Oude pony gedumpt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nielsjuh4

Re: Oude pony gedumpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:04

ja het paardje staat weer lekker met zijn vriendjes in de wei. en gister toen hij terug was. was het meteen een stuk beter met hem

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:09

nielsjuh4 schreef:
jij hebt toch ook niet iedere maand een andere op de stoep staan?

Ik snap niet dat de mensen hier op aarde NOOIT de waarheid willen geloven. En altijd maar die kranten geloven

Als mijn paard een ijzer verlies (ja dat kan gebeuren, 3 niet!) dan zit ie er de volgende dag weer onder, wat heb ik aan een hoefsmid, die ik met deze zaken niet kan vertrouwen.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:14

Jeetje, dat arme dier heeft waarschijnlijk zijn leven lang hard gewerkt en wordt gewoon zonder pardon afgedankt! Levert geen geld meer op dus weg ermee! Schande!!

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:32

@ Letizia: het paard heeft toevallig altijd maar 2 hoefijzers. en dat die eigenaar niet kiest voor een andere hoefsmid. dat is zijn zorg. als het mijn paarden waren had ik er allang een andere gezocht.

@ Hahaatje: HIJ IS NIET GEDUMPT. hij heeft vele kilometers gelopen met de eigenaar. De eigenaar vond het ook verschrikkelijk toen hij erachter kwam dat het paard weg was.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:38

Nielsjuh, ik vroeg het me gewoon even af. Want als mijn natuurlijk bekapper ietsje later komt dan ik wil, zie je toch echt nog wel aan mijn paard's hoeven dat ik ze zo goed mogelijk bijhou. Ik maak zelfs meteen een vervolgafspraak. En de tandarts komt minimaal 1x per jaar langs, want dat vind ik erg belangrijk om bij te houden.

Ben blij dat 'ie weer vrolijk op het land staat en wat zijn 'mager zijn' betreft; het is waar dat je oude paarden nauwelijks op gewicht kan houden.

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:45

@ Nadya: tuurlijk mag je het ook vragen. En ik geef er ook gewoon antwoord op. Misschien af en toe lomper dan dat ik eigenlijk bedoel, I'm sorry Bloos . En wat de hoefsmid betreft: de eigenaar houd ongeveer om de 2 maanden geloof ik.

qua tandarts betreft; ik rijd er nu 5 á 6 jaar bij die eigenaar. maar ik heb nog nooit een tandarts gezien of gehoord dat die niet is geweest Bloos .

De eigenaar heeft al meer dan 30 jaar paarden. dus hij zal zelf wel weten wat hij doet

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:57

Hallo bokkers.

Ik ken Nielsjuh4, en "zijn paard" is van die meneer die zijn paard volgens jullie "gedumpt" heeft.

Geloof mij, als er 1 iemand eerlijk is dan is Niels het wel.
Niemand zou zomaar zijn paard zo dumpen. En als dat wel zo was, dan zou Niels echt niet bij hèm dát paard verzorgen.

Ik hoop dat jullie ons nu één beetje geloven Knipoog

Alvast bedankt.

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:33

ik las het vanmorge in de krant ja, vond het in eerste instantie ook schandalig maar nu ik jullie verhaal hoor zie ik dat het er weer allemaal erger uit zag( is gemaakt) dan dat het was

goed te horen dat het weer beter gaat met hem.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:35

xLuus schreef:
Hallo bokkers.

Ik ken Nielsjuh4, en "zijn paard" is van die meneer die zijn paard volgens jullie "gedumpt" heeft.

Tuttut, hoho ff hier: volgens óns (vertaling van jou) ?!?
Ik vond het al een vreemd verhaal, lees mijn posts maar na, hier niet gelijk alles over 1 kam scheren graag! Knipoog

Toch vindt ik dat die eigenaar niet erg zorgvuldig met z'n paardjes omgaat.
Werk of niet: je kijkt en telt toch? En je kijkt toch verder als je er 1 mist? En belt je baas gewoon op dat je wat later komt ofzo..., maar wie ben ik. Koe
Tja, oude paarden hebben lange tanden en worden snel mager, da's ook bekend, maar die plekken op z'n lijf en héél toevallig een koliekaanval... Of kwam die koliek doordat het paardje opeens teveel te eten had?
De eigenaar werd op de conditie van het paardje aangesproken en zei volgens het bericht geen dankjewel, maar het is mijn zorg en bemoei je met je eigen zaken (vrije vertaling)...

Is hier sprake van onvolledige verslaggeving van een 'nieuwsblad' of wat?
Nou wordt ik nieuwsgierig. Haha!
Dus, vertel...

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:42

MarvanTom schreef:
xLuus schreef:
Hallo bokkers.

