe kan gaan, maar dat een paard dan zoiets dergelijks oploopt geloof ik niet. Verder staat er in het bericht dat de eigenaar de DA helemaal niet heeft ingeschakeld en dat het dier nu wel onder behandeling staat. Als het dier nu WEL onder behandeling staat dan lijkt met het me dus dat het logisch was, zoals ik net ook al zei. Ik snap niet hoe iemand dit zo goed kan praten.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:30

WildWings schreef:
randalinpony schreef:
Kom op zeg.
Een dier kan dit soort verwondingen aan zijn aangezicht oplopen, bij spelen, paniekreactie, enzovoort. En als je daar als eigenaar niet meteen bij bent, kan het best zo zijn dat een dierenarts er ook niet veel meer aan kan doen: schoonhouden en antibiotica.

Ik heb heus wel vaker spelende paarden gezien en weet dat dat er grof aan toe kan gaan, maar dat een paard dan zoiets dergelijks oploopt geloof ik niet. Verder staat er in het bericht dat de eigenaar de DA helemaal niet heeft ingeschakeld en dat het dier nu wel onder behandeling staat. Als het dier nu WEL onder behandeling staat dan lijkt met het me dus dat het logisch was, zoals ik net ook al zei. Ik snap niet hoe iemand dit zo goed kan praten.

Laat staan zich nog kan inleven met het feit dat je geen da bij dergelijke wond inschakelt!!
Ben geneigt om heel veel te gaan roepen / schrijven maar vrees dat het beter is me gedeist te houden....
@ WildWings; mooi verwoord, keurig gedaan, ben het 100% met je eens!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:32

Inderdaad. Dat je er zo makkelijk over denkt maakt je IMO geen haar beter.

Ben blij dat ik zelf op een andere manier met dieren omga.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:51

Ik praat niks goed, ik snap enkel niet dat hier meteen wordt gesuggereerd dat de eigenaar zelf zijn paard heeft mishandeld.
Waarom dingen verzinnen?

Sorry, maar dieren kunnen elkaar of zichzelf wel degelijk ernstig verwonden, als je dat nog nooit gezien hebt, wil dat niet zeggen dat het niet kan gebeuren. En dat gaat tot gebroken benen aan toe. Bovendien kan een paard bij het spelen uitglijden en met zijn kop ergens tegenaan klappen -en dat gaat met 600 kilo tegelijk.
Laten we wel wezen, uit het bericht komen weinig feiten naar voren, behalve dan dat de DA er niet bijgeweest was.

Op de foto is een wond zichtbaar die lelijk is maar wel gezond lijkt te genezen.
Mijn vraag blijft, wat een DA nog kan betekenen bij een wond van 10 dagen die niet geinfecteerd lijkt?

Zou het weleens van de DB of de dierenarts in kwestie willen weten. Of het verhaal van de eigenaar willen horen.
Hier erover blijven zeuren helpt niet, dingen zelf invullen nog minder.

En het minst van al helpt nog om mijn inlevingsvermogen hier aan de kaak te stellen. Dat helpt de discussie net zomin verder als zonder enige aanleiding de eigenaar tot dierenmishandelaar af te schilderen.

Citaat:
Inderdaad. Dat je er zo makkelijk over denkt maakt je IMO geen haar beter.

Ben blij dat ik zelf op een andere manier met dieren omga.

Oh, Karin, wil je weten wat de DA mij deze maand gekost heeft?

Ik zie dit als persoonlijke aanval en snap de zin ervan ook niet. Jij weet niet hoe ik met mijn dieren omga. Of dacht je van wel?

Jammer.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:55

randalinpony schreef:
Ik praat niks goed,

Jammer.

Inderdaad; Jammer Boos! Meeste mensen denken er schijnbaar toch wat anders over dan jij Randalinpony.
Laatst bijgewerkt door Noetanchamon op 07-09-07 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:55

Het lijkt me wat zinloos om hierover in discussie te gaan.

Ik geef alleen aan dat IK blij ben dat IK anders met dieren omga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:05

randalinpony schreef:
Sorry, maar dieren kunnen elkaar of zichzelf wel degelijk ernstig verwonden, als je dat nog nooit gezien hebt, wil dat niet zeggen dat het niet kan gebeuren. En dat gaat tot gebroken benen aan toe. Bovendien kan een paard bij het spelen uitglijden en met zijn kop ergens tegenaan klappen -en dat gaat met 600 kilo tegelijk.

