Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
randalinpony schreef:Kom op zeg.
Een dier kan dit soort verwondingen aan zijn aangezicht oplopen, bij spelen, paniekreactie, enzovoort. En als je daar als eigenaar niet meteen bij bent, kan het best zo zijn dat een dierenarts er ook niet veel meer aan kan doen: schoonhouden en antibiotica.
WildWings schreef:randalinpony schreef:Kom op zeg.
Een dier kan dit soort verwondingen aan zijn aangezicht oplopen, bij spelen, paniekreactie, enzovoort. En als je daar als eigenaar niet meteen bij bent, kan het best zo zijn dat een dierenarts er ook niet veel meer aan kan doen: schoonhouden en antibiotica.
Ik heb heus wel vaker spelende paarden gezien en weet dat dat er grof aan toe kan gaan, maar dat een paard dan zoiets dergelijks oploopt geloof ik niet. Verder staat er in het bericht dat de eigenaar de DA helemaal niet heeft ingeschakeld en dat het dier nu wel onder behandeling staat. Als het dier nu WEL onder behandeling staat dan lijkt met het me dus dat het logisch was, zoals ik net ook al zei. Ik snap niet hoe iemand dit zo goed kan praten.
Citaat:Inderdaad. Dat je er zo makkelijk over denkt maakt je IMO geen haar beter.
Ben blij dat ik zelf op een andere manier met dieren omga.
randalinpony schreef:Ik praat niks goed,
Jammer.
randalinpony schreef:Sorry, maar dieren kunnen elkaar of zichzelf wel degelijk ernstig verwonden, als je dat nog nooit gezien hebt, wil dat niet zeggen dat het niet kan gebeuren. En dat gaat tot gebroken benen aan toe. Bovendien kan een paard bij het spelen uitglijden en met zijn kop ergens tegenaan klappen -en dat gaat met 600 kilo tegelijk.
Karin schreef:Het lijkt me wat zinloos om hierover in discussie te gaan.
Ik geef alleen aan dat IK blij ben dat IK anders met dieren omga.
Randalinpony schreef:Op de foto is een wond zichtbaar die lelijk is maar wel gezond lijkt te genezen.
Mijn vraag blijft, wat een DA nog kan betekenen bij een wond van 10 dagen die niet geinfecteerd lijkt?
Cassidy schreef:Randalinpony schreef:Op de foto is een wond zichtbaar die lelijk is maar wel gezond lijkt te genezen.
Mijn vraag blijft, wat een DA nog kan betekenen bij een wond van 10 dagen die niet geinfecteerd lijkt?
De wond lijkt me wel ontstoken hoor, te zien aan het gele gedeelte op de neus. Dat is geen normaal genezende plek, dat ziet er heel anders uit!
WildWings schreef:De wond lijkt me wel ontstoken hoor, te zien aan het gele gedeelte op de neus. Dat is geen normaal genezende plek, dat ziet er heel anders uit!
larrylurex schreef:ik vraag me af hoe het paard aan z'n enorme verwonding komt?
misschien ook mishandeling?