Opeengepakte pony's op transport zonder water

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: Opeengepakte pony's op transport zonder water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:14

Wanneer houdt het eens op: dat eindeloze gesleep met levende dieren door Europa. Huilen
Ik hoop toch echt dat er nu eens goede Europese regels komen tegen het verslepen door Europa van levende dieren!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:16

Laatst hoorde ik ook een bericht over varkens. Die zaten in duitsland ook allemaal veelste opgepropt in een vrachtwagen. Die werden zo gek dat ze elkaar gingen bijten. Er droop bloed uit de vrachtwagen daardoor. En daarom zijn mensen die ook op die snelweg reden en het zagen de politie gaan bellen endie zette vervolgens de wagen aan de kant.
Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:43

En hier gaan dus al die shetland hengstjes naar toe.....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:47

echt zo erg om aan te zien,
ik zou gewoon hartstikke graag zo'n pony hebben,
maar dat gaat niet.
en anderen danken die schatjes gewoon af.. Boos!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:20

o0marije0o schreef:
Laatst hoorde ik ook een bericht over varkens. Die zaten in duitsland ook allemaal veelste opgepropt in een vrachtwagen. Die werden zo gek dat ze elkaar gingen bijten. Er droop bloed uit de vrachtwagen daardoor. En daarom zijn mensen die ook op die snelweg reden en het zagen de politie gaan bellen endie zette vervolgens de wagen aan de kant.

vandaag op de radio zeiden ze dat de varkens wel genoeg ruimte hadden... (even off topic maar wilde het even kwijt)

maar wat betreft dit transport! afschuwelijk!
op de paardenmakrt in elst kwam ik mijn ex verzorg shetje tegen! beestje is verkocht naar spanje (denk niet dat het hetzelfde transport was)...maar dat beest is al over de 20 en heeft een ernstige longaandoening en die zetten ze ook zonder problemen op transport! heb geprobeert het beest over te kopen van die spanjaard maar die wou niet meewerken en riep alleen de hele tijd 500 euro in het gebrekkig engels Ach gut pfff ik hoop dat hij van de weg is gehaald maar dat zal wel niet want al zijn paarden waren "getekend" met zijn afkorting...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:33

tja.... dankzij de chipplicht kunnen ze deze dieren wel makkelijker in beslag nemen.
Deze transporten zul je waarschijnlijk altijd houden, maar ik vind wel dat er aan de omstandigheden hard gewerkt moet, dus een goed transport en niet teveel in een hok zonder eten en water tussen door!

Hanne001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:34

Oh das is gemeen... van deze dinge word ik echt kwaad! Ik zou niet willen weten hoe ze er aan te zouden zijn als ze in Italië waren...Brr rillingen gewoon... Beeld je in dat je 1 van die pony's bent dus dat is helemaal nie tof... Ik vind dat heel goed van die chips controles zijn!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:40

Anke schreef:
Deze transporten zul je waarschijnlijk altijd houden, maar ik vind wel dat er aan de omstandigheden hard gewerkt moet, dus een goed transport en niet teveel in een hok zonder eten en water tussen door!

er moet zeker hard aan gewerkt worden... er leiden nu nog teveel beestjes! arme beesten staan al hartstikke lang als ze naar spanje of italie worden vervoerd... laat staan zonder eten of zelfs zonder drinken Boos!

en het stomme is... in nederland kunnen ze ook geslacht worden naar daar brengen ze net wat meer op!

en al die fokkers maar vrolijk waardeloze shetjes blijven fokken... kijk als je nu serieus fokt, maar er zijn teveel mensen die totaal niet over het fokken nadenken en voor de leuk een veulentje er bij fokken. leuk voor zo'n beest als ie papierloos en ondoordacht ter wereld komt... dan zijn de kansen erg groot voor het beest om goed terecht te komen..... Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:54

Joopieoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:27

Beseffen jullie wel dat dit soort transporten dagelijks plaats vinden. De laatst 10 !!! jaar probeert men er iets tegen te doen, maar zonder al te veel resultaat, dat blijkt maar weer eens.
Als je een paard, pony of wat voor dier ook verkoopt kijk dan waar hij heen gaat.
Bijna alle paarden die niet meer aan de nederlandse "eisen" voldoen worden op transport naar Italië gezet. Ik kan je mededelen dat zijn er nog al wat.
Denk na voordat je een dier koopt en dump hem niet zo maar ergens. Boos! Boos! Boos! Boos!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:40

ik denk dat mensen dat sowieso wel na kunnen gaan als je al leest dat er op 1 vrachtwagen 108 pony's staan. En aangezien er nog wel meer vrachtwagens die kanten op gaan....

Deze pony's staan nu in de balngstelling dus ik hoop en verwacht een beetje dat vele nu een goed tehuis vinden, maar ben ook bang dat mensen het hierna weer vergeten en het nog wel jaren door gaat dat er honderden pony's en paarden op transport gaan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:41

Jemig, wat erg!
Dit zal heus niet de enige vrachtwagen zijn die dieren op dit soort wijze vervoert. Ze moeten daar toch echt veel strenger op gaan controleren!

Laatst zag ik in de krant ook al nieuws staan van een Nederlandse vrachtwagen in Duitsland.
De mensen op de autobaan zagen allemaal bloed uit de vrachtwagen lopen en toen hebben ze de politie gebeld. Vrachtwagen aangehouden en bleek dat er zoveel varkens op de vrachtwagen stonden dat ze elkaar al aan het aanvreten waren.
Niet normaal meer! Boos!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:06

o0marije0o schreef:
Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren.

@Linda1986; Join the club!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:05

Echt vreselijk, waarom zijn wij mensen zo walgelijk en laten wij dit toe door nog steeds vlees te eten of goedkoop vlees!!!???

Vlees eten is misschien normaal, maar geef het dier een redelijk leven en een redelijk transport naar de slacht.....walgelijk arme dieren!!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:32

Vreselijk, hoe kunnen mensen toch zoiets doen...
Zijn de pony's nog te koop, want ik snap er weinig meer van?
Ze gaan toch alsnog naar Italië?

Ik zou er iig graag eentje erbij willen. Moet ik dan mailen naar de BD?