Tuttut, hoho ff hier: volgens óns (vertaling van jou) ?!?
Ik vond het al een vreemd verhaal, lees mijn posts maar na, hier niet gelijk alles over 1 kam scheren graag! Knipoog

Toch vindt ik dat die eigenaar niet erg zorgvuldig met z'n paardjes omgaat.
Werk of niet: je kijkt en telt toch? En je kijkt toch verder als je er 1 mist? En belt je baas gewoon op dat je wat later komt ofzo..., maar wie ben ik. Koe
Tja, oude paarden hebben lange tanden en worden snel mager, da's ook bekend, maar die plekken op z'n lijf en héél toevallig een koliekaanval... Of kwam die koliek doordat het paardje opeens teveel te eten had?
De eigenaar werd op de conditie van het paardje aangesproken en zei volgens het bericht geen dankjewel, maar het is mijn zorg en bemoei je met je eigen zaken (vrije vertaling)...

Is hier sprake van onvolledige verslaggeving van een 'nieuwsblad' of wat?
Nou wordt ik nieuwsgierig. Haha!
Dus, vertel...

Pff, ja wat moet ik hier op zeggen.
Ik heb het paardje ook nog nooit gezien, niels ken ik via een kennis van mij en die mijn pony ook toevallig kent.
Ik kan er dus ook geen live verslag van maken.

Maar Niels vertelde mij dat het paardje onder het draad was gerold.
dus waar die plekken vandaan komen, wie het weet mag het zeggen. Koe

Bij ons in de straat zijn ook wel eens paarden ontsnapt, als de eigenaar niet thuis is, dan weet hij ook niet waar zijn paarden zijn..?
Het is 's nachts gebeurt, nou als het paardje dus 's nachts een aanval heeft gehad, dan kan hij de hele nacht door hebben getrokken op zijn eigen houtje. Vind dan je paard maar eens Vork

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:48

De eigenaar heeft dat 'het is mijn zorg en bemoei je met je eigen zaken' helemaal niet gezegd (was erbij toen hij hem ging zoeken)(dus getuigen). Het ging wel wat luider tussen de eigenaar en opvangouders, maar dit heeft hij niet gezegd. De eigenaar was een beetje boos op de "ouders", omdat die ouders hem al meer dan 40 jaar kennen en ook nog eens weten dat hij zolang als ze elkaar kennen meer dan een paard heeft. Dus de eigenaar vroeg zich af waarom ze niet eerst even konden bellen om te vragen of hij toevallig een paard miste. voordat ze de politie belde.

Die koliek is waarschijnlijk gekomen dat hij te snel zijn brokken heeft opgegeten. Waar die kale plekken vandaag komen weet ik niet. Die had het paard nog niet toen ik hem zaterdag voor het laatst zag. waarschijnlijk is dit gekomen toen hij onder de draad door rolde en in een sloot belandde.

De eigenaar heeft duidelijk wel 'dankjewel' tegen de opvangouders gezegd. (heb met eigen oren gehoord)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:05

nielsjuh4 schreef:
@ Letizia: het paard heeft toevallig altijd maar 2 hoefijzers. en dat die eigenaar niet kiest voor een andere hoefsmid. dat is zijn zorg. als het mijn paarden waren had ik er allang een andere gezocht.

Ik beschuldig jou ook niet Knipoog

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:11

@ Letizia: zo pak ik het ook niet op. maar mijn reacties komen misschien lomper over dan dat ik bedoel (zoals ik het al eerder vertelde). I'm sorry Bloos. ik kan/zit me een beetje kwaad te maken hier op mijn stoel, omdat ze het véél erger hebben gemaakt dan dat het is. en dat de dierenbescherming niet verder kijkt dan hun neus lang is.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:09

@ Niels, ik had mijn bericht in de haast geplaatst zonder dat ik jouw reacties had gelezen. Er zitten natuurlijk altijd 2 kanten aan een verhaal en in mijn verontwaardiging heb ik alleen gereageerd op het verhaal uit de krant en het bijbehorende filmpje. Jouw verhaal komt, op mij i.i.g., geloofwaardig over, dus ik neem mijn woorden terug. Ik hoop dat het paardje inmiddels weer lekker veilig en wel in de wei of op zijn stalletje staat te genieten van zijn oude dag.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:36

Technisch gesproken is het paard dus niet gedumpt, niet uitgebroken, maar uitgerold Clown

taurus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 00:05

Ik geloof Nielsjuh volledig!!!!
Heb er niets mee te maken maar zijn verhaal komt heel geloofwaardig over,en dit kan gewoon gebeuren!
Het word een beetje opgeblazen dit verhaal wat nogal logisch is,als je zomaar een paard vind!Normaal ben ik ook nogal achterdochtig, maar zo slecht zag hij er niet uit voor zijn leefdtijd!Kijk maar eens naar Animal Planet dat is pas mishandeling!!!!

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 00:14

Het kan dan zijn da het paard wel goed verzorgt word maar die opmerking die de eigenaar maakte naar de mensen die dat paard even hadden opgevangen vind ik niet kunnen.
Hij had ook wel wat dankbaarder kunnen zijn dat die mensen zo vriendelijk zijn geweest en voor zijn paardje hebben gezorgd..en dat dat paard zo dun is kan ik me wel voorstellen. Ik ken namelijk ook een paard wat al ontzettend oud is..de eigenaresse werkt op een manege en heeft veel verstand van paarden..maar dit paard word en kan gewoon niet dikker worden

taurus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 00:36

Tja,mischien waardeerd hij het wel wel maar kan hij het niet goed uiten,zo zie ik dat dan maar!!!Denk dat hij het vast wel gewaardeerd heeft!!!!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:09

Dat ie zo mager is kan natuurlijk ook aan zijn tanden liggen.
En die hoeven, tja ik weet dat er in die hoek weinig hoefsmeden zitten , dus dat zou kunnen dat ie nog moet komen.

Ik ken iemand, daar is ook ooit zo'n onderkomen schetlandpony in hun wei gedumpt , dus hun het beestje ontwormd en laten bekappen.
Toen ie er weer goed uitzag heeft (waarschijnlijk de eigenaar) hem weer terug uit de wei gejat.
Dus ze laten eerst hun pony opknappen en een ander voor de kosten opdraaien , en vervolgens halen ze hem weer terug.

Hiermee wil ik niet zeggen dat dit met het bewuste paard ook is gebeurd hoor, maar ik wil alleen zeggen dat het wel degelijk gebeurt.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:28

Zoolgangster schreef:
Technisch gesproken is het paard dus niet gedumpt, niet uitgebroken, maar uitgerold Clown

Er-van-door-gerold?
Er-tussenuit-gerold?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:38

Arme pony

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:14

nielsjuh4 schreef:
jij hebt toch ook niet iedere maand een andere op de stoep staan?

Ik snap niet dat de mensen hier op aarde NOOIT de waarheid willen geloven. En altijd maar die kranten geloven

Dat is niet ver hier vandaan zeg.
Maar Ik geloof je wel Knipoog Snap het verhaal er eigenlijk niet meer zo heel goed van maarja dat doet er niet toe, het paard is gelukkig weer terug bij zijn eigenaar Lachen

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:37

Hallo,
ik ken Niels persoonlijk en de omgeving waar zijn paardjes staan.
Niels is een goede vriend van mij en hij zou sowieso nooit iemand of iets iets aandoen.
Ik weet alleen dat de omheining die daar staat niet echt goed is en als een paard een tik er tegen aangeeft het draad op de grond hangt.
Jullie moeten sowieso niet Niels aanvallen, want hij rijdt alleen een paard die daar staat. Als de eigenaar ZO slecht voor z'n paarden was als jullie zeiden, zou hij op wedstrijden heus wel afgerekend worden, een paar weken terug stond hij nog in de krant met een resultaat van 196 punten, als een eigenaar zo zielig is voor zijn paarden, zal je echt niet een winstpunt halen op wedstrijd, of zie ik dit verkeerd?
De andere paarden die daar staan zien er ook gewoon normaal verzorgd uit, de paarden staan eigenlijk altijd op de weide.
Hij heeft wel kale plekken en hij is wel mager, alleen hoeveel oudere paarden hebben last van haaruitval? Oudere paarden hebben sowieso ook veel meer botten die uitsteken en ze zijn sowieso magerder.
Als ik zo het verhaal lees en de foto's zie krijg ik ook een naar beeld, maar de pers wil maar 1 ding, mensen zwart maken, rot nieuws vertellen over andere, ze maken het allemaal 10x erger dan dat het werkelijk is.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:46

Zoolgangster schreef:

waha ja, weggerold Tong uitsteken

en ik geloof niesjuh helemaal hoor.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:17

Watch_Me schreef:
Als ik zo het verhaal lees en de foto's zie krijg ik ook een naar beeld, maar de pers wil maar 1 ding, mensen zwart maken, rot nieuws vertellen over andere, ze maken het allemaal 10x erger dan dat het werkelijk is.

Kijk, dit gevoel kreeg ik dus ook, vandaar mijn vraag!
Nu hebben we het van 2 kanten gehoord en is het allemaal veel minder dramatisch dan is voorgesteld.
Eind goed, al goed, denk ik dan maar! Knipoog