Dat snap ik, maar een gebroken been is een "logischere" verwonding die bij het spelen voorkomt dan deze wond als je goed kijkt hoe hij eruit ziet.

Verder blijf ik precies bij wat ik al gezegd heb en snap ik nog steeds niet hoe je dit soort dingen kan zeggen, sorry.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:07

Ah gut. Ach gut
Verbazingwekkend hoe kil mensen met dit soort dingen kunnen omgaan. Hoe kún je zo'n verwonding negeren?

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:08

Gewoon het feit dat hij bij deze verwonding niet de DA gewaarschuwd heeft (en dan hebben we het er niet over
hoe de verwonding is ontstaan) maar gewoon dat feit zegt mij genoeg over de eigenaar....
zoals ik al zei geen verstand van paarden en hun verwondingen....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:08

Karin schreef:
Het lijkt me wat zinloos om hierover in discussie te gaan.

Ik geef alleen aan dat IK blij ben dat IK anders met dieren omga.

Nadat jij mij eerst in het kamp van de eigenaar van het paard indeelt. Dank u.
Maar goed, die discussie lijkt me idd zinloos, ik weet dat ik mijn dieren goed verzorg, mijn DA weet dat.

Oh, en Noet, als de hele wereld iemand van iets beschuldigd wat op geen enkele wijze te bewijzen valt, dan sta ik nog niet mee te roepen hoor.

Misschien heeft deze eigenaar wel niet goed gehandeld.
We weten niet wat zijn overwegingen waren om de DA niet te bellen, en wat hij zelf voor de pony heeft gedaan. Zoals ik al zei, ik ken meerdere mensen die zelf antibiotica durven geven.
Ik ben altijd benieuwd naar de verschillende kanten van een verhaal.
En ik hoop maar dat de pony goed geneest.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:16

Randalinpony schreef:
Op de foto is een wond zichtbaar die lelijk is maar wel gezond lijkt te genezen.
Mijn vraag blijft, wat een DA nog kan betekenen bij een wond van 10 dagen die niet geinfecteerd lijkt?

De wond lijkt me wel ontstoken hoor, te zien aan het gele gedeelte op de neus. Dat is geen normaal genezende plek, dat ziet er heel anders uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:41

Cassidy schreef:
Randalinpony schreef:

De wond lijkt me wel ontstoken hoor, te zien aan het gele gedeelte op de neus. Dat is geen normaal genezende plek, dat ziet er heel anders uit!

Op groot formaat zie je al helemaal goed dat het er toch niet helemaal lekker uitziet:
http://www.dierenpolitie.nl/images/stor ... d_baak.jpg (Let op: de foto van de voorpagina maar dan op origineel formaat, kan dus als schokkend worden ervaren!)

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 02:05

WildWings schreef:

Op groot formaat zie je al helemaal goed dat het er toch niet helemaal lekker uitziet:
http://www.dierenpolitie.nl/images/stor ... d_baak.jpg (Let op: de foto van de voorpagina maar dan op origineel formaat, kan dus als schokkend worden ervaren!)[/quote]

Zeer schokkend, en fiks ontstoken Ach gut

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:57

ik vraag me af hoe het paard aan z'n enorme verwonding komt?
misschien ook mishandeling?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:05

ik vind het al pure mishandeling als je paard zo'n verwonding heeft en je de dierenarts niet belt,
ongeacht hoe hij aan zijn verwonding is gekomen...

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:26

larrylurex schreef:
ik vraag me af hoe het paard aan z'n enorme verwonding komt?
misschien ook mishandeling?

Tsja, dat is speculeren, dat weten we niet hoe ie er aan komt....

Chaneltjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:43

Jeetje,
wat verschrikkelijk sneu voor het beestje zeg
ik vind het een beetje een schande..
en ja; het kan een keer gebeuren dat er een wond zit ergens, maar als het er bij mijn paard toch zo uit zag, dan had ik er toch echt wel even naar laten kijken want het ziet er nou ook niet echt naar uit of het aan het genezen is
ik hoop dat de pony goed geneest Ach